Gå til innhold

Del absurde lærer- historier!


Gjest Livmora

Anbefalte innlegg

Hadde en lærer som var "i mot" alle overvektige. Dette var på barneskolen og er en av de slemmeste menneskene jeg har hatt med å gjøre. Min bror som gikk i klassen over meg, som overhode IKKE hadde noe med min lærer å gjøre ble nevnt på alle foreldresamtaler vi hadde (læreren hadde med meg og min mor). "Ja, altså, det er jo ikke pent å være overvektig og ikke passe inn i de samme klærne som andre, du burde vel sette han på diett?" - slike kommentarer fikk min mor alltid på samtalene læreren skulle ha OM meg. Heldigvis lar ikke min mor noen plukke henne på nesen.

Samme lærer tok også med vekt på skolen, alle i klassen måtte veie seg, hun leste opp vekten høyt og målte bmi-en vår. Dette sa hun HØYT og tydelig, hvilke "funn" hun hadde gjort. Da gikk vi i 3.klasse.

Er mange flere eksempler med henne, men kan vel nevne et av de siste som gjorde at vi aldri så henne igjen; vi hadde gym med denne læreren. To stk hadde glemt gymklær; en jente og en gutt. Husker fremdeles navnet deres. De fikk beskjed at de SKULLE være med i gymtimen, men de fikk ikke lov å bruke buksen de hadde gått med hele dagen, så hun ba de gå inn i hver sin garderobe og ta av seg buksen for deretter å komme ut i undertøyet. Jenten i klassen hadde en pologenser på seg, hun kom ut i truse og polo, en grønn polo. Kan til og med huske fargen. Hun prøvde å dra poloen nedover så ingen skulle se trusen hennes mens hun gråt. Da fant læreren på at vi skulle leke elefant, så vi alle måtte ta armene opp for å få til en snabel. Husker denne jenten gråt og gråt og gråt da alle fikk nå se trusen hennes siden armene skulle være oppe :( dette var i 5/6.klasse. Heldigvis var moren til denne jenten med i FAU.

Edit: rettet elegant til elegant. Leste nå at ts ville vi skulle dele noen gode historier. Beklager, dette er bare triste :( leste ikke HI godt nok.

Uff, noe så forferdelig. Håper ikke denne læreren jobber som lærer i dag. Kjempeflott at moren hennes tok hånd om det.

Anonymous poster hash: 1ad57...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En litt eldre koselig kar vi hadde i tysk på videregående var litt tunghørt. I hver time skulle hver av oss si høyt hvilke svar vi hadde i leksene vårene. Da var det bare å mumle litt og så spurte han: sa du *riktig svar*. Det var aldri noen som svarte nei, for å si det sånn. :) Han var også glad i å fortelle historier fra da han som ung backpacket i Tyskland. En gang hadde han haiket med en homofil kar som hadde begynt å legge an på ham. :fnise:



Anonymous poster hash: db6e0...eda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassen vår la sånne hvite lakris-kritt(smågodt) på hylla sammen med ordentlige kritt, og så på at lærer etter lærer prøve å skrive med det på tavla mens de klødde seg i hodet da det ikke virka :fnise: En lærer hadde for vane å gå rundt å bære på krittet, og etter en stund lurte han på hvorfor han ble så klissete på fingra :hoho:

Anonymous poster hash: 19a33...f83

Haha, vi gjorde nesten det samme, bare at vi byttet ut krittet med tamponger. Mattelæreren vår (mann) måtte faktisk studere den litt før han så hva det var :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lærer i historie på vgs som jeg virkelig likte. Han kunne finne på ta med seg ting for så å fortelle om historien rundt denne tingen. Du så det glitret i øynene hans mens han ivrig fortalte. Ingen tvil om at han elsket dette og han var også flink til å lære bort og engasjere oss elevene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.klasse, første dag og første år på ungdomskolen, en gjeng med spente, nysgjerrige og smånervøse ungdommer.

Klasselærer prøver å være kul og rolig, forklare, lar ungdommene stille spørsmål osv.

Så kommer åpner plutselig døra seg med et brak, og rektor kommer inn.

Han tramper over gulvet og setter seg på en gammeldags pult som står ved kateteret, han er så tung at pulten bøyer seg under ham.

Så roper han plutselig driiithøyt så folk skvetter til (til og med læreren):

"Æ E ITJ NÅ BUSEMANNJ!!"

"MEN Æ E REKTOR!!!"

Så begynner han å le en buldrende (men godhjerta) latter, og går ut av klasserommet og over til neste 7.klasse, mens noenogtjue skjelvende ferskiser sitter igjen og lurer på hvordan de i alle dager skal holde ut de neste tre årene...

(Han viste seg å være en flott mann med mye humor, men dæven for et første møte...!)



Anonymous poster hash: c1df5...472
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To lærere, en mann og en kvinne fra ungdomskolen var ganske liberale -så vi fikk blant annet seksual-undervisning med personlige historier fra deres egne opplevelser, og en gang hadde vi prosjekt om narkotika der en i klassen laget en hasjbong av ei 0,5 brusflaske som ble fylt med tobakk og tent på/røyka inne i lasserommet for å vise hvordan den fungerte.

En tredje lærer var mer "hippie men streng som f**" som ikke likte tv (barna hans gikk til venner for å se div.) og elsket musikk, han var en kjempegod musikklærer. Det gikk rykter om at han ble tatt på fersken med en annen lærer på rektors kontor i full gang med "intimt samvær med buksa på knærne". all in the name of love -helt til han kunne kjefte elever huden full for ingenting.



Anonymous poster hash: c1df5...472
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historielæreren min på vgs hadde skrevet en bok om erotikk i folkeeventyr med faren og broren sin. I tillegg var ho veldig glad i revolusjoner og arbeiderbevegelsen: vi brukte dobbelt så lang tid på den franske og russiske revolusjonen som de andre klassene og måtte synge arbeiderssanger i timen.

Men det beste var juleavslutningen med klassen: Ho hadde printa ut en folkesang med 18 vers, som INGEN kunne melodien til. Så vi måtte først synge gjennom de tre første versene til alle kunne melodien, og så starte på nytt. Og så måtte vi gå rundt i ring og "danse" mens vi sang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ungdomsskolen gikk jeg i en klasse med enkelte vanskelige elever som alltid slang med leppa, godt proppet med tenåringshormoner så det meste ble vridd til å handle om sex og kjønn. En gang hadde vi en ung mannlig vikar som etter flere forsøk på normal tilsnakk plantet en knyttneve på hver side av pulten til den mest sleivkjeftede og lente seg over ham, vill i blikket og frådende rundt kjeften, mens han skrek noe á la "Jeg haaaater sånne folk som deg som bare tenker med det de har mellom bena!" Det ble plutselig veldig stille i klasserommet ...

Alle var enige om at det var langt over streken, og vikaren ba om unnskyldning for oppførselen sin neste gang vi hadde ham, men jeg tror ikke jeg var den eneste som plutselig hadde en ny favorittvikar.



Anonymous poster hash: 237d4...096
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme/rare lærere rundt om ja. Syns forøvrig og at en del liker å mobbe elever av en eller annen grunn.



Anonymous poster hash: e6451...ced
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ungdomsskolen var det en naturfagslærer som hadde med seg morkaka til kona hans som nettopp hadde født. Han hadde den med i en bøtte og fortalte at han hadde oppbevart den i kjøleskapet hjemme.

Anonymous poster hash: 23fdb...428

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, hvor skal jeg begynne?

Jeg ble sendt på gangen i femte klasse fordi jeg korrigerte engelsklæreren (som hadde bodd i U.S.A. og var veldig stolt av dette) i engelsk grammatikk. Etter dette var jeg offisielt et hatobjekt gjennom resten av barneskolen.

Vi hadde også en fastlærer som fikk kjælenavnet "Smellycat" fordi han hadde den mest ekstreme kroppslukten jeg har kjent til dags dato. Det var virkelig et spørsmål om hvor god du var til å holde pusten hver gang han nærmet seg (for øvrig var han kjempehyggelig).

