Gå til innhold

Brukte du el tester/cbfm på begge dine graviditeter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om hvordan dere gikk frem for å bli gravid første og andre gang..

Her var vi aktive annen hver dag i noen mnd før vi brukte billigtester, så cbfm og spira satt da.

Men skal nå i gang med nr 2, og tenker at det heller kan skje det som skjer, om det da vil ta enda lengre tid å få det til denne gang? Når man ikke er sikker på at det er LH stigning..

Husker jeg ble ganske opphengt i testinga, så kanskje det ikke er så lurt?

Noen som forresten har blitt gravid på ny uten mens etter fødsel med barn nr 1?

Var dere da aktive prøvere eller at det var et "uhell"?

Anonymous poster hash: c18d2...91d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann brukte vi nesten ett år på å bli gravid. Brukte eggløsningstester i noen av syklusene.

Hadde egentlig ikke tenkt å prøve å bli gravid den syklusen jeg ble det, men så føltes det feil å sløse bort en eggløsning, så en ettermiddag tok jeg en eggløsningstest bare for å sjekke. Jeg har tydelige tegn på eggløsning over flere dager, så jeg visste at den var på vei.

Eggløsningstesten var positiv den ettermiddagen, men mannen var bortreist og kom ikke hjem før sent neste kveld. Så først da fikk vi hatt sex. Men det holdt det, jeg ble hvertfall gravid.

Med nr to(og tre) brukte jeg ikke eggløsningstester. Ble da gravid på første forsøk, og hadde sex kun en gang i eggløsningsperioden.

Anonymous poster hash: 305cc...389
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg begynte å bruke el+tester allerede fra pp1. Er nå i pp3 og ikke gravid ennå. Allikevel ser jeg nyten i el-tester da de hjelper å treffe en riktig dag.

Anonymous poster hash: 03f4c...e3e
Skrevet

Har fire barn, aldri testet for EL. Hvis man har ganske stabile sykluser er det jo bare å huske på å ha en del sex omtrent midt i syklusen.

Skjønner at langtidsprøvere og de med ustabil syklus tester, men for oss andre kan jeg ikke helt se behovet.

Anonymous poster hash: cbf1e...405

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...