Wolfmoon Skrevet 16. november 2014 #41 Del Skrevet 16. november 2014 Wolfie jo! Nå begynner det å dra seg til med deltagere fra en del gamle skravletråder. Litt sånn reunionsfølelse. Man er alltid dritsmart og motivert i august. Da er jo eksamensperioden tilfredsstillende langt unna, og man er ikke i tvil om at man kan klare det meste. Been there, done that. Hva studerer du nå? Yay, reunion! Ja, jeg følte det var fullt ut overkommelig i august. Og det verste er at jeg har vært overraskende flink til å lese pensum og sånn underveis, jeg tror det er årsaken til at jeg nå har mistet all motivasjon for eksamenslesing. Jeg er jo egentlig skippertaksmenneske, og jeg tror det er min underbevissthet som sier: Du, altså, du har jo lest alt det her før, du trenger jo ikke å lese det på nytt nå. For jeg husker jo såååå godt alt jeg leste i august og september og oktober ... og begynnelsen av november Studerer statsvitenskap, med planer om arabisk som 40-gruppe og utlendingsrett som frie poeng, høres ikke det flott ut? Bare jeg kommer meg gjennom jævlige introfag som politisk teori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 16. november 2014 #42 Del Skrevet 16. november 2014 Jeg tror forresten jeg har svart på min første: "Hjelp, hvordan gjør jeg"-tråd inne på mat og drikke-forumet i dag. Det sier kanskje litt om mine manglende ferdigheter på kjøkkenet når den eneste tråden jeg noensinne har følt meg kapabel til å svare på, er tråden om ostekake. Men nå fikk jeg lyst på ostekake, bare synd at jeg ikke har noen av ingrediensene som trengs for å lage ostekake. Og ingen søndagsåpne butikker i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MagicaFraFyll Skrevet 16. november 2014 #43 Del Skrevet 16. november 2014 Pause: bananspising. Denne pausen skal ikke vare lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 16. november 2014 #44 Del Skrevet 16. november 2014 Velkommen! Oppgaver og eksamen er en god grunn til å prokrastinere, ja. Jeg har aldri vært så aktiv på KG som i den tiden jeg var student. Jeg og! Jeg hadde virkelig mine glansdager når det kommer til å svare på enhver problemstilling på KG, uavhengig av tema og innhold - mens jeg hadde innspurten på hovedoppgaven... Husker jeg fikk det for meg at jeg skulle svare på alle ubesvarte tråder på den tiden... hoho 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MagicaFraFyll Skrevet 16. november 2014 #45 Del Skrevet 16. november 2014 Jeg og! Jeg hadde virkelig mine glansdager når det kommer til å svare på enhver problemstilling på KG, uavhengig av tema og innhold - mens jeg hadde innspurten på hovedoppgaven... Husker jeg fikk det for meg at jeg skulle svare på alle ubesvarte tråder på den tiden... hoho Skal si du var målrettet! Ga all svaringen inspirasjon og motivasjon til å skrive, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 16. november 2014 #46 Del Skrevet 16. november 2014 Skal si du var målrettet! Ga all svaringen inspirasjon og motivasjon til å skrive, da? Neinei, det var alternativ prokrastinering til å vaske inni alle kjøkkenskap (som visstnok er den vanligste "eksamens-prokrastineringen". I ettertid ser jeg jo at det ville vært lurere å vasket skap enn å svare på tråder som ingen andre gadd å svare på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MagicaFraFyll Skrevet 16. november 2014 #47 Del Skrevet 16. november 2014 Rart det der med eksamenslesing...føler jeg egentlig ligger godt an til den første eksamenen, men du kan jo banne på at jeg sitter der på tirsdag kveld med klamme håndflater og hamrende hjerte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 16. november 2014 #48 Del Skrevet 16. november 2014 Er det prokrastinering å reise altfor tidlig på ridetime? Jeg skal jo uansett dit, jeg bare reiste litt tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MagicaFraFyll Skrevet 16. november 2014 #49 Del Skrevet 16. november 2014 Hvilken deilig følelse det er å prokrastinere! En føler seg så rampete, og nyter hvert øyeblikk man gjør det man ikke skulle gjøre, fordi det en skulle gjøre var å gjøre noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. november 2014 #50 Del Skrevet 16. november 2014 Jeg er dårlig på å prokrastinere i dag. Jeg er ferdig med dagens kvote, og vurderer å ta morgendagens i samme slengen. Det gikk nemlig opp for meg at jeg har et latterlig tidsskjema fremover. I løpet av denne uka må jeg bli ferdig med denne rettebunken, og komme ajour med to andre, slik at jeg kan begynne på den neste store til helga. For å komme i land med den før karakterene skal settes, så må jeg rette ganske mange hver dag. Det betyr altså en del timer retting, hver dag i over en måned, på toppen av alt annet. Godt vi lærere har så lite å gjøre. Det slår meg også at å være lærer er ganske likt å være student. Hver rettebunke medfører samme dans som en oppgave eller leseøkt. Man bruker mye tid på å grue seg, utsette og kvie seg for å begynne. Når man kommer i gang, så går de første tekstene i sirupstempo. Til slutt når man et punkt hvor man bare resignerer, og livsgnisten flyr ut nærmeste vindu. Da går det ganske radig unna. Livslysten sa takk og farvel sånn cirka i går kveld en gang, samtidig som jeg var ferdig med alle de gode tekstene. Da er det bare å smi mens jernet er varmt, før behovet for å ha et liv kommer tilbake. YEY! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesiren Skrevet 16. november 2014 #51 Del Skrevet 16. november 2014 Dagen idag som skulle brukes utelukkende til lesing har så langt gått til Kvinneguiden, lage 4 kg lasagne fra bunnen...og kikke på frisørstoler. That's right. Jeg har ei venninne som har åpnet egen salong (hudpleie riktignok), men kanskje hun en dag finner ut at hun trenger noen frisørstoler også? Da er det jammen godt at jeg har gjort denne researchen for henne Jeez.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 17. november 2014 #52 Del Skrevet 17. november 2014 Baaaaaaaaaahrg! Jeg kjeder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 17. november 2014 #53 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg er helt sikker på at jeg har prokrastinert nok til at jeg kan avslutte lesedagen og legge meg på sofaen med litt god mat og en film nå, har jeg ikke det? Jeg vil gjerne få gjenta det, død over de som fant på å blande politikk og filosofi. Jeg driter vel i lange ressonnementer rundt rettferdighet og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #54 Del Skrevet 17. november 2014 Har ikke vært på KG siden juni 2011, har levd en veldig effektivt liv med høy tempo (mitt motto: sove kan du gjøre når du er død), og nå ser det ut til at jeg har møtt veggen litegrann, for nå er jeg lei, umotivert og lite effektiv. Tempoet er borte. Og jeg sitter med dårlig samvittighet fordi dagen i dag har bestått av å være alt annet enn effektiv, akkurat som de foregående dagene. Og nå har jeg funnet veien til KG...igjen. Sist jeg var her, var jeg på samme sted som jeg er nå. Men sånn er livet, og sånn er livet når man har valgt å dele det med en katt. Katteskinnet som jeg oppbevarer, innbiller seg at den eier meg. Jeg tror egentlig den vil ta livet av meg, for den ligger til stadighet i veien for meg på direkte livsfarlige steder, som ved trappa, satser vel på at jeg skal snuble over den og falle ned trappa og brekke nakken. Og klore meg på føttene, aller helst når jeg er barføtt. Det er jo morsomst. Kanskje katten er sint fordi jeg kaller den for Gullum? Anonymous poster hash: 0208a...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MagicaFraFyll Skrevet 17. november 2014 #55 Del Skrevet 17. november 2014 Å, hjelp. Nå fikk jeg plutselig skikkelige eksamensnerver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 17. november 2014 #56 Del Skrevet 17. november 2014 Skulle ønske alt som skulle komme på eksamen var på KG for da hadde jeg kanskje fått med meg mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MagicaFraFyll Skrevet 17. november 2014 #57 Del Skrevet 17. november 2014 Skulle ønske alt som skulle komme på eksamen var på KG for da hadde jeg kanskje fått med meg mer Ikke sant? Idiotiske ting man skummer gjennom på KG sitter som et skudd, mens pensum... Så gjennom gamle eksamensoppgaver i emnet jeg skal opp i på onsdag, og flere av uttrykkene var rett og slett ukjente. *svelg* Får slå dem opp i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 17. november 2014 #58 Del Skrevet 17. november 2014 Ikke sant? Idiotiske ting man skummer gjennom på KG sitter som et skudd, mens pensum... Så gjennom gamle eksamensoppgaver i emnet jeg skal opp i på onsdag, og flere av uttrykkene var rett og slett ukjente. *svelg* Får slå dem opp i morgen. Jaa, helt sykt hvordan det fungerer egentlig! Men det går nok bra fodetom skal du se masse lykke til vartfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 17. november 2014 #59 Del Skrevet 17. november 2014 Har ikke vært på KG siden juni 2011, har levd en veldig effektivt liv med høy tempo (mitt motto: sove kan du gjøre når du er død), og nå ser det ut til at jeg har møtt veggen litegrann, for nå er jeg lei, umotivert og lite effektiv. Tempoet er borte. Og jeg sitter med dårlig samvittighet fordi dagen i dag har bestått av å være alt annet enn effektiv, akkurat som de foregående dagene. Og nå har jeg funnet veien til KG...igjen. Sist jeg var her, var jeg på samme sted som jeg er nå. Men sånn er livet, og sånn er livet når man har valgt å dele det med en katt. Katteskinnet som jeg oppbevarer, innbiller seg at den eier meg. Jeg tror egentlig den vil ta livet av meg, for den ligger til stadighet i veien for meg på direkte livsfarlige steder, som ved trappa, satser vel på at jeg skal snuble over den og falle ned trappa og brekke nakken. Og klore meg på føttene, aller helst når jeg er barføtt. Det er jo morsomst. Kanskje katten er sint fordi jeg kaller den for Gullum? Anonymous poster hash: 0208a...c32 Velkommen tilbake! Er KG omtrent likt som da du sist var her, eller ser du forandringer? Og det høres ut som om du har godt av å ta det mer med ro, så legg bort den dårlige samvittigheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 17. november 2014 #60 Del Skrevet 17. november 2014 Lakenskrekken lenge leve, jeg burde gått og lagt meg, men jeg sitter her enda.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå