Gå til innhold

Hva koster avliving av tamrotte hos veterinær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Koster vel rundt 500kr bare å ette foten innfor veterinærdøra. Så sikkert mellom 500-1000kr

Anonymous poster hash: db106...1ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg spørr om dyret er sykt og TS sier 'pass dine egne saker' ....

Det stemmer jo ikke.

Du begynte øyeblikkelig å spekulere i hvorfor jeg ønsker å vite hva det kostet.

For så å konkludere med at jeg hadde en frisk rotte som skal drepes etc.etc..

Ingenting av det du skrev var relevant! Jeg lurte på prisen på en konkret sak.

Vet du: jeg har ikke rotter ..

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på dette, om jeg får spørre? Har du et sykt dyr?

På hvilken måte angår det deg?
Har du et svar på spørsmålet??

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

:jolie:
Jeg spørr fordi jeg lurer.

Siden du spørr om avliving så virker det som du ikke vil prøve andre alternativer, om dyret er sykt. Og siden du ikke oppgir mer info virker det iallefall som om du bare skal avlive dyret for å avlive dyret.

Slik fungerer det: Du tar dyret til legen om det er sykt, er det sykt vil den få behandling, er avliving siste utvei så informerer legen om dette.

Skam deg om du vil avlive dyret fordi du ikke vil ha det lengre. Finn andre løsninger, gi bort for eksempel!!!!

Slik var mine første post, og TS sitt.
Om jeg var feil i min første anklagelse, så kunne TS heller sakt 'nei nei, slapp av, det er ikke slik det hører sammen' -men det gjorde TS altså ikke, så da antok jeg det verste. Sånn kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er problemet her på kjæledyrsforumet. Alle antar det verste og går umiddelbart i strupen på en som måtte komme med et spørsmål, med insinuasjoner om at personen er en dyreplager.

Med det resultatet at folk kvier seg for å spørre.

Endret av Petra75
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som antar det verste får gå i seg selv og ta ansvar. Men jeg tror dessverre det henger sammen med utvalget av oversentimentale ungjenter som nylig byttet ut teddybjørnen med "den beste pusekatten". Dere vet hvem jeg mener: jenter som snakker med babystemme.

Mjau mjau; du fraskriver deg ansvaret for eget angrep. Ditt motiv for å engasjere deg var i utgangspunktet for å få tatt en dyreplager...

Men som du ser har jeg en rekke fordommer selv.

Mot deg.

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er problemet her på kjæledyrsforumet. Alle antar det verste og går umiddelbart i strupen på en som måtte komme med et spørsmål, med insinuasjoner om at personen er en dyreplager.

Med det resultatet at folk kvier seg for å spørre.

Jeg skjønner det, selvfølgelig. Men kan man ikke bare fortelle hele historien så folk slipper å måtte spekulere da? Jeg personlig kan godt hisse meg opp over slike saker. Det er alt for mange som avliver de helt friske dyra sine bare fordi de er kjedelige å ta vare på. Hadde TS (og ikke bare i denne posten, men i flere) tatt seg bryet til å fortelle problemstillingen på en ordentlig måte, så ville det vært mye bedre. Men mange folk trenger faktisk litt refs, fordi de ikke kan ta vare på dyra sine!

For å snu det hele helt om, så hadde mange hisset seg veldig opp om det var noen som lagde en post og sa 'gidder ikke ta ungen med til legen, jeg bare peiser på med hostesaft og satser på at det går bra'....ikkesant? Jo, folk hadde det. Selvom denne mammaen sikkert mente at det ikke var noe alvorlig som feilet ungen, så tenker alle det verste og at mammaen virkelig burde gå til legen og at hun er en dårlig mor om hun ikke gjorde det. Det er lett å bli revet med for saker man brenner for.

Og selvfølgelig vil jeg ta alle dyreplagerne jeg kommer over, ville ikke du kjeftet huden full av en ansvarsløs person som ikke gadd mer og ville avlive dyret sitt? Man sitter ikke stille å ser på om noen sparker en bikkje, så da lar man heller ikke være å spørre om det er noe man synes virker galt!

