Gå til innhold

Professor: Kvinner må bli mindre kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår eller overdriver.

Kvinner her har sex på første date. Det er billig ig tacky uansett hva du skal mene om det. Er også utrolig lett å få fitte eller trekant forsåvidt med to kvinner.

Det samme kan ikke sies om norske menn da kvinnet og menn har helt andre forutsetninger. Er de som må jakte og kjempe om plassen. Kvinner sier bare ja / nei og velger

Jeg sier ikke at ukrainske kvinner er slave i hjemmet og driver å masserer meg i ryggen hver dag og hun ikke får noe igjen. Hun forventer at jeg tar meg av det meste praktiske. Det meste økonomisk. Jeg betaler alle regningene her i huset...mat , oppusing, bil osv. Det eneste hun betaler er personelige ting til seg selv. Middag lager hun hver eneste dag. Rydder vasker 1 gang i uken og ordner mest med hjemmet. Hun klager aldri eller blir sur over bagateller. Slik norske kvinner bestandig gjør

Menn her nede er også mer...hva skal jeg si mer mandige og kvinnene her er mer feminine. Kjønnsroller lever i beste velgående her nede

Anonymkode: d17cd...178

Hvor gammel er du?

Å ha sex på første date handler ikke om å være billig og tacky, det handler om to personer som har lyst til å ha sex med hverandre. Om en mann har sex med en kvinne og motsatt så er ingen av de billige eller tacky. Og hvis det er lett å få trekant så er det like lett for kvinner å få trekant. Menn er den som må jakte og "ta hva som helst", sier du. Er ikke det "tacky"? Og ganske billig?

Jeg driter langt i hva slags regler dere har i husreglene og hvem av dere som tjener penger og hvem av dere som vasker. Det er likestilling på den fronten, noe som betyr at kvinner og menn velger selv hvordan de vil ha det i hjemmet. Men det har INGENTING å gjøre med "billig" og "tacky"

Kjønnsrollene i slike land er på vei ut. De overlever ikke lenge.

Anonymkode: df0a3...982

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår eller overdriver.

Kvinner her har sex på første date. Det er billig ig tacky uansett hva du skal mene om det. Er også utrolig lett å få fitte eller trekant forsåvidt med to kvinner.

Det samme kan ikke sies om norske menn da kvinnet og menn har helt andre forutsetninger. Er de som må jakte og kjempe om plassen. Kvinner sier bare ja / nei og velger

Jeg sier ikke at ukrainske kvinner er slave i hjemmet og driver å masserer meg i ryggen hver dag og hun ikke får noe igjen. Hun forventer at jeg tar meg av det meste praktiske. Det meste økonomisk. Jeg betaler alle regningene her i huset...mat , oppusing, bil osv. Det eneste hun betaler er personelige ting til seg selv. Middag lager hun hver eneste dag. Rydder vasker 1 gang i uken og ordner mest med hjemmet. Hun klager aldri eller blir sur over bagateller. Slik norske kvinner bestandig gjør

Menn her nede er også mer...hva skal jeg si mer mandige og kvinnene her er mer feminine. Kjønnsroller lever i beste velgående her nede

Anonymkode: d17cd...178

Hvorfor er det "billig og tacky"? De gjør det fordi de har lyst, ikke fordi de får betalt. At det er "vanskeligere" for menn har med gammel og utdatert kultur å gjøre og at menn er mindre kresne. Dere gjør det vanskelig for dere selv når stygge kvinner får seg med pene menn. Hvorfor skal en stygg kvinne ligge med en stygg mann når hun kan få seg en pen en?

Og sånn til info; norske kvinner "jakter" også etter et ligg. Det er ikke unikt for menn. Om man definerer "frihet" som "mannlige verdier", så ja. Da er norske kvinner "mannlige".

Anonymkode: 8eca1...55e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår eller overdriver.

Kvinner her har sex på første date. Det er billig ig tacky uansett hva du skal mene om det. Er også utrolig lett å få fitte eller trekant forsåvidt med to kvinner.

