Gå til innhold

Fryser innenfra - hva kan det være?


Gjest tuppesjura

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura

Jeg fryser hele tiden! Om jeg ligger under dyna med pysj og pledd på meg, så kan jeg fortsatt fryse. Kjennes ut som at kulden kommer innenfra, og det er veldig ubehagelig.

Noen som har forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder på å bli syk? Jeg har det sånn når jeg har feber.



Anonymous poster hash: bcc3c...ed9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppesjura

Holder på å bli syk? Jeg har det sånn når jeg har feber.

Anonymous poster hash: bcc3c...ed9

Nei, har vært sånn i flere år. Er fryktelig ubehagelig. Mannen holder på å drepes av varme hjemme hos oss, mens jeg kan sitte med tykke klær under pledd og fortsatt fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også slik, det var akkurat som det var som jeg hadde et skjelett av is og ingen klær eller "ytre varme" kunne gjøre meg helt gjennomvarm innvendig. Jeg ble senere diagnostisert med lavt stoffskifte, og etter at jeg hadde gått på medisiner en stund (ett års tid) ble det mye bedre. Jeg er fortsatt kaldblodig og fryser fort, men jeg har ikke lenger den følelsen av at kulden kommer innenfra. Kanskje be legen din om en stoffskiftetest?



Anonymous poster hash: 22272...9db
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppesjura

Har testet stoffskiftet 2 ganger for et par år tilbake. Da fikk jeg ingen utslag. Leste på symptomer på stoffskifte på nett og har ingen av de andre symptomene. Har lite b12 da, og tar daglig tilskudd av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det likedan. Er ganske feit, har ikkr stoffskiftesykdom eller noe. Det eneste som hjelper meg er et elektrisk varmeteppe.

Anonymous poster hash: bbdc6...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det til familien? Trimmer du? Røyker du?



Anonymous poster hash: 5069c...05a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser mye selv. Har du lite fett på kroppen? Evt. blod/jernmangel? Trening kan visst også hjelpe på blodsirkulasjonen. Ellers har jeg ikke noen råd untatt å holde føttene varme. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn selv, aner ikke hva det kommer av. Stoffskiftet er testet her også..

Bor i ull føler jeg, og må sove i en varm pysj for å ikke fryse fletta av meg. Med ullsokker på beina.

Det kjennes ut som innvendig frost, fryser fra beina føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppesjura

Lite og lite fett, kommer vel an på øyet som ser, men har noen kg for mye, og det er jo fett.

Tåler ikke å fryse på føttene, da blir jeg alltid syk, så det unngår jeg. Frosten hos meg er på lår og armer, men midt på natta kan jeg samtidig våkne opp søkksvett.

Har ikke testet jernmangel på en stund, men hadde det sist jeg testet, og jeg spiser ikke kjøtt, så det er ikke usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Same her, nytter liksom ikke kle på meg heller, eneste som hjelper er å drikke noe varmt og/eller har varmeflaske og varm rispute på bena og magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også. Bad i badekaret hvis du har - det hjelper :) På meg er det noen ganger så effektivt at jeg er varm nesten hele dagen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan høres ut som det spøker hos deg. Da får man sånn innvending kulde.



Anonymous poster hash: 6b190...cb2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet stoffskiftet 2 ganger for et par år tilbake. Da fikk jeg ingen utslag. Leste på symptomer på stoffskifte på nett og har ingen av de andre symptomene. Har lite b12 da, og tar daglig tilskudd av dette.

Stoffskiftet kan være unormalt i dag selv om det var normalt for et par år tilbake. Tar litt tid å få få utslag på blodprøver.

Boken, også må du ikke stille spørsmål, av Per Egil Heggø ligger ute til fri lesning på nettet. En bok alle bør lese, både informativ, dragikomisk og nyttig.

Anonymous poster hash: fef5f...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme. Kan også føles varm utenpå, men fryser "innvendig". Nesten konstant kald på føttene. Jeg har ingen mangler, røyker ikke og har sjekket stoffskiftet. Alt er normalt, så jeg synes det er ganske rart.



Anonymous poster hash: 8c912...03b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...