Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Tiden går fort, da! Det med lønnsøkning i mammaperm lurer jeg også på! Si ifra hvis du finner ut av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo litt merkelig ut hvis man ikke får lønnsøkning når man er i mammaperm...de får det automatisk her iallefall, men det er offentlig sektor, så mulig det er litt annerledes? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riskornet får beinknopper i dag :nigo: Jeg ser for meg at det sikkert ligner på noe sånt som dette: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Texas_blind_salamander

Hehe, ikke langt unna i alle fall! :nigo:

Synes egentlig det er veldig fascinerende. Alle embryo av pattedyr (og muligens reptiler og?) ser rimelig like ut fram til rundt uke seks eller noe sånt. Er først da man gradvis kan skille et embryo av en katt og et menneske for eksempel. For min del så bekrefter det bare at vi alle har kommet fra den samme skapningen på et tidpunkt for leeeeeenge lenge siden. Lenge før apene kom også, for den saks skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke langt unna i alle fall! :nigo:

Synes egentlig det er veldig fascinerende. Alle embryo av pattedyr (og muligens reptiler og?) ser rimelig like ut fram til rundt uke seks eller noe sånt. Er først da man gradvis kan skille et embryo av en katt og et menneske for eksempel. For min del så bekrefter det bare at vi alle har kommet fra den samme skapningen på et tidpunkt for leeeeeenge lenge siden. Lenge før apene kom også, for den saks skyld. :)

Har du ikke spilt det der spillet som kom fra skaperne av The Sims? Der starter man som en liten prikk i havet, og utvikler seg heeeelt til man blir et menneske!! Husker ikke hva det heter, men det var veldig lærerikt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke spilt det der spillet som kom fra skaperne av The Sims? Der starter man som en liten prikk i havet, og utvikler seg heeeelt til man blir et menneske!! Husker ikke hva det heter, men det var veldig lærerikt :ler:

Nei, det har jeg ikke! Blir man en sånn lungefisk etter hvert da, som forlater havet og etter hvert utvikler seg videre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke! Blir man en sånn lungefisk etter hvert da, som forlater havet og etter hvert utvikler seg videre? :P

Man starter som plankton på havet bunn, også gjør man masse oppgaver og sånt og blir deretter større og større, før man blir skylt på land og må tilpasse seg livet der. Kom meg aldri lenger enn som så, for det var dritkjedelig, men har sett filmer og sånn fra videre og det ser jo spennende ut! :fnise: Hahaha. Åååh, hva heter det da!!

Spore heter det!

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man starter som plankton på havet bunn, også gjør man masse oppgaver og sånt og blir deretter større og større, før man blir skylt på land og må tilpasse seg livet der. Kom meg aldri lenger enn som så, for det var dritkjedelig, men har sett filmer og sånn fra videre og det ser jo spennende ut! :fnise: Hahaha. Åååh, hva heter det da!!

Spore heter det!

Hehe, okei! Ja virker jo ganske lærerikt, men kanskje litt langdryg hvis man må gjennom hver eneste stadie. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint med lønnsøkning samtidig som en er i permisjon. Jeg sendte bare inn krav som alle andre, du er fortsatt ansatt :) Jobber i kommunen, så her er det forskjell på lønnsøkning etter ansiennitet (det får en automatisk) og lønnsforhandlinger (der sender man inn krav).

Endret av Siyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i privat firma, ut fra det jeg googlet meg frem til i går kommer det an på om man får foreldrepengene utbetalt av arbeidsgiver eller nav. Sistnevnte tatt bare utgangspunkt i lønnen før permisjonsstart.. Må finne ut hva jobben gjør, vil bare ikke at de andre i landskapet skal se at jeg undersøker slikt i personalhåndboka :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen ;)

skal lese meg opp på dagboken din ikveld, men NÅ lukker øynene mine seg igjen her keg sitter på sofaen =P haha!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye med baby i magen :)

Hvor har du funnet den lista over milepæler i svangerskapet? (på en av de første innleggene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med baby i magen :)

Hvor har du funnet den lista over milepæler i svangerskapet? (på en av de første innleggene)

Takk! Det er den listen som kommer opp på Babyverden sin terminkalkulator ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har jeg stiftet nærmere bekjentskap til doskåla og ikke minst halvfordøyde omega 3-kapsler :kvalm:

Jeg som tenkte jeg bare skulle på en kort luftetur med bikkja, og så ble den litt lenger enn den burde. På vei hjem igjen kjente jeg at kvalmen bygde seg opp, men det var først etter å ha kommet hjem og stressgomlet på et kvart knekkebrød at brekningene fikk "innhold" :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...