Det samme kan ikke sies om norske menn da kvinnet og menn har helt andre forutsetninger. Er de som må jakte og kjempe om plassen. Kvinner sier bare ja / nei og velger

Jeg sier ikke at ukrainske kvinner er slave i hjemmet og driver å masserer meg i ryggen hver dag og hun ikke får noe igjen. Hun forventer at jeg tar meg av det meste praktiske. Det meste økonomisk. Jeg betaler alle regningene her i huset...mat , oppusing, bil osv. Det eneste hun betaler er personelige ting til seg selv. Middag lager hun hver eneste dag. Rydder vasker 1 gang i uken og ordner mest med hjemmet. Hun klager aldri eller blir sur over bagateller. Slik norske kvinner bestandig gjør

Menn her nede er også mer...hva skal jeg si mer mandige og kvinnene her er mer feminine. Kjønnsroller lever i beste velgående her nede

Anonymkode: d17cd...178

De som ønsker å leve etter typiske stereotypiske kjønnsroller må selvfølgelig få lov til det. I Norge har imidlertid kvinner og menn valget, til å gjøre dette, eller forsørge segselv. Kvinner trenger ikke velge partner for å overleve økonomisk. De velger partner ut ifra kjærlighet. 

Problemet med kjønnsrollemønsteret slik jeg ser det, Når det ikke skjer under forutsetninger hvor det er et bevisst valg, men heller utfallet av gamle konservative tradisjoner, land med lite utdanningsmuligheter, lav samfunnsøkonomi: er at kvinnene og mennene tilbyr egentlig hverandre kun en tjeneste. Kvinnene skal være vakker. Hva da når/om utseendet falmer?? - Jo, da erstattes de. Menn skal betale regninger og har basicly «kjøpt brura». Hadde mannen vært en potensiell kjæreste, om kvinnen var økonomisk selvstendig ? Sannsynligvis ikke. Så hva da om mannen mister jobben? Blir syk? Går ned i inntekt ? - da er det kvinnen som får pakke sminkevesken og blafre med øyenvippene til en annen med tykkere lommebok. 

I likestilte forhold forsvinner denne problemstillinga, ettersom man ikke kun spiller på en(kle) overfladisk streng. Man har valgt hverandre (kvinnen også) uten den økonomiske ubalansen mellom partene. Kvinnen trenger ikke leve ut ifra at hun er et skjønnhetsobjekt, hvor hennes største verdi ligger i utseendet. Mannen trenger ikke være avhengig av å konstant skulle betale. 

Anonymkode: afbae...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Mange helt normale menn som velger å dra ned til ukraina eller russland og få kjæreste der. De er mye penere. Er flink til å lage mat, ta vare på mannen sin og er opptatt av gammle verdier 

Mens norske kvinner er kravstore...blir stadig feitere og mindre pen enn øst europeiske kvinner

Anonymkode: d17cd...178

Ikke for å ta fra deg drømmen, men mange av dem er bare villig til å underkaste seg til de har oppholdstillatelsen i hånden. Russiske kvinner kan være veldig viljesterke, kravstore og tøffe. Mulig de er penere og tynnere(...?), men de er ofte mye tøffere, kaldere og hardere enn norske kvinner. Tro det eller ei. Jeg tror jeg kan si at jeg har møtt mange nok til å vite hva jeg snakker om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke stråmenn snakker du om? 

Denne feks:

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ut til å mene at kvinner pr dags dato har «for mye makt»,

"Ser ut til å mene"? I fra hvilken vinkel? Om du står på hodet greier jeg ikke se hvordan du skulle se det sånn. Hvor sier jeg noe i nærheten av det, og hvordan slutter du deg til at jeg mener det?

og dette:

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

og at det vil være fordelaktig (spesielt for «tapermennene», men dermed til syvende og sist hele samfunnet, siden du mener denne gruppa utgjør en trussel som må strykes med hårene for å ikke eksplodere i en voldsorgie)

hvor i all verden sier jeg at de skal "strykes med hårene"?

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

- at menn har dominans over kvinner, og at kvinner mister sine valgmuligheter. 

Og hvor i himmelens navn kom du frem til dette?

 

Endret av MonsIvar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

- ja; om du virkelig ikke vet det: disiplin i skolesystemet var LANGT hardere før. Vold mot barn ble vel først ulovlig i Norge så sent som på 70-80 tallet..? Det er lett å disiplinere unger (også de vanskelige guttebarna) - om man kan slå dem til de adlyder. Vet ikke om det er et alternativ du foretrekker..? 

