Gå til innhold

Er de norske bildene fra the snappening lagt ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man kun har sendt til personer som ikke har hørt om disse appene og ingen andre, er de bildene også i fare? Altså snakk om to personer som har sendt samme type bilde/filmer tilbake. Eller må man ha sendt til noen av disse guttene? Jeg forstår ikke, er alle nakenbilder i fare eller hva er greia?



Anonymous poster hash: 5e5c8...399
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man kun har sendt til personer som ikke har hørt om disse appene og ingen andre, er de bildene også i fare? Altså snakk om to personer som har sendt samme type bilde/filmer tilbake. Eller må man ha sendt til noen av disse guttene? Jeg forstår ikke, er alle nakenbilder i fare eller hva er greia?

Anonymous poster hash: 5e5c8...399

For det første, så kan jo personen lyve om å ikke ha hørt om disse appene. Det er vel ikke akkurat populært å si at man har lagret slike bilder uten å gi beskjed?

Du er kun i fare dersom mottaker har brukt denne appen fordi det er deres database som har blitt hacket.

Derfor vil jeg si at alle som har sendt bilder de ikke vil andre skal se er i fare ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Hva med bilder man lagrer fra snapcameraet, blir det lagret noen plass.? Noen som vet? Har vært litt redd for det ,fordi jeg bruker snapcamera ofte. Det blir jo lagret på tlf, men blir det usynlig lagret hos snapchat og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bilder man lagrer fra snapcameraet, blir det lagret noen plass.? Noen som vet? Har vært litt redd for det ,fordi jeg bruker snapcamera ofte. Det blir jo lagret på tlf, men blir det usynlig lagret hos snapchat og?

Det er ikke Snapchat som er blitt hacket, men en tredjeparts-applikasjon kalt Snapsaved, hvis du eller mottaker bruker den appen kan bilder dere har delt være en av de som er lekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte ett sted at på mange av bildene stod det fullt navn, Hvor personen bor, og andre stod det telefon#,epost..diverse andre opplysninger..

Meen...Jeg eier ikke snap...
Og de bildene jeg sender til kjæresten min, er jeg ikke redd for at andre skal se...

FORDI jeg sender ikke nakenbilder..>.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det blitt. En gruppe menn mener at jenter ikke skal få lov til å dele intime bilder, og går altså så drastisk til verks at de nå henger ut jenter som gjør det på internett. Dette oser av kvinnehat.

DERE JENTER SKAL IKKE FÅ LOV TIL Å SENDE NAKENBILDER. VI ER GUTTER OG SKAL BESTEMME HVA JENTER HAR LOV TIL. DE SOM SENDER NAKENBILDER VIL BLI HENGT UT PÅ NETTET. VI ER DET STERKE KJØNN, VI SKAL BESTEMME OVER JENTENE.

Faen meg helt tragisk.

Håper de blir straffet.

Det er tragisk å sende nakenbilder av seg, enten man er gutt eller jente.

Det er tragisk fordi det de ikke er istand til å forstå at det er så naivt og uansvarlig.

Dette har ingenting med kvinnehat å gjøre.

Anonymous poster hash: 2585c...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte ett sted at på mange av bildene stod det fullt navn, Hvor personen bor, og andre stod det telefon#,epost..diverse andre opplysninger..

Meen...Jeg eier ikke snap...

Og de bildene jeg sender til kjæresten min, er jeg ikke redd for at andre skal se...

FORDI jeg sender ikke nakenbilder..>.<

Dessverre er det jo folk som har sendt snap av brev de har fått der står jo navn og addresse. Fullt navn er visst på noen av filnavnene, men ingen addresse.

"Så langt vi kan se, har dette rammet 500 megabyte med bilder, men ingen personlige opplysninger skal ha vært tilgjengelige fra databasen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk å sende nakenbilder av seg, enten man er gutt eller jente.

Det er tragisk fordi det de ikke er istand til å forstå at det er så naivt og uansvarlig.

Dette har ingenting med kvinnehat å gjøre.

Anonymous poster hash: 2585c...328

Eller så har folk lyst til å dele. Hvem bryr seg om grunnlaget folk har for å dele bilder seg i mellom? Hvorfor ikke kritisere de som har krenket andres privatliv? Er så lei av ofre alltid skal få skylden. Rett skyld og hets der den hører hjemme - hos hackerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har folk lyst til å dele. Hvem bryr seg om grunnlaget folk har for å dele bilder seg i mellom? Hvorfor ikke kritisere de som har krenket andres privatliv? Er så lei av ofre alltid skal få skylden. Rett skyld og hets der den hører hjemme - hos hackerne.

Kunne ikke vært mer enig!

Anonymous poster hash: 7685d...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er problemet hackerne og de kåte guttene som sprer det videre. Men så lenge de eksisterer så må man desverre ta forhåndsregler. Vi lever i en tidsalder der nettvett bli en obligatorisk del av grunnskolen og at viten om at all informasjon som sendes via et nettverk er utsatt for å komme på avveie må bankes inn i hodet på folk. Man vil aldri få bukt med slike mennesker og stater, og derfor er den beste løsningen enn så lenge så rette seg etter dem. Er det dumt? Ja, veldig. Finnes det en lettere løsning som kan fungere på kort sikt? Nei.

Vil du ikke dø? Da ligger du unna ritualer for satanistiske drapsmenn og krigssoner. Vil du ikke bli ranet? Da viser du ikke stolt frem gullklokken og LV vesken i et belastet område. Uansett hvor mye det er de andre som er problemet, så har du selv skyld i å ha utsatt deg selv for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er problemet hackerne og de kåte guttene som sprer det videre. Men så lenge de eksisterer så må man desverre ta forhåndsregler. Vi lever i en tidsalder der nettvett bli en obligatorisk del av grunnskolen og at viten om at all informasjon som sendes via et nettverk er utsatt for å komme på avveie må bankes inn i hodet på folk. Man vil aldri få bukt med slike mennesker og stater, og derfor er den beste løsningen enn så lenge så rette seg etter dem. Er det dumt? Ja, veldig. Finnes det en lettere løsning som kan fungere på kort sikt? Nei.

Vil du ikke dø? Da ligger du unna ritualer for satanistiske drapsmenn og krigssoner. Vil du ikke bli ranet? Da viser du ikke stolt frem gullklokken og LV vesken i et belastet område. Uansett hvor mye det er de andre som er problemet, så har du selv skyld i å ha utsatt deg selv for det.

Vel, nå er det jo Snapchat selv som har reklamert for at bildene forsvinner etter såså så mange sekunder, da har folk tatt det for god fisk. Synes det blir litt spesielt at man skal kreve at folk skal vite at det finnes tredjeparts-applikasjoner som kan utnytte smutthull hos Snapchat når Snapchat selv sier noe helt annet.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Syklist-pakjort-og-drept---sjaforen-stakk-fra-ulykkesstedet-7740719.html

Så i følge din logikk så er avdøde her delvis skyldig fordi han syklet på en vei. Der finnes jo bilister, og noen av de kan jo være påvirket eller kjøre elendig.

Ikke rart slike kriminelle banditter for herje fritt når vanlig folk spiller djevels advokat og faktisk argumentere på deres vegne. Tommel opp for victim blaming.

Ansvarsfraskrivelse for de som har begått den kriminelle handlingen og påleggelse av ansvar på ofrene. Jaja.

Endret av Sofia123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Selvsagt er problemet hackerne og de kåte guttene som sprer det videre. Men så lenge de eksisterer så må man desverre ta forhåndsregler. Vi lever i en tidsalder der nettvett bli en obligatorisk del av grunnskolen og at viten om at all informasjon som sendes via et nettverk er utsatt for å komme på avveie må bankes inn i hodet på folk. Man vil aldri få bukt med slike mennesker og stater, og derfor er den beste løsningen enn så lenge så rette seg etter dem. Er det dumt? Ja, veldig. Finnes det en lettere løsning som kan fungere på kort sikt? Nei.

Vil du ikke dø? Da ligger du unna ritualer for satanistiske drapsmenn og krigssoner. Vil du ikke bli ranet? Da viser du ikke stolt frem gullklokken og LV vesken i et belastet område. Uansett hvor mye det er de andre som er problemet, så har du selv skyld i å ha utsatt deg selv for det.

For en fantastisk forsvarstale for å være et rævhøl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker det er veldig lite fokus på alle de norske jentene som fikk bilder fra iCloud spredd. Er dette fordi det er såpass få jenter som er rammet?



Anonymous poster hash: 7685d...82d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Det er ikke Snapchat som er blitt hacket, men en tredjeparts-applikasjon kalt Snapsaved, hvis du eller mottaker bruker den appen kan bilder dere har delt være en av de som er lekket.

Okey :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk forsvarstale for å være et rævhøl.

Forsvarstale eller ikke, det er faktisk realiteten. Det er aldri ofrenes feil, men man sender f.eks. ikke dattera si på 16 år for å gjøre modellkarriere i øst-europa. Da er du nærmest garantert at hun ender opp som trafficing-offer. Ikke noens feil, men de knallharde realiteten.

Hvis du lar bilen stå å gå, så er sjansen stor for at den blir stjålet, og selskapet gir deg til og med skylda (nei, skulle du sett.....trodde det var tyven sin feil jeg...). Du får avkortning, i verste fall null erstatning pga uaktsomhet.

Trist at folk konsekvent nekter å ta realiteten innover seg. Jeg som kvinne beveger meg aldri i områder i byen som ikke er opplyst eller der det ikke er en viss mengde folk. Jeg tør rett og slett ikke. Men siden det tross alt er voldtektsforbryterne som er rævhølene, så burde jeg kanskje ikke brydd meg, og oppsøkt disse stedene likevel? Vil jo uansett ikke være min egen feil, må vite....

Anonymous poster hash: 47558...59f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist at folk konsekvent nekter å ta realiteten innover seg. Jeg som kvinne beveger meg aldri i områder i byen som ikke er opplyst eller der det ikke er en viss mengde folk. Jeg tør rett og slett ikke. Men siden det tross alt er voldtektsforbryterne som er rævhølene, så burde jeg kanskje ikke brydd meg, og oppsøkt disse stedene likevel? Vil jo uansett ikke være min egen feil, må vite....

Anonymous poster hash: 47558...59f

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Syklist-pakjort-og-drept---sjaforen-stakk-fra-ulykkesstedet-7740719.html

Hvem mener du er feil her da? I følge deg har jo syklisten satt seg i fare ved å "oppsøke" en farlig situasjon. Han sykler på en vei, der finnes det jo bilister... Akkurat som at i buskene på kvelden finnes det voldtektsmenn.

Skjønner ikke trangen noen av dere har til å flytte skyld over på ofrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sender nakenbilder digitalt og ubeskyttet, må du regne med at det er en viss mulighet til at de kan komme på avveie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Om du sender nakenbilder digitalt og ubeskyttet, må du regne med at det er en viss mulighet til at de kan komme på avveie.

Jepp! Men dermed ikke sagt at de som stjeler bildene ikke fortjener et heftig rapp over fingrene og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...