Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Justlooking skrev:

Det har vært flere rettssaker og forlik rundt dette og det anslås at verdien av boligen forringes med 15 - 25 %. De kam formere seg i rekordfart og er omtrent umulig å bli kvitt, sies det. Du må ha gode nerver 😊

Det kan godt være at de formerer seg, men så lenge man ikke finner dem på kjøkkenet i mel og andre tørrvarer så er man trygg. Og de går heller ikke på oss mennesker. De elsker papp, papir, tapet, matsmuler osv. Har også lest at de liker klær av bomull og lin, så bunadskjortene må pakkes i plast.  Men får man en invasjon så er det hjelp å få! Det tar bare litt tid (og penger) å bli kvitt dem. Men jeg tror de snart er i de flestes hjem om ikke lenge. 

 På badet mitt har jeg sett noen sølvkre, men KUN når ungene ikke har tørket skikkelig etter seg på gulvet når de har dusja. Sølvkre er mindre og går etter fukt. Er man sterkt plaget med disse dyrene så kan man la lyset stå på i rommene de befinner seg. De kommer kun fram i mørke, og piler vekk når man slår på lyset. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott bildet som viser virkligheten på morsdagen. Den skal hun ha selv om det er utlevering av barn der og. Dette kunne aldri cbe turt å legge ut. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg selv i å ikke reagere like mye som på Pilotfrue sine ammebilder. Hvorfor det? Dette er jo IKKE noe bedre/verre 😛 . 

Endret av Spøkelse
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Viking-girl skrev:

Det kan godt være at de formerer seg, men så lenge man ikke finner dem på kjøkkenet i mel og andre tørrvarer så er man trygg. Og de går heller ikke på oss mennesker. De elsker papp, papir, tapet, matsmuler osv. Har også lest at de liker klær av bomull og lin, så bunadskjortene må pakkes i plast.  Men får man en invasjon så er det hjelp å få! Det tar bare litt tid (og penger) å bli kvitt dem. Men jeg tror de snart er i de flestes hjem om ikke lenge. 

 På badet mitt har jeg sett noen sølvkre, men KUN når ungene ikke har tørket skikkelig etter seg på gulvet når de har dusja. Sølvkre er mindre og går etter fukt. Er man sterkt plaget med disse dyrene så kan man la lyset stå på i rommene de befinner seg. De kommer kun fram i mørke, og piler vekk når man slår på lyset. 

Elevene på skolen her hos oss har fått beskjed om å bruke innesko å ikke gå barbeint.  Disse dyra er glad i fuktighet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xstrella skrev:

Flott bildet som viser virkligheten på morsdagen. Den skal hun ha selv om det er utlevering av barn der og. Dette kunne aldri cbe turt å legge ut. 

Uenig. Eksponering av barn er helt unødvendig for å få frem poenget med "virkelighet" og melkespreng. 
https://influencere.wordpress.com/2019/02/11/funkygine-bruk-av-barn-pa-morsdagen/

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Viking-girl skrev:

Det kan godt være at de formerer seg, men så lenge man ikke finner dem på kjøkkenet i mel og andre tørrvarer så er man trygg. Og de går heller ikke på oss mennesker. De elsker papp, papir, tapet, matsmuler osv. Har også lest at de liker klær av bomull og lin, så bunadskjortene må pakkes i plast.  Men får man en invasjon så er det hjelp å få! Det tar bare litt tid (og penger) å bli kvitt dem. Men jeg tror de snart er i de flestes hjem om ikke lenge. 

 På badet mitt har jeg sett noen sølvkre, men KUN når ungene ikke har tørket skikkelig etter seg på gulvet når de har dusja. Sølvkre er mindre og går etter fukt. Er man sterkt plaget med disse dyrene så kan man la lyset stå på i rommene de befinner seg. De kommer kun fram i mørke, og piler vekk når man slår på lyset. 

Det er skikkelig kjipt å finne de i bestikk skuffen og oppi kjøkkenutstyr. . Og oppi esker mellom bildene man ikke har rukket å sette i album enda. Og når man ser en oppå dyna. El på veggen ikke langt fra fjeset når du våkner. El ikke tør sette beina på golvet før du har tatt på lyset for du har opplevd å skvise noen før. 

Jeg tror også de kommer til å bli mer vanlige å ha etterhvert.

Edderkopper, munkelus og søkvkre er ikke like psykisk og fysisk invaderende. ( bortsett om man har fobi da) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Cavatina skrev:

Uenig. Eksponering av barn er helt unødvendig for å få frem poenget med "virkelighet" og melkespreng. 
https://influencere.wordpress.com/2019/02/11/funkygine-bruk-av-barn-pa-morsdagen/

Funkygine kan fint få frem virkeligheten uten å stille opp på internett gjespende i ei lita truse med nesten naken baby balanserende på låret! 

Det er så ekstreme ytterpunkter! Hos Caroline Berg Eriksen finner vi fargekoordinerte, pent danderte barn (selvfølgelig iblandet snikreklame for Kappahl) med stor, delikat gourmetfrokost i senga og bilder så retusjerte og redigerte at virkeligheten føles som et lysår unna. Hos Funky skal det være bustete, rufsete, usminket, med baby på snei og et par fingre over brystvortene.

Begge disse to er folk som tjener fett på å påvirke Norge. Man blir jo bare oppgitt. Og litt redd.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir fullstendig blaffen i hva de ulike bloggerne har som motiv for eksponeringen, eller på hvilken måte de eksponerer. Ekte og udelikat eller perfekt dandert og redigert spiller ingen rolle. Samtlige eksponerer barna sine for titusenvis av fremmede. Det finnes ikke "greit" på noen som helst måte, og er som tidligere nevnt: Fullstendig unødvendig for å få frem poeng.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet til Jørgine er utrolig kult, rått og ekte, og blottet for "se så føkkings perfekt jeg er".

Men jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett det. Jeg følger henne ikke engang, det kom opp som forslag på Instagram. Jeg har nå sett to mennesker jeg overhodet ikke kjenner i en situasjon som er nærmere, mer intim og mer hudløs enn jeg har sett noen av mine nærmeste venninner. Alle som deltar på et slikt bilde bør få velge hvem som får se det. Nå er det for sent.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 timer siden, hundeeier skrev:

Tror det handler om at pilotfrue gjør det for å provosere mens funkygine gjør det av ektehet

 

Men begge deler er hårreisende. På hvilken måte tjener slike bilder barnets beste? Jeg kan ikke komme på en eneste grunn. Ikke en!

Tilføyelse: Det slo meg plutselig at dette bildet må være tatt for lenge siden. Da er det betimelig å spørre seg hvorfor hun valgte dette bildet til å illustrere innlegget. Veien er relativt kort til å tenke at det er gjort for å få klikk. Av alle bilder som hun har, hvorfor dette? 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hundeeier skrev:

Tror det handler om at pilotfrue gjør det for å provosere mens funkygine gjør det av ektehet

 

For du tror ikke Funkygine vet at dette gir klikk, puppa ut og du havner på forsiden av nettavisene? Er litt i tvil her om den ene er bedre en den andre, de vil begge ha folk inn på bloggen, de vet at dette skaper furore.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hundeeier skrev:

Tror det handler om at pilotfrue gjør det for å provosere mens funkygine gjør det av ektehet

 

Begge gjør det for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funkygine er det nærmeste vi kommer Marit Bjørgen i ekthet og folkesjel-appell. Man vil være som henne, det fremstår ekte og ufiltrert (selv om det er bevisst og kalkulert fordi hun vet det selger). 

CBE er lengre unna norsk virkelighet, mer Kardashian i all sin polerte og redigerte «virkelighet». Hun er guilty pleasure for mange (de fleste?) leserne. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Funkygine har en imponerende fysikk i tillegg! Skikkelige muskler, ekte vare, røff og tøff! 

Ja, hu krangler om leiligheten og skjeggkre, men for ei tøff dame! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Funkygine er det nærmeste vi kommer Marit Bjørgen i ekthet og folkesjel-appell. Man vil være som henne, det fremstår ekte og ufiltrert (selv om det er bevisst og kalkulert fordi hun vet det selger). 

CBE er lengre unna norsk virkelighet, mer Kardashian i all sin polerte og redigerte «virkelighet». Hun er guilty pleasure for mange (de fleste?) leserne. 

Nå er Jørgine mer Kardashian enn Marit siden Funkygine er en WAG likens som Khloe (ilag med og har barn med basketball spiller Tristan Thompson) og Kendall Jenner (ilag med basketballspiller Ben Simmons.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funkygine er mer kjent enn mannen sin. Jeg snakker om appellen, ikke nødvendigvis fakta, men det skader ikke akkurat Funkygine å ha en idrettsmann ved sin side. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Spøkelse skrev:

Jeg tar meg selv i å ikke reagere like mye som på Pilotfrue sine ammebilder. Hvorfor det? Dette er jo IKKE noe bedre/verre 😛 .

Jeg synes dette er like ille som Pilotfrues ammebilder. Jeg har IKKE noe imot ammebilder/amming i det hele tatt, men ER det nødvendig å ta rimelig eksplisitte puppebilder (uansett melkespreng eller dobbeltamming) sammen med ungene for å understreke poenget?

Videre er det liksom noe med det ekstreme eksponeringsbehovet disse må ha når slike bilder legges ut i SoMe...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, FruJohansen skrev:

Bildet til Jørgine er utrolig kult, rått og ekte, og blottet for "se så føkkings perfekt jeg er".

Men jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett det. Jeg følger henne ikke engang, det kom opp som forslag på Instagram. Jeg har nå sett to mennesker jeg overhodet ikke kjenner i en situasjon som er nærmere, mer intim og mer hudløs enn jeg har sett noen av mine nærmeste venninner. Alle som deltar på et slikt bilde bør få velge hvem som får se det. Nå er det for sent.

Kunne ikke vært mer enig! Det er noe med den ekstreme eksponeringen som er så vanvittig drøy. Jeg VIL ikke se disse bildene jeg heller.

 

Hvor er forresten tråden om CBE og hennes virksomhet blitt av her inne?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aquarius04 skrev:

Kunne ikke vært mer enig! Det er noe med den ekstreme eksponeringen som er så vanvittig drøy. Jeg VIL ikke se disse bildene jeg heller.

 

Hvor er forresten tråden om CBE og hennes virksomhet blitt av her inne?

KG skjuler den. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
37 minutter siden, Kollontaj skrev:

Funkygine er det nærmeste vi kommer Marit Bjørgen i ekthet og folkesjel-appell. Man vil være som henne, det fremstår ekte og ufiltrert (selv om det er bevisst og kalkulert fordi hun vet det selger). 

CBE er lengre unna norsk virkelighet, mer Kardashian i all sin polerte og redigerte «virkelighet». Hun er guilty pleasure for mange (de fleste?) leserne. 

Men det går likevel ikke an å se bort fra barneeksponeringen. Den er like lite til barnets beste som CBE sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...