Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Husvask. 

Først måtte jeg bytte sengetøy etter "forkjølelse fra helvete". *mye svetting involvert*

Ble minnet om at madrassen trenger en runde med støvsugeren. *host*

Hm, egentlig trenger hele soverommet en nedvask. Mikrofiber ER effektivt, er det ikke? *håper*

Tatt i betraktning det "skyhøye blodtrykket", bør jeg egentlig være så aktiv? Tenk om årene eksploderer? *lett hypokondrianfall*

Hm, legen satte tommel opp for fjelltur neste helg og jeg fikk OK på 40 timers arbeidsuke. *holder sikkert ikke på å dø likevel*

 

Konklusjon: snart nedvasket soverom, musikk på Sonos'en og jeg lever enda. :hoppe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håp om overlevelse. Bjørka er så smått på retur og forkjølelsen ditto. Dvs. den var strengt tatt på retur før bjørka. Legebesøk i går og legen var like forbauset som jeg - blodtrykk var nå helt normalt for alderen. I løpet av en uke har jeg altså gått fra "skyhøyt" til "perfekt"??? Skjønner fint lite og det gjorde visst legen også, men jeg er selvsagt fornøyd. Jo lenger jeg kan utsette livsstilssykdommene, jo bedre er det. Skal inn til kontroll om et par måneder igjen. Så lenge trykket leker jojo på den der måten så er det greit med en ekstrasjekk. Kan imidlertid se ut som min teori om totalbelastning av stress, heftig forkjølelse og topp i pollensesongen tilsammen klarte kunststykket å sende blodtrykk opp og meg i kjelleren. 

Blodprøver var også fine, selv om jeg er  noe usikker på hva de egentlig målte. :Knegg: 

I dag blir innedag. 17. mai her i byen er ikke noe særlig når man ikke har familie. Etter barnetoget så drar alle hjem eller samles hos familie. Av naturlige årsaker er ikke det et valg for meg. Gidder ikke stæsje meg opp bare for folketoget. Er ikke en gang sikker på om det går her i byen i år - vi pleier veksle mellom å ha det her og i nabobyen ettersom begge steder er små. 

Inneklemt fridag i morgen. Hadde en overført feriedag jeg måtte gjøre kål på og fant ut at anledningen passet utmerket. Mine kolleger (ikke alle samtidig selvsagt) har tatt langhelg de to andre helgene med inneklemt fridag denne måneden så nå er det min tur. Så i morgen stikker jeg til fjells. Foreløpig usikker på hvilket fjell, men et eller annet blir det. Over tregrensa for sikkerhets skyld. Driver nå og lader opp nødpeilesender og batteripakke til mobilen. Regner ikke med å tulle meg så vekk, men pleier alltid ha med førstnevnte. Går stort sett ikke utenom allfarvei, men man kan jo vrikke en ankel eller noe sånt og er man da alene og tilfeldigvis utenfor mobildekning så er det greit å kunne sende ut et nødsignal. Hadde egentlig lyst til å gå til en DNT hytte og overnatte, men så frister det med hjemmehelg også så mest sannsynlig blir det bare dagstur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Virkelig lenge siden siste oppdatering nå. Det har sine grunner. Det har vært en travel sommer. Først døde min ene tante så det ble hastetur til familien, så gikk sjefen min bananas på meg i begynnelsen av sommeren, men da jeg ba om konkrete eksempler på hva som var galt var det ikke noe å få. Situasjonen roet seg heldigvis etter noen uker, så nå er det ro og fred i leiren igjen.Så gikk vi inn i feriesesongen og jeg måtte vikariere for sjef. :fnise: (Her går man fra det ene til det andre, ja.)  Det gikk heldigvis bra i år også. Skulle bare mangle så mange flinke folk som vi har rundt. 