Og hvor i all verden tar du det fra at jeg forfekter vold mot barn som løsningen på noe som helst? Jeg har ikke engang identifisert disiplin som problemet. Om det var så er det en fattig forestillingsevne som ikke greier å se andre måter å innføre disiplin på enn gjennom vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, hind skrev:

Ikke for å ta fra deg drømmen, men mange av dem er bare villig til å underkaste seg til de har oppholdstillatelsen i hånden. Russiske kvinner kan være veldig viljesterke, kravstore og tøffe. Mulig de er penere og tynnere(...?), men de er ofte mye tøffere, kaldere og hardere enn norske kvinner. Tro det eller ei. Jeg tror jeg kan si at jeg har møtt mange nok til å vite hva jeg snakker om. 

Sorry, jeg er blitt kjent med en del ukrainske og russiske kvinner gjennom jobben min (jeg jobber i Oslo innen helse). Det du sier kunne ikke vært lenger fra sannheten! Ha! Russiske og Øst-Europeiske kvinner i det hele tatt, er veldig glade i å sminke seg, gjøre seg feminine og vakre, lyver ikke og bedrar ikke slik som norske kvinner, er ikke late og frekke, sånn som norske kvinner, men er ærlige, oppriktige, gode. 

Anonymkode: 1eca1...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sorry, jeg er blitt kjent med en del ukrainske og russiske kvinner gjennom jobben min (jeg jobber i Oslo innen helse). Det du sier kunne ikke vært lenger fra sannheten! Ha! Russiske og Øst-Europeiske kvinner i det hele tatt, er veldig glade i å sminke seg, gjøre seg feminine og vakre, lyver ikke og bedrar ikke slik som norske kvinner, er ikke late og frekke, sånn som norske kvinner, men er ærlige, oppriktige, gode. 

Anonymkode: 1eca1...296

Javel mister, da vet du altså bedre enn meg som har russisk mor og har tilbragt en god del tid der borte. Mannen vet alltid best :fnise:

Nei du, nå er du ute på tur. Russiske kvinner er ofte ujålete rivjern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det stemmet ikke. Jeg bor her nede nå . I kiev. Jeg fant dama mi her og før henne har jeg holdt på med ca 50 stykk kvibner her nede. De er helt annerledes. Het kan du ikke gå på byn og få deg et ONS like lett som i norge. Damene er mer skikkelige her og har bedre verdier. Ikke like billige som en cheeseburger slik mange norske kvinner er. Det er liksom ikke snakk om å ta med seg en dame hjem her som du nylig har truffet. Det blir sett på som en fornærmelse. Kvinner her liker flest gammle kjønnsroller. Passe på barn. Styre mer hjemme og ta vare på mannen. Helt topp synest jeg. Mye bedre enn norske kvinner. Penere er de også

Anonymkode: d17cd...178

Fordi de sjelden har mulighet til å ta en god utdannelse eller få seg en jobb der de tjener spesielt godt. Skjønner godt at du dro østover da, du skriver så dårlig norsk at jeg er garantert ikke den første som har påpekt det ovenfor deg. Og norske kvinner er jo frekke og slemme ;)

Anonymkode: 55532...9e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MonsIvar skrev:

Og hvor i all verden tar du det fra at jeg forfekter vold mot barn som løsningen på noe som helst? Jeg har ikke engang identifisert disiplin som problemet. Om det var så er det en fattig forestillingsevne som ikke greier å se andre måter å innføre disiplin på enn gjennom vold.

Her er det DU som bruker stråmann, jeg har aldri sagt at du mente man skulle bruke vold mot barn, jeg forklarte for deg hvorfor gutter var mer disiplinerte før (bruk av vold) - og spurte deg, om dette var noe å foretrekke. Det er ikke det samme som å ilegge deg meninger. Ergo DU er den som bruker stråmann her. 

Når det gjelder at kvinner har for mye makt, sikter jeg til kommentaren din om at jenter blant annet har et skolesystem som favoriserer dem, og at gjennom å bekrefte at du mener kvinner er de som velger menn (støtte tanken om at kvinner bedriver hypergami? For det kan jo fremstå som at du mener det.. eller..? Korriger gjerne om det ikke stemmer) - og at antall menn som får mulighet til å formere seg er dalende og du mener dermed det er økt risiko for vold. Det leder meg også til å anta at du mener man må "please" disse potensielle voldsbombene. Om det er hva man virkelig tror. Videre sier du jo også at du mener ABB ble undertrykket, når jeg poengterer at "tapermenn" ikke blir undertrykket, men får ikke selv lov til å undertrykke andre. 

