Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

:Gjesp: 15 timer i går. Kom hjem kl. 23, sov i 5 timer og stilte på jobb til kl. 0600 i morges. Så hjem kl. 19. (Men fikk mat på jobb, da så siste timen var ineffektiv - vaktskifte med mat attåt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lever litt...

Er nettopp hektet av kroken med tanke på 12 timersvakt, men må naturligvis jobbe i helga også. Har fulgt opp brukere siden forrige fredag og har gått 12 timersvakt, som sagt. Min kollega tok heldigvis nattskiftet, men kroppen min er ikke helt innstilt på å stå opp kl. 5 uansett, så jeg er trøtt.... Legger opp til litt mer skapelig oppstandelse i morgen.

Men prosjektet har gått bra. Bedre enn forventet så langt og det har vært utrolig moro selv om det har vært slitsomt. Masse dyktige og hyggelige folk, og vi selv taklet omleggingen så godt som man kunne forvente. Det har så klart vært stadige bugs og feilrettinger, men prosjektkonsulentene har stått på og kverket bugs og vi har fulgt opp våre folk som best vi har kunnet. En del bugs er bare å regne med når to svære datasystemer rulles ut på en gang til helt nye brukere.

Jepp, fornøyd.

Blir godt å sove litt lenger i morgen og etterhvert komme inn i treningsrutinene igjen. Det har ikke vært å tenke på denne uka. Det har vært opp og jobbe - hjem og sove, dag ut og dag inn. Men har klart å holde vekta til tross for at "basen" har inneholdt grei andel med både mat og snop - spesielt forrige helg da vi var en drøss folk på samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går unna i svingene. 9 timer i dag. Ikke kriser, men en del "opprydningsarbeid" på PC. Har en del saker som jeg har notert uten å ha tid til å ta det videre, pluss at jeg må lage noen huskelister og instrukser til andre. Like greit å gjøre det mens prosjektteamet er her, så kan jeg ta del i deres diskusjoner og lære av dem også.

Etter dagens økt gikk vi ut og spiste. Kjekt å hygge seg sammen over god mat også, selv om jeg er notorisk asosial. Nå gjenstår bare tannpuss og dusj så er det kvelden her. En sjekk av legemet i morges tilsa at jeg bør raske over legger og armhuler med barberhøvelen. Det er tilløp til pels. Har ikke vært mye tid til egenpleie siste uke.

Var forøvrig deilig å sove ut. La meg 23 i går og glippet knappest med øynene før klokka var 8 i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnis: Jeg sulter ikke i hjel i dette prosjektet, det er i allfall sikkert. Vi gikk tidlig i dag (tidig = kvart over fire...) og lat som jeg er bestemte jeg meg for å gå på den lokale Kina'n og ta søndagsmiddagen der i ro og mak.

Jaujau, i det jeg rundet hjørnet og skulle gå inn så ser jeg kjent figur stå og vifte til meg innenfra. Joda, det var en av prosjektlederne som nettopp var ankommet. Den delen som han har ansvar for får det største "trøkket" nå denne uka. Han hadde nettopp lagt bak seg en 18 timers reise og skulle ha noe mat før han stupte til køys på hotellet, så jeg ble invitert til å spise med.

Kunne ikke akkurat takke nei til det, syntes jeg, men jammen spanderte han mat også. Velvel, buffet på kinarestaurant med isvann å drikke til er vel ikke det som knekker selskapet ;) .

Nå har jeg søren meg snakket engelsk/amerikansk så lenge i strekk at det er like før jeg glemmer å snakke norsk. Noen påsto til og med at jeg var begynt å snakke norsk med fransk aksent (vi har med noen fransktalende også, og selv om alt går på engelsk så har de en tydelig aksent). :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å ha selskap ved matbordet da. Jeg synes ihvertfall det er kjekt de gangene jeg slipper å spise alene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det, men på den annen side er jeg introvert og etter å ha gått "oppi" folk non stop i 2 uker så begynner behovet for litt alenetid å melde seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten andre boller i kveld. Så jeg kunne slippe fra og komme meg på trening. Spinning. Hadde aldri trodd jeg skulle bli glad for noe sånt :fnise: . Men begynte å føle jeg forsømte den "nye" kroppen min litt nå, selv om jeg var forberedt på at det måtte bli slik. Godt å gradvis vende tilbake til vante rutiner igjen. Er veldig redd for å falle tilbake til gamle synder hvis det går for lenge mellom hver gang jeg trimmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ynk. Sutre...

I dag klarte jeg det igjen. Under oppvarmingen til basisballtreningen så kjente jeg plutselig noe som strakk seg veldig i ryggen. Korsryggen. Au, og atter au. Ble ganske vondt et øyeblikk, så roet det seg. Var litt i tvil om hva jeg skulle gjøre, men valgte å fortsette treningen. Jeg bare forklarte saken for treneren og ba om alternative øvelser der jeg så det kunne bli trøbbel for den delen av ryggen. Det gikk fint det.

Men jeg er spent på om det går like fint i morgen. Sist ryggen trøblet så ble jeg jo liggende i 3 dager, og den første dagen skulle jeg ikke kommet meg opp av senga. Slikt er ekstremt lite morsomt når man er aleneboer uten slekt og venner i nærheten. Samtidig gjelder det jo å ikke overdramatisere ryggvondt også. Spørs om ikke mobilen må bli med på soverommet i kveld, i fall jeg våkner i full vranglås i morgen.

Ellers grei dag. Tilstelning på jobb ble avsluttet med at jeg dro tilbake til jobb og prøvde å lage 2 nye produkter i det nye datasystemet. Fikk ikke til :sur: . Men jeg kom et godt stykke på vei, så med litt mer tid til rådighet i morgen, skal jeg nok finne ut av det. Vil helst klare det uten hjelp fra min "lærer", men skal så klart spørre hvis det blir full stopp. Dog, jeg lærer det bedre om jeg finner ut av det selv, for han er ikke noen spesielt god pedagog og jeg har tross alt gjort de operasjonene der før med veiledning, så det bør være mulig å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb før kl 16. Kan ikke huske sist det skjedde. Uvant, men det gav meg tid til å svippe innom apotektet og kjøpe deodorant og nå har jeg fått satt på en maskin sengetøy også. nesten 3 uker i "jobboble" har ført til at heimen er litt neglisjert.

Får gjøre litt rent i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings alle sammen. :kaffekopp:

Jeg vasker klær, drikker kaffe og er ellers like forvirret som en fis i en kurvstol. Det føles uvant å ha så mye fri. Og da tenker jeg ikke på dagen i dag, for frihelger har jeg jo stort sett hatt hele tiden unntatt de to siste helgene. Nei, jeg tenker mer generelt. Etter et år i jobbeboble med telefonmøter til alle rare døgnets tider og lange dager så føles det faktisk litt "tomt" med bare normal jobb igjen,- selv om den til tider krever nok, sånn logisk sett.

Jeg er bare blitt så vant til å være dobbeltarbeidende. :fnise:

Må vel nesten regnes som et slags stressyndrom, selv om det egentlig er avstress som skaper "problemet".

Kommer til å ta tid å venne seg til det, føler jeg.

Men det er kanskje sunt? :klo:

Det må vel også tilføyes at jeg knappest vet hva normale dager er. Det er ikke mange årene i mitt voksne liv jeg har hatt det. Det er tidlig å bekymre seg for sånt, men jeg lurer søren meg på om jeg kommer til å makte å bli pensjonist når den tid kommer. Jeg kommer vel til å klore tapetet av veggene i ren frustrasjon, tenker jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulvene er feid over og mange hybelkaniner utryddet :grine: (stakkars små)

Vinduskarmer og hyller er feid over med wipes (hvem har brukt opp støvmoppene mine???? :overrasket: ) Jeg har også vært "i byen" og inntatt en bedre lunch, bare fordi.... Strengt tatt var grunnen at jeg ville ut og rusle og teste det nye strømpebeltet. Neste helg er det julebord og jeg vil ikke risikere å stå der med strømpesig fordi stroppene ikke holder fast. Vel, tror det skal gå bra. Alle stropper tviholdt på sitt bytte under min lille rusletur, så da holder de nok neste helg også.

