Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Å, så koselig med krabbing! Nå har hun blitt stor, altså :)

Og oi, for en herlig overraskelse! Flink mann! Tenker han kommer til å kose seg masse i perm, han også. 

Ammer du fortsatt? Hvis ja, hvordan tenker du å gjøre det når du begynner å jobbe igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, juliane skrev:

Herlighet, tenk at permisjonen din er over! Jeg syns virkelig ikke det er lenge siden du satt her og telte ned til du skulle ut i perm altså... Syns du det er ok å skulle jobbe igjen, eller gruer du deg? 

Men så fantastisk at du fikk med deg krabbingen før du begynner på jobb igjen da! :rodmer: Hadde vært riiiimelig surt om hun hadde gjort det i morgen mens du satt på jobb. :P 

Og for en fantastisk mann du har!

Hun gjorde det etter at pappaen kom hjem, så vi fikk det begge med oss. Jeg er litt spent på å begynne igjen, det er jo leeenge siden jeg var 100% i jobb, så jeg er forberedt på at det blir tungt og slitsomt å jobbe+pendle. Jeg har forberedt meg med å ha lydbok klar til toget og planer om å ta med kaffe på termokoppen ;) 

2 timer siden, Surriball skrev:

Å, så koselig med krabbing! Nå har hun blitt stor, altså :)

Og oi, for en herlig overraskelse! Flink mann! Tenker han kommer til å kose seg masse i perm, han også. 

Ammer du fortsatt? Hvis ja, hvordan tenker du å gjøre det når du begynner å jobbe igjen? :)

Jeg sluttet å amme for 1 måned siden, men hvis jeg hadde ammet hadde jeg nok tatt ut den timen i starten eller slutten av arbeidsdagen. Hvis vi hadde bodd nærmere jobben kunne M ha kommet innom med henne, men det tar fort 20 min å kjøre hver vei utenom rush, så da er det ganske utelukket. 

I dag har hun satt seg på rumpa på egenhånd også! :klappe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre, så fort den utviklingen går altså. Ekstra gøy når begge får det med seg også (jr tok sine første skritt da begge var til stede, det var stas). Lykke til med jobbstart! Det er litt rart i begynnelsen, men det er ekstra stas å komme hjem :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med opphold på The Well. Du må si fra hvordan det var!

Lykke til med jobbstart idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbstart går sånn rimelig greit, men jeg kjenner litt på følelsen av at det er litt trått å starte mtp lite å gjøre, samtidig som jeg har det presset å fakturere timer :sjenert: Jeg fikk høre at en til på avdelingen snart skal gå over til et annet firma, så da tok jeg en snartur innom finn.no for å se utlyste jobber. Der var det faktisk en jobb i hjemkommunen som jeg kanskje muligens har kompetanse/interesse til å utføre. Jeg har vært borti det i en sommerjobb jeg hadde for 5 år tilbake, og det var en av verktøyene jeg snakket med sjefen om at jeg ønsket å fordype meg mer i :P Men halve stillingsutlysniningen forstod jeg ikke bæret av da, men det er jo ikke jeg som skal avgjøre om jeg er kompetent! 

På lørdag var jeg på The Well, og det var bare heeeelt fantastisk. Helt i begynnelsen var vi omtrent alene, så vi satt ute i et boblebad og pratet med fuglekvitter og sol :sol: Jeg skal definitivt spandere på meg et par-fire opphold der i løpet av et år :ler: Vi hadde massasjetime også, men det var nesten litt unødvendig. Vi klarte jo ikke å teste ut alt vi ville før vi dro etter 6 timers bading og badstuing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut altså! 

De kan da ikke forvente at du fakturerer fullt de første dagene du er tilbake på jobb? Jeg vil jo tro at det er en selvfølge at det tar litt tid før du er i gang med prosjekter osv igjen når du har vært ute så lenge? Du må jo få arbeidsoppgaver for å kunne fakturere... :roll: Høres spennende ut med den stillingen da, og sikkert veldig deilig å evt kunne jobbe i nærheten av hjem og barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, juliane. De forventer nok ikke det, men det er nok flink-pike-syndromet som viser seg frem litt :P Også har de siden sist fått opplysninger om andel fakturerbare timer i timeliste, så nå lyser tallet mot deg hver gang du registrerer timer. :sjenert: 

Jeg tror jeg skalskal slenge inn en søknad på stillingen, rett og slett fordi jeg ikke i ettertid skal angre på at jeg ikke gjorde det (been there done that) 

Sorry for skrivefeil og tulltull, men det løper løpsk på kg av en eller annen grunn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å søke på ny jobb! Det skader jo aldri å sende en søknad, det verste som skjer er at du ikke får den. Det beste som skjer er at du får den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Bedre å prøve, enn angre, enn å ikke prøve og angre på det! :jepp: 

(Er alt for dårlig til å legge inn spor, men jeg leser kontinuerlig! :ler:

Så gøy med krabbing! Mine fikk såå mye mer tålmodighet når de kunne sette seg opp på rumpa selv! Det er så mye mindre slitsomt å sitte og leke med ting enn å ligge på magen/ryggen hele veien! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig praktisk at hun nå kan sitte litt på rumpa også, altså. Nå er det litt mer aktuelt å ta henne med ut i sandkassa utenfor huset, og derfor måtte jeg handle en parkdress som faktisk passer her om dagen. Det ble en brukt en til 75 kr, blå med fly på :ler: Jeg mistmistenker at den opprinnelig har hatt et for som kan tas ut,  men det fulgte ikke med da vi kjøpte. Jaja, vi har en annen dress, men den er som sagt litt i største laget akkurat nå 

Her om dagen poppet den første tannen ut også :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom den andre tannen nede ut også. Hun slår pappaen sin som bare hadde 1 tann på ettårsdagen 

Vi har på besøk hos mine foreldre i helga, og de hadde gåbil og det var veldig stas! Så i går kom det dumpende en gul og vannvittig bråkete gåbil i posten. Det tok under en halvtime før foreldrene hadde teipet 2 lag gaffateip over høyttaleren for å dempe lyden litt. :ler: Det spørs om vi husker å bytte batterier når de blir tomme :plystre:

Ellers er det en del å gjøre på jobb, greit det altså, men når man MÅ jobbe kl 19-20.30 på kvelden passer det ikke helt å ha leggerutiner i det tidsrommet. Det prosjektet er forhåpentligvis ferdig om 2-3 uker, og ei som ikke har barn hjemme tar de fleste kveldsøktene. I dag skal jeg ut og registrere 15-17, så jeg håper på sol til da ;) 

I morgen skal jeg ta en kort dag på jobb, stikke til optikeren og få nye databriller (de jeg har nå får jeg hodepine av)  og så skal vi på babysvømming etterpå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen til optikeren: jeg har fått en kvart mer skjev hornhinne på hvert øye, så det er ikke rart at jeg blir sliten i hode og øyne etter å ha sittet i Excel store deler av arbeidsdagen. Nye briller og innfatning ble bestilt, så nå er det bare å vente et par uker før jeg kan slippe å gå hjem fra jobb med trykk bak øynene og vondt i hodet... 

Jeg planlegger å sette meg ned å skrive jobbsøknad i helga, det begynner å bli en stund siden sist, så det kan ta litt tid :P Vi fikk endelig fikset med selvangivelsen i går, godt å ha det gjort (et par dager før fristen) 

På lørdag skal vi få prøvd to forskjellige bilstoler i bilen. Se hva som passer vår bil best og hvor T har en mest mulig behagelig stilling. Vi står mellom besafe modular i-size eller Recaro Zero1. Sistnevnte har svingefunksjon, så jeg heller mest mot det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble besafe modular på oss. Mest pga hvilestilling og mulighet til å få større benplass. Det ser ut til at det ikke tar så mye større plass i baksetet enn cabriofix heller, frem til vi må lage bedre benplass ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må oppdatere oss på hvordan den stolen funker for dere :) Vi har kjøpt samme, bare spedbarnsstolen, såklart. 

Nye briller blir digg! Det er så deilig å plutselig se mye klarere - det går faktisk an å se enda mer, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. mai 2016 at 9.27, Surriball skrev:

Du må oppdatere oss på hvordan den stolen funker for dere :) Vi har kjøpt samme, bare spedbarnsstolen, såklart. 

Nye briller blir digg! Det er så deilig å plutselig se mye klarere - det går faktisk an å se enda mer, liksom. 

Stolen fungerer greit enn så lenge, men jeg håper at selene blir litt mindre tunge å stramme etterhvert. Jeg føler jeg løfter på hele basen når jeg skal stramme ordentlig :P

Jeg fikk hentet brillene tidligere i dag. Problemet mitt har aldri vært at jeg ser dårlig, jeg har vel +0,5 på det ene øyet og +0,25 på det andre, men på grunn av litt skjeve hornhinner blir jeg så sykt sliten i øynene når jeg sitter foran PC med excel store deler av dagen :P Så mange linjer som øynene mine forsøker å få til å bli riktige :ler: 

Nå har akkurat svigermor og svigermormor reist nordover igjen, M kjører dem til flyplassen nå. Det har vært veldig hyggelig å ha besøk, også har vi jo vært så heldig med været de siste to dagene! I dag har vi vært på en litt bortgjemt perle av en kafé ikke så lang kjøretur herfra. Vi satt og spiste is og drakk kaffe i sola, og bikkja fikk til og med være med (og hilst på andre bikkjer som også var på kafé). 

I går var damene på hagesenteret og da fikk jeg og M en potte med vintergrønt til å ha terrassen. I morgen skal vi plante hekk sammen med naboen, og det tror jeg blir superfint! 3 år tok det før hagen ble sånn noenlunde etter innflytting :ler: 

T sloknet som en stein i kveld, hun har ikke sovet noe særlig mer enn en liten time kl 10 i dag. Jeg er på nippet til å hente meg et glass brus og sette på TV, det er litt godt at besøket har reist ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hentet brus og satt på tv for lenge siden om jeg var deg. Alltid deilig når besøket drar, uansett hvor hyggelig det er :)  og jeg kjenner igjen det med å tape over høyttalere på leker. Jr har en bok med hjulene på bussen-sangen, og den er så høy at jeg er sikker på at det er skadelig for hørselen. Jr hadde heldigvis bare en gåtralle fra Brio, herregud så stas det var med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg tror jeg vet hvilken kafé du var på! Hvis jeg tipper riktig er det borte der hvor mine svigerforeldre bor, det er kjempekoselig der borte! Og så kjekt å kunne ha med hunden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, May 07, 2016 at 12.10, Surriball skrev:

Åh, jeg tror jeg vet hvilken kafé du var på! Hvis jeg tipper riktig er det borte der hvor mine svigerforeldre bor, det er kjempekoselig der borte! Og så kjekt å kunne ha med hunden også.

Det stemmer nok, Surriball ;) 

Det er ikke bare alt gresset (og ugresset) som har trivdes godt i varmen i helga, men jeg har jammen blitt et år eldre siden sist! :bursdag: 

T har blitt en racer på å reise seg opp etter ting, og nå krabber hun mer enn hun åler. Tenk at hun snart har blitt 1 år allerede! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Tekola

Gratulerer med dagen (på etterskudd :ler:

Åh, det er så gøy når de kommer seg litt mer opp selv! Tålmodigheten her i huset har i hvert fall økt betraktelig etter hvert som de har klart sånt selv :jepp: (og mors angstnivå, da, herremin så mye de plutselig får tak i :ler:

Håper dere fikk en fin feiring i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en veldig fin langhelg. På lørdag var jeg med T til osteopat, andre behandling. Hun er litt "trang" ved tårekanal og bihuler, så for å forhindre at hun kommer til å slite med konstant tett nese som sin mor så tar vi noen behandlinger nå. Det ble anbefalt en behandling til før sommeren, så er det forhåpentligvis fikset. Etter behandling møtte vi ei venninne og gikk på kafé. På søndag var vi på harryhandel i Sverige med middag hos mine foreldre på hjemveien.  Mandag fikk vi plantet 9 vintergrønne planter i en skråning langs huset og mor fikk plantet noen blomster også ;)  I går vvar vi hos mine foreldre, spiste oss mette på grillmat og pavlova ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...