Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi begynte med grøt sist, eller velling da. Men jeg var desperat, fordi han var våken minst annenhver time hele natta og jeg fikk aldri sove... Det var et desperat forsøk på å få ham til å sove litt mer. Og det funka overhodet ikke ;)

Tror vi begynner med smoothie denne gangen vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Husker ikke om du amner, men i så fall kan det være lurt å spe potetmosen med litt morsmelk. Er visst noe med noen enzymer som hjelper til å bryte ned maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om du amner, men i så fall kan det være lurt å spe potetmosen med litt morsmelk. Er visst noe med noen enzymer som hjelper til å bryte ned maten :)

Ja, jeg tenker det. Jeg har morsmelk-isbiter i fryseren ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planning ahead! For ei dame :P

:lur:

Smaksprøve er unnagjort. Ble nok ikke noe mat som nådde magesekken, men det var en ganske aktiv tunge. Får se hvordan det går i morgen ;) Vi fikk det på film da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor sover i vogna på tredje timen. Jeg utnytter tida godt :nigo:

post-63301-0-14148400-1444569335_thumb.j

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag klarte lillemor å spise opp isbitterningen med søtpotet. :hoppe: Tror nok ikke jeg skal øke porsjonene, for det er jo meningen at det bare skal være smaksprøver ;) Ei på barselgruppa hadde funnet usukret grøt fra nestle (havre, ris og hvete?) på en av butikkene her, Tenker jeg skal begynne å gi smaksprøver på den om et par ukers tid. Jeg lurer på om det blir gulrot som blir innført til helga (er det ikke en smak i uka?), så kanskje etterhvert brokkoli og banan. Flere ting man kan lage mos av? Potet, blomkål, kokt eple, pære, sviske, aprikos.. Hmmm :klo:

Ellers har vi fått inn en trilletur om dagen der lillemor sover litt i vogna etter vi har kommet hjem. Enn så lenge har jeg brukt tida til å fargelegge, men det nærmer seg navnefest med tilhørende behov for ryddig og rent hus.. :sukk: Vi skulle hatt vaskehjelp :sjenert: Jeg får begynne så smått i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det navnefest via HEF dere skal ha? Vet jeg har spurt før, men har litt teflonhjerne, gitt. ;)

Jeg har gitt klar beskjed om at vår neste bolig kommer med inkludert vaskehjelp, så det er det bare å legge inn i budsjettet før vi kjøper! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er via HEF, ja :) Har aldri vært på en sånn seremoni før, så jeg er spent på hvordan det er. Kjenner jeg meg selv rett begynner jeg vel å grine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde også mos av avokado. Veldig populært her.

Er du godt igang med planleggingen av navnefest? Har dere bedt mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegging og planlegging. Har bestilt mat, fått folk til å bake kake, kjøpt antrekk til lillemor og meg selv (men ingen av oss har prøvd å) M har fått beskjed om å fikse stoler opptil flere ganger uten at han har kommet dit at han har gjort det (det er snakk om å sende en melding på finn.no) :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke til navnefest :bond: I morgen skal vi avgårde på IKEA for å kjøpe noen tallerkner ekstra (vi har kun sett til 12), også ble det visst klappstoler fra IKEA gitt ;) Og endelig (forhåpentligvis) skal jeg huske å kjøpe strykebrett mens vi er der også :P Lillemor skal jo ha bunad, og den må jo være nystrøket ;)

I går var jeg på nyåpning av en barnebutikk her i "bygda", så da fikk jeg kjøpt en lillelam-dress med rabatt :nigo: Også fikk jeg kjøpt både hirsegøt og den grøten fra nestle, så nå er vi beredt. Må bare bestemme meg for hvor lenge jeg skal utsiette grøt-smakingen. Søtpotet går ned på høykant og resulterer i mange bæsjebleier om dagen.

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...