Gå til innhold

svie i skjeden etter sex


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sviende ulykkelig

Hei dere,

nå begynner jeg å bli ganske fortvilet, og håper at dere kanskje har råd å komme med.

Jeg har slitt med dette problemet i flere år (er i slutten av 20-åra nå), og har vært hos legen min for å få råd. Han kunne ikke finne noe uvanlig, kanskje kunne det være sopp (men det var han ikke helt sikker på), så han gav meg en engangskur. Selv er jeg ikke helt sikker på at det er sopp, for jeg verken klør eller plages på andre måter ellers. Jeg har riktignok endel utflod, spesielt etter at jeg begynte med p-ringen i vinter, men den virker ikke uvanlig. Dessuten tar jeg alle forholdsregler jeg vet om for å forebygge sopp; feks bruker bomullstruser, nesten ingen såpe (og i så tilfelle kun bittelitt lactacyd), drikker cultura, bruker vivag-kapsler innimellom etc..

Det som er litt merkelig, er at det blir bedre hvis jeg og kjæresten min har mye sex. Det er som regel ganske vondt etter de første par gangene, men etter et par-tre dager med regelmessig sex, er ikke svien så ille. Men noen ganger hender det jo at det går flere dager eller en uke mellom hver gang vi har sex, og da er det like ille igjen.

Svien er veldig intens, og det er brenner skikkelig når jeg tisser etter sex. Det sitter helt ytterst i skjedeåpningen, og jeg kan også se at slimhinnene er veldig røde og ser irriterte ut.

Jeg er ganske sikker på at det ikke er noe psykisk, for jeg er alltid veldig tent og våt, og synes selve samleiet er veldig deilig.

Må jeg bare venne meg til at vi må ha 10sekunders-samleier, eller finnes det håp der ute?

Jeg (og kjæresten min) ville sette stor pris på å finne ut av dette og forhåpentligvis løse det.

Takk på forhånd for respons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niniel

Jeg hadde akkurat det samme som deg, legen kunne ikke hjelpe, det var ikke sopp eller noen andre sykdommer. Jeg fikk en kortisonkrem som jeg brukte i en uke, og den hjalp, men når jeg sluttet med den så ble jeg like ille igjen. Det som hjalp meg var Aco intim creme som jeg smører på hver dag, ofte flere ganger per dag. Den selges på apoteket. Den er akkurat som en hudkrem for underlivet.. Men jeg må bruke den hver dag, hvis jeg slutter så kommer svien/kløen igjen. Prøv den du, du har jo ingenting å tape :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme jeg og, og det eneste rådet er, sørg for at du alltid er god og våt.

Hvis du blir tørr så skjer det.

Jeg pleier somregel også å få et sopputbrudd etter sånn sex som en har etter en tid med mangel.

Og da bruker jeg surmelk..

Kjøler ned, svir litt.. Men såååå godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat det samme som deg, legen kunne ikke hjelpe, det var ikke sopp eller noen andre sykdommer. Jeg fikk en kortisonkrem som jeg brukte i en uke, og den hjalp, men når jeg sluttet med den så ble jeg like ille igjen. Det som hjalp meg var Aco intim creme som jeg smører på hver dag, ofte flere ganger per dag. Den selges på apoteket. Den er akkurat som en hudkrem for underlivet.. Men jeg må bruke den hver dag, hvis jeg slutter så kommer svien/kløen igjen. Prøv den du, du har jo ingenting å tape :)

Den intimkremen fra Aco funker kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan jeg også skrive under på. Etter at jeg begynte med Aco vaskeoljen og kremen har jeg sluttet å klø. Noe som er bra for da vet jeg hvertfall at det ikke er sopp. For hadde det vært sopp hadde ikke en vanlig krem hjulpet på mener nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...