Får vente en times tid til (Cæsarsalaten er litt langt oppi systemet enda) og så snike meg ut på en aldri så liten joggetur. Spørs om det blir 3 km løypa i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 3 km jogg og utpå kvelden skikkelig krampe i høyre bakfot. Var nesten så jeg lurte på om jeg hadde røsket av noe, men klok av (smertelig) erfaring vet jeg at når noe røskes, så kjenner man det med en gang. Det ble sofa, og beinet høyt mens jeg spilte yatzy på iPad :ler: . Benet roet seg.

Våknet etter urolig natt der værgudene fant det for godt å herje rundt veggene og fant SMS fra jobb: "Kunne jeg sjekke noe hjemmefra?" Joda, etter systemomleggingen har jeg fått vettug tilgang til jobben via VPN (hadde for så vidt tilgang før også, bare ikke til det viktigste systemet....) så det tok meg ca. 5 minutter å starte opp laptopen og 2 minutter å fikse saken. Klokt å ha med laptop hjem etter systemomlegging :Nikke: .

En tur på treningssenteret har jeg også fått anledning til nå utpå tidlig ettermiddag. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna: ...og der sviktet VPN tilkoplingen som jeg akkurat hadde fått til å virke. Grrrr. Helpdesk kunne imidlertid informere om at det er flere brukere som er utelukket, så det er i det minste ikke jeg som har klønet det til denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

VPN på plass igjen - jeg hadde nær sagt dessverre. Ble oppringt av jobb pga en innleggingsfeil i nyprogrammet. Er bare å innrømme tabben og rette opp igjen. Håpløst å korrekturlese seg selv, noe er dømt til å glippe for med mange nok tall så klarer jeg å gjøre meg selv litt tallblind. Men surt er det :sur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Trøtt som en dupp, og det enda jeg ikke våknet før kvart på ti i morges. Sjelden jeg sover så lenge. Kvikner vel til etterhvert. Får håpe det i allfall for i aften skal jeg på julebord. Kan egentlig ikke fordra det, for jeg blir alltid sittende alene i en krok, men følte for å lufte en av de nye kjolene mine.... :ler: .Og så får jeg jo mat da. Så avtalen med meg selv er å gå og spise og når maten er over og festingen begynner så sniker jeg meg stille hjem i beste askepottstil dersom jeg ikke finner noen å sitte sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet gikk helt utmerket. Jeg "hang meg på" en dame som har vikariert hos oss, og satt sammen med henne og kjæresten hennes - samt 3 andre som jeg kjenner. Så det ble riktig hyggelig. Fikk stæsjet meg pent opp med "den lille sorte" og noe mer øyensminke enn jeg normalt bruker på fest, samt ( :fnise: ) strømper med søm og helt enkle pumps. Klarte faktisk å få sømmen rett.

Må medgi jeg føler meg et par hakk mer feminin med strømper og strømpeholder enn om jeg går rundt i nedsigende strømpebukser ;) . Herved sendes en varm takk til KGs strømpetråder og Lille-pus som indirekte satte meg på tanken om at : "Hm, siden jeg hater strømpebukser og stayups glir ned, så burde jeg kanskje prøve gode gammeldagse strømper til pent?" Det funker som ei kule for meg.

Formen er utmerket. Litt trøtt for jeg var ikke i seng før i halv to tiden, men ellers rimelig grei. Er jo alltid rimelig behersket med alkoholinntak, men fryktet litt for magepine etter å ha inntatt både ribbe og pinnekjøtt. Jeg tåler jo fint lite fett før det blir ubehagelig. Akkurat det gikk greit, men det som sendte meg opp av senga med et hyl i tidlige morgentimer var krampe under en fot. Auauauaua :ler: . Sikkert straffen for å traske rundt på høye hæler.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...