Gå til innhold

Hvorfor gjør det vondt å gjøre nummer to under mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vært sånn i alle år for min del. Når jeg bæsjer når jeg har mensen, gjør det rett og slett vondt å presse. Klarer ikke helt å beskrive følelsen, men som om det stikker/iler i tarmen. :P Er dette uvanlig? Merker dere det samme? Rett før, etter og ellers i måneden kjenner jeg ingenting til dette i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 2e0ab...522
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her... Kanskje fordi man er så hoven ned til..? :vetikke:



Anonymous poster hash: 30e0b...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme. Jeg tror ikke det er fordi man er hoven. Jeg får skikkelig vondt opp i analen, av og til som hekseskudd eller analkramper. Men livmor ligger ganske tett på endetarm, og livmorenhalsen er jo åpen for å få ut blødningen og egget og hormoner i spill. I tillegg, de med endometriose i livmor f.eks kjenner gjerne også mye vondt i analen.

Anonymous poster hash: 7412f...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ingenting når jeg gjør nr.2, men det er ofte jeg kan ha veldig vondt i/på rumpen når jeg står oppreist eller går mye ved mensen.

Anonymous poster hash: 8421b...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme. Jeg tror ikke det er fordi man er hoven. Jeg får skikkelig vondt opp i analen, av og til som hekseskudd eller analkramper. Men livmor ligger ganske tett på endetarm, og livmorenhalsen er jo åpen for å få ut blødningen og egget og hormoner i spill. I tillegg, de med endometriose i livmor f.eks kjenner gjerne også mye vondt i analen. Anonymous poster hash: 7412f...35c

Endometriose i livmoren er faktisk ikke mulig.

Endometriose er celler fra livmorslimhinnen som befinner seg utenfor livmoren og som blør samtidig med slimhinnen inne i livmoren. Slik at man har mensblødning både i fra livmoren og fra endometrioseflekker eller store tumorer som befinner seg andre steder i kroppen enn i livmoren.

Ved endometriose i Fosa Duglas, hulrom mellom livmor og endetarm, eller i tykktarm/endetarm vil dette kunne gi plager ved avføring.

Anonymous poster hash: 46ef2...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endometriose i livmoren er faktisk ikke mulig.

Endometriose er celler fra livmorslimhinnen som befinner seg utenfor livmoren og som blør samtidig med slimhinnen inne i livmoren. Slik at man har mensblødning både i fra livmoren og fra endometrioseflekker eller store tumorer som befinner seg andre steder i kroppen enn i livmoren.

Ved endometriose i Fosa Duglas, hulrom mellom livmor og endetarm, eller i tykktarm/endetarm vil dette kunne gi plager ved avføring.

Anonymous poster hash: 46ef2...11b

Betyr dette at jeg kan ha endometriose? :P -TS

Anonymous poster hash: 2e0ab...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aldri merket noe til vondt, men har merket litt sånn "oi, nå må jeg skikkelig på do", dette gjerne flere ganger iløpet at tiden jeg blør, samt at jeg har dårlig mage :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert på endometriose (jeg er ab i i innlegg #2), men burde vel vært oppdaget hos gynekolog?? Har hatt både livmorhalsprøver, flere ultralyd i vagina og utenfra, etc

Kan gjøre så vondt å bæsje at jeg nesten vil holde meg, så tårene kommer... men ikke alltid!



Anonymous poster hash: 30e0b...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert på endometriose (jeg er ab i i innlegg #2), men burde vel vært oppdaget hos gynekolog?? Har hatt både livmorhalsprøver, flere ultralyd i vagina og utenfra, etc Kan gjøre så vondt å bæsje at jeg nesten vil holde meg, så tårene kommer... men ikke alltid! Anonymous poster hash: 30e0b...161

Endometriose ligger utenfor livmoren. I bukhulen eller andre steder i kroppen. Dersom du hadde hatt sjokoladesyster ville dette vært mulig å se på innvendig ultralyd. Flekker av endometriose i bukhulen eller i fosa Duaglas ses og oppdages sjelden hos en gynekolog uten kompetanse på endometriose.

Men dette sagt jeg kan ikke stille diagnosen endometriose på deg, for jeg er ikke lege.

Endometriose blir som regel vondere med årene. Det tar i snitt 5 år å få stilt diagnosen endometriose. Les mer på endometriose.no

Anonymous poster hash: 46ef2...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...