Om du derimot mener at kvinner selvfølgelig skal få velge partner selv, selvfølgelig skal få ta utdanning på lik linje med menn, at kvinner på ingen som helst måte "dominerer" samfunnet eller menn for mye, så er jo det absolutt flott, men du har jo overhodet ikke forfektet slike meninger, det du primært har gjort er jo å kritisere de som kritiserer artikkelen, som dermed leder en til å tro at den er noe du støtter: Kvinner må senke krava når det gjelder valg av mannlige partnere. 

 

Anonymkode: afbae...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det DU som bruker stråmann, jeg har aldri sagt at du mente man skulle bruke vold mot barn, jeg forklarte for deg hvorfor gutter var mer disiplinerte før (bruk av vold) - og spurte deg, om dette var noe å foretrekke. Det er ikke det samme som å ilegge deg meninger. Ergo DU er den som bruker stråmann her. 

Jeg sier man må heve kvaliteten for gutter i skolen, hvorpå du spør meg om jeg vil vi skal begynne å banke opp ungene i skolen...stråmann eller ikke ... tja

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder at kvinner har for mye makt, sikter jeg til kommentaren din om at jenter blant annet har et skolesystem som favoriserer dem, og at gjennom å bekrefte at du mener kvinner er de som velger menn (støtte tanken om at kvinner bedriver hypergami? For det kan jo fremstå som at du mener det.. eller..? Korriger gjerne om det ikke stemmer) - og at antall menn som får mulighet til å formere seg er dalende og du mener dermed det er økt risiko for vold. Det leder meg også til å anta at du mener man må "please" disse potensielle voldsbombene. Om det er hva man virkelig tror. Videre sier du jo også at du mener ABB ble undertrykket, når jeg poengterer at "tapermenn" ikke blir undertrykket, men får ikke selv lov til å undertrykke andre.

Dette ble for mye av et sammensurium til at jeg greier å trekke så mye ut av det.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du derimot mener at kvinner selvfølgelig skal få velge partner selv, selvfølgelig skal få ta utdanning på lik linje med menn, at kvinner på ingen som helst måte "dominerer" samfunnet eller menn for mye, så er jo det absolutt flott, men du har jo overhodet ikke forfektet slike meninger,

Jeg har ikke forfektet noe som er i strid med de meningene heller da så.

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det du primært har gjort er jo å kritisere de som kritiserer artikkelen, som dermed leder en til å tro at den er noe du støtter: Kvinner må senke krava når det gjelder valg av mannlige partnere. 

Har motargumentert mot enkelte kritikker av artikkelen.

Artikkelen har som premiss at det er kvinners ønske om å ha en partner som er bedre enn dem selv som driver oss i en hypergamisk retning. Det premisset kan man si mangt om sikkert. Men i den grad man godtar det blir det bare en matematisk nødvendighet at kvinner må senke kravene. Dvs alternativet blir å gjøre menn bedre enn kvinner over hele linja, vet ikke helt om det er den mest praktiske løsningen altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonsIvar skrev:

Jeg sier man må heve kvaliteten for gutter i skolen, hvorpå du spør meg om jeg vil vi skal begynne å banke opp ungene i skolen...stråmann eller ikke ... tja

Dette ble for mye av et sammensurium til at jeg greier å trekke så mye ut av det.

Jeg har ikke forfektet noe som er i strid med de meningene heller da så.

Har motargumentert mot enkelte kritikker av artikkelen.

Artikkelen har som premiss at det er kvinners ønske om å ha en partner som er bedre enn dem selv som driver oss i en hypergamisk retning. Det premisset kan man si mangt om sikkert. Men i den grad man godtar det blir det bare en matematisk nødvendighet at kvinner må senke kravene. Dvs alternativet blir å gjøre menn bedre enn kvinner over hele linja, vet ikke helt om det er den mest praktiske løsningen altså.

