Gå til innhold

– Hver somalier koster staten 9 millioner kroner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hovedproblemet er at vi nordmenn tror at vår rikdom skyldes egen dyktighet. Til dere kan jeg fortelle at vår rikdom skyldes i hovedsak tilfeldigheter og flaks. Derfor er det å sylte pengene, fordi vi skal ha en enorm sparegris som skal sikre alle nordmenn fra vugge til grav, et ekstremt egoistisk prosjekt planlagt av rødgrønne politikere.

Spør du meg så er jeg enig at Norges rikdom skyldes tilfeldigheter og flaks. Etter min mening er det veldig mange i Norge som ikke ''setter pris på'' penger og dermed har det veldig lett å sløse dem bort. Fattigere land hvor folk må faktisk jobbe for alt de har har bedre disiplin, bedre arbeidsmoral og bedre forutsetninger å klare seg i dårlige tider. Dette er selvfølgelig litt generaliserende, for det finnes sikkert nordmenn som har økonomisk vett og kommer til å klare seg bra når oljedrømmen tar brått slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farlig diskusjon fordi noen kommer til å legge ut om "de jævla utlendingene" istedenfor å se at problemet er dårlig integrering og frykt for å stille krav.

Problemet er masseimport av ukultur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er masseimport av ukultur.

Den uttalelsen der er ukultur.

Anonymous poster hash: c40f4...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uttalelsen der er ukultur.

Anonymous poster hash: c40f4...40d

Nei, den er ikke det, men din er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner

Noen som tør gjette hvor lenge det tar før velferdsstaten er en saga blott?

Anonymous poster hash: 1809c...c16

Sitat: "Alt i alt har Finansavisen beregnet at somalierne som allerede har kommet til Norge, vil gi opphav til nettoutgifter for staten fram til 2100, på 215 milliarder kroner."

Hvorfor "glemmer" man dette når man siterer fra artikkelen? Jeg vet at freppere ikke har all verdens av utdanning og at de som regel ikke leser mer enn overskriften, men hvis man skal diskutere kan man jo lese hele den lille artikkelen. (Tross alt har man hatt et helt år på seg, noe som skulle tilsvare ett ord om dagen. - Selv det burde en Frp'er klare!)

Anonymous poster hash: 1e4dd...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "Alt i alt har Finansavisen beregnet at somalierne som allerede har kommet til Norge, vil gi opphav til nettoutgifter for staten fram til 2100, på 215 milliarder kroner."

Hvorfor "glemmer" man dette når man siterer fra artikkelen? Jeg vet at freppere ikke har all verdens av utdanning og at de som regel ikke leser mer enn overskriften, men hvis man skal diskutere kan man jo lese hele den lille artikkelen. (Tross alt har man hatt et helt år på seg, noe som skulle tilsvare ett ord om dagen. - Selv det burde en Frp'er klare!)

Anonymous poster hash: 1e4dd...47c

Herlig når mennesker med en samfunnsfaglig eller humanistisk utdanning i bagasjen latterliggjør de som "kun" er håndverkere. Som realist har jeg betydelig mer respekt for de som utfører håndfast arbeid enn de som jobber med ideer og ideologier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat: "Alt i alt har Finansavisen beregnet at somalierne som allerede har kommet til Norge, vil gi opphav til nettoutgifter for staten fram til 2100, på 215 milliarder kroner."

Hvorfor "glemmer" man dette når man siterer fra artikkelen? Jeg vet at freppere ikke har all verdens av utdanning og at de som regel ikke leser mer enn overskriften, men hvis man skal diskutere kan man jo lese hele den lille artikkelen. (Tross alt har man hatt et helt år på seg, noe som skulle tilsvare ett ord om dagen. - Selv det burde en Frp'er klare!)Anonymous poster hash: 1e4dd...47c

Du mener altså at disse 215 milliardene ikke betyr noe? Dere sveppere vil vel hente inn dette ved å stjele enda mer av folks penger, eller?

Anonymous poster hash: 81e66...4c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatten av 9 millioner er sikkert mer enn det du selv betaler i skatt i året.

Du mangler grunnleggende forståelse for hvordan ting skjer. Hvis du gir 100 NOK til noen som bare sitter på ræva si og gjør ingenting og han gir deg 30 av dem tilbake, har han skapt penger for deg? Har han bidratt med noe for at du blir rikere?

Anonymous poster hash: 9e40e...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig diskusjon fordi noen kommer til å legge ut om "de jævla utlendingene" istedenfor å se at problemet er dårlig integrering og frykt for å stille krav.

Mange av de har veldig liten utdannelse, er voldelige, har et negativt kvinnesyn, noen er islamister. De troner voldtekts statistikken. Hvordan skal man greie å integrere de? Jeg vil også nevne at USA, Canada, Frankrike og England også sliter med denne gruppen. Derimot har de ikke så mange som i Norge.

Anonymous poster hash: 839a3...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BBC sa de at den siste store skansen til Al-Shabab har falt. Somalia har blitt stabilt.

De afrikanske nabolandene ser det som interesse i et godt fungerende somalia.

Flere somaliere som har oppholt seg i Kenya reiser hjem.

