Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015


Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Svaret på prøven var bra! Nivået var visst 44 000 forrige uke, og godt over 100 000 denne uka (husker ikke nøyaktig tall). Uansett var det kontordama som sa at det så bra ut, men ba henne om å sette meg på ringeliste slik at fastlegen ringer meg i morgen. Satser på at fastlegen er enig med kontordama ;) Neste uke er det klart for første kontroll!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra, Curiousity!!! :hoppe:

Jeg har fortalt det til de jeg jobber med, de hadde ant lunta ganske så fort ettersom arbeidstempoet mitt har sunket med 60%.... (jeg er veldig effektiv til vanlig....) Klarer ikke holde tempoet, og er blir veldig kvalm av alle luktene... skulle pakke medisterfarse idag, men bare brekte meg... :spy:

Hjelper godt å få i seg mat jevnlig.... men blir ekstremt kvalm når jeg er sulten.... imorgen skal jeg kjøpe fersk ingefær, godt å ha i teen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her daler bare formen... Nå har jeg ikke fått i meg fast føde på 3 dager og kaster opp vann til og med. Heldigvis legetime i morgen. Håper så gjerne det ikke varer hele svangerskapet som sist og kun frem til uke 13. Hvis ikke må jeg nok inn på sykehus som sist for å erstatte væsketap osv, og det er noe jeg helst vil unngå med en liten hjemme.

Håper dere har en bedre uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL og sett et bittelite hjerte banke kjempefort :) Det gjør kvalmen og spyingen verdt det!

Gratulerer :) Så herlig. Jeg skal neste torsdag, håper på å få samme beskjed som deg. Da holder en ut hva det skulle være :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på UL og sett et bittelite hjerte banke kjempefort :) Det gjør kvalmen og spyingen verdt det!

Så koselig :strix:

skal 12 Desember :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Så herlig. Jeg skal neste torsdag, håper på å få samme beskjed som deg. Da holder en ut hva det skulle være :)

Jepp, merket det gjorde det hakket mindre ille å hilse på lunchen for andre gang tidligere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn og bare sier beskjedent Hei og at jeg ikke flytter inn helt enda, men ser meg litt rundt. Kanskje tørr jeg å flytte inn hit på mandag/tirsdag når jeg er forbi ikm og fortsatt gravid. Hadde vært koselig å få være med i august forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn og bare sier beskjedent Hei og at jeg ikke flytter inn helt enda, men ser meg litt rundt. Kanskje tørr jeg å flytte inn hit på mandag/tirsdag når jeg er forbi ikm og fortsatt gravid. Hadde vært koselig å få være med i august forumet!

Hei :)

Har du tatt test? :)

Jeg hadde ikm på en søndag og hadde positiv cb-test torsdag :) krysser fingerene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn og bare sier beskjedent Hei og at jeg ikke flytter inn helt enda, men ser meg litt rundt. Kanskje tørr jeg å flytte inn hit på mandag/tirsdag når jeg er forbi ikm og fortsatt gravid. Hadde vært koselig å få være med i august forumet!

Hurra for at gruppen vokser :) Vi får satse på at dette går bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har du tatt test? :)

Jeg hadde ikm på en søndag og hadde positiv cb-test torsdag :) krysser fingerene for deg :)

Har tatt test ja :) fikk svak positiv 9 dpo (ganske sterk til å være så tidlig) og tar en digital på mandag (ikm dag) så derfor jeg ikke flytter inn hit helt enda. Føltes ikke helt trygt enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg inn og bare sier beskjedent Hei og at jeg ikke flytter inn helt enda, men ser meg litt rundt. Kanskje tørr jeg å flytte inn hit på mandag/tirsdag når jeg er forbi ikm og fortsatt gravid. Hadde vært koselig å få være med i august forumet!

Velkommen!:-) krysser fingrene for deg:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 8+1 i følge app og mens, og jeg er så GLAD idag! Energien er på bunn,men jeg gleder meg, er kjempeblid og føler meg forelska:-) føler jeg har vært lettere å omgås når når jeg er gravid (blid selv om jeg er dårlig osv) så håper det holder seg,at jeg ikke blir et troll :-) hvordan har dere det? Er jeg unormal som tør glede meg allerede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at gruppen vokser! Håper du flytter helt inn på mandag, Skyblue :danse:

Ang humør, så er jeg et troll for tiden. Er det alltid i eksamensperioden, og nå er det under to uker igjen til eksamen og jeg har stress langt oppetter ørene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjekt at gruppen vokser! Håper du flytter helt inn på mandag, Skyblue :danse:

Ang humør, så er jeg et troll for tiden. Er det alltid i eksamensperioden, og nå er det under to uker igjen til eksamen og jeg har stress langt oppetter ørene!

Kjenner meg igjen i å være troll i eksamenstiden! Lykke til med eksamen,u can do it!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 8+1 i følge app og mens, og jeg er så GLAD idag! Energien er på bunn,men jeg gleder meg, er kjempeblid og føler meg forelska:-) føler jeg har vært lettere å omgås når når jeg er gravid (blid selv om jeg er dårlig osv) så håper det holder seg,at jeg ikke blir et troll :-) hvordan har dere det? Er jeg unormal som tør glede meg allerede?

Når man har kommet til 8+1 uten komplikasjoner, så er det vel også ganske stor sjanse for at det skal gå bra? :)

Mener jeg har lest det et sted.

Selv er jeg 7+1 i dag og har i grunn troa på at dette blir å gå helt fint. Likevel har jeg det i bakhodet at det ennå er noen uker til jeg kan puste mer lettet ut.

Og at du klarer å glede deg er jo bare bra. Jeg har ikke helt forstått hva som skjer med kroppen ennå. Det er litt uvirkelig.

Jeg syns det er vanskelig å forholde seg på et så tidlig stadie, selv om jeg strengt tatt er ca 2 mnd på vei.

Her om dagen la jeg fetaost på smørbrødet mitt som er større enn det jeg bærer på liksom, hehe.

Så det er kanskje naturlig at jeg ikke helt føler meg knyttet til noe som helst akkurat nå.

Regner med at det kommer med tiden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 idag! (Appen viser uke 8)

Jeg er kvalm om morgenen, kvalm om dagen, kvalm om ettermiddagen..... og med mann på reise og 3 åring så er det ingen god match.... var ikke kvalm i første graviditeten så dette er nytt for meg... hvor lenge kan en forvente dette da?

veldig glad for alle disse graviditetstegnene, men ser frem til å føle meg freshere i formen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm og kastet opp fra uke 5 og frem til fødsel 1. gang. Vanligvis skal det bare vare frem til uke 12-13, men en kan som meg reagere veldig på graviditetshormonene i kroppen. Denne gangen er jeg om mulig enda dårligere, så hvis jeg ikke er bedre til tirsdag må jeg få næring på sykehus. Måtte også få hjelp i helgen da mannen var på jobbreise, funker ikke å ha ansvaret for en liten når en er så dårlig. Det er heldigvis ikke skadelig for fosteret så lenge en ikke er undervektig og får i seg vann, bare tapper en for alt av krefter.

Håper det går fort over for din del :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...