Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Spennende med foruntreff, men jeg synes som regel det ender opp med å være veldig hyggelig :)

Ja, som sagt har jeg enda til gode å ha et mislykket treff med noen fra forum. Enkelte "klikker" man kanskje bedre med enn andre, men jeg har aldri vært borti et utrivelig treff for å si det slik. Og det begynner å bli noen opp gjennom årene, ikke bare fra dette forumet, men også fra andre steder jeg frekventerer på nettet.

Siden jeg la inn et hotellopphold med middag, så fikk forresten "ny stil" prøvd seg litt. Husker ikke helt om jeg har skrevet om det før her inne, men jeg har altså prøvd meg i strømpeverdenen :ler: . Leste litt i en tråd inne på moteforumet og kom plutselig på at: "Jeg kan jo prøve strømper til fint...!!!!?" Jeg er nemlig en sånn som alltid har hatet strømpebukser. De siger og ruller og er generelt ubehagelige å ha på. Riktignok er jeg ikke noen ihuga kjole- og skjørtedame heller, men de få gangene jeg skal prøve meg på noe sånt så blir jeg sur før strømpebuksa er halvveis oppe :fnise: . Det fremmer ikke kjolebruk. Stay-ups ble prøvd for mange år siden og det funket definitivt ikke - de raste nedover fortere enn berg-og-dalbanen på Tusenfryd.

Men, som sagt, jeg kom på at jeg kunne prøve ekte strømper.

Jeg konsulterte "autoriteter på emnet" for å få tips til modeller og greie nettsteder, og skvatt ut på nett - og etter et par uker deiset strømpeholder og strømper ned i posten. Med unntak av en liten oppskjørtet testtur forrige lørdag, så fikk jeg altså testet konseptet til middag i går. Man kler seg da om til middag, må vite, selv om man er alene på tur og skal spise alene.

Det funker som fy. Strømper holder seg oppe, belte er behagelig å ha på for ingenting siger eller krøller. Stort sett bare fryd og gammen, så lenge man ikke får det travelt og skal på do ;) . Det som imidlertid ikke funket like bra var strikkekjolen min uten underskjørt. Det føltes heller merkelig selv om det heldigvis ikke ble gjennomsiktig, så jeg må på nett og se om jeg finner et forholdsvis kort underskjørt. Har noen i skuffen så jeg tenkte ikke over det, men rett før avreise så viste det seg at alle er for lange i forhold til den kjolen jeg skulle bruke. Hadde et som var over kneet kort, men det var til gjengjeld såpass vidt at det tok jeg heller ikke sjansen på. Underskjørtsig ville vært enda mindre sjarmerende enn strømpebuksesiget pleier være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke hatt noen mislykkete møter med folk fra forum. Og jeg har møtt mange. Det er som du sier ikke alle man får like god kontakt med, men ubehagelige opplevelser har jeg ikke vært i nærheten av. :)

Håper helga har gitt deg påfyll med god energi, Cata. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sauen, det var en riktig så fin helg.

Mandagen har også vært fin, på en måte. Jeg dro på spinning etter jobb og er skikkelig stolt. Siste del av økta fikk vi beskjed om "140 i puls". Det var jeg overbevist om ikke kom til å gå, men med ett så så jeg tallet på pulsklokka så da var det bare å henge i. Klarte jaggu å opprettholde pulsen på det nivået økta ut.

Det skulle vært for et år siden, gitt :fnise:

Men nå gikk det faktisk ganske fint. Klart jeg ble sliten og "kokt hummer" (evt. rødbete), men jeg overlevde og hadde ingen seriøse problemer med å henge med. For et år siden ville jeg rett og slett ikke hatt sjans til å klare noe sånt.

I dag kom også ullstrømper bestilt på nett, så nå kan jeg traske standsmessig avgårde i skjørt om anledningen skulle by seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hutre*

Jeg fryyyyser. Klarte meg fint da jeg syklet til og fra jobb i dag, men inne er det kaldt. Dvs. det er jo på ingen måte det, men jeg er altså kald. Muligens straffen for å ha mistet litt isolasjon.

Og til tross for alle innkjøp så lurer jeg på om jeg har et hull i garderoben enda. :klo:

Fin ullkåpejakke egner seg dårlig til jobbruk og enda dårligere til å hive på seg når jeg skal på trening, eller snarere derfra. Selv med fleece innafor så er jeg redd for å få svette i den. Kom over denne som var nesten mistenkelig billig, men den kunne passet utmerket som "slengjakke" når det blir kaldere, tror jeg. Får arkivere den på ønskeliste og så sjekke nærmiljøet først. Hadde vært greit å prøve for jeg er temmelig usikker på størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser akkurat ut som en jakke jeg kjøpte der, men husker ikke om det er samme merke :P

Liker min. Funker godt til hverdagsbruk :)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke? :klo:

Åh, damnyouautocorrect. Jakke, mener du. :ler: Skal se om jeg rekker "billigbutikken" i morgen etter jobb, hvis ikke så står den 299 kronersen lagelig til for hogg. Kjenner det begynner å bli litt småkjølig om morgenen nå. Er forresten kjølig de morgenene jeg sykler også. Lurer på om jeg klarer å trekke en stillongs under sykkelbuksa eller om det blir bare visvas? På overkroppen berger jeg enn så lenge med ullgenser, buff og vindtett jakke, og kan om nødvendig spe på med tynn fleecegenser, så der går det bra en stund til når det ikke høljer ned eller blåser småjævler og kampesteiner.

Får prøve en morgen og se hvordan det går.

Tror også jeg må på jakt etter en overtrekksbukse av noe slag. Garderoben på treningssenteret er ikke så stor så er det kø gidder jeg ikke dusje der. Men erfarte sist vinter at det ikke var rasende festlig å stå i treningstights i snø og vind og skrape is...... Jakke til å hale over har jeg nok, men det blir kaldt på knærne, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rettet :laugh:

Ja, overtrekk er lurt når man ikke gidder å dusje på treningssenteret. Dritt å dra på seg forkjølelse fordi man ikke har nok klær på seg :opplyser::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! Får ta en runde når neste lønningsdag har opprinnet (opprant, opprunnet...? eh... Hva søren heter det egentlig i preteritum?)

Akkurat nå er visa'n litt stressa etter siste tiders garderobeoppgradering, så greit å vente på nye forsyninger i banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke billigsjapp, prosjektet torpederte det. Pokker ta telefonmøter over alle grenser (og ditto tidssoner).

Gir Zalandojakken en sjans, jeg. Åpenbarte meg i min 4 år gamle dunjakke i dag, men følte meg som ei kule på to bein. At den er vid er nå en ting, jeg snører den bare sammen nede, men i og med jeg er krympet overalt så blir den stor over skuldrene også og -vel- det er godt at ermene er lange, men får være måte på. Tror den får gjemmes til grisekalde dager med et par lag gensere under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og i dag, dvs. teknisk sett i går siden vi er vippet over midnatt, så prøvde jeg vinterjakken min fra i fjor. Skulle kle meg litt damete i dag. Tror den må bli pausefisk den også. Den er såpass vid at jeg mistenker det blir mye kald luft som fyker oppunder.

Kom for øvrig anstigende jobb i skjørt i dag og det førte til to komplimenter før jeg omtrent kom inn. De opphørte brått da jeg byttet til arbeidstøy, men hyggelig start på dagen likevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger an til halvsløv lørdag. Skal møte en venninne til kaffe litt senere og så skal jeg se til å få jaget ut noen hybelkaniner etterhvert.

Dessuten skal jeg prøve å bytte litt på noen rutiner. Ble litt slendrian i trim & trening sist uke, pga. jobb, så skal prøve på en liten rokering. Har jo lagt meg til vane med å trene på lørdager og så gå tur søndag, men nå når jeg også prøver å få med meg spinning på mandager så blir det litt mye på beina. Skal derfor prøve meg på joggetur i dag og så styrke i morgen. Så får beina en dags pause mellom jogging og spinning. Trener jo litt bein på styrketreningen også, men ikke så voldsomt.

Konstaterer for øvrig at OnePiecen min også er blitt lovlig romslig. :nigo: Bruker den som "morgenkåpe" i helgene når jeg ikke gidder kle meg skikkelig, men det er jammen god plass inni her nå. Jaja, til hjemmebruk så er ikke det så farlig.

Vaskemaskinen surrer. Dels vil jeg ha vasket opp sengetøy fortest mulig når jeg har byttet, for det opptar jo hele skittentøyskurven. Dels så har jeg ikke noe å bytte i etter jeg kjøpte 220 dyne :fnise: . Eller, jeg har for så vidt et flanellsengesett som jeg fikk til jul for noen år siden (feilkjøp, giveren tenkte ikke over at jeg hadde bare 200 cm dyner) , men det må også vaskes før jeg kan begynne å bruke det. Uansett - litt for varmt enda til at jeg vil gå for flanell. Det får vente til mer desember'ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også blitt litt slendrian i det siste. Særlig i forhold til kosthold. Har blitt litt (altfor) mye sukker iløpet av flyttinga. Og jeg har ikke klart å legge om på det etter at jeg fant roen her heller. Så i går kjøpte jeg meg et digert garnnøste og strikkepinner. Må ha noe i hendene når jeg ser på tv, for da spiser jeg ikke... Men når det er sagt, så har jeg faktisk ikke lagt på meg noe. Ble overrasket under dagens veiing. Så for meg ganske mye opp, men jeg har gått ned 100g...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen: Flytting er god trim, vet du vel. Det er der kaloriene dine har tatt veien. Min erfaring er at det er litt etterslep på sånt. Trimmer jeg som gal så deiser grammene vekk et par uker etterpå, og spiser jeg for mye så siger de på ca. de samme to uker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Her ble for øvrig planer om "trippe til byen i skjørt" effektivt torpedert av et heisvingandes regnvær :regn: . Skjørteplaner ble rast byttet ut med dongeri, Ilse Jacobsen, regnjakke - og faktisk paraply da jeg var for utgående.

Rusleturen medførte en svipp innom skosjapp, med en akutt liten forelskelse i et par ankelstøvletter som liknet disse:

image_21326.png

Man prøver å beholde vettet, så de ble arkivert i hjernen i påvente av sunn fornuft, eller evt. galopperende galskap om en ukes tid. Når man har lyst på, men egentlig ikke bør, så er en ukes selvpåført karantene grei plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og der var lørdagstrimmen unnagjort med god margin. Det var en heller våt fornøyelse for regnet bøttet ned, men fullførte 5 km rolig jogg likevel. Ullgenser og løpejakke holdt meg rimelig varm. Dessuten er det ikke så forbasket kaldt ute uansett.

Ganske stolt over de 5 km altså, for det er en stund siden jeg har løpt såpass langt nå.

Ble varm dusj og hårvask da jeg kom inn, for likheten med en halvdruknet katt var påtakelig.

Ganske deilig etterpå i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har trent nok for oss begge du da. :nigo: Jeg har ingen ambisjoner om å trene i drittværet. *lat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide med litt mimring. For ganske nøyaktig 1 år siden så satt jeg ved PC'n og meldte meg inn i vektklubb.no. Jeg hadde vært på jobbreise og sittet fast på Island og spist god mat i en uke, og da jeg kom hjem var bukselinningen mistenkelig trang. Jeg gjorde noe som jeg (kanskje med god grunn) sjelden gjør: jeg satte mine bein på badevekta. Iiiiiiiik!!!!!! Kiloene hadde jeg for så vidt sett før, sist jeg våget veie meg for noen år tilbake. BMI'en var ikke lystelig. 30,3 sa den. Takk, teknologien, som slenger slike ting rett i fleisen på meg slik at jeg slipper å regne ut slike "fælslege" tall selv. Jeg hadde, kort sagt gått fra å være min selvdefinerte "småfeit" til å bli "feit", eller for å si det i BMI-termer: Helseskadelig overvekt. Det var det første ordet jeg leste hardest, for å si det slik.

Jeg har en god helse. Bortsett fra noen småskader dann og vann, ironisk nok stort sett ervervet i forbindelse med trening, så er det eneste som slår meg ut år om annet en solid forkjølelse. Sånn flaks har man kanskje ikke i all evighet, og jeg nærmer meg femti...... Noe måtte gjøres, og det brennkvikt. Allerede for et par år siden hadde jeg begynt å røre litt på meg, men her måtte det tøffere tak til.

Medlemsskap i vektklubben ble effektuert med øyeblikkelig virkning, og dagen etter var det nye tider i matskapet. Ut med brus, full Go'morgen nekt på jobb, middagsporsjoner ble overvåket med falkeblikk (fader, så mye kalorier det er i kokt ris...) og trening ble rampet gradvis opp. Og vekta gikk ned. Til forandring fra de tusenogørtengangene jeg har prøvd før, så gikk den faktisk ned. Ikke i iltempo, men jevnt og trutt. Av og til sto det stille i uker, og jeg fortsatte. Var det hundre gram ned, så var mottoet : "Ned er ned". Var det stillstand eller til og med oppgang en uke eller to så omdefinerte jeg: "Du inntar mindre enn du forbruker, så dette er bare en liten krøll. Du kan ikke gå varig opp så lenge du bruker mer enn du spiser. Bare fortsett!" Og fortsatte gjorde jeg. Gram for gram. Som vi alle vet, tar man mange nok gram, så blir det kilo til slutt. Både et og mange.

Nei, jeg er ikke modelltynn, verken i KG målestokk eller i noen som helst annen målestokk. Men jeg er pokker meg stolt over forandringen jeg har gjort det siste året, ikke minst fordi det har vært et knalltøft jobbeår i tillegg.

post-6407-0-77806700-1413706088_thumb.pn

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...