Det tredje eksempelet må være en eldre kvinne (over 60), som oppbevarte alle klærene hun eide og hadde på et handicaptoalett nær lærerværelset (dette ble oppdaget etter at en elev hadde et seriøst toalettproblem og alle de andre toalettene var opptatt). Alle klærene vi hadde sett henne i hang på dette ene (offentlige) toalettet på ungdomsskolen.

Vi hadde også en lærer som hadde klikket på en student og tatt henne i kvelertak og fysisk løftet henne fra bakken (på ukjent grunnlag). Han fortsatte å være lærer så lenge vi gikk på skolen (et par-tre år senere).

Og vi hadde en lærer som likte å avslutte hver skoledag med å annonsere "én dag mindre igjen å leve" med et stort hjertesukk, noe som har vært mitt motto siden.



Anonymous poster hash: 7cda4...f7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ungdomsskolen var det en naturfagslærer som hadde med seg morkaka til kona hans som nettopp hadde født. Han hadde den med i en bøtte og fortalte at han hadde oppbevart den i kjøleskapet hjemme.

Anonymous poster hash: 23fdb...428

Altså, jeg også hadde naturfag, og til og med humanbiologi på vgs. der vi blåste opp griselunger munn-til-pusterør, og skjærte i kuøyer og det som var -men lærerkonas egen morkake!!!?? Kunne iallefall tatt en fra en "anonym" på et sykehus i nærheten da!?

Anonymous poster hash: c1df5...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme

Eg har en lærer som liker meg veldig godt :) Skryter alltid av ting eg gjer og ho gir meg klemmer, haha.

Imens andre hater ho nesten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her irriterer meg den dag i dag. Litt på siden, men er en skolehistorie, så la gå.

Jeg kommer fra en bygd gått ut på landet, da jeg var liten var det bare etnisk norske der (og det er det mest av fortsatt). På barneskolen en dag fikk vi plutselig beskjed om at det skulle flytte en ny jente til bygden - hun skulle flytte inn i en fosterfamilie. Hun var da altså svart. Spesielt vi eldre barna hadde flere skoletimer før hun begynte hvor vi ble fortalt at det ikke var galt å se annerledes ut, at vi måtte behandle henne pent og at det var strengt forbudt å f.eks erte henne pga ulik hudfarge fra alle oss andre.

Og så begynte hun. Hun var den største idioten jeg har møtt (som barneskoleelev). Allerede den første uken begynte hun å hakke på en av guttene på skolen som var litt utviklingshemmet (både mentalt og fysisk). Vi spilte alltid håndball eller fotball i friminuttene, og alle fikk alltid være med - men hun gjorde stadig et poeng ut av at han var litt treig og dårlig, og at hun ikke ville ha han på laget sitt.

Hakkingen hennes fortsatte, og ble bare verre og verre. Etter omtrent en måned var jeg og to venninner lei av det dritet, og gikk for å snakke med henne. Vi fortalte henne kort og greit at hun ikke kunne behandle han sånn, at det ikke var OK, og vi ba henne slutte. Ikke noe skriking, slåssing og ingen kommentarer knyttet til at hun hadde en annen hudfarge.

Men kalt inn på rektors kontor ble vi. Vi hadde visstnok i følge denne jenta sleng rasistiske kommentarer etter henne. Jeg skjønner jo at lærerne måtte ta tak i det når de fikk beskjed fra jenta om slike påståtte kommentarer / oppførsel, men vi hadde ikke gjort en drit! Og så ble vi sittende der i omtrent en time, foreldrene våre måtte komme innom en etter en, og vi fikk den samme regla om at alle sammen er like mye verdt.

JA VI VET DET!! Er jo nettopp derfor vi sa fra til henne - hun kunne ikke behandle gutten på den måten!



Anonymous poster hash: b91c3...fb5
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasseforstanderen min på barneskolen var veldig snill, omsforgsfull og festlig. Utad, i alle fall. I virkeligheten var hun ikke helt god. Hun ville at jeg skulle bli venn med hun som mobbet meg mest, og den eneste venninnen jeg hadde på skolen skulle jeg ikke være sammen med fordi jeg måtte være sammen med de i klassen min. Ja, det er jo sikkert mye bedre å være sammen med folk som mobber meg enn ei ordentlig god venninne.

