Gå til innhold

Hva koster avliving av tamrotte hos veterinær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen problem, Tonje. Jeg skjønner situasjonen også veldig godt. Derfor jeg virkelig ikke skjønner hvorfor ikke TS bare avbekreftet det med en gang. Da hadde jeg jo gidd meg med en gang. Når jeg er uvitende og tror det motsatte hjelper det ikke å svare frekkt. Vi er bare mennesker, og vi kan ikke lese tanker, så da må man opplyse. Og jada, det var dårlig av meg å bare spekulere, men jeg trodde oppriktig at det var slik det hang sammen, og da ble jeg hissig. Og jeg synes ikke det er urett å reagere på den måten om det faktisk var slik det var, for det er ganske feil. Såh... på måten TS svarte på, ble jeg bare mer misstenksom. Å jeg føler meg skikkelig fæl nå. Det var jo med en god tanke å prøve å banke litt vett i hodet på noen at man ikke avliver dyr for å gjøre det, men nå jeg har lært at man ikke skal blande seg inn i andres saker uansett hva det måtte gjelde.

Flaut..

Du skrev jo nettopp at du innså at du tok feil, hvilket alle her er enige i...

Og så kommer retretten og tårene. Jeeeezz

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg gir meg her altså, jeg spurte aldri for å være slem altså.

Jeg bare synes noen kunne avbekreftet det isteden for å lage så mye oppstyr.

Men men. Jeg er dum, greit? Kan vi la det være nå? Er dere fornøyd?

Så sur og ekkel tone som du tok skjønner jeg godt at ingen gidder å stryke deg med hårene.

Anonymous poster hash: f9ca9...4d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen a. Du trenger ikke spille offer. Det var et unødvendig angrep uten noe som helst legitimitet, og du kunne bare beklaget og trukket deg ut av diskusjonen etter det.

For å svare TS: hos oss koster det 700. I Oslo.

Anonymous poster hash: 911d7...26a

Hva er det du tror jeg gjør nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du tror jeg gjør nå???

Du leter desperat etter støtte...

Du mener fortsatt at du hadde krav på mer informasjon.

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, beklager at jeg beklager da. Jeg prøver bare å få dere til å skjønne hvorfor jeg sa det jeg gjorde. Også er dere bare spydige tilbake? Jeg mente absolutt ikke å ta en spydig tone fra starten av! Det var jo nettopp derfor jeg la til 'om jeg får spørre' fordi jeg veit at personen sikkert ville bli sur, derfor jeg spurte.

Jeg tok feil og dere missforsto også. Er ingen grunn til å bli så ekkel som dere er. Heller ingen grunn til å være enda eklere når jeg prøver å forklare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leter desperat etter støtte...

Du mener fortsatt at du hadde krav på mer informasjon.

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

Jeg har fått all informasjonen jeg trengte, tro meg, jeg fikk den pælma etter meg.

Og at jeg leter etter støtte ville jeg nødvendighvis ikke kalt det. Jeg prøver bare å forklare meg. At jeg ikke mente no vondt med det og at folk ikke trenger å være så himla ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, beklager at jeg beklager da. Jeg prøver bare å få dere til å skjønne hvorfor jeg sa det jeg gjorde. Også er dere bare spydige tilbake? Jeg mente absolutt ikke å ta en spydig tone fra starten av! Det var jo nettopp derfor jeg la til 'om jeg får spørre' fordi jeg veit at personen sikkert ville bli sur, derfor jeg spurte.

Jeg tok feil og dere missforsto også. Er ingen grunn til å bli så ekkel som dere er. Heller ingen grunn til å være enda eklere når jeg prøver å forklare meg.

Si det til deg selv mange nok ganger....

Det som er skrevet er skrevet.

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til deg selv mange nok ganger....

Det som er skrevet er skrevet.

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

Jamen, ok, jeg skjønner ikke helt nå....

Jeg forstår at det var lusent av meg å bare anta hva greia var, og jeg skjønner at jeg burde vært litt mer forsiktig på måten jeg la det fram på.

Og jeg skjønner at TS ikke synes det var noe gøy å bli anklaget, men jeg skjønner ikke helt hvorfor ikke bare TS stoppet meg med en gang.

Også skjønner jeg at du/dere synes jeg sa mye fælt og 'det som er skrevet er skrevet'. Men hva var det nøyaktig jeg sa som var ille?

Også skjønner jeg ikke hvorfor det var galt av meg å prøve å forklare meg... som sakt skjønner jeg jo hva dere tenkte og at det virket skikkelig fælt av meg, men når jeg prøver å forklare hva som var greia, virker det som dere ikke leser igjennom det en gang og bare sier at jeg prøver å gjøre meg til offeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu det hele helt om, så hadde mange hisset seg veldig opp om det var noen som lagde en post og sa 'gidder ikke ta ungen med til legen, jeg bare peiser på med hostesaft og satser på at det går bra'....ikkesant? Jo, folk hadde det. Selvom denne mammaen sikkert mente at det ikke var noe alvorlig som feilet ungen, så tenker alle det verste og at mammaen virkelig burde gå til legen og at hun er en dårlig mor om hun ikke gjorde det. D

Neida, når små babyer har hovne og røde øyne av øyekatarr, gir folk her råd om å vente og se, kanskje dryppe litt morsmelk eller skylle med saktvann - selv om det eneste forsvarlige var å konsultere lege og få antibiotika. Folk her er en egen rase.

Anonymous poster hash: fcabf...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om å kjøpe rottefelle og la rotta velge selv ved hjelp av litt bacon eller lignende. Mye raskere og mere humant enn å dra den til veterinæren.

Eventuelt vær en ekte dyrevenn og gi den til naboens katt. Det er det naturlige...



Anonymous poster hash: fb7ac...4b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei! Slenger meg på en gammel tråd her jeg. Er det noen som har kommet fram til hva det koster med avlivning? Jeg vet det koster 500 for  avlivning utenom åpninstider. Jeg har en rotte som har jursvulst. Fikk beskjed av dyrlege om at den ikke har det vondt, og at jeg kunne ha rotta fram til svulsten hemmet mobiliteten til rotten. Den vokser så fort og nå må jeg avlive den.. jeg  lurte bare på pris , om jeg har råd til å gjøre det i morgen, eller om jeg må låne penger.. (blakk etter 17.mai)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jojo899 skrev:

Hei! Slenger meg på en gammel tråd her jeg. Er det noen som har kommet fram til hva det koster med avlivning? Jeg vet det koster 500 for  avlivning utenom åpninstider. Jeg har en rotte som har jursvulst. Fikk beskjed av dyrlege om at den ikke har det vondt, og at jeg kunne ha rotta fram til svulsten hemmet mobiliteten til rotten. Den vokser så fort og nå må jeg avlive den.. jeg  lurte bare på pris , om jeg har råd til å gjøre det i morgen, eller om jeg må låne penger.. (blakk etter 17.mai)

Jeg skulle avlive en undulat. Første stedet jeg ringte tok 1200 og det andre 300....I Bergen. Det var samme pris som for andre smådyr.

En del veterinærer har prisliste på nettsidene sine. 

Anonymkode: 0af8f...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG for helvete... Ikke rart verden er overbefolket *brannfakkel* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Jojo899 skrev:

Hei! Slenger meg på en gammel tråd her jeg. Er det noen som har kommet fram til hva det koster med avlivning? Jeg vet det koster 500 for  avlivning utenom åpninstider. Jeg har en rotte som har jursvulst. Fikk beskjed av dyrlege om at den ikke har det vondt, og at jeg kunne ha rotta fram til svulsten hemmet mobiliteten til rotten. Den vokser så fort og nå må jeg avlive den.. jeg  lurte bare på pris , om jeg har råd til å gjøre det i morgen, eller om jeg må låne penger.. (blakk etter 17.mai)

Finn alle veterinærene i ditt nærområde og send en mail til dem alle. Eneste måten å gjøre det på, da pris varierer noe ekstremt. 

Anonymkode: 7e00f...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Antisocialclub skrev:

KG for helvete... Ikke rart verden er overbefolket *brannfakkel* 

 

Høh? 

Anonymkode: 1f74e...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...