Da er det vel på tiden at Norge stanser innvandringen fra Somalia?

http://edition.cnn.com/2014/10/05/world/africa/somalia-al-shabaab/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo to sider av samme sak. De er "jævla utlendinger" når de ikke vil integrere seg. Mener du at det er norske politikere sin skyld at veldig mange innvandrere ikke vil integrere seg? Synes du ikke innvandrere selv skal ta et ansvar for eget liv?

Det er derfor jeg også nevnte KRAV. Politikerene er nødt til å stille strengere krav til våre nye landsmenn slik at de rett og slett ikke har noe annet valg enn å integrere seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de har veldig liten utdannelse, er voldelige, har et negativt kvinnesyn, noen er islamister. De troner voldtekts statistikken. Hvordan skal man greie å integrere de? Jeg vil også nevne at USA, Canada, Frankrike og England også sliter med denne gruppen. Derimot har de ikke så mange som i Norge.

Anonymous poster hash: 839a3...a95

Som jeg skrev i innlegget over, så er politikerene nødt til å stille så strenge krav at de ikke har noe annet valg enn å intergere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er enkelt. Vi må gjenninføre jødeparagrafen for muslimer, arabere og negere fra øst-afrika. Spesielt muslimer. Eller så må velferdssystemet gå. Bye bye.

Wow, ja jødeparagrafen, at ingen har tenkt på den.. Smart du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som fikk med seg denne nyheten på NRK i dag, da?

Mange somaliske innvandrere opplever møtet med Nav som ydmykende og lite motiverende. Nav-ansatte på sin side oppfatter somaliere som en særlig vanskelig gruppe å jobbe med, ifølge en ny Fafo-rapport.



Anonymous poster hash: 4f456...d2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for alt. Norsk oppdrettslaks og kyllinger er fulle av antibiotika, osv.

Anonymous poster hash: 9e40e...f81

Ehh, følger du ikke helt med i timen?

Hellas bruker 100 ganger så mye antibiotika som oss. Danmark fem ganger så mye.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/mat/i-aar-blir-det-helsproe-bakterieribbe-til-jul/a/23310578/

Anonymous poster hash: 24343...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var det noen som fikk med seg denne nyheten på NRK i dag, da?

Mange somaliske innvandrere opplever møtet med Nav som ydmykende og lite motiverende. Nav-ansatte på sin side oppfatter somaliere som en særlig vanskelig gruppe å jobbe med, ifølge en ny Fafo-rapport.

Anonymous poster hash: 4f456...d2f

Leste det. Overrasker meg ikke. De fanges i velferdssystemet.

Norskkurs er en god ide. Sponsing av førerkort er en god ide. Voksenskole er en god ide.

Men husk at NAV ikke tillater at man utdanner seg som arbeidsløs.

Fordi systemet skal unngå snylting, så straffes man for innsats.

Det er jo ganske håpløst.

Vi tar inn folk som ikke har mulighet til å klare seg i samfunnet vårt. Vi importerer folk som er dømt til å forbli en etnisk underklasse. Hvordan kan det gå bra?

Endret av hubbabubbabubba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det. Overrasker meg ikke. De fanges i velferdssystemet.

Norskkurs er en god ide. Sponsing av førerkort er en god ide. Voksenskole er en god ide.

Men husk at NAV ikke tillater at man utdanner seg som arbeidsløs.

Fordi systemet skal unngå snylting, så straffes man for innsats.

Det er jo ganske håpløst.

Vi tar inn folk som ikke har mulighet til å klare seg i samfunnet vårt. Vi importerer folk som er dømt til å forbli en etnisk underklasse. Hvordan kan det gå bra?

Det går ikke bra. Derfor bør vi få de ut snarest og ikke ta inn flere. Ellers sier det seg vel selv at det går/har gått til helvete.

Ingen av de "forslagene" dine kommer til å bli gjennomført, og det hadde ikke hjulpet det dugg om det ble gjort heller.

Det er på meget høy tid å kalle en spade for en spade.

Anonymous poster hash: b3694...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "Alt i alt har Finansavisen beregnet at somalierne som allerede har kommet til Norge, vil gi opphav til nettoutgifter for staten fram til 2100, på 215 milliarder kroner."

Hvorfor "glemmer" man dette når man siterer fra artikkelen? Jeg vet at freppere ikke har all verdens av utdanning og at de som regel ikke leser mer enn overskriften, men hvis man skal diskutere kan man jo lese hele den lille artikkelen. (Tross alt har man hatt et helt år på seg, noe som skulle tilsvare ett ord om dagen. - Selv det burde en Frp'er klare!)

Anonymous poster hash: 1e4dd...47c

Jada.

Dessverre er tallet 215 milliarder feil. Tallet er 2900 milliarder, om innvandringen fortsetter. Noe den dessverre fortsetter å gjøre.

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel325140.ece

Hvor lenge skal det gå før folk får hodet ut av ræven??

Anonymous poster hash: b3694...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Norge er lite og rikt land. Likevel sitrert dere. Dere har alle mulighet. Ta taki dere slelv! Liven KOMMER ikke til drg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...