Det er kanskje spydighet eller sarkasme, men ikke stråmann. Det skal jeg ha meg frabedt. summensuriumet handler kort om at jeg på min side er ganske tydelig i hva jeg mener her, hvor jeg opplever endel motargumenter og utsagn fra deg. Jeg har ikke ilagt deg meninger men forsøker da å få tydeliggjort hva det er du egentlig mener, ikke hva du ikke mener. (Fordi så langt har du kverulert endel i tråden, uten å komme med noen direkte meninger selv, annet enn hva du mener andre tar feil om..) 

 

- at færre menn får seg kone og barn er ikke synonymt med hypergami. Kanskje er det menn, som gjennom hele historien har bedrevet hypergami, gjennom å  bruke økonomisk undertrykkelse av kvinner. (Etter vold mot dem ble forbudt) Når menn ikke lenger får den dama de tror de "har krav på", og ser hun kan faktisk velge noen andre, så kaller dem det "hypergami", men i realiteten så er det noe helt annet. Det er, hold deg fast: Likestilling. 

 

 

Anonymkode: afbae...302

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når menn ikke lenger får den dama de tror de "har krav på", og ser hun kan faktisk velge noen andre, så kaller dem det "hypergami", men i realiteten så er det noe helt annet. Det er, hold deg fast: Likestilling. 

Hvem er "dem". Artikkelforfatteren er vel professor. Tviler på at han havner i kategorien "tapermenn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, MonsIvar skrev:

Hvem er "dem". Artikkelforfatteren er vel professor. Tviler på at han havner i kategorien "tapermenn".

"De" som mener kvinner må senke kravene.

Anonymkode: afbae...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"De" som mener kvinner må senke kravene.

Anonymkode: afbae...302

Det er vel han artikkelforfatteren som mener det. Og han havner vel neppe i kategorien "tapermenn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MonsIvar skrev:

Det er vel han artikkelforfatteren som mener det. Og han havner vel neppe i kategorien "tapermenn".

Det er vel flere som mener det, spesielt «tapermennene». Det er jo supert for dem å heller vente på at damer skal senke krav enn at de selg skal endre adferd eller gjøre en større innsats.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var et langt innlegg men jeg siterer pga siste utsagnet ditt. Du har jo misforstått totalt. Det er vel ingen som har sagt at de direkte ønsker seg «den sterkestes rett» i større grad, det påpekes at det er en av forklaringene på hvorfor enkelte menn faller ut og blir «tapermenn». 

 

Anonymkode: afbae...302

Når konkurransen skjerpes, så innfører man implisitt en større grad av "den sterkestes rett". Og jeg frykter det vil få verre utslag enn vi ser i dag på sikt. Konkurranse kan få frem mye bra i mennesker, men kan også få frem det verste. Det har historien vist oss mange eksempler på. 

Anonymkode: 3e150...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når konkurransen skjerpes, så innfører man implisitt en større grad av "den sterkestes rett". Og jeg frykter det vil få verre utslag enn vi ser i dag på sikt. Konkurranse kan få frem mye bra i mennesker, men kan også få frem det verste. Det har historien vist oss mange eksempler på. 

Anonymkode: 3e150...b55

Hva er det du frykter da, og hvordan mener du dette best kan forebygges ? 

Anonymkode: afbae...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du frykter da, og hvordan mener du dette best kan forebygges ? 

Anonymkode: afbae...302

Som skrevet før, når mange nok individer i en populasjon opplever at de blir forbigått, så skjer det på et eller annet tidspunkt radikale samfunnsendringer. Hva utfallet blir, kan vi ikke vite, men det kan ikke utelukkes at det ikke blir en hyggelig løsning. 

Personlig tror jeg ikke at vi kan forebygge det. At maktforholdene i både ulike samfunn og i naturen som helhet endres og iblant settes på hodet er en del av livssyklusen på jorda. Vi mennesker kan dessverre ikke vedta oss bort fra det uansett hvor mye vi ønsker det. 

Anonymkode: 3e150...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2018 den 13.23, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at sånne negative "sannhets"setninger gjør det noe lettere for de mennene som sliter med det. En av grunnene til at en del mannfolk sliter om dagen er jo også fordi man mener en del av dem ikke duger til en dritt. Det er ikke rettferdig, og det gir ingen selvfølelse, håp, men bryter ned. Alle menneskeliv er ennå like mye verdt.

Anonymkode: 7486e...714

Jada, men alt bør ikke "avles" på. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...