Gå til innhold

Bloggere og engelske titler på innlegg

Riskrem

Anbefalte innlegg

Leser en del blogger hver dag for underholdning og inspirasjon. Det siste året virker det som om "alle" norske bloggere bruker engelske titler på innleggene sine. Det samme går om og om igjen:

"Shades of grey"

"Shades of blue"

"Ready for the weekend"

"Night out"

Osv :P

De aller fleste gjør det, og fitliving er et godt eksempel: http://fitliving.blogg.no

Blir liksom litt for dumt. Høres helt malplassert ut. Bare meg eller?

*kniiiis* <3

:ironi:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg truffet :P men vi snakker engelsk hjemme og 90% av vennene våres er engelsk talende. Så føler jeg er litt unnskyldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg truffet :P men vi snakker engelsk hjemme og 90% av vennene våres er engelsk talende. Så føler jeg er litt unnskyldt

Edit: Glem det, jeg så at den var oppdatert nå :)

Endret av Pip-pip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Haha, sorry. Trodde det andre ble stående..

Spurte først om link til bloggen din, siden den jeg har sett før ikke hadde vært oppdatert på en stund. Men så at du hadde oppdatert den nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sorry. Trodde det andre ble stående..

Spurte først om link til bloggen din, siden den jeg har sett før ikke hadde vært oppdatert på en stund. Men så at du hadde oppdatert den nå :)

Ååå. Okai, da henger jeg med :)

Var en liten tur innom å oppdaterte ang forlovelsen, utenom det er nok bloggen fremdeles ganske dø :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå. Okai, da henger jeg med :)

Var en liten tur innom å oppdaterte ang forlovelsen, utenom det er nok bloggen fremdeles ganske dø :(

Ja, det var det jeg hadde sett. Så trodde ikke var aktiv lenger.

Du kan jo oppdatere fremover mot bryllup feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg hadde sett. Så trodde ikke var aktiv lenger.

Du kan jo oppdatere fremover mot bryllup feks :)

Har veldig lyst, men har dessverre sjeldent overskudd til det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er skikkelig lol. "Today I wear this", "Brekkie and flowers", "Those boots", "Today's" osv..kleint

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det blir litt for dumt i lengden med disse "trendy", engelske overskriftene.

"Dagens brekkie" tar kaka.

Endret av totes_mc
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Leser en del blogger hver dag for underholdning og inspirasjon. Det siste året virker det som om "alle" norske bloggere bruker engelske titler på innleggene sine. Det samme går om og om igjen:

"Shades of grey"

"Shades of blue"

"Ready for the weekend"

"Night out"

Osv :P

De aller fleste gjør det, og fitliving er et godt eksempel: http://fitliving.blogg.no

Blir liksom litt for dumt. Høres helt malplassert ut. Bare meg eller?

*kniiiis* <3

:ironi:

ja hun er ganske ekstrem der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens siste hos Kristina Andersen er "little celebration." Blir ikke det helt feil? Bør det ikke brukes small i den sammenhengen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Dagens siste hos Kristina Andersen er "little celebration." Blir ikke det helt feil? Bør det ikke brukes small i den sammenhengen?

Strengt tatt brukes "little" om mengde, mens "small" om størrelse. Men ordet "little" er en vriompeis og har ulike betydninger alt ettersom hvordan det anvendes, f.eks.

1)I have a little experience speaking Norwegian - Jeg har noe/en del erfaring med å snakke norsk

2) I have litte experience speaking Norwegian - Jeg har lite/ikke noe særlig erfaring med å snakke norsk.

I den første setningen har "little" en ganske annen betydning enn "little" i den andre setningen.

Uansett, jeg forstår heller ikke hvorfor innleggene gis engelske titler, mens resten av innlegget forfattes på norsk. Innlegget blir ikke automatisk bedre bare fordi noen viser at de behersker et annet språk (og samtidig gjerne maltrakterer sitt eget morsmål i innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det for å henvende seg utenlandske lesere? Skjønner likevel ikke hvorfor siden resten av teksten er på norsk, men tenkte kanskje det var noe sånt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være for å få flere klikk på bloggen? Hvis noen googler for eksempel "Shades of grey", vil bloggen komme opp og også folk fra utlandet gå inn på bloggen, og bloggeren får en ekstra ”leser”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen er enkel: De skal være søkbare for engelske lesere. Samme hvor kleint det virker for norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...