Nautika Skrevet 3. april 2016 Forfatter #2101 Del Skrevet 3. april 2016 1 time siden, MissStiles skrev: Forskjellig fra barn til barn når det passer å begynne i barnehagen. E var jo nesten 1 år. Han trivdes fra dag 1. Jeg har ei venninne hvor begge barna begynte når de var 10-11 mnd. Han første trivdes veldig fort og han andre sleit litt - mye gråting og foreldrene angret litt på at de lot han begynne så tidlig. Så bra at du fikk handlet litt da!! Sov hun i senga si inatt og? Jeg tror barnehage fra tidlig alder passer best for barn som er uredde og tidlig ute motorisk. Tutta er ingen av delene Ut fra skrikingen jeg har hørt i natt tror jeg ikke det har gått så bra, de sover fremdeles så da ligger jeg og sløver i senga med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. april 2016 Forfatter #2102 Del Skrevet 7. april 2016 Natt til mandag og natt til tirsdag sov T i egen seng uten å behøve smokken frem til kl 6 Mandag klarte jeg å lure henne til å sove et par timer til i min seng, men tirsdag var hun klar for å stå opp kl 6 Jaja, snart er det pappaens problem De siste to nettene har hun havnet i min seng i løpet av natta, den ene gangen fordi hun bare skulle krabbe og klatre i senga og skreik når hun ikke fikk til. I går fikk hun sin første blåveis Hun skal klatre oppetter alt mulig rart for tiden, sitter jeg på gulvet fungerer jeg som klatrestativ. Så i går gikk det som det måtte gå, hun mistet knefestet og deiset øyenbrynet inn i stolen hun hadde holdt seg fast i. Fikk til og med et lite kutt, og det var nok ganske vondt Det er moro at hun har fremgang motorisk da, jeg har jo følt at hun har vært stuck med åling siden jul omtrent Nå er det ikke snakk om uker lengre til jeg skal på jobb En epoke er over, nå skal jeg tilbake på jobb frem til neste permisjon I dag var siste gangen jeg får vært med på babysvømming også, så sant jeg ikke flekser litt hver torsdag ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. april 2016 Forfatter #2103 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) *poff* Endret 8. april 2016 av Nautika 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 7. april 2016 #2104 Del Skrevet 7. april 2016 Ååå herregud så fin! De øynene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 7. april 2016 #2105 Del Skrevet 7. april 2016 Herlighet for en skjønning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 7. april 2016 #2106 Del Skrevet 7. april 2016 Så utrolig fin hun er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 8. april 2016 #2107 Del Skrevet 8. april 2016 Herregud så søt! Blir nok litt knall og fall fremover ja. Husker da jr begynte å gå, en gang bare tippa han framover og klaska panna i gulvet uten å ta seg for. Da turte han ikke gå på flere dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 8. april 2016 #2108 Del Skrevet 8. april 2016 Så nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 8. april 2016 #2109 Del Skrevet 8. april 2016 Virkelig skjønn jente dere har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 8. april 2016 Forfatter #2110 Del Skrevet 8. april 2016 Tusen takk. Jeg syns selvfølgelig hun er verdens skjønneste, hun har vært heldig å få top notch gener fra oss begge I natt sov hun i egen seng frem til 7.30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. april 2016 #2111 Del Skrevet 8. april 2016 Hurra for soving i egen seng!!! Gleder han seg til å ha permisjon? M skal også ha permisjon snart, selvom E går i barnehagen. Blir sikkert noen korte dager inni mellom hvis det er fint vær og han vil gå tur med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 8. april 2016 #2112 Del Skrevet 8. april 2016 8 timer siden, MissStiles skrev: Hurra for soving i egen seng!!! Gleder han seg til å ha permisjon? M skal også ha permisjon snart, selvom E går i barnehagen. Blir sikkert noen korte dager inni mellom hvis det er fint vær og han vil gå tur med henne. Er det lov? Var ei på barselsgruppa som sa at det ikke var lov å ta ut permisjon når man hadde barnehageplass,men jeg vet ikke om det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 9. april 2016 #2113 Del Skrevet 9. april 2016 6 timer siden, Porcelain skrev: Er det lov? Var ei på barselsgruppa som sa at det ikke var lov å ta ut permisjon når man hadde barnehageplass,men jeg vet ikke om det stemmer. Kjenner flere