Gå til innhold

Bitter dame hetser tidligere mobber på nett!


Summers

Anbefalte innlegg

Supert. Håper han får smake litt av sin egen medisin. :)

Skulle vært fler mobbere som fikk oppleve slikt i voksen alder. :)

Anonymous poster hash: ca1f7...620

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert. Håper han får smake litt av sin egen medisin. :)

Skulle vært fler mobbere som fikk oppleve slikt i voksen alder. :)

Anonymous poster hash: ca1f7...620

Enig. Jeg applauderer massiv gjengjeldelse mot folk som har bidratt til å gjøre barndommen ens til et helvete. Personlig syntes jeg mobbere fortjener å bli utsatt for mye verre brutalitet enn bare å bli hengt ut, men de tankene passer seg nok ikke som tekst ;)

Det eneste som er uheldig for henne er jo at hun har lagt seg laglig til for hugg. Hun vil kanskje få straffeansvar dersom han skulle gå videre med det, i og med at hun la ut bilde og navn. Det er absolutt lurt å ta igjen på en mer subtil måte hvis man først skal gjøre det.

Anonymous poster hash: 33541...caf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Beklager, men jeg mener ikke hevn er den rette veien å gå, selv om man har blitt dårlig behandlet. Vi får bare være uenige. :)

Er ikke rette måten men hva så?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dere har lest hele historien. Aller først, denne fyren hadde gjort deler av barne- og ungdomstiden hennes til et helvete. Som hun slet med mange år etterpå.

Plutselig dukker han opp og vil ha henne til å gjøre et komi standup show på pizzabakeriet han hadde startet opp. For å kaste lys over businessen og kapre flere kunder. Der han liksom forventet at hun skulle gjøre en "vennetjeneste". Han har hatt null interesse av henne før, men når hun nå var kjent..så er hun plutselig interessant.

I samtalen med henne nevner han ikke med ett ord hva han hadde gjort med henne på skolen. Ikke noe som ligner antydninger til en unnskydning. Det er som om alt er visket vekk.

Klart man kan skjønne hun ble provosert da. Hadde han vist mer ydmykhet så tror jeg hun hadde reagert helt annerledes.



Anonymous poster hash: 71d8e...a58
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mobbing? Er det et svenskt ord?

Anonymous poster hash: 9746a...e76

Hva er hjerne? Noe du ikke har fått utdelt?

Om du er så fjollete som du framstår her, så bruk google lille venn.

Anonymous poster hash: ca1f7...620

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun virker som en dame som står for det hun sier, så jeg tror at hun la ut feil bilde. Jeg klarer derimot ikke å synes synd på pizzafyren og kan godt forstå at hun ble provosert og svarte krasst tilbake. Det er jo hinsides frekt av ham å be henne om å stille opp, slik han behandlet henne.

Ed. Vil legge til at jeg oppfatter henne ikke som bitter, men provosert over hvor frekk denne fyren er

Endret av Kattugla
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forsvarer mobbere, skam dere! Det er helt forferdelig å bli mobbet. Det er over 20 å siden je ble mobbet og jeg glemmer det aldri. Ønsker alle mine mobbere alt vondt og hadde tatt hevn my way om det ikke var for at jeg hadde havnet i fengsel.

Denne formen for hevn var ganske bra syns jeg :) Karma!



Anonymous poster hash: ede64...cad
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at hun tar et oppgjør med han mange år etter, privat mellom de to. Det er tydeligvis noe som har hengt med henne lenge og som hun hadde et stort behov for å få luftet.

Derimot syns jeg det ikke er greit at hun henger han ut på nettet. Denne mannen har ikke noen mulighet til å forsvare seg, om påstandene hennes ikke er sanne.

Han kan selvsagt skrive på sin facebook profil at det ikke er sant, det var ikke slik det foregikk osv, men i forhold til hvor mange ganger hennes innlegg har blitt delt og hvor mange som har sett det, vil hans utsagn aldri nå ut til alle.

For alt vi vet overdramatiserer hun noe veldig, husker feil osv. Det kan vi ikke vite. Jeg syns derfor det er veldig feil å dele en slik status videre.

Jeg syns altså at det først og fremst er feil av henne, som kjent person, å legge ut dette på internett, men også feil av alle de som bidrar og deler innlegget hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mann gjort det samme mot en kvinne som mobbet han. Ville de fleste angrepet mannen og støttet kvinnen.



Anonymous poster hash: 78b48...485
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hetsing? Synes mobbere bør tåle såpass. Som man reder ligger man, osv.



Anonymous poster hash: 01cdf...730
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at hun tar et oppgjør med han mange år etter, privat mellom de to. Det er tydeligvis noe som har hengt med henne lenge og som hun hadde et stort behov for å få luftet.

Derimot syns jeg det ikke er greit at hun henger han ut på nettet. Denne mannen har ikke noen mulighet til å forsvare seg, om påstandene hennes ikke er sanne.

