Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

Gjest førstedamen
På 19.2.2019 den 12.02, neiognei skrev:

Noe bankgreier, noe tanngreier, Stokke. Noe ditt og noe datt. De er jo også en del av hele den reklameplakaten familien utgjør. Hun er jo en bedrift i seg selv og alt hun legger ut er en reklame for henne selv. 

Kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har lagt ut bilder av mine barn i trusa på Instagram ihvertfall. :) Ikke kan mine 500 følgere sammenlignes med hennes 530.000 heller, synes jeg. 

Hun har da også brettet ut sitt privatliv med eksmann/far til to av hennes barn osv. Hadde mine venninner holdt på sånn så hadde jeg lurt på om det hadde klikket for dem.

Jo det kan på en måte sammenlignes. Når du har nådd ut til 12 stk. Om det er i en privat Message gruppe, Facebook eller instagram, regnes det faktisk som delt offentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Noen her inne som er med i treningsgruppa hennes på Facebook, den hun startet opp etter fødselen? Skulle gjerne deltatt der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Viking-girl skrev:

Noen her inne som er med i treningsgruppa hennes på Facebook, den hun startet opp etter fødselen? Skulle gjerne deltatt der. 

For kvinner som akkurat har født, eller for alle? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget kom akkurat opp på min FB feed, noen venner hadde delt https://www.funkygine.com/2019/04/05/noen-har-det-ikke-slik/?fbclid=IwAR1II6_3_LMT0b30mrq7OBPTLTE3Pw3sJwHz7dDN3YroS2OZqO56aGJqOgo 

Synes at dette innlegget fortjener tittelen "forfatteren er influencer". Det å sette fingeren på viktige ting som må frem i lyset. Det er svært få i blogglandia i dag som fokuserer på annet en seg selv, sminke og egne nevroser.

Stor tommel opp til funkygine :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, KonemorGunda skrev:

For kvinner som akkurat har født, eller for alle? 

For alle 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt jobba! :)

 

Sitat

 

Vasstrands selskap, Nordic Lifestyle, fikk i fjor et driftsresultat på 3,48 millioner kroner, viser selskapets årsregnskap.

Det tilsvarer resultatvekst på hele 344 prosent fra året før, da driftsresultatet havnet på 784.196 kroner.

Samtidig steg inntektene i selskapene til 4,4 millioner kroner, opp fra 1,42 millioner kroner.

 

https://e24.no/naeringsliv/joergine-funkygine-vasstrand-oekte-resultatet-med-344-prosent/24602082

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 minutter siden, Eveliina skrev:

Og nettopp dette er grunnen til at jeg lurer på hvorfor hun eksponerer barna i yrkessammenheng. Hun har jo så mange bein å stå på. I hennes tilfelle er det jo åpenbart ikke nødvendig for å tjene til livets opphold. Det er grunnen til at jeg velger å ikke følge henne i SoMe, selv om jeg definitivt synes hun er verdt å følge fordi hun leverer et bra produkt og fremstår som en hyggelig og jovial dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Og nettopp dette er grunnen til at jeg lurer på hvorfor hun eksponerer barna i yrkessammenheng. Hun har jo så mange bein å stå på. I hennes tilfelle er det jo åpenbart ikke nødvendig for å tjene til livets opphold. Det er grunnen til at jeg velger å ikke følge henne i SoMe, selv om jeg definitivt synes hun er verdt å følge fordi hun leverer et bra produkt og fremstår som en hyggelig og jovial dame.

Helt enig. Skulle gjerne ha fulgt Funkygine, for det er mye der jeg liker, men vil ikke pga barna. Funky har så mye å by på så barna kunne fint ha vært holdt utenfor. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Og nettopp dette er grunnen til at jeg lurer på hvorfor hun eksponerer barna i yrkessammenheng. Hun har jo så mange bein å stå på. I hennes tilfelle er det jo åpenbart ikke nødvendig for å tjene til livets opphold. Det er grunnen til at jeg velger å ikke følge henne i SoMe, selv om jeg definitivt synes hun er verdt å følge fordi hun leverer et bra produkt og fremstår som en hyggelig og jovial dame.

Enig i alt du skriver. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CecilieX skrev:

Og nettopp dette er grunnen til at jeg lurer på hvorfor hun eksponerer barna i yrkessammenheng. Hun har jo så mange bein å stå på. I hennes tilfelle er det jo åpenbart ikke nødvendig for å tjene til livets opphold. Det er grunnen til at jeg velger å ikke følge henne i SoMe, selv om jeg definitivt synes hun er verdt å følge fordi hun leverer et bra produkt og fremstår som en hyggelig og jovial dame.


Ja, enig - er vel langt fra den eneste som har et frustrerende schizofrent forhold til henne?

Dama er jo en av de få influencerne som virkelig er et godt produkt i seg selv, og får til bra ting som fortjener å heies på. Så hvorfor er det nødvendig å dra barn inn i dette? Jeg skjønner det virkelig ikke, for hun - i motsetning til en del andre - trenger det virkelig ikke. Folk ønsker å følge henne for hennes egen personlighet, drivkraft og positive inspirasjon. 

