Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 35 år og for første gang i mitt liv har jeg opplevd det å elske. Aldri før har jeg kjent på så sterke følelser og aldri før har jeg ikke gitt så mye av meg selv. Denne mannen som nå desverre er min eks har fått meg til å innse hva kjærlighet er.

Vi møttes i en travel periode for oss begge, men eksen min har hatt et ekstremt hektisk år. Store deler av forholdet våres ble kontakten på tlf/meldinger. Vi begge savnet hverandre mye og det var mye usikkerhet begge veier. Vi ble aldri skikkelig trygg på hverandre og frustasjonen ble stor til tider. Eksen min følte seg ikke god nok som kjæreste og taklet dårlig at jeg hadde forventinger til han.

Det ble slutt en gang tidlig i forholdet vårt, men vi fant tilbake til hverandre etter et par mnd. Vi klarte ikke holde oss unna hverandre. I sommer ble frustasjonen for stor og han trakk seg vekk. Jeg vet at han elsket meg, men frykten ødela for oss.

Det er nå 3 mnd siden det ble slutt. I det siste har vi hatt litt kontakt igjen. Jeg vet at han savner meg og at han er glad i meg, men han tørr nok ikke komme tilbake denne gangen.

Vi har nå møttes og vi lo og tøyset som før, koste og seff endte det opp med sex. Jeg ser på hele han at han synst dette er vondt, men samtidig sa han det var godt å være hos meg. Jeg ville ikke mase på han. Det er han som har valgt å gå. Han sa det er rart dette her og han sa ut av det blå at vi trenger ikke ta en avgjørelse i dag.

Jeg vil bare ha denne mannen. Elsker han like mye fortsatt. Jeg klarer ikke og gi slipp på han selv om jeg burde det.

Begge har barn fra før. Kan ikke skjønne om han bare kommer til bake kun for å få sex..

Er det noen som har tanker om dette eller eventuelt gode råd/tips til meg?

Anonymous poster hash: ad45e...bce

Skrevet

Hvor lenge var dere sammen?

Anonymous poster hash: 9d048...59e

Skrevet

1,5 år. Ikke så lenge, men i vår alder blir man knyttet på en helt annen måte enn tidligere. Det er også ekstremt sjelden man møter noen man klaffer så bra med.

Skrevet

Men dere holder på nå? Spør du om råd for å glemme, er det vel å kutte kontakten. Har du møtt barna eller hadde dere ikke så seriøst forhold? Kommer jo an på hva dere egentlig har sammen?

Anonymous poster hash: 9d048...59e

Skrevet

Ja barna og familien ble innkludert. Hans barn ble mer knyttet tii meg enn mine til han siden han ikke var til stede i hverdagen til mine barn.

Han et et brent barn og jeg tror han er livredd og brenne seg igjen. Er ikke sikker jeg hører noe mer fra han nå. Kanskje han ville møte meg en siste gang. Ikke godt å vite hva han tenker. Fornuften sier at jeg må gå videre, men hjerte sier nei.

Jeg kan jo ikke mase mer på han iallefall. Han prøver vel så godt han kan og gi helt slipp han også, men sliter med det.

Skrevet

I går sendte jeg melding til han og skrev at jeg trenger han si rett ut at jeg må gi slipp.

Han har ikke svart og jeg skjønner ikke hvorfor han ikke gjør det?

Jeg såg på hele han at han har følelser for meg fortsatt. Jeg kunne kjenne hjerte hans banke ekstra fort når han låg inntil meg på lørdag. Jeg sa til han at grunnen for at jeg ikke klarte slippe han var pga jeg har troen på at vi skal få det bra sammen. Jeg vet han er redd og jeg vet han er en stolt mann. Han er ikke typen som ser seg tilbake. Han er heller ikke en mann som vil utnytte meg. Han har vært tydelig på at han synst det et vanskelig og skulle være med meg i frykt for å såre meg. Han er en ærlig mann, men det er noe som sier meg at han er redd..

Det beste er vel og kutte kontakten helt? Jeg kommet nok en eller annen gang til å høre fra han igjen. Det verste er at hjerte mitt vil ikke gi opp håpet eller han. I løpet av livet mitt har jeg aldri elsket noen så høyt før og det er ikke akkurat hverdagskost og møte noen man får følelser for i voksen alder.

Skrevet

Fra en manns ståsted:

Hvis du påstår du elsker han, hvorfor skal du da ikke prøve? Hvis du sier han elsker deg, hva er da i veien?!?!

Kan ikke dere jenter lage bare LITT mindre drama?

(Postet fra en som står på andre siden)

Anonymous poster hash: 7a124...8ab
Skrevet

Fordi han ikke er kjæresten min lenger og det var han som tok valget med å gå. Hva mener du jeg skal gjøre da?

Skrevet

I din situasjon så er det han det står på, og i og med at han vet så godt hvor han har deg ville jeg nå trukket meg tilbake. Du har sendt meldingen om å gi slipp, han vet at sender han deg en melding nå så er du tilbake igjen..

Mennesker er sånn, han vet så godt hvor han har deg, men kanskje ikke helt hvor han har seg selv.

Snu litt på dette! Bygg deg opp litt, lev, ikke ha han som hovedfokus.. Ikke la han få følelsen av at han styrer din lykke!

Det er en win/win situasjon for deg at du jobber med deg selv uavhengig om han er der eller ikke. Og du har faktisk lov til å sette noen grenser, vil han ha deg, så må han også jobbe med forholdet, hvis ikke så går dere rundt i denne evige sirkelen "frem, tilbake, frem, tilbake".

Ikke send flere meldinger og ikke hiv deg over telefonen om han kontakter deg, la han få sjansen til å føle at han faktisk kan miste deg. Kanskje la han komme med løsningen?

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for et flott svar. Setter stor pris på det. Du har så rett, nå må jeg bare slutte å ta kontakt med han. Han er nok like ustabil nå slik som tidligere. Jeg hadde ikke trodd at han ville møte meg igjen denne gangen. 3 mnd tok det. Jeg vet han har følelser for meg, men så lenge han ikke vet selv og han har jo gjort det slutt så må jeg bare la han ligge. Enklere sagt enn gjort når fornuften sier en ting, mens hjerte sier noe annet.

Skjønner ikke hvorfor han bare kan si rett ut at jeg må gi slipp. Det er første gang etter det ble slutt jeg ba han om å gjøre det for min del, men kanskje plutselig en dag får en melding ang det. Jeg får uansett ikke gjort noe med det og nå kan jeg ikke mase mer på han eller prøve og overtale han til å tro på oss! Kjærligheten er jammen meg ikke enkel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...