Nå nærmer det seg etterhvert ferie for meg også. Jeg har jo nærmest "høstferie" hvert år. Helt greit for meg å ha sein ferie, og da kan de som enda har barn "få" fellesferien. Vinn-vinn. Det som plager meg nå er lommeboka. Jeg har oppdaget at det tørre været i sommer har virket inn på turklærne mine. De har på mystisk vis krympet. :klo: Dermed ble det hasteinnkjøp av allværsjakke på en outlet. Den var god på og sies å holde 15000 mm vannsøyle så jeg håper det skal gå bra. Har liksom ikke forkastet yndlingsjakken enda, men håper å komme inn i den igjen, men det klarer jeg ikke på tre uker. (Går for så vidt inn i den nå også, men ikke med tykk ullgenser inni, og det må jeg ha plass til når jeg skal til fjells.) Vurderer løselig ny og ..øh...løsere turbukse også. Jeg får på meg den jeg har og lukker den uten store problemer også, men den er unektelig i trangeste laget. Tror jeg får ta en sjekk av hva xxl har å by på. Mulig de har noe som ikke er svindyrt. 

Har vært helt slått ut i sommer og ikke hatt snev av energi til trening, men håper jeg får turet litt i ferien, og så kommet i gang med trening igjen når jeg er hjemme. Kan jo ikke forfalle helt, men samtidig har jeg kjent at kroppen trengte ro etter stresset med mange lange dager i vår. 

Sånn er livet. To skritt fram og ett tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Må forresten le. I fjor høst så registrerte jeg meg på en nettdatingside. Jeg må innrømme jeg glemte hele greia da det var på sitt travleste i vår og de siste par ukene har jeg rett og slett kviet meg for å åpne den igjen. Tenk om noen hadde tatt kontakt og blitt liggende værfaste i meldingsboksen min? Det ville vært mer enn bare litt pinlig. 

Jeg hadde ikke trengt å engste meg. Ikke en eneste melding hadde funnet veien til innboksen. Det er nesten så jeg blir litt fornærmet.  grusom er jeg da virkelig ikke, håper jeg. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Jobbreise rett før helga, og vi har fått ny reiseportal på jobb. Den klarte virkelig å bestille hotell for meg, gitt. Havnet langt vekk fra der jeg egentlig skulle. Er jo ikke så kjent i østlandsområdet så det ringte ingen bjeller da jeg skrev ut reiseplan og så et "Oslo'sk" postnummer, men siden jeg hadde vært nøye med å finne et hotell i nærheten av der jeg skulle så tenkte jeg ikke over det. I allfall ikke før møtet var over og jeg skulle finne hotellet...

Det lå i hutiheiti i forhold til der jeg mente å bo, og da var det selvsagt håpløst å gjøre noe med det. 

La meg si det slik - jeg har nå mye bedre kunnskap om Ruters knutepunkter for bussbytte i området...

Attpå til sluttet møtet 2 timer før annonsert, så jeg fikk laaaaaang ventetid før flyet hjem. Benyttet sjansen til å hoppe innom scrappebutikk på Strømmen. Siden jeg var blitt så god venn med Ruter så snoket jeg opp en grei forbindelse fra Lillestrøm stasjon og dit. 

Siden nettleverandøren min har sviktet meg i helga (linjefeil) så har jeg fått laget en del kort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Wuhuuu, man er eventyrlysten. I allfall litt. Prøvde zipline i går og det var kjempegøy. Var rimelig skjelven på plattformen før "avsprang", for jeg har jo ikke rent lite høydeskrekk, men straks jeg hadde "hoppet" var det morsomt. Fikk en fin "zip" på nesten et helt minutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 6.9.2018 den 7.03, Roadrunner skrev:

Så kult! Så veldig gøy ut på bildene jeg så *bittelitt misunnelig*

:nigo:

Det går alltid en zip! :opplyser:  Det gjelder bare å finne en. 

Har vært mer eventyrlysten etter det. Det ble fjellridning i år au (hører du @Wolfmoon ;)  ) og i år holdt jeg meg på hesten! Ramla ikke av en eneste gang, så tenk. Vi red en noe mindre krevende rute i år og det betød strekk med litt høyere hastighet innimellom. Jeg red bak en ganske liten hest, så den sakket innimellom litt akterut og slo dermed over i trav for å innhente den foran. Dermed ble det trav på meg og min ganger også. *humpetiskumpeti * Men...hist og pist slo vi over i galopp også, og siste dagen så fikk vi endelig noen økter med tølt da vi kom ned på åpen grusvei. Det var skikkelig morsomt å ikke lenger være "nei, jeg tør ikke" da galoppen kom. 

Årets "ulykke" sto ikke jeg for. Den var det en av de andre i følget som fikk. Hesten snublet og gikk nedi med begge knærne, dermed føk rytteren framover og slo ansiktet i nakken på hesten. Heldigvis ble det ingen alvorlige skader, men rytteren slo et stykke av en tann. Får håpe tannlegen kunne fikse det ganske greit. Tilfeldigvis skulle vedkommende uansett til tannlegen dagen etter. 

Kan forresten påberope meg mye mindre stølhet i år enn i fjor. Var litt støl i håndleddene (faktisk) et par dager etter jeg kom ned fra fjellet, samt litt småstøl i beina, men ikke i nærheten av det jeg kjente i skrotten i fjor. Håndledd/underarmer får tølten ta skylda for. Der skal man jo "holde igjen" hesten samtidig som man driver på. Synes i grunnen det virker urettferdig overfor hesten, men tydeligvis er det slik det gjøres. Måtte holde min uvanlig hardt for han luktet "hjemme" og ville slå over i galopp - hvilket ikke ville vært helt bra siden vi var ganske langt bak i feltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er!

Og ja, man må "holde igjen og drive på", dette er for at hesten må få bakbeina innunder seg for å tølte, sånn enkelt forklart ;) Men det finnes faktisk også egne klasser for tølt på lange tøyler på stevner, så det er tydeligvis mulig (på noen hester).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 11.32, Wolfmoon skrev:

Og ja, man må "holde igjen og drive på", dette er for at hesten må få bakbeina innunder seg for å tølte, sånn enkelt forklart ;) 

Jepp, jeg tok (hele) to instruksjonstimer i vinter. Med haugevis av mil mellom meg og der jeg red så var jeg avhengig av at instruksjon var på samme dag som turridningen. Men jeg fikk uttelling, for i år var ikke galopp skummelt lenger. Dessuten var jeg en av dem som stort sett klarte å få hesten i tølt på de litt lengre strekkene der det faktisk gikk an. I år som i fjor var "alle" flinkere enn jeg til å ri, men jeg hadde nok vel så mye trening med islandshest. Dessuten var jeg utrolig heldig med hesten. I fjor fikk jeg begynnerhesten, altså han som fikser alt selv om han må. I år var det en ny som aldri hadde ridd før, så dermed ble superhesten tildelt noen andre. 

"Håper du har funnet en som er nesten like snill og tålmodig til meg," sa jeg da vi skulle få tildelt hester, "for selv om jeg er noe mindre dum enn i fjor så er jeg fremdeles ikke god til å ri."

Hest fikk jeg, og venner ble vi. Opplevde at vi hadde bedre kjemi enn jeg hadde med fjorårets hest, men det kan selvsagt også være en effekt av at jeg er blitt flinkere og dermed ble det enklere for hesten å forholde seg til signalene mine. 

Tror kanskje jeg har neste års ferieplaner klare, gitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Evig singel" er et faktum :fnise:  . Etter nesten et år med aktiv nettdatingsprofil og så langt ingen meldinger i innboksen så innser jeg at slaget er tapt. Jeg er ubrukelig partnermateriale. Gjorde til og med et tappert forsøk selv på å skrive til en som så interessant ut, men fikk avslag på grått papir...øh...skjerm. Helt greit det selvsagt. Alle kan ikke like alle, men jeg må innrømme jeg er litt småskuffet over at det ikke kom en eneste henvendelse. Jeg hadde ikke automatisk forventet klaff, men hadde vel sett for meg at et par "frosker" hadde hoppet forbi selv om "prinsen" kanskje uteble. 

Lite hopp og sprett der gitt. Profil er slettet.

Var forresten på lørdagsridning i går. Har ikke vært der på mange måneder pga. sommer og sommerferie, pluss travle tider generelt, men i går passet det. Fikk da tildelt samme hest som første gang jeg var der for ca. et år siden og du verden så mye morsommere det var nå. Sist jeg red ham var han tung og treg. I går var han helt med og tok hvert minste signal øyeblikkelig. Jeg kommenterte det overfor turleder etterpå og fikk til svar at: "Du er nok blitt mer øvet så nå skjønner han at han ikke slipper unna med å daffe. Nå får han klarere signaler så han skjønner hva du vil han skal gjøre." Håper hun har rett, for jeg har jo sett det samme på flere hester - de er mer lydhøre enn de var i fjor. Regner med hester kan ha gode og dårlige dager som oss mennesker, men håper jeg er blitt såpass mye flinkere at de merker det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Tur-Cata" ramper opp. Etter sommerens aktiviteter har det gått opp for meg at min varme sovepose er: 

  • For stor. Den er rett og slett så mye volum i at jeg ikke får den i sekken på skikkelig vis. I allfall ikke dersom jeg skal ha noe mer der, og det skal man gjerne. 
  • Lovlig varm. Det er i og for seg bare en mindre greie, for jeg ville ha en varm sovepose. Man kan alltids åpne glidelåsen og lufte. Jeg tilbragte litt for mange netter i iskalde hytter hutrende i min gamle Ajungilak Igloo i ungdommen så jeg er fan av varm sovepose på høst og vår. (Har en lett kunstfiberpose til varme overnattinger, men den er heller ikke forbundet med noe pakkeproblem.) 

Så jeg gikk til innkjøp av en dunpose som strekker seg ned til ca. -3 til -6 som comforttemperatur. Gleder meg alt til å ta den i bruk for den kjennes ut til å passe akkurat. Eneste lille minus er at "liningen" er nylon. Er ikke så glad i nylon inn mot kroppen. Men den blir nok hovedsaklig brukt ved forhold der jeg må ha på "pysj" i form av ullundertøy så det er ingen stor krise. 

Neste post på programmet blir nye fjellsko. Mine gamle Crispi Beito duger enda, men synes de gir litt lite ankelstøtte. De er så stive at de blir for løse rundt ankelen selv om de egentlig er høye nok for mitt bruk. Dessuten er de blitt rimelig slitt etter mange år med både saltvann (jada de kan brukes til spaserturer på stranda også) og nå etterhvert ridning. Men må bruke litt tid på det prosjektet der for det er blitt for mye å velge mellom. Tror jeg ønsker meg Crispi Besseggen Lady, men finner den ikke i min størrelse noe sted. Dessuten har Crispi flere modellers om ser ut som de kan være aktuelle for meg - Crispi Valdres ser jo også veldig OK ut, men de ser verre ut å impregnere/vokse enn Besseggen. Eneste jeg er rimelig sikker på er at jeg skal ha Crispi. Siden Beitoene er så gode på foten og har tjent meg så lenge, så har jeg ikke lyst til å bytte merke. Andre merker som Alfa og Lundhag er sikkert like gode konstruksjonsmessig, men Crispi sin lest passer så bra til min fot at jeg har ikke lyst til å gamble. (Har et par lettere tursko fra Crispi som jeg også smatt rett i og ikke kjente tegn til gnaging i.) Det med størrelser er også noe som krever minst tre runder med prøving. De skal jo ikke være for store, men samtidig så vil jeg ikke risikere å få mishandlet stortå når jeg faktisk bruker dem. På fjellsko så MÅ jeg ha litt plass foran tåa. Dermed blir det til at jeg runder av størrelsen oppover og heller legger i såle om de føles litt romslige. 

Velvel, det blir ikke i dag. Har "frist" på meg til neste sommer før jeg forhåpentlig skal på tur med et par venninner og må bære sekk. 

For øvrig gleder jeg meg over å ha fått nettverk i heimen igjen. 

Før jeg tok ferie så gravde noen over en kabel så det ble flere dager med linjebrudd, dernest døde modemet. Siden jeg sto på farten til å reise så bestemte jeg meg for å bytte leverandør i samme slengen da jeg så Telenor hadde "alltid på nett" garanti på sine sider. Men dermed ble det jo "karantenetid" da jeg kom hjem også for jeg gadd jo ikke drive å sende modem fra NGT fram og tilbake og Telenor koplet meg ikke på før etter noen dager. Måtte jo gå ut oppsigelsestiden hos NGT først. Ble lang i maska da jeg koplet meg opp og fremdeles ikke hadde nett den kvelden Telenor hadde aktivert linja mi. Men nettgarantien deres virket. Fikk øyeblikkelig ekstra data til mobilen så jeg kunne surfe trådløst, og da jeg kom hjem i går virket fastnettlinja igjen. :hallo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fjellsko er i havn og forsøkt. Det ble Crispi Besseggen og eneste problem er å få snøringen til å holde seg snørt :klo: . Lissene går opp, spesielt hvis jeg bruker gamasjer over. Neste gang får det bli dobbeltknute. Fikk prøvd dem på en fjelltur ved Hovden i høst. Pleier ha en helg der hver høst selv om det tar litt tid å reise dit. Av en eller annen grunn så er værgudene aldri snille med meg  så jeg får liksom "prøvd utstyr" i drittvær samme hva. For to år siden snødde det, i fjor var det vannrett regn og i år var det trussel om tåke. Kom aldri opp i tåkeheimen, men det var temmelig fuktig i år også. 

Jaja, jeg går heldigvis ikke hytte til hytte der oppe, jeg har base i selve Hovden så jeg sørger for å ha gode snumuligheter og tilpasser ruten etter været. 

Forrige helg prøvde jeg meg på søndagstur i et mer lokalt landskap. Det er ikke så høyt, men er såpass mye stein at man får litt høyfjellsvibber lell. Målet var å teste "kaffekoking på primus". Husker barndommens bålkaffe med glede, men er jo ikke alltid man kan tenne bål så jeg tenkte å prøve en litt teknologifisert variant. Fikk fyr på brenneren og alt så vel og bra ut, til et vindkast kom og slengte min lille kjele av brenneren. Dermed niks mer vann og forsøket ble avblåst. Etter litt mer vandring kom jeg til en passende bekk og nytt forsøk ble i gangsatt, denne gang med vann fra naturen. 

Og jeg varmet, og jeg varmet og jeg varmet....

Etter 10-15 minutter var vannet bare lunkent???? Skjønner ikke. Jeg har da kokt mat på gassbluss inne på hytter og det har gått superfint. Selv om en slik "brenner på boks" løsning sikkert ikke er like effektiv så burde den da koke opp 3 dl vann (liten kjele ja) på mye kortere tid enn som så? Og før noen spør, jeg er sikker på den brant. Kjente jo varmen og så "flammene". 

Hvis noen tureksperter skulle sneie innom og aner hva jeg gjør galt så gi meg et hint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

 Tur-Cata turer videre :ler: . For et par uker siden prøvde jeg meg på hengekøyeoppsett i regnvær og forsiktig kuling (OK, egentlig var det vel bare bris, men det føltes som kuling da jeg skulle rigge opp tarp mot regnvær). Nå var det ikke noen umiddelbar fare for liv og helse, siden jeg var ganske nøyaktig 5 minutters spasertur unna bilen så jeg hadde grei rømningsvei vekk igjen om værgudene skulle bli for kranglete. Det ble faktisk ganske koselig, om enn bittelitt kaldt. Tarpet holdt regnet flott ute. Hadde et lite sammenbrudd i et hjørne da pluggen som festet tarpet løsnet, men heldigvis var det opphold mellom to byger da så jeg fant et bedre feste. 

Litt kjølig ble det også etterhvert. Jeg skulle nok hatt med litt ekstra klær eller underquilt, men alt i alt så fungerte oppsettet mitt helt fint. Fikk til og med litt mer liv i primusen denne gangen så kaffe ble det også. Den ble litt fislete, men det skyldtes mangel på tålmod da den skulle trekke, samt litt for grovmalt kaffe. Bedre lykke neste gang. Den ble i det minste varm. 

Nå har jeg strukket strikken enda litt lenger. I dag var jeg på nærmeste Montér og kjøpte en liten sekk med bjørkeved som jeg kan ha til bålved om jeg føler for det. I tillegg så har min hang til å sjekke ut rare dingser gjort seg gjeldende. Siste anskaffelse i så måte er "Tinder on a rope". Skal gi opptenningsfliser som er fulle av harpiks og brenner godt til man får fyr på den egentlige veden. 

tinder.jpg&constrain=true&pad=true&bgcolor=FFFFFF&height=530      87ab3804a31e46a0a877af0f7175e930?resize=490,490&quality=95

På min ferd innom XXL så kom jeg også hjem med tennstål (hva er galt med fyrstikker liksom???) Sikkert dårligste investering ever, med min moderate hang til friluftsliv, men den kan få lov å ligge i sekken. Kan jo komme til nytte en gang, hvem vet? Skal i allfall gi den en sjanse (og sørge for å ha fyrstikker i bakhånd de første 20 gangene jeg prøver ;)  ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tennstål og harpiks fra forrige innlegg er "testet" og det fungerte faktisk veldig fint. Sist søndag tok jeg "båltur". 5 vedkubber ble stappet i sekken sammen med "tinder" og tennstål - og en pakke fyrstikker for sikkerhets skyld, så labbet jeg en tur på stranda. De vedkubbene varmet godt må jeg si. Det tok meg en times tid å tenne opp. :ler: 

Men jeg fikk faktisk fyr med fyrstålet. Problemet var at jeg ikke hadde nok opptenningsved, så det ble vanskelig å holde liv i bålet. (Note to self: kjøpe turøks.) Det døde. Annet og tredje forsøk gikk like ille. Jeg spikket fliser av vedkubbene for å få noe "småved" og blandet det med harpiksholdig spon fra "tinderen". Det tok imidlertid litt tid å få nok, og få riktig blanding, men i 5. forsøk hadde jeg fått det til og da fikk jeg et riktig koselig lite bål. Da måtte jeg riktignok ty til fyrstikker. 

Veldig morsomt da jeg omsider hadde fått bålet mitt. Ble sittende en times tid og vel så det og myse utover sjøen, inntil bålet var nokså nedbrent. Artig å føle bittelitt mestring, selv om man er godt voksen. 

Har for øvrig meldt meg på neste års ridetur - denne gang i følge med en venninne. 

Videre så har jeg vært på shopping. For noen uker siden fikk jeg ny jobbPC (vi leaser så de byttes ca. hvert 3. år). Lykken var stor siden den viste seg å være mye raskere enn den gamle, men de har også standardisert størrelsen. Før hadde jeg en lett pakkbar 12" - nå var standard blitt 14". Dermed ble min gamle Samsonite bittelitt trang over skuldrene - på PC'n , ikke meg. Så jeg bestemte meg for å gå til innkjøp av ny sekk. Samsonite er vel nærmere 10 år nå og begynner så smått å bli litt sliten. 

p705541_1.jpgValget falt på en "Bobby". Tiden vil vise om det er lurt eller dumt. Foreløpig liker jeg den. Det har ikke så mye å si til og fra jobb, men når jeg har med sekk på reise så har jeg mange ganger tenkt at det er alt for lett for en klåfinger å få tak i lommebok eller andre verdisaker i sekken (og jeg bruker sekk mye). 

Dermed ville jeg prøve en "tyverisikret" sekk. "Bobby" var dessuten passe liten og ser litt snasen ut også. 

Kommer nok til å ta litt tid å venne meg til å ikke ha utvendlig lomme, men det går allerede rimelig greit. Eneste jeg savner så langt er karabinkrok for å feste nøkkelknippe i, men siden det er en innvendlig glidelåslomme så er det ikke krise. 

Er helt klart i shoppemodus for i dag ble det en svipp på ebay også, for å finne et lite etui til kabler og øreplugger og annet stæsj når jeg er på tur. Har en praktisk "strikkplate" som funker fint i kabinkoffert men den er mindre grei å stappe unna i sekk. Og da tenker jeg ikke først og fremst på jobbsekk, men på tur. Når jeg er ute og lufter meg på litt lengre turer enn bare en vanlig søndagstur så liker jeg å ha med en powerbank og kabel til mobil og smartklokke, bare sånn i tilfelle. Fant et passe lite etui for under hundrelappen som jeg tror kommer til å funke fint for det jeg vanligvis drasser med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...