Gå til innhold

Har du noen gang.........


NonJuan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, den var der da jeg overtok boligen og den har ikke gått i stykker enda.

HDNG byttet en bygningsdel i boligen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holdt på å si aldri, for jeg er typisk høflig og norsk :sukk: ...men så kom jeg i tanker om en gang da jeg var på langtur
og skulle spise langs veien....husker ikke helt hvor den ligger eller hva den het...*tenketenke* Det hørtes fransk ut
og var en stor restaurant som var bygget OVER hovedveiene, et sted på østlandet. Det dreide seg om en masse
grønnsaker som var stekt mens en så på ved kjøkkenet/disken, men de var steinharde og utyggelige.                           
                                                                     SKUFFET! :regler:

Vet du hvilken restaurant/cafè-kjede jeg tenkte på der? :klo: 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. 

Har du lest deg skikkelig opp om alle disse "kre`ene" noen gang? 
 

"Fakta om skjeggkre

Skjeggkre spiser brødsmuler, mel, matrester, døde insekter, tørre blader eller andre organiske materialer. De kan til og med spise papir og tapet.

Siden de er i stand til å spise det meste, kan de gnage og gjøre skade på en rekke vanlige produkter som for eksempel papir, tapet, bilder, bøker og de fleste tørre næringsmidler. Tøy produsert av bomull, lin eller andre plantematerialer angripes også.

Den største økonomiske betydningen skjeggkre har, er at de avdekkes som en mangel i et økende antall eierskiftesaker.

Skjeggkreet er blant de eldste insektene på jorden, og hører til børstehalene.

Evolusjonært oppsto de før insektene fikk vinger, og de anses som primitive insekter.

De fleste er flate og dråpeformet. Øynene er små og antennene og haletrådene er lange.

Skjeggkreet er dekket med hår eller skjell.

Det er antatt at skjeggkreene har en maksimal kroppslengde uten antenner og haletråder på 18 millimeter.

Tidlig på 1900-tallet ble skjeggkreet beskrevet som et vanlig innendørs skadedyr i Sør-Afrika, Australia og på øyer i nærliggende havområder.

I dag har skjeggkre en unaturlig utbredelse på de fleste kontinenter. Samtidig er de avhengig av menneskeassistert spredning for reproduksjon på tvers av avgrensede populasjoner."
Kilde: Folkehelseinstituttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest meg opp på skjeggkre før nå. Skal ta de på alvor etter dette.

På 15.2.2019 den 10.32, Hoppetaujenta skrev:

 

Vet du hvilken restaurant/cafè-kjede jeg tenkte på der? :klo: 

Jeg vet hvilken du tenker på. Den over veien der har jeg også vært, og ikke spesielt begeistret. Men har siden vært på den mellom Drammen og Lier - der var sakene og grønnsakene bedre, kan man si. Men nå er det visst slutt. Burger King overtar ... snakk om nedtur...

HDNG ønsket deg et mer variert kosthold langs veiene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, visningsnamn skrev:

Nei. 

Har du noen gang sett noen jukse på en prøve og så sagt ifra? 

Har sett. Sagt i fra nei.

Har du noen gang tøyet strikken for langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hold the door

Ikke ute blant folk som jeg husker. 

Har du noen gang mistet badetøyet under vann etter å ha hoppet uti fra høyden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...