Gå til innhold

Jeg røyter!!!!!!!!

Mel-anie

Anbefalte innlegg

Himmel, nå er jeg møkklei av å miste hår !!! :evil:

Håret er slappt og dødt i tillegg. Har sånne perioder innimellom, og aldri hatt så langt hår, og da føles det værre. Noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Kan du se om det håret du mister har rot, slik hvit "dings" i enden? Da er det vel lite du kan gjøre. Hvis håret ditt knekker, kan det hjelpe å bruke en kur med proteiner og i tillegg fuktighetskur (to ulike ting, men det hjelper).

Redken Anti-Snap (protein leave-in) sammen med vanlig balsam, og null føning har fått håret mitt tilbake til normalen etter at jeg mistet store mengder fordi det knakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret jeg mister er det rot på. Og som du sier, Ethereal er nok ikke mye å gjøre med det.

Får tygge mine B-vitaminer og håpe at røyteperioden snart er over. Goldt på nå i snart 2 mnd !!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det er ofte vanskelig å finne årsaken til håravfall; frisøren min fortalte at hun mistet 70% av håret sitt uten at de noensinne fant årsaken. Stress og dårlig kosthold kan være medvirkende, eller hormoner. Du spiser allerede vitamin B, det B-vitaminet som heter Biotin skal være ekstra bra for hud og hår. Selv merker jeg at håravfall går i perioder, senvinters og vår er jeg aller verst (men jeg har endel å ta av).

Sorry for lite konstruktive råd, jeg har liten tro på at shampoer og vidundermidler kan hjelpe. Håret er dødt, og det hele henger nok sammen med balansen i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har fått et kjemperåd for røytinga mi. :hoppe:

Vet nå at jeg har bare halvparten så mye jern i kroppen enn det som er normalt. Og det kan skyldes håravfallet.

Nå tar jeg jernmikstur som er tilsatt både b og c vitaminer 3 ganger daglig.

Røyter nok ikke fullt så mye, men det er ikke helt over.

Blitt mye tynnere i håret, ja................ :-? Godt jeg hadde endel å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...