På ungdomsskolen hadde vi en mann som alltid hadde på seg de samme klærne, hver eneste dag. Jeg håper virkelig han hadde flere av de samme klærne. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, jeg også hadde naturfag, og til og med humanbiologi på vgs. der vi blåste opp griselunger munn-til-pusterør, og skjærte i kuøyer og det som var -men lærerkonas egen morkake!!!?? Kunne iallefall tatt en fra en "anonym" på et sykehus i nærheten da!?

Anonymous poster hash: c1df5...472

Det er kanskje vanskelig å få tak i? :vetikke: Uansett så kunne jeg fint heller sett det på et bilde om vi absolutt måtte vite hvordan den så ut. Det var en svært spesiell opplevelse. Han var supergira da. Skal ha for entusiasmen :fnise:

Husker han også fortalte at han hadde hatt med bøtta på bussen og nesten holdt på å tryne så alt innholdet rant ut i bussen. Heldigvis skjedde ikke det.

Anonymous poster hash: 23fdb...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en spinnvill naturfagslærer som brukte frykt for å få oss til å følge nøye med når vi begynte med eksperimenter. En gang skulle vi lage slim, men når han kom inn brølte han, I DAG SKAL VI LAGE EN BOMBE!" så vi satt på nåler og var superforsiktig og nøye og målte alt helt perfekt. Alle i klassen gikk opp èn karakter eller mer etter vi fikk ham som lærer, så det hjalp med litt frykt.

I DAG SKAL VI LAGE NOE SOM KAN SPRENGE TROMMEHINNER!

IKKE PUST INN GASSEN, DA FALLER TENNENE DERES UT!!



Anonymous poster hash: d6292...abe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg hadde med melding i meldingsboka for å gå på butikken i friminuttet. Læreren som var vakt trodde ikke på at den var ekte fordi faren min sin skrift var så stygg.

Senere kom yndlingseleven fra butikken og hun sa til en annen lærer som spurte etter meldingsboka at "selvsagt har hun der fått lov". Yndlingseleven hadde hatt noen blanke sider i meldingsboka å holde frem om ikke læreren hadde brutt inn...



Anonymous poster hash: 5bfb3...f21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var enten i 5. eller 6. klasse, og vi hadde leksetid etter skoletid, hvor lærere og assistentlærere vekslet på å være tilstede slik at vi kunne få hjelp med leksene på skolen. Jeg hadde nettopp fått discman, og hadde lyst til å høre på musikk mens jeg jobbet. Jeg spurte de andre elevene (4-5 stk., alle gikk i min klasse) om det var greit, og om de kunne høre musikken gjennom øretelefonene (det var greit, og de hørte ikke musikken). Assistenen vi hadde denne dagen var ikke i klasserommet da jeg spurte.

Etterhvert kom assistenten inn, og ba meg legge vekk discman'en. Jeg forklarte at jeg jobbet meget godt med musikk på, at det ikke plaget de andre, og de andre elevene nikket og sa at det var greit for dem. Men nei, jeg måtte legge den vekk. Lydig som jeg er, la jeg vekk discman'en og jobbet videre.

Da jeg var ferdig med leksene gikk jeg ut i gangen for å ta på meg yttertøy og sko og gå hjem. Assistenten kom etter, og stoppet meg. Samtalen foregikk omtrent som dette:

Assistent: "Synes du det er greit å høre på musikk når dere sitter med lekser?"

Meg: "Ja, jeg jobber godt med musikk på ørene, de andre sa det var greit og jeg plaget ingen."

Assistent: "Men synes DU det er greit?"

Meg: *stille, da jeg ikke visste hva mer jeg kunne si*

Assistent: "Skal du ikke svare når jeg snakker til deg?!"

Meg: "Jo, jeg plaget jo ingen og..."

Assistent: "SVARER DU MEG?!"

Den dag i dag kan jeg ikke fordra denne dama :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...