Men jeg avstår også fra å følge henne i sosiale media, fordi jeg ønsker ikke å følge barna hennes. Det er likevel bra jobba, og ha klart å få økt inntjeningen i bedriften sin så mye på ett år :) 

Jeg tror at for henne, så ville også bedriften i seg selv tjent positivt på å utelukke barn helt fra hennes åpne kanaler. Barna tilfører ikke dagens følgere noe av det de søker hos funkygine - og deres tilstedeværelse gjør at mange velger å avstå, som egentlig er interesserte i det produktet hun er, i kraft av seg selv. 

Endret av Eveliina
skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Inocybe skrev:

Helt enig. Skulle gjerne ha fulgt Funkygine, for det er mye der jeg liker, men vil ikke pga barna. Funky har så mye å by på så barna kunne fint ha vært holdt utenfor. 

Samme her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med dere andre! Funkygine har en utrolig flott naturlig utstråling, og masse å komme med. Men hun må slutte med eksponeringen hvis jeg skal følge henne. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt inntrykk er at om hun som er så bunnsolid i seg selv og som merkevare slutter å eksponere barna, vil hun ikke tape noe på det. Snarere tvert imot. I motsetning til visse andre bloggere, der barn og kommentarfelt er det eneste de har å gå på, og snart er ikke engang det nok.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Mitt inntrykk er at om hun som er så bunnsolid i seg selv og som merkevare slutter å eksponere barna, vil hun ikke tape noe på det. Snarere tvert imot. I motsetning til visse andre bloggere, der barn og kommentarfelt er det eneste de har å gå på, og snart er ikke engang det nok.

Hun er vel den eneste bloggeren med barn som har nok å tilby uten å måtte vise/bruke barna 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX
28 minutter siden, hippyskippy skrev:

Er ikke så rart at inntektene går opp med de store mengdene reklame hun har. 

Er hun flink til å merke, eller er det slik at det er et element i tillegg til barneeksponeringen som trekker ned inntrykket?

Reklame er helt greit i mine øyne om den er merket riktig. Mye reklame vil selvfølgelig trekke ned min opplevelse av kvalitet og nytteverdi  som leser. 

Spør fordi jeg som sagt har valgt å ikke følge henne på grunn av eksponering. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leia Organa
På 13.4.2019 den 18.03, Revenge of Cthulhu skrev:

Mitt inntrykk er at om hun som er så bunnsolid i seg selv og som merkevare slutter å eksponere barna, vil hun ikke tape noe på det. Snarere tvert imot. I motsetning til visse andre bloggere, der barn og kommentarfelt er det eneste de har å gå på, og snart er ikke engang det nok.

Enig. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bollapinnsvin103

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/K385Py/Nar-likes-veier-tyngre-enn-barnas-beste--Linna-Myhre-og-Kaveh-Rashidi

Synes denne linken passet godt inn her.

Funkygine virker til å være en av de største på eksponering av barn. Hun deler det meste og bruker dem ofte i reklame. Er undrende til hvorfor flere på Kvinneguiden er så opptatt av å «ta» Caroline Berg Eriksen på dette, mens Funkygine slipper unna. Handler det hele om trynefaktor? Hvem som er mest likandes? 

Endret av Bollapinnsvin103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
1 time siden, Bollapinnsvin103 skrev:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/K385Py/Nar-likes-veier-tyngre-enn-barnas-beste--Linna-Myhre-og-Kaveh-Rashidi

Synes denne linken passet godt inn her.

Funkygine virker til å være en av de største på eksponering av barn. Hun deler det meste og bruker dem ofte i reklame. Er undrende til hvorfor flere på Kvinneguiden er så opptatt av å «ta» Caroline Berg Eriksen på dette, mens Funkygine slipper unna. Handler det hele om trynefaktor? Hvem som er mest likandes? 

Jeg følger ikke med på det influencere/bloggere publiserer i egne kanaler, men det er ikke vanskelig å skjønne at Funkygine blir godt likt og at hun av den grunn ikke er av dem som får den krasseste kritikken for hverken eksponering av barn eller skjult reklame.

Kanskje hennes lesere heller ikke er av de ivrigste brukerne av Kg, men uansett antar jeg at ettersom Funkygine har blitt en like kommersiell og økonomisk vellykket influencer som konkurrentene sine, kan det hende kritikken øker. Det begynner for eksempel å komme en og annen kommentar om at reklamemengden er vel stor, og at hun er for dårlig til å merke. Litt kritikk for barneeksponering har hun fått, men hittil har hun sluppet billig unna. Det kan også endres nå som folk skjønner at pengene renner inn på konto. Dess mer barna oppfattes å bli brukt for at foreldrene skal oppnå fordeler, jo mer kritisk innstilt blir mange.

Kanskje Funkygine hadde gjort like stor økonomisk suksess uten å blande inn barna i sin kommersielle virksomhet. Hun er ikke avhengig av å bruke barna som trofé, for å hevde seg i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...