Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

På 12.10.2018 den 14.53, Hoody skrev:
 

Mtp brunfargen så har hun nok en brunere farge (slik som brødrene) selv om hun også tar sol. Jeg skjønner derfor at han ønsker at barnet skulle arve den hudtonen. 

Samtalen mellom de to på stranden tar jeg med en klype salt og jeg syns ikke det er noe å reagere på. Begge var jo klar over at han var blekere enn på lenge, og jeg kunne selv at han sånn type diskusjon/samtale med min bestevenn/samboer uten at det hadde vert noe problem.. Tar det med litt humor innimellom det "seriøse" :)

Jeg reagerte mer på at hun åpenbart mener at det kun er pent å være brun. Man må ikke være brun for å se bra ut. Mannen hennes.(ja han er mannen, ikke typen. De er gift) ser jo fantastisk ut og han er nordisk og lys i huden naturlig. Ikke noe galt i det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.10.2018 den 13.18, O.G. skrev:
 

Man velger det jo selv da.

Hadde jeg fått barn på annen måte hadde jeg heller gjort det. Ville ikke være barnløs bare fordi det er slitsomt å gå gravid. Menn får jo barn og slipper faenskapen. Skulle gjerne bytta med typen der. Men nå er nå naturen slik den er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett dem på Bloggerene, men basert på denne tråden, så tenker jeg at det at han ikke responderer på klagene (?)hennes rett og slett kan være fordi han ikke vil ta den kampen foran kamera? Om hun er hormonell og urimelig vil han jo lett fremstå som lite forståelsesfull om han går i klinsj med henne. 

Vi må huske på at det vi ser ikke er virkelig. Det meste er staget for å lage bra tv. 

Endret av Mrs O'Donell
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maleficenta skrev:
 

Jeg reagerte mer på at hun åpenbart mener at det kun er pent å være brun. Man må ikke være brun for å se bra ut. Mannen hennes.(ja han er mannen, ikke typen. De er gift) ser jo fantastisk ut og han er nordisk og lys i huden naturlig. Ikke noe galt i det.

Ikke noe galt med det, og heller ikke noe galt i å være brun. Noen kan synes det ene er penere enn det andre. Helt naturlig å ha forskjellige preferanser, uten at det er noe galt.

Ser fortsatt ikke problemet med at hun kommer med en kommentar til sin ektemann når han er bleikere enn på lenge. Hadde ikke overrasket meg om han sniker inn en kommentar om hvor brun hun er av og til også:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs O'Donell skrev:
 

Jeg har ikke sett dem på Bloggerene, men basert på denne tråden, så tenker jeg at det at han ikke responderer på klagene (?)hennes rett og slett kan være fordi han ikke vil ta den kampen foran kamera? Om hun er hormonell og urimelig vil han jo lett fremstå som lite forståelsesfull om han går i klinsj med henne. 

Vi må huske på at det vi ser ikke er virkelig. Det meste er staget for å lage bra tv. 

Bra tv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Hoody skrev:
 

Ikke noe galt med det, og heller ikke noe galt i å være brun. Noen kan synes det ene er penere enn det andre. Helt naturlig å ha forskjellige preferanser, uten at det er noe galt.

Ser fortsatt ikke problemet med at hun kommer med en kommentar til sin ektemann når han er bleikere enn på lenge. Hadde ikke overrasket meg om han sniker inn en kommentar om hvor brun hun er av og til også:)

Jo men det er litt rart å si til han ar han må fokusere mer på utseendet når han allerede ser ut som han gjør. Og å sole seg for mye skader jo uansett huden. Ikke slke klarer å bli brun heller selv om de prøver

Endret av Maleficenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maleficenta skrev:
 

Jo men det er litt rart å si til han ar han må fokusere mer på utseendet når han allerede ser ut som han gjør. Og å sole seg for mye skader jo uansett huden. Ikke slke klarer å bli brun heller selv om de prøver

Morten er ikke min type kar, men han er en nydelig mann. Det skal han ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:
 

Jo men det er litt rart å si til han ar han må fokusere mer på utseendet når han allerede ser ut som han gjør. Og å sole seg for mye skader jo uansett huden. Ikke slke klarer å bli brun heller selv om de prøver

Han pleier jo tydeligvis å være brunere enn han var akkurat der, som da var bakgrunnen for hennes kommentar. Det andre tar jeg med litt humor.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun voks nok opp i tiden da det var veldig «in» å være brun, da folk blakket seg på å ta sol, og mange brukte «barbiedop». Er du ung når dette pågår, er man mer sårbar for å knytte selvtilliten sin opp til komplimenter for å være brun, noe hun trolig fikk mye av,siden hun kun er halvt norsk).

Slikt sitter nok godt igjen, og det er lett å bedømme utseendet til andre etter samme følelse det gir henne å være solbrun. Dette tross at skjønnhetsidealet har forandret seg noe, og de fleste av oss er mer opplyste om skadevirkninger fra solarium, barbiedop, men også vanlig sol. Det er en grunn til at regjeringen vurderer å gjøre solsenter forbudt, vi er på toppen av land med forekomster av hudkreft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk at mens asiatere går rundt med paraply i solen for å holde seg kritthvite, lar vesten seg bli stekt og grilla. Skjønnhetsidealer er menneskeskapt bullshit. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tapas skrev:
 

Komisk at mens asiatere går rundt med paraply i solen for å holde seg kritthvite, lar vesten seg bli stekt og grilla. Skjønnhetsidealer er menneskeskapt bullshit. 

Det har alltid fascinert meg også. I visse deler av Asia vil de jo helst ha melkehvit hud , og gjør alt for å oppnå det. Mens på denne siden av kloden griller vi oss i solarium , og smører oss inn med spray tan .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er «all in nå». Hun er fin og brun nå. Allerede om 10 år vil hun ha vesentlig mer rynker og grov hud. Det ser man jo på de som bor nedover, de blir mye fortere gamle enn oss. Heldigvis har denne trenden snudd litt for mange. Men hun er flott og trent 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Joni123 skrev:
 

Det er «all in nå». Hun er fin og brun nå. Allerede om 10 år vil hun ha vesentlig mer rynker og grov hud. Det ser man jo på de som bor nedover, de blir mye fortere gamle enn oss. Heldigvis har denne trenden snudd litt for mange. Men hun er flott og trent 

Det er motsatt. Nordisk hud er mer utsatt for skader og tåler solen verst av alle hudtyper! Det er mer uva stråling i Norden og det er den hudtypen som får raskest rynker! Pass på jenter, brukt SPF året rundt ! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 20.45, T1gerlilje skrev:
 

Hun voks nok opp i tiden da det var veldig «in» å være brun, da folk blakket seg på å ta sol, og mange brukte «barbiedop». Er du ung når dette pågår, er man mer sårbar for å knytte selvtilliten sin opp til komplimenter for å være brun, noe hun trolig fikk mye av,siden hun kun er halvt norsk).

Slikt sitter nok godt igjen, og det er lett å bedømme utseendet til andre etter samme følelse det gir henne å være solbrun. Dette tross at skjønnhetsidealet har forandret seg noe, og de fleste av oss er mer opplyste om skadevirkninger fra solarium, barbiedop, men også vanlig sol. Det er en grunn til at regjeringen vurderer å gjøre solsenter forbudt, vi er på toppen av land med forekomster av hudkreft.

Jeg er enig i denne analysen. 

Uansett jeg tror hennes flotte utseende ville ha blitt løftet mer frem hvis det hadde vært mer kontrast mellom øyne, hud og hår, for det finnes virkelig ikke en mer uimotståelig kombinasjon enn lys hud, lyse øyne og mørkt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Tapas skrev:
 

Det er motsatt. Nordisk hud er mer utsatt for skader og tåler solen verst av alle hudtyper! Det er mer uva stråling i Norden og det er den hudtypen som får raskest rynker! Pass på jenter, brukt SPF året rundt ! 

I Australia blir de fort rynkete. Men de er så uheldige at de stammer fra england og engelskmenn har nordisk hud. Og det i kombi med sommer og sol stirt sett hele året. Ikke bra. Jeg tror problemet ligger mer i at nordmenn er ræva på å bruke solkrem

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, rock&republic skrev:
 

Hva skjedde med Tufte? Noen som vet?

Har det skjedd noe da? De har jo fortsatt workshop og treningsreiser fremover? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/troms/kjendiser-markedsforer-digitale-legetimer-1.14255489

Når markedsføringsavdelingen skal ha det billigst mulig, kaster man etikken over bord. Det er strenge regler for markedsføring av helsetjenester, gjennom Helsepersonellovens § 13.

Det handler ikke om Funky, men om de som velger å  bruke bloggere til å annonsere. At det kanskje bør vurdere å bruke andre markedsføringskanaler enn bloggere, når det gjelder enkelte produkter. 

Endret av Emmy_H
la til noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...