Gå til innhold

Klump under øyelokk, hvordan få vekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en liten klump/hevelse under det ene øvre øyelokket. Det kom for ett år siden og har vært der siden da. Kjenner at det er litt hardt å ta på der, det virker som det er en liten klump under øyelokket. Det kan vises ved at det området buler litt ut oppå øyelokket og er litt rødt. Av og til klør det og hovner litt opp og blir mer rødt på øyelokket. Er det noen som har hatt noe lignende eller noen som vet hva dette kan være, og hvordan kan jeg få det vekk?



Anonymous poster hash: 5fffe...e03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være et rusk som har kapslet seg inn. Tror jeg ville kontaktet en øyenlege hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en liten klump/hevelse under det ene øvre øyelokket. Det kom for ett år siden og har vært der siden da. Kjenner at det er litt hardt å ta på der, det virker som det er en liten klump under øyelokket. Det kan vises ved at det området buler litt ut oppå øyelokket og er litt rødt. Av og til klør det og hovner litt opp og blir mer rødt på øyelokket. Er det noen som har hatt noe lignende eller noen som vet hva dette kan være, og hvordan kan jeg få det vekk?

Anonymous poster hash: 5fffe...e03

Hør med legen din

Anonymous poster hash: 1b56f...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt usikker på om jeg skal dra til lege eller optiker først.

Kan være et rusk som har kapslet seg inn. Tror jeg ville kontaktet en øyenlege hvis jeg var deg.

Oi, kan det virkelig være det. Har aldri hørt om det før, men det hørtes jo ikke helt bra ut.

ts



Anonymous poster hash: 5fffe...e03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt usikker på om jeg skal dra til lege eller optiker først.

Oi, kan det virkelig være det. Har aldri hørt om det før, men det hørtes jo ikke helt bra ut.

ts

Anonymous poster hash: 5fffe...e03

Har en venninne som hadde det. Ikke så veldig farlig tror jeg, men veldig plagsomt fordi det irriterte og klødde. Det satt under øyelokket, men kunne sees som en hevelse utenpå, og det var mulig og kjenne.Men de fikk det da bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venninne som hadde det. Ikke så veldig farlig tror jeg, men veldig plagsomt fordi det irriterte og klødde. Det satt under øyelokket, men kunne sees som en hevelse utenpå, og det var mulig og kjenne.Men de fikk det da bort :)

Høres litt ut som det jeg har. Bra det ikke er farlig og de fikk det bort :)

Kom på nå at jeg har merket at jeg har fått litt dårligere syn på det øyet, men det er sikkert ikke en sammenheng.

ts

Anonymous poster hash: 5fffe...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme, og fått sjekket ut hos lege og går fast til optiker. Hos meg er det en helt ufarlig fettklump bare.

Anonymous poster hash: 866ea...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme, og fått sjekket ut hos lege og går fast til optiker. Hos meg er det en helt ufarlig fettklump bare.

Anonymous poster hash: 866ea...b16

Det kan være noe sånt jeg har og. Men siden det ikke er så pent og det klør, blir rødt og hovent av og til, så skulle jeg gjerne blitt kvitt det.

ts

Anonymous poster hash: 5fffe...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optikere har øye som spesialfelt, noe allmennleger ikke har. Hvis du merker synsforandringer er det vel naturlig å oppsøke optiker uansett..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...