Gå til innhold

Sliter med soppinfeksjon! HJELP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at jeg har hatt soppinfeksjon to ganger tidligere i år. Og det er ikke snakk om bare litt kløe nedentil - den ene kjønnsleppa blir fem ganger så stor, sår, og det klør så fært at det er vanskelig å gå normalt. Har brukt Canesten vaginalpille og krem begge gangene.

Jeg har på følelsen av at jeg begynner å få det igjen nå, og det er bare noen uker siden sist. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, for dette er noe av det værste jeg har opplevd. Jeg passer på å ikke vaske underlivet overdrevent - OG jeg bruker intimsåpe.

Jeg vet det er "normalt" at de fleste kvinner opplever dette i løpet av livet, men jeg synes 3 ganger på 6 måneder er drøyt. Er ikke seksuelt aktiv for øyeblikket heller.

Burde jeg dra til legen? Finnes det en kur eller lignende som forebygger dette? Kan det være noe annet enn sopp?

Håper på svar.


Anonymous poster hash: ab78e...9d5



Anonymous poster hash: 46ead...a4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er selv veldig plaget med underlivssopp. du kan dra til legen og få en pille du skal ta oralt, og da bør du også kjøpe melkesyre tabletter som du stikker inn hver kveld i 2 ukers tid, og etter det hver gang du har hatt samleie. ikke bruk intimsåpe, bruk heller rein vann og spyl deg hver kveld før du legger deg og hver gang du har hatt samleie :) det er ihvertfall det jeg må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en del plager. Jeg har gjort flere ting (etter tips fra lege):

- Sove uten truse

- Bomullstruser

- Bruke uparfymert vaskemiddel

- Kun vaske underlivet med vann.

På apoteket sa de også at de kunne være lurt å ta den pakningen som er 6 vagiatorer+krem og ikke denne som er 1 vagiatorer+krem om man var plaget med tilbakevendende soppinfeksjoner.

Alle disse faktorene har hjulpet bra på meg, får nå sopp mye sjeldnere enn før. Lykke til!



Anonymous poster hash: 777cb...c89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må absolutt ikke bruke intimsåpe! Det er da du får sopp.

Anonymous poster hash: ac739...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ned på sukker, og ikke bruk string og trange klær. Bruk fint tørkepapir.

Anonymous poster hash: ac739...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må absolutt ikke bruke intimsåpe! Det er da du får sopp.Anonymous poster hash: ac739...bef

Hvor har du det fra? Gynekologen sa jeg kunne bruke det en gang per dag, og det fungerer helt fint. Man kan gjerne smøre med litt oliven/jordnøtt/babyolje etterpå.

Anonymous poster hash: 0e7d3...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det seg sånn at jeg har smurt meg 3-4 ganger med Canesten siden torsdag, og tatt vaginalpillen. På fredag oppdaget jeg ei slags vannblemme på "hetta" som egentlig var ganske stor. Det gikk hull på den, og huden der er borte. Det er et helvette. Får ikke sove om nettene, og jeg klarer ikke gjøre annet enn å ligge i senga. Den ene kjønnsleppa mi er også enda gedigen og plagsom. Er det noe man kan gjøre for å få det til å slutte å klø/svi/gjøre vondt?

- Trådstarter



Anonymous poster hash: 46ead...a4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg har smurt meg 3-4 ganger med Canesten siden torsdag, og tatt vaginalpillen. På fredag oppdaget jeg ei slags vannblemme på "hetta" som egentlig var ganske stor. Det gikk hull på den, og huden der er borte. Det er et helvette. Får ikke sove om nettene, og jeg klarer ikke gjøre annet enn å ligge i senga. Den ene kjønnsleppa mi er også enda gedigen og plagsom. Er det noe man kan gjøre for å få det til å slutte å klø/svi/gjøre vondt? - Trådstarter Anonymous poster hash: 46ead...a4d

Sopp gir ikke blemmer. Men herpes gir blemmer og kan være veldog vondt. Det kan også gi hevelser. Lege er et bra forslag.

Anonymous poster hash: 0e7d3...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg har smurt meg 3-4 ganger med Canesten siden torsdag, og tatt vaginalpillen. På fredag oppdaget jeg ei slags vannblemme på "hetta" som egentlig var ganske stor. Det gikk hull på den, og huden der er borte. Det er et helvette. Får ikke sove om nettene, og jeg klarer ikke gjøre annet enn å ligge i senga. Den ene kjønnsleppa mi er også enda gedigen og plagsom. Er det noe man kan gjøre for å få det til å slutte å klø/svi/gjøre vondt? - Trådstarter Anonymous poster hash: 46ead...a4d

Du får normalt sett ikke blemmer av sopp. Ring legen når de åpner tlf i morgen tidlig og be om en hastetime. Hastetimer skal alle leger ha. Få undersøkt hva dette egentlig er.

Anonymous poster hash: bbb79...95a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...