Men som sakt tidligere, TS kunne bare ha bekreftet at vi tok feil ved første anklagelse, da hadde det jo ikke vært noen sak! Og folkens, sitte der bak anonyme brukere? Tørr dere ikke stå for det dere mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å bare svare på det det blir spurt om uten å spekulere i det hele tatt??

Edit: en ting til, når du selv dro inn foreldre: hvis en mor hadde spurt på barn og familie om hvor mye det koster hos legevakten - hadde du da automatisk gått ut ifra at hun hadde latt ungen være syk fordi hun ikke ville betale det det koster? I think not.

Endret av Petra75
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, selvfølgelig. Men kan man ikke bare fortelle hele historien så folk slipper å måtte spekulere da? Jeg personlig kan godt hisse meg opp over slike saker. Det er alt for mange som avliver de helt friske dyra sine bare fordi de er kjedelige å ta vare på. Hadde TS (og ikke bare i denne posten, men i flere) tatt seg bryet til å fortelle problemstillingen på en ordentlig måte, så ville det vært mye bedre. Men mange folk trenger faktisk litt refs, fordi de ikke kan ta vare på dyra sine!

For å snu det hele helt om, så hadde mange hisset seg veldig opp om det var noen som lagde en post og sa 'gidder ikke ta ungen med til legen, jeg bare peiser på med hostesaft og satser på at det går bra'....ikkesant? Jo, folk hadde det. Selvom denne mammaen sikkert mente at det ikke var noe alvorlig som feilet ungen, så tenker alle det verste og at mammaen virkelig burde gå til legen og at hun er en dårlig mor om hun ikke gjorde det. Det er lett å bli revet med for saker man brenner for.

Og selvfølgelig vil jeg ta alle dyreplagerne jeg kommer over, ville ikke du kjeftet huden full av en ansvarsløs person som ikke gadd mer og ville avlive dyret sitt? Man sitter ikke stille å ser på om noen sparker en bikkje, så da lar man heller ikke være å spørre om det er noe man synes virker galt!

Men som sakt tidligere, TS kunne bare ha bekreftet at vi tok feil ved første anklagelse, da hadde det jo ikke vært noen sak! Og folkens, sitte der bak anonyme brukere? Tørr dere ikke stå for det dere mener?

Du tar fullstendig feil,

Hadde mitt barn blitt sykt kl. 23.00 om kvelden, så hadde jeg meget mulig spurt på et relevant forum om hva jeg burde gjøre dersom jeg var usikker.

Spm av typen; 38.7 i feber og rød prikker. Bør jeg gå til legen?

Ser du noen sparke en hund så er du jo vitne til et lovbrudd...da har du en plikt til å varsle politiet.

At DU tar utgangspunkt i at enkle spørsmål inneholder skjulte agendaer om dyremishandling står for din regning, og har ingenting med andre å gjøre.

Vi andre har ingen plikt til å utlevere oss for å unngå dine fordommer ig/eller angrep.

Ta ansvar snart!

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, selvfølgelig. Men kan man ikke bare fortelle hele historien så folk slipper å måtte spekulere da? Jeg personlig kan godt hisse meg opp over slike saker. Det er alt for mange som avliver de helt friske dyra sine bare fordi de er kjedelige å ta vare på. Hadde TS (og ikke bare i denne posten, men i flere) tatt seg bryet til å fortelle problemstillingen på en ordentlig måte, så ville det vært mye bedre. Men mange folk trenger faktisk litt refs, fordi de ikke kan ta vare på dyra sine!

For å snu det hele helt om, så hadde mange hisset seg veldig opp om det var noen som lagde en post og sa 'gidder ikke ta ungen med til legen, jeg bare peiser på med hostesaft og satser på at det går bra'....ikkesant? Jo, folk hadde det. Selvom denne mammaen sikkert mente at det ikke var noe alvorlig som feilet ungen, så tenker alle det verste og at mammaen virkelig burde gå til legen og at hun er en dårlig mor om hun ikke gjorde det. Det er lett å bli revet med for saker man brenner for.

Og selvfølgelig vil jeg ta alle dyreplagerne jeg kommer over, ville ikke du kjeftet huden full av en ansvarsløs person som ikke gadd mer og ville avlive dyret sitt? Man sitter ikke stille å ser på om noen sparker en bikkje, så da lar man heller ikke være å spørre om det er noe man synes virker galt!

Men som sakt tidligere, TS kunne bare ha bekreftet at vi tok feil ved første anklagelse, da hadde det jo ikke vært noen sak! Og folkens, sitte der bak anonyme brukere? Tørr dere ikke stå for det dere mener?

Noen spørsmål trenger kontekst for å kunne besvares skikkelig. TS sitt spørsmål var ikke en av disse. Hvorfor skal man måtte legge ut i det vide og det brede for å få svar på helt enkle faktaspørsmål?

Anonymous poster hash: ecb89...f45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu det hele helt om, så hadde mange hisset seg veldig opp om det var noen som lagde en post og sa 'gidder ikke ta ungen med til legen, jeg bare peiser på med hostesaft og satser på at det går bra'....ikkesant?

Det tror jeg også, men om trådstarter hadde spurt: "hvor mye koster det å oppsøke på legevakten om kvelden?", hadde du da sagt "hvorfor spør du? Du er like syk om det koster en krone eller tusen kroner, så hvor mye du koster burde ikke bety noe. Vil du ikke reise på legevakten hvis det koster for mye er du ikke syk nok til å oppsøke legen."?

Anonymous poster hash: 87772...d94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avlivet 6 tamrotter hos veterinær, men husker faktisk ikke hva jeg nøyaktig betalte for noen av dem. Konsentrasjonen er ikke på topp når man gråter og snørrer, hehe.

Nå bor jeg i Bærum, og her er mange av veterinærene ganske så dyre sammenliknet med mange andre steder i landet. Lurer på om jeg kanskje kan ha betalt mellom 600 og 800 kr for avlivning? Men jeg gjetter ganske vilt nå altså, som sagt husker jeg ikke klart fra noen av situasjonene. Tror ikke jeg har noen kvitteringer liggende lett tilgjengelig heller.

Ta og ring rundt til veterinærer i nærheten av deg, det er egentlig eneste måten å få konkrete og presise svar på som er relevant for deg. Priser kan jo variere så veldig fra veterinær til veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avlivet 6 tamrotter hos veterinær, men husker faktisk ikke hva jeg nøyaktig betalte for noen av dem. Konsentrasjonen er ikke på topp når man gråter og snørrer, hehe.

Nå bor jeg i Bærum, og her er mange av veterinærene ganske så dyre sammenliknet med mange andre steder i landet. Lurer på om jeg kanskje kan ha betalt mellom 600 og 800 kr for avlivning? Men jeg gjetter ganske vilt nå altså, som sagt husker jeg ikke klart fra noen av situasjonene. Tror ikke jeg har noen kvitteringer liggende lett tilgjengelig heller.

Ta og ring rundt til veterinærer i nærheten av deg, det er egentlig eneste måten å få konkrete og presise svar på som er relevant for deg. Priser kan jo variere så veldig fra veterinær til veterinær.

Takk for svar:)

Det var sent på kvelden da jeg spurte, så jeg kunne ikke ringe. Svaret var faktisk 600 :)

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg gir meg her altså, jeg spurte aldri for å være slem altså.
Jeg bare synes noen kunne avbekreftet det isteden for å lage så mye oppstyr.

Men men. Jeg er dum, greit? Kan vi la det være nå? Er dere fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et valg den syke rotta må ta selv, det er trossalt dens liv det anngår. Gå på en jernvarebutikk og kjøp en rottefelle. Vis den til rotta og spenn den opp i buret dens. Deretter så er det opp til rotta om den har lyst til å avslutte livet eller ikke.

Prøv å sett deg inn i rottens situasjon, så vil du forstå at dette er det beste du kan gjøre. Hvordan ville du likt at eierne dine tok valget om å avlive deg, hvis du lå på dødsleie?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Det var sent på kvelden da jeg spurte, så jeg kunne ikke ringe. Svaret var faktisk 600 :)

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

Skjønner :) Da var jeg ikke helt på jordet, da. Må kanskje stole mer på hukommelsen min enn jeg tydeligvis gjør.

Nei jeg gir meg her altså, jeg spurte aldri for å være slem altså.

Jeg bare synes noen kunne avbekreftet det isteden for å lage så mye oppstyr.

Men men. Jeg er dum, greit? Kan vi la det være nå? Er dere fornøyd?

Jeg reagerte også litt på det første svaret ditt. Formuleringen «om jeg får spørre?» er nok lett å tolke som litt konfronterende, selv om det ikke er ment slik. Men TS kunne lett avverget en videre diskusjon ved kort å fortelle at det ikke handlet om å avlive et friskt dyr, det er klart. Samtidig forstår jeg litt at man kan bli litt trassig når man føler at man fra første innlegg blir anklaget og mistenkeliggjort, selv om det sikkert ikke var slikt ment fra din side.

Beklager at jeg blander meg inn, men siden dere diskuterer dette på åpent forum, så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner :) Da var jeg ikke helt på jordet, da. Må kanskje stole mer på hukommelsen min enn jeg tydeligvis gjør.

Jeg reagerte også litt på det første svaret ditt. Formuleringen «om jeg får spørre?» er nok lett å tolke som litt konfronterende, selv om det ikke er ment slik. Men TS kunne lett avverget en videre diskusjon ved kort å fortelle at det ikke handlet om å avlive et friskt dyr, det er klart. Samtidig forstår jeg litt at man kan bli litt trassig når man føler at man fra første innlegg blir anklaget og mistenkeliggjort, selv om det sikkert ikke var slikt ment fra din side.

Beklager at jeg blander meg inn, men siden dere diskuterer dette på åpent forum, så...

Ingen problem, Tonje. Jeg skjønner situasjonen også veldig godt. Derfor jeg virkelig ikke skjønner hvorfor ikke TS bare avbekreftet det med en gang. Da hadde jeg jo gidd meg med en gang. Når jeg er uvitende og tror det motsatte hjelper det ikke å svare frekkt. Vi er bare mennesker, og vi kan ikke lese tanker, så da må man opplyse. Og jada, det var dårlig av meg å bare spekulere, men jeg trodde oppriktig at det var slik det hang sammen, og da ble jeg hissig. Og jeg synes ikke det er urett å reagere på den måten om det faktisk var slik det var, for det er ganske feil. Såh... på måten TS svarte på, ble jeg bare mer misstenksom. Å jeg føler meg skikkelig fæl nå. Det var jo med en god tanke å prøve å banke litt vett i hodet på noen at man ikke avliver dyr for å gjøre det, men nå jeg har lært at man ikke skal blande seg inn i andres saker uansett hva det måtte gjelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem, Tonje. Jeg skjønner situasjonen også veldig godt. Derfor jeg virkelig ikke skjønner hvorfor ikke TS bare avbekreftet det med en gang. Da hadde jeg jo gidd meg med en gang. Når jeg er uvitende og tror det motsatte hjelper det ikke å svare frekkt. Vi er bare mennesker, og vi kan ikke lese tanker, så da må man opplyse. Og jada, det var dårlig av meg å bare spekulere, men jeg trodde oppriktig at det var slik det hang sammen, og da ble jeg hissig. Og jeg synes ikke det er urett å reagere på den måten om det faktisk var slik det var, for det er ganske feil. Såh... på måten TS svarte på, ble jeg bare mer misstenksom. Å jeg føler meg skikkelig fæl nå. Det var jo med en god tanke å prøve å banke litt vett i hodet på noen at man ikke avliver dyr for å gjøre det, men nå jeg har lært at man ikke skal blande seg inn i andres saker uansett hva det måtte gjelde.

Kom igjen a. Du trenger ikke spille offer. Det var et unødvendig angrep uten noe som helst legitimitet, og du kunne bare beklaget og trukket deg ut av diskusjonen etter det.

For å svare TS: hos oss koster det 700. I Oslo.

Anonymous poster hash: 911d7...26a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere gærne folk på kjæledyr forumet enn på rampelys jo, herregud.

Anonymous poster hash: 00126...e65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen a. Du trenger ikke spille offer. Det var et unødvendig angrep uten noe som helst legitimitet, og du kunne bare beklaget og trukket deg ut av diskusjonen etter det.

For å svare TS: hos oss koster det 700. I Oslo.Anonymous poster hash: 911d7...26a

Takk:)

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...