Gå til innhold

hva syns du om denne bloggen? (ikke privatblogg)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

denne bloggen handler om folk sine dårlige erfaringer med barnevernet.

tror dere på dette? jeg blir usikker. veldig mange som er enige her da. og de sier bl.a. at BV kidnapper barn for å selge dem. jeg har selv hatt god erfaring med BV da jeg fikk en egen datter og hadde bakgrunn som missbruker +psykiske utfordringer da de kun hjalp meg og aldri tvang meg til noe eller var noe nedlatende/stygge/løy til meg. men jeg syns dette høres skummelt ut. jeg kan jo bli paranoid av mindre..

http://www.knut.com/2013/06/mistet-sonnen-min-pa-sykehuset/

Anonymous poster hash: c9289...fb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAHAHAHAHA, værste vissvaset jeg har lest på lenge.

Anonymous poster hash: 23ed5...ab9

det vil altså si at NEI barnevernet slger ikke ungene dine. De kidnapper de ikke heller.

Anonymous poster hash: 23ed5...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne blogger er farlige!

De er skrevet at folk som føler seg maktesløse mot BV og ikke lenger har noe å tape. Og de tiltrekker seg folk i samme situasjon. Det blir som en slags sekt, et lukket miljø der alle egger hverandre opp med sykere og sykere historier for å bevise at de har rett.

Egentlig så er slike mennesker og blogger bare trist,

Anonymous poster hash: aa660...033
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere på dette? jeg blir usikker. veldig mange som er enige her da. og de sier bl.a. at BV kidnapper barn for å selge dem. jeg har selv hatt god erfaring med BV da jeg fikk en egen datter og hadde bakgrunn som missbruker +psykiske utfordringer da de kun hjalp meg og aldri tvang meg til noe eller var noe nedlatende/stygge/løy til meg. men jeg syns dette høres skummelt ut. jeg kan jo bli paranoid av mindre..

Bra at du er reflektert rundt dine erfaringar med BV og klarer å setje spørsmålsteikn ved slike blogger.

Bare av å lese den første historien på den sida, så ser ein jo (utan å ha lest BVs vedtak) at det nok er ein grunn til at barnet vart henta vekk frå ho som skriv. Her har barnets mormor kontakta BV og varsla dei om fødselen.

Klart det er forferdelig lesing; folk er jo glade i borna sine! Sjølv om det av og til manglar på sjølvrefleksjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i barnevernet og kan bekrefte at ingen av oss syntes det er gøy å ta fra foreldre barn, og at vi ikke driver å kjøper/selger barn.... Hva i all verden.

"Problemet" med oss i barnevernet er at pga taushetsplikten kan vi ikke rette opp fakta i en sak, som f.eks dette på bloggen. Veldig trist, men alt i alt for barnas beste.

Anonymous poster hash: a0b95...806
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.knut.com/2012/12/gravid-og-redd-barnevernet/#comment-6026

Du ser jo her hva det går i....

Og når det ender at med at hun aborterer men velger å få bli gravid igjen så tar ikke barnevernet barnet fra henne, mot at hun lover å bo hos sin far til hun er 18, så stilner hylekoret...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville se om "alle" disse som mener dette om BV var overalt. virker jo som om det er en sannhet. men ja det er jo veldig skummel når jeg står oppi en sak med bv selv, jeg trodde jo først jeg bare var ekstremt blåøyd da som hadde gått på vennlighets spillet deres. nå kan jo alle skrive hva de mener osv på sånne blogger men skummelt er det for folk som er rådløse.

De eneste jeg kjenner (bekjente) som har mistet sine barn vet jeg at det var en god grunn, men her virker det som om mødrene er nærmest perfekte, aldri har rørt stoff og aldri fikk en sjanse. da er det jo merkelig at en med min ekstreme bakgrunn faktisk får en sjanse om dette var sant. Får stadig høre av mennesker rundt meg som jeg kommer i kontakt med at jeg må passe meg for bv.. og det er tydelig at disse mener jo det de sier, de tror jo virkelig at de har blitt utsatt for overgrep her.

Er jo ganske skummelt at bv sitter med en oppfatning og foreldre en annen, at foreldrene ikke har forstått alvoret? altså EN ting har jo skjedd? Det mødrehjemmet jeg bodde på var i alle fall veldig opptatt av å underveis informere meg hvis de skulle bli bekymret og alltid hvor stor bekymringen var. disse må jo ha vært utrolig uheldige?

Jeg kjenner jo forresten en jente som har fått erstatning fra barnevernet for en feil de gjorde mot henne da hun var mindreårig. men hun er den eneste jeg vet om som har kommet gjennom i retten med noe sånt. (også grove påstander som i det tilfellet viste seg å stemme da) Mens de andre som taper i retten sier på den knut siden at da er advokatene og dommeren barnevernsvennlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnevernet og kan bekrefte at ingen av oss syntes det er gøy å ta fra foreldre barn, og at vi ikke driver å kjøper/selger barn.... Hva i all verden.

"Problemet" med oss i barnevernet er at pga taushetsplikten kan vi ikke rette opp fakta i en sak, som f.eks dette på bloggen. Veldig trist, men alt i alt for barnas beste.

Nå er det kjent at Bv gjør en del overgrep, men dette var jo en drøy vinkling. BV her i kommunen mangler mye kompetanse - det har resultert i mye stygge saker. Små steder med små barnevern er ikke alltid bra.

Anonymous poster hash: efd45...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at det forteller mye om hvilken vurderingsevne en person (ikke) har, når vedkommende velger å sitte å blogge om intime og private detaljer som kan brukes mot dem og skader barnets personvern, når de er midt i en barnevernssak/omsorgsovertagelse.

I en sånn situasjon burde man være mere privat og taus enn en østers, for å verne ungen og alle involverte.

Men disse velger å brette ut alle sine svakheter og private traumer på internett så hvermann skal se, lese og (for)dømme det..

Kom ikke til meg og gråt om stygge rykter og at andre har spolert omdømmet ditt og tatt fra deg sjanser til å bygge en positiv framtid etterpå, når du har gjort dette, frøken Blogger.

Dessuten har du blottstilt barnet ditt og demonstrert at du er mere opptatt av å snakke om deg selv enn å skjerme barnet ditt fra at uvedkommende personer får innsyn i hjemmeforholdene hans, alt som skjer rundt han mens han er barnevernsbarn, og at folk på bygda vet ting som andre unger (og voksne med fordommer) kan mobbe han for etterpå- og bidra til å sabotere barndommen hans.

Hvis du syns de hang seg opp i at du byttet klær på ham under samværet, så kan du jo prøe å forestille deg hvor mye de kommer til å henge seg opp i det du legger ut om på nettet.

Noen burde ta fra denne dama laptoppen, nettbrettet, mobilen og wifi-passordet for å beskytte henne mot seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til barnets beste at barnevernet lar en sånn blogg være oppe og gå. Bare så det er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke til barnets beste at barnevernet lar en sånn blogg være oppe og gå. Bare så det er nevnt.

Men herlighet da....

Barnevernet har da ingen makt til å stenge en blogg

Anonymous poster hash: 35643...740

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal veldig mye til for at barnevernet fjerner barn fra hjemmet. Og de tar iallfall ikke barn om du er en ung mor som har slitt litt før du fikk barn, eller at de mener at du ikke kommer til å amme og det er helseskadelig.

Ærlig talt, er du ung da blir du sendt på mødrehjem, el. Ingen som tar barnet i fra deg uten at du får prøvd deg først. Til og med rusmisbrukere for beholde barnet sitt hvis de er villige til å gjøre en endring.

Selvfølgelig kan barnevernet og tabbe seg ut en gang i blant, både på den ene og andre måten.

Men de som velger å legge ut historiene sine på disse nettsidene gjør ikke saken sin en tjeneste akkurat. Har du problemer med bv så går du til en advokat og tar det videre derfra. Du bretter ikke livet ditt ut på en nettside som ikke eier troverdighet. Vil du offentlig oppmerksomhet i forhold til saken din så får du gå til pressen med en advokat i ryggen. Da er det iallfall et snev av kredibilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha stolt for mye på den. Barnevernet har jo taushetsplikt og kan ikke korrigere eller renvaske seg selv. En del foreldre er for ustabile til at de kan ha barna boende hos seg og selvsagt vil disse skape kontroverser. Psykisk sykdom osv. er ikke et bra miljø for barn å leve opp i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne blogger er farlige!

De er skrevet at folk som føler seg maktesløse mot BV og ikke lenger har noe å tape. Og de tiltrekker seg folk i samme situasjon. Det blir som en slags sekt, et lukket miljø der alle egger hverandre opp med sykere og sykere historier for å bevise at de har rett.

Egentlig så er slike mennesker og blogger bare trist,

Det er jo tydelig at mange har store psykiske problemer og da har man ofte tunnelsyn på ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner, kopi fra blogg + svar. Det skal linkes til blogginnlegg, ikke bare siter fra blogger er dere snille. Det er også ryddet for svar til moderering.

Irrlys, mod.

Endret av irrlys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...