har det gjort det sånn og ingen som har sagt at det ikke er lov til oss. Han har jo ingen andre muligheter siden hun begynte i barnehage for 2 mnd siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 9. april 2016 #2114 Del Skrevet 9. april 2016 Mannen til en kollega hadde permisjon mens minsten gikk i barnehage i alle fall. Da var han selvfølgelig veldig korte dager i bhg, og hadde endel fridager hjemme med pappa. De måtte gjøre det sånn fordi de måtte ta plassen i bruk hvis de ikke skulle miste den, og var ikke garantert å få plass på nytt etter at permisjonen var over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 9. april 2016 #2115 Del Skrevet 9. april 2016 16 timer siden, MissStiles skrev: Kjenner flere har det gjort det sånn og ingen som har sagt at det ikke er lov til oss. Han har jo ingen andre muligheter siden hun begynte i barnehage for 2 mnd siden. Du har nok rett, fant en sak om det her feks http://www.nrk.no/telemark/_-flere-misbruker-pappapermen-1.11770452. Bare husker ho på barselsgruppa var så opptatt av det, men da er ikke det noen regel Sorry nautika,skal ikke avspore mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 10. april 2016 #2116 Del Skrevet 10. april 2016 Åh, jeg fikk ikke sett bildet Så sært at noen sender ungene i barnehagen under permisjonen! En ting er å betale for barnehageplassen fordi man mister den ellers, men det er jo ikke meninga at mannen skal pusse opp og drive med egenpleie mens han er i permisjon.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 10. april 2016 Forfatter #2117 Del Skrevet 10. april 2016 Den 8. april 2016 at 15.27, MissStiles skrev: Hurra for soving i egen seng!!! Gleder han seg til å ha permisjon? M skal også ha permisjon snart, selvom E går i barnehagen. Blir sikkert noen korte dager inni mellom hvis det er fint vær og han vil gå tur med henne. Jeg tror vi begge gleder oss til at han skal ha permisjon. Han har kanskje litt høye forventninger over hva han skal gjøre (traske i Oslos parker og gater til stadighet), men han finner vel fort ut at dagene blir mer overkommelige når hennes behov står i sentrum. Jeg gleder meg til at han ikke har kvelds- og helgearbeid som skal gjøres, selv om han visstnok måtte rette noen tentamener i permisjonen Nå blir det helg når det er helg Vi har hatt noen dårlige netter de siste dagene, hun har våknet i 22-tiden og nektet plent å sove før 1-tiden igjen Første natta taklet jeg søvnunderskuddet ganske fint, men i dag var det ganske tungt. Det var ingen happy mamma under lunsjen i dag, når hun attpåtil våknet 1 time tidligere enn vanlig fra luren sin. Da ble det fri tilgang på maispinner til avkommet mens mamma drakk te og surfet på iPaden På tross av dette dro jeg ut på trilletur på 5 km i sola (noen glimt av den ihvertfall) Jeg har siden 1. april gått 28 km, men jeg tviler på at jeg kommer til å klare #timiliapril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 13. april 2016 Forfatter #2118 Del Skrevet 13. april 2016 Den siste permisjonsdagen min er her Jeg kan virkelig ikke forstå at jeg skal på jobb i morgen, livet med pendling og arbeid er milevis unna det jeg har vært vant med det siste året. I går krabbet T for første gang! Hun tok 3-4 krabbetak på rad 2 ganger rett etter hverandre Som om ikke det var nok, så har jeg verdens snilleste kjæreste som har booket meg og ei venninne til massasje på The Well nå i helga Jeg begynte seriøst å grine da han overrasket meg med det i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 13. april 2016 #2119 Del Skrevet 13. april 2016 Hurra for krabbing Og for en fin overraskelse! Den tiden flyr alt for fort, liker ikke tenke på når min permisjon er over, selv om det er lenge til.. Lykke til på jobb imorra da, håper den siste permisjonsdagen blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 13. april 2016 #2120 Del Skrevet 13. april 2016 Herlighet, tenk at permisjonen din er over! Jeg syns virkelig ikke det er lenge siden du satt her og telte ned til du skulle ut i perm altså... Syns du det er ok å skulle jobbe igjen, eller gruer du deg? Men så fantastisk at du fikk med deg krabbingen før du begynner på jobb igjen da! Hadde vært riiiimelig surt om hun hadde gjort det i morgen mens du satt på jobb. Og for en fantastisk mann du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå