Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. juli 2004 #1 Skrevet 13. juli 2004 Det må jeg si..visste ikke at Carl Ivar har blitt kristenfundamentalist på sine eldre dager... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234710 Bibelen og billigere brennevin, er det det som er blitt fanesaken for Frp?
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #2 Skrevet 13. juli 2004 Hagen og frp blir bare mer og mer latterlig. hans sort-hvitt tenkning passer dog bra inn i dette miljøet. Banale forenklinger som svartmaler den ene parten og glorifiserer den andre. jeg stemte på dette partiet den gang jeg var en ung, dum og sint mann, men det er lenge siden nå.
Gjest niveanatt Skrevet 13. juli 2004 #3 Skrevet 13. juli 2004 Slike som hagen bidrar kun til å øke skepsis og kløfter mellom folkeslag og folkegrupper, slike som Hagen vil aldri klare å bidra til fred. Han mener at det eneste de forstår er makt, og det vil aldri klare å danne varig fred i en slik konflikt der hat er bygget opp gjennom genrasjoner.
Gjest Valhalla Skrevet 13. juli 2004 #4 Skrevet 13. juli 2004 Innlegg slettet. Hege (admin) Rasistiske, satanistiske, nazistiske o.l. utsagn, eller innlegg med en undertone av disse "ismene". Du kan heller ikke bruke forumet for å drive ensidig meningspåvirkning, for eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. http://forum.kvinneguiden.no/faq.php#0
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. juli 2004 #5 Skrevet 13. juli 2004 Bra at han går til Levende Ord. Som hjernevasker gutter og jenter til å tro at onani er synd. Mistenker noen for å sole seg i hverandres glans her jeg. Hva pokker har Frp med Levende ord å gjøre og omvendt?
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #6 Skrevet 13. juli 2004 ironien må være at Levende Ord er den menigheten i Norge som står nærmst islamske fundamentalisme i sine holdninger.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. juli 2004 #7 Skrevet 13. juli 2004 ironien må være at Levende Ord er den menigheten i Norge som står nærmst islamske fundamentalisme i sine holdninger. Hadde det vært opp til dem tror jeg nok kristendom og politikk hadde hatt mye sterkere bånd. Det jeg lurer på er hvor ble det av "vend det andre kinnet til". Gjelder ikke det mot muslimer?
Gjest anton.25 Skrevet 13. juli 2004 #9 Skrevet 13. juli 2004 Hagen er desverre i ferd med å etablere seg som en stor vits. Hans fundamentalistiske og innsnevrede syn på denne konflikten har lenge vært kjent, men i dag satte han en ny standard for hvor på vidden det går ann å være for en partileder som har sittet på stortinget i mer en 20 år. Hagens lefling med slike fundamentalistiske kristne kan vise seg å være til stor skade for partiet. Det er ikke utenkelig at disse kristne grupperingene om tider og stunder kan komme til å kuppe dette partiet. Innen disse miljøene er det blandt annet sterk støtte til USAs krigføringer i Irak og og et stadig "krav" om at de muslimske land må demokratiseres, men selv omfavner de ikke akkurat demokratiet.
Gjest Emera Skrevet 13. juli 2004 #11 Skrevet 13. juli 2004 Jeg har hørt deler av talen på nrk.no. Skulle gjerne hørt mer. Og visst mer, som for eksempel i hva slags anledning Levende Ord inviterte Hagen. Men ut fra det jeg hørte, så synes jeg Hagen motsa seg selv. På den ene siden poengterte han at han kun snakket om fundamentalistiske muslimer. Og de fleste misliker vel fundamentalisme. Men på den andre siden karakteriserte han vel egentlig islam i seg selv som menneskefiendtlig. Levende Ord er jo en svært konservativ forsamlig. Og de er kjent for å være veldig israelsvennlige ("Israel er Guds utvalgte folk," osv.). Kanskje han rett og slett var på stemmesanking, sånn siden anledningen bød seg?
Catzy Skrevet 13. juli 2004 #12 Skrevet 13. juli 2004 Carl I. Hagen har i alle år vært en sterk Israel-venn, og da passer det jo kjekt å gå i ledetog med andre fundamentalistiske kristne. I'm disgusted. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #13 Skrevet 13. juli 2004 Jeg har hørt deler av talen på nrk.no. Skulle gjerne hørt mer. Og visst mer, som for eksempel i hva slags anledning Levende Ord inviterte Hagen. Men ut fra det jeg hørte, så synes jeg Hagen motsa seg selv. På den ene siden poengterte han at han kun snakket om fundamentalistiske muslimer. Og de fleste misliker vel fundamentalisme. Men på den andre siden karakteriserte han vel egentlig islam i seg selv som menneskefiendtlig. Levende Ord er jo en svært konservativ forsamlig. Og de er kjent for å være veldig israelsvennlige ("Israel er Guds utvalgte folk," osv.). Kanskje han rett og slett var på stemmesanking, sånn siden anledningen bød seg? Levende ord er avlegger fra Livets Ord i Sverige og er mer ekstrem enn f.eks Oslo Kristne Senter. Her går det mye på karismatisk makt og manipulasjon. Selvsagt er Carl på stemmesanking, men det spørs om han her har foregnet seg. Han skaffer seg utvilsom en del nye stemmer fra dette miljøet, men det kan gå på bekostning av andre som stemmer Frp. Pussig er det at den gruppen som kritisere islamsk fundamentalisme er den som har mest tilfelles med dem. Kanskje de nettopp derfor har et så stort behov for å forsøke å distansere seg fra dem? Mange i dette miljøet mener at både Gaza og vestbredden er gitt til jødene av gud og at palestinerne må fordrives - de ønsker m.a.o. ikke en palestinsk stat.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #14 Skrevet 13. juli 2004 Carl I. Hagen har i alle år vært en sterk Israel-venn, og da passer det jo kjekt å gå i ledetog med andre fundamentalistiske kristne. I'm disgusted. Catzy men denne gangen gikk han lengre en tidligere
Gjest Lille Solstråle Skrevet 13. juli 2004 #15 Skrevet 13. juli 2004 Carl I Hagen kritiserer Islam for å ville islamisere verden. Og Livets ord vil...? For all del, ikke misjonere eller kristne verden
MarianneE Skrevet 14. juli 2004 #16 Skrevet 14. juli 2004 Hagen blir egentlig bare mer og mer dust i mine øyne.....
Suzy Skrevet 14. juli 2004 #17 Skrevet 14. juli 2004 ironien må være at Levende Ord er den menigheten i Norge som står nærmst islamske fundamentalisme i sine holdninger. Akkurat det tenkte jeg også...
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #18 Skrevet 14. juli 2004 Men uansett skal vi passe oss for religiøs imperialisme, det er jeg faktisk litt enig i. Jeg siterer fra verdens mest solgte bok: Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til mine disipler... Islam? Nei, dessverre...
Gjest Valhalla Skrevet 14. juli 2004 #19 Skrevet 14. juli 2004 Europa har blitt forsøkt islamifisert tidligere og vi hadde flaks at det ikke skjedde,på den tiden hadde folk baller og bekjempet trusselen og i et stort slag ble de til slutt slått tilbake. Deler av Spania var i noen hundre år tatt over av muslimer til europeere kastet dem ut. Europa har forfalt til ynkelige feminiserte samfunn,jeg stoler på Usa til å beholde vestens verdier.
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #20 Skrevet 14. juli 2004 (unnskyld, men det ble bare for fristende!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå