Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Det kan bli vanskelig å bevise at disse har vært der hele veien om de har drøyd lenge med å søke erstatning. Disse skadedyrene kan man fint dra i hus, typisk flatpakker fra møbelforretninger. 

Det blir litt av en innsats å legge i for å unngå å ta de med seg til det nye huset i flyttelasset også 😫

Det tar vel lang tid i systemet før det kommer til sak så kan hende de sa fra tidlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.1.2019 den 12.15, Stjernekikkeren skrev:

Du tuller nå? Det finnes tilskudd å ta, tilskudd på resept med svært høye doser D-vitamin. Å ta solarium for å tilføre D-vitamin er som å sage av seg hodet ved migrene. 

Jeg har selv mangel på D-vitamin og har blitt anbefalt ev legen min å ta solarium av og til. Tilskuddene som koster skjorta har ingen effekt, da kan man like gjerne kjøpe billigere tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, terteskjell skrev:

Ikke bare Oslo..  Fikk beskjed nå om at dette er funnet på skolen til våre barn😡

iiik. Hva skal dere gjøre med det? La være å hente gjenglemt gymtøy? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bnanny skrev:

Jeg har selv mangel på D-vitamin og har blitt anbefalt ev legen min å ta solarium av og til. Tilskuddene som koster skjorta har ingen effekt, da kan man like gjerne kjøpe billigere tabletter.

Huden lager visst ikke d-vit av strålingen i solarium, har jeg hørt. Har du kilder som sier noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ninnn skrev:

Huden lager visst ikke d-vit av strålingen i solarium, har jeg hørt. Har du kilder som sier noe annet?

Nei, jeg bare sier hva legen min anbefalte meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ninnn skrev:

iiik. Hva skal dere gjøre med det? La være å hente gjenglemt gymtøy? 🙈

De har satt inn tiltak for å få bukt med problemet.  Innesko er viktig.  Regner med at de gjør det de kan for å bli kvitt det.  Men synes dette er skremmende fordi skolen er ikke mer enn 6 år

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, terteskjell skrev:

De har satt inn tiltak for å få bukt med problemet.  Innesko er viktig.  Regner med at de gjør det de kan for å bli kvitt det.  Men synes dette er skremmende fordi skolen er ikke mer enn 6 år

Det er mer vanlig med skjeggkre i nyere bygg. De kommer inn med bygnings matrialer. Det anbefales også feks å pakke ut flatpakker ( fra feks Ikea) utendørs. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Justlooking skrev:

Det tar vel lang tid i systemet før det kommer til sak så kan hende de sa fra tidlig.

Ja, antagelig har det tatt veldig lang tid. Men synes jeg leste i artikkelen at de hadde vært sent ute med å rette klagen også.

Fant det! 

«Saksøker har ikke reklamert i rimelig tid etter at de burde ha oppdaget at leiligheten hadde skjeggkre, skriver Heinstein, ifølge avisa.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/funkygine-og-ektemannen-krever-634-000-etter-skjeggkre-funn/70749574

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Ja, antagelig har det tatt veldig lang tid. Men synes jeg leste i artikkelen at de hadde vært sent ute med å rette klagen også.

Fant det! 

«Saksøker har ikke reklamert i rimelig tid etter at de burde ha oppdaget at leiligheten hadde skjeggkre, skriver Heinstein, ifølge avisa.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/funkygine-og-ektemannen-krever-634-000-etter-skjeggkre-funn/70749574

Men det krysser jo rettigheten med at man har fem år på seg på å klage....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Men det krysser jo rettigheten med at man har fem år på seg på å klage....

Man har ikke 5 år på seg på å klage i den forstand, man skal klage innen rimelig tid etter man oppdaget mangelen. Dvs du kan ikke oppdage en skade i 2015 og vente til 2019 med å klage... men derimot hvis du kjøpte boligen i 2015 og finner en feil i 2019 så kan du klage. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

At boligkjøpere «burde oppdaget» mangelen på et tidligere tidspunkt er noe eierskifteforsikrigsselskapene ofte argumenterer med. Det skal ikke gå lange stunden etter overtagelsen før de prøver seg med det argumentet. 

For en kjip situasjon å havne i. At saken ender i retten tyder på at prosessen har pågått en stund. Det har sikkert vært en belastning. Håper de vinner på alle punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, marthes skrev:

Man har ikke 5 år på seg på å klage i den forstand, man skal klage innen rimelig tid etter man oppdaget mangelen. Dvs du kan ikke oppdage en skade i 2015 og vente til 2019 med å klage... men derimot hvis du kjøpte boligen i 2015 og finner en feil i 2019 så kan du klage. 

Jeg kjenner reglene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant skjeggkre i flytteeskene fra Jula. Så de kommer inn med pappesker og emballasje, det er sikkert og visst. Er bare å få tømt eskene og få hevet de ut igjen fortest mulig. Har en kjellerbod som er iskald og ligger litt unna selve leiligheten i kjelleretasjen. Tipper de ikke finner veien opp hit. Har hvertfall ikke sett noe til dem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.2.2019 den 9.53, KaBom skrev:

For en stund tilbake siden på bloggerne så filmet de Jørgine mens hun fanget et skjeggkre på kjøkkenet i leiligheten sin. Husker at mange kommenterte det på KG og tipper at en del tok kontakt med Jørgine for å fortelle hva slags dyr det var snakk om.

Hvilken episode var dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, anelle skrev:

Hvilken episode var dette?

Jeg husker ikke, men fant dette svaret i bloggerne-tråden her inne. Må nok være sesong 8, siden 9 og 10 ikke var blitt vist ennå i mai i fjor. 

På 1.5.2018 den 21.27, Anine87 skrev:

I episode 15 kryper det et insekt på gulvet hos Jørgine, er det skjeggkre? Kjedelig å ha skjeggkre i hus nå som hun skal selge. Håper for hennes del det ikke er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så episoden og syntes hun reagerte sterkt på et insekt som fort kan komme seg inn. I det siste har jeg tenkt det antagelig var sjeggkre og derfor reaksjonen. Skjønner det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan hende det er jeg som er rar og burde tatt det mer på alvor, men jeg har skjeggkre i hus selv, og tar det med den største ro. Kjøpte leiligheten for et par år siden, og det streifet meg ikke en gang at jeg burde klaget da jeg fant skjeggkre etter kort tid. Fordi jeg visste at jeg like greit kunne ha dratt de med meg hjem fra Ikea selv. Og de er jo ikke farlige? Er det mange av de er det ekkelt, selvfølgelig. Og spesielt på kjøkkenet. Men at jeg finner en liten kar på oppdagelsestur en gang i bland, tar jeg med knusende ro. Kreet plukkes opp med papir, skvises, og kastes i do eller bosset, og livet går videre.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poit skrev:

Kan hende det er jeg som er rar og burde tatt det mer på alvor, men jeg har skjeggkre i hus selv, og tar det med den største ro. Kjøpte leiligheten for et par år siden, og det streifet meg ikke en gang at jeg burde klaget da jeg fant skjeggkre etter kort tid. Fordi jeg visste at jeg like greit kunne ha dratt de med meg hjem fra Ikea selv. Og de er jo ikke farlige? Er det mange av de er det ekkelt, selvfølgelig. Og spesielt på kjøkkenet. Men at jeg finner en liten kar på oppdagelsestur en gang i bland, tar jeg med knusende ro. Kreet plukkes opp med papir, skvises, og kastes i do eller bosset, og livet går videre.

Det har vært flere rettssaker og forlik rundt dette og det anslås at verdien av boligen forringes med 15 - 25 %. De kam formere seg i rekordfart og er omtrent umulig å bli kvitt, sies det. Du må ha gode nerver 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama imponerer meg mer og mer. Det andre kunne opplevd som knusende nederlag (bla. skilsmissen og forhistorien), tar hun på strak arm og dealer med. Hun er virkelig sterk utenpå og sterk inni! Og at hun greier å se hvor heldig og lykkelig hun er!

Ryddet for persondebatt (omtale av barn). Perelandra, mod. 

Endret av Ninnn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Poit skrev:

Kan hende det er jeg som er rar og burde tatt det mer på alvor, men jeg har skjeggkre i hus selv, og tar det med den største ro. Kjøpte leiligheten for et par år siden, og det streifet meg ikke en gang at jeg burde klaget da jeg fant skjeggkre etter kort tid. Fordi jeg visste at jeg like greit kunne ha dratt de med meg hjem fra Ikea selv. Og de er jo ikke farlige? Er det mange av de er det ekkelt, selvfølgelig. Og spesielt på kjøkkenet. Men at jeg finner en liten kar på oppdagelsestur en gang i bland, tar jeg med knusende ro. Kreet plukkes opp med papir, skvises, og kastes i do eller bosset, og livet går videre.

Enig med deg. Om noen år kommer nok dette lille krypet å flytte inn i annen hvert hus. Blitt hysteri spør du meg.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...