Han kan selvsagt skrive på sin facebook profil at det ikke er sant, det var ikke slik det foregikk osv, men i forhold til hvor mange ganger hennes innlegg har blitt delt og hvor mange som har sett det, vil hans utsagn aldri nå ut til alle.

For alt vi vet overdramatiserer hun noe veldig, husker feil osv. Det kan vi ikke vite. Jeg syns derfor det er veldig feil å dele en slik status videre.

Jeg syns altså at det først og fremst er feil av henne, som kjent person, å legge ut dette på internett, men også feil av alle de som bidrar og deler innlegget hennes.

Helt enig i alt dette.

Dette skjedde for lenge siden, og her har vi en side av historien. Hun kunne skrevet hva hun tenkte tilbake privat, men å dele det synes jeg er ekstremt umodent.

Anonymous poster hash: 3f003...466

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at hun tar et oppgjør med han mange år etter, privat mellom de to. Det er tydeligvis noe som har hengt med henne lenge og som hun hadde et stort behov for å få luftet.

Derimot syns jeg det ikke er greit at hun henger han ut på nettet. Denne mannen har ikke noen mulighet til å forsvare seg, om påstandene hennes ikke er sanne.

Han kan selvsagt skrive på sin facebook profil at det ikke er sant, det var ikke slik det foregikk osv, men i forhold til hvor mange ganger hennes innlegg har blitt delt og hvor mange som har sett det, vil hans utsagn aldri nå ut til alle.

For alt vi vet overdramatiserer hun noe veldig, husker feil osv. Det kan vi ikke vite. Jeg syns derfor det er veldig feil å dele en slik status videre.

Jeg syns altså at det først og fremst er feil av henne, som kjent person, å legge ut dette på internett, men også feil av alle de som bidrar og deler innlegget hennes.

Slike svar er ganske typisk for mennesker som aldri har blitt mobbet, fordi man "overdramatiserer". Uansett grad av mobbing som ble utført spiller ingen rolle, fordi det kommer an på hvordan den som ble mobbet oppfattet det. Denne mannen var bare en frekk drittsekk av en bølle som fikk som fortjent!

Dere som mener at man ikke skal "mobbe en mobber"... Har dere noen gang blitt mobbet? Det virker ikke slik. For alt dere vet kan dama ha slitt med det i årevis etterpå. Og hadde jeg i dag fått en forespørsel av noen som har vært med å ødelagt barndommen min om ikke jeg kan gjøre "vennetjenester" for dem, ut av det blå. Hadde jeg gjort akkurat det samme som henne!

Enig!!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike svar er ganske typisk for mennesker som aldri har blitt mobbet, fordi man "overdramatiserer". Uansett grad av mobbing som ble utført spiller ingen rolle, fordi det kommer an på hvordan den som ble mobbet oppfattet det. Denne mannen var bare en frekk drittsekk av en bølle som fikk som fortjent!

Jeg ble mobbet mye på barneskolen, så jeg vet godt hva mobbing er og hvordan det føles å grue seg til skoledagen som liten.

Jeg sier ikke at hun overdramatiserer, men at vi faktisk ikke vet om hun gjør det eller ikke. Det eneste vi sitter med er hennes påstand og hennes mening/sannhet. Og vi vet ikke om hun sitter på sannheten eller ikke. Og derfor syns jeg det hverken er riktig å legge ut slike bilder, når man vet at veldig mange vil se det og dele det videre, eller dele slike bilder når man kun har én påstand/oppfatning/sannhet og forholde seg til.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La den som er uten skyld kaste den første steinen."

Hvor mange av oss har vel ikke gjort noe man angrer på i barndommen og ungdommen? Her må man faktisk sette følelsene til side og se at det en person gjorde som barn kan han faktisk ikke straffes for som voksen.

Det virker som om når det kommer til mobbing så er det ingen tilgivelsesevne, eller -vilje. Men husk at det er barnet man må tilgi, man kan slett ikke gå ut i fra at personen er den samme etter at han er blitt voksen.

En gang da jeg var liten var jeg sammen med en god venn, og vi gikk ned til naboens hus, der det bodde en gammel mann. Der fant vi all veden han møysommelig hadde stablet opp, og rev ned alt sammen. Bare for gøy... Dette er jo ting som høres helt forferdelig ut, men det er jo ikke sånn at jeg er en forferdelig person fordi jeg gjorde dette som barn. Det ville jo aldri falle meg inn å gjøre noe sånt nå..

Da jeg gikk i 8. klasse hadde jeg en kort periode der jeg mobbet læreren vår. En hyggelig, herlig dame, som til og med var venninne med min mor. Men jeg var helt forferdelig mot henne. Kommenterte klær, vekt, hermet når hun snakket osv. Jeg forstår ikke den dag i dag hvorfor jeg gjorde det, og i en lang periode hadde jeg faktisk glemt det - før en venninne minnet meg på det. Men dette sier ikke noe om hvordan jeg er som menneske i dag! I dