Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

På 9.2.2017 den 22.40, Beccy87 skrev:

Jeg også trodde du hadde blitt gravid igjen og skulle legge inn ny ticker for det! :fnise:
 

Hehe, om det så bare hadde vært....! Har så lyst til å begynne prøvingen nå, men mannen er som vanlig ikke helt med enda. Han sier han har kjempelyst og er dritklar, men han vil vente til han føler økonomien er litt bedre. Mens jeg mener økonomien vår går bra og at vi har råd til ditt og datt og sparer, så jeg tror egentlig han bare ser for seg at det blir dobbelt så dyrt med to barn :P Det blir jo så klart dyrere, men det går an å arve litt å... ;) og vi har jo nå allerede en god del ting fra før, så det eneste vi trenger å kjøpe er klær egentlig :P Kanskje ikke så mye av det engang hvis vi får en jente til.. 

Men han har sagt ja til å prøve fra mai av da... så får se om han holder det han lover :fart2: Er så typisk han egentlig. Men det har vært han som har vært mest tydelig på at han ønsker to tette, såååå... jaa.... c'mooon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Heyhåå :)

Kort oppdatering fra mooaai:

Babyplanene er lagt på vent til høsten igjen pga. den hpv vaksinen. Tok vaksine nr 2 for noen dager siden og skal ta den siste i slutten av august... jeg tenkte ikke over at man ikke kan bli gravid i mellomtiden :P Men det er verdt det da. Så kanskje vi er heldige, det går fort og vi rekker å få sommerbaby 2018 :tongue: Vil jo gjerne ikke ha mer enn 3 års aldersforskjell på E og nestemann, men det blir rundt der da. E blir jo 3 år i Oktober 2018, og da er jeg forhåpentligvis noen mnd på vei med nr 2! *Kryssefingrene*

Ellers er jeg i jobbsøkemodus om dagen! E har fått bhgplass fra og med 15. august. Hun fikk plass i den bhg jeg hadde som 2. valg.. helt greit, vi går jo der på åpen bhg nå så kjenner de ansatte litt allerede og fint for E å begynne i en bhg hun allerede kjenner litt til :)

 

Håper dere alle har det fint! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med oppdatering :) Hva er denne hpv-vaksinen? :sjenert:

Håper det klaffer fort når dere kommer fort i gang og at du får deg en jobb du vil ha snart :) 

Deilig med bhgplass også, selv om man selvfølgelig vil ha førstevalget :) Fordel at hun kjenner barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 30.3.2017 den 19.29, Askmeagain89 skrev:

Så fint med oppdatering :) Hva er denne hpv-vaksinen? :sjenert:

Håper det klaffer fort når dere kommer fort i gang og at du får deg en jobb du vil ha snart :) 

Deilig med bhgplass også, selv om man selvfølgelig vil ha førstevalget :) Fordel at hun kjenner barnehagen.

Går litt tregt med å svare her ja xD Men hpv vaksine er for å beskytte mot livmorhalskreft. Alle jenter født fra 92-et eller annet har fått tilbud om å ta det gratis. Koster egentlig 2000 ish. Tror tilbudet varer fram til nov 2017 eller noe (hvis jeg husker riktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist har vi bytta barnehage da jeg aldri klarte å slå meg helt til ro med den barnehagen hun fikk plass i. Magefølelsen stemte ikke helt... og i ettertid har det vist seg at det kanskje var lurt ;) Fått høre litt her og der at flere foreldre ikke har vært fornøyde med den barnehagen.. så nå gleder jeg meg endelig til hun skal begynne! Denne gangen i en mindre og mye koseligere barnehage. Blir braa! E snakker veldig mye om barnehage/lekeplass og hun er veldig glad i å leke med andre barn, så tror hun er skikkelig klar for en ny hverdag fra høsten av. Det samme er jeg egentlig!

Jeg har enda ikke fått jobb. Var på et litt spesielt jobbintervju her om dagen... men blir nok ikke noe av den. Er noe kundeservice jobb og det funker ikke for meg (tror jeg) mtp hørselen min. Hun virka heller ikke som hun tok meg på alvor når jeg sa at jeg hørte dårlig og ikke kunne ta tlf... virka som hun ikke hørte på noe av det jeg sa egentlig, bare nikket i vei for å bli ferdig. Jeez :P

Jeg håper egentlig å få jobb som vikar på hjemmetjenesten/sykehjem ol... siden jeg nå en stund har hatt lyst til å studere vernepleier. Skal ta opp noen fag ved siden av jobb tenkte jeg, for å forbedre snittet mitt. Blir kanskje ikke skole neste år, for da er jeg vel forhåpentligvis gravid og på vei ut i mammapermisjon. Men ja, hvem vet... kanskje det blir skole istedenfor barn. Føler babyplanene våre aldri blir helt 100% jeg. Men sånn foreløpig er jo planen å prøve fra september av da :)

 

E nærmer seg utrolige 2 år! Erre muuulig! Hun prater som en foss og har gjort det i ett par mnd nå. Prater konstant, så det er aldri stille når hun er våken ;) hehe. Veldig koselig altså! :rodmer: Jeg har også merket at jeg må begynne å sette skikkelige grenser om dagen, for hun tester dem virkelig. Flere ganger om dagen. Men samtidig er hun også så utrolig herlig og snill. Når det gjelder sovingen, så er det noen mnd siden sist hun har sovet en hel natt i senga si. Hun sover i senga si fra hun legger seg og til rundt midtnatt. Noen ganger helt til 3-4 på natta. Men så våkner hun og vil inn til oss. Vi har enda ikke tatt den kampen om å legge henne tilbake i senga si... men burde kanskje det snart? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

Edit: Lot den stå i noen dager, men i fare for å bli gjenkjent, så fjerna jeg innlegget igjen. Åssen sletter man dagbok egentlig? :P 

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E høres ut som en fantastisk fin liten jente :) Godt du har det bra :) og ikke minst hyggelig med en oppdatering fra deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 7.21, Askmeagain89 skrev:

E høres ut som en fantastisk fin liten jente :) Godt du har det bra :) og ikke minst hyggelig med en oppdatering fra deg. 

Håper alt er bra med deg/dere å! :) du har vel kanskje fått flere barn siden sist? :lillesky:

jeg har ikke tatt meg tid til å lese dagbøker her inne, er nesten aldri her inne lenger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slett dagboka! Her er det masse du kanskje vil savne hvis den blir borte. Hyggelig å høre fra deg, selv om jeg "ser" dere ganske så ofte på snap! Godt å høre at du har det bra :) <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2018 den 23.07, Skyblue skrev:

Håper alt er bra med deg/dere å! :) du har vel kanskje fått flere barn siden sist? :lillesky:

jeg har ikke tatt meg tid til å lese dagbøker her inne, er nesten aldri her inne lenger.. 

Har to døtre, men det vet du kanskje :) er enig i at du bør beholde dagboken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei! Haha... nå vet jeg ikke helt hvem jeg sier hei til... er noen av dere som fulgte denne dagboken for fem år siden, fortsatt her? :P Jeg har faktisk, når jeg ser på klokka, sittet her i ca. 2 timer og lest dagboka helt fra starten av. Har spolt fram litt innimellom, men herregud, så koselig å lese! TENK at denne dagboka er over 5 år gammel nå. Det er helt rart å tenke på!

Lille ghandi, som hun ble kalt for helt i starten av graviditeten, er nå faktisk skolejente neste år 🥺 Hvor ble av tiden?! Ghandi er svært pratsom, kreativ, omsorgsfull, smart, sta... for å nevne noe. Noe av det jeg beundrer mest ved henne er at hun er så reflektert og nysgjerrig. Hun stiller mange spørsmål, alt fra rare og morsomme til dype spørsmål om livet og tenker mye på det etterpå. En følsom, men tøff jente.

Ghandi er fortsatt enebarn, for de som lurer :P jeg ønsker meg fortsatt flere barn... kanskje ett til. Men jeg har ikke truffet mannen med stor M enda, da dating og den slags ikke har vært min første prioritert de siste årene. Jeg har virkelig kost meg som singel og nå er jeg vel blitt så singel at det å få seg en kjæreste virker nesten mer slitsomt enn gøy 🤣

Men jeg er fortsatt "bare" 28 år og trenger ikke å stresse med den biologiske klokka helt enda. Og så hjelper det jo at jeg allerede har verdens fineste ghandi da ❤️ som jeg tror jeg har skrevet tidligere her, så er ikke barnefar og jeg sammen. Det er nå litt over tre år siden vi gikk fra hverandre (da var ghandi nesten to år), men vi holder kontakten og er gode venner. Han sliter dessverre fortsatt en del psysisk og har derfor ingen omsorg for henne. Men vi møtes innimellom så ghandi og pappa får litt tid sammen. Ghandi er vant med dagens situasjon og vet vel egentlig ikke om noe annet. Men hun vet godt at mamma og pappa har vært kjærester før og hun har fått høre litt om hvor ønsket hun var og at mamma og pappa prøvde hardt ;) hehe..

Ellers jobber jeg med mennesker og stortrives. Å jobbe med mennesker er noe jeg heller aldri trodde jeg ville like for fire-fem år siden :P Så når jeg leser i denne dagboka og mimrer, så skjønner jeg hvor MYE som kan forandre seg på bare fem år. Hvor langt man kan komme i livet på bare fem år. Hvor mye en selv forandrer seg osv osv. Det er litt rart, men også veldig fint ❤️

Dette året har jo forresten også vært et veldig spesielt år. Men det har også gått lynraskt, syns jeg! Snart er vi i 2021 folkens... jeg håper dere alle (som fulgte meg fra starten av) har det bra, er friske og raske, kanskje flere av dere også har fått flere barn eller noe annet. Om du er en av de og leser dette, gi gjerne et lite pip! Da blir jeg glad 😁

 

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei Skyblue! Så gøy å høre fra deg :) Selv har jeg ikke logget inn her på flere år, koselig å se at det var "nylig" aktivitet fra deg ;) Høres ut som du koser deg med Gandhi, og at du har laget et godt liv for deg selv 😄 Ja tenk at våre små snart skal starte på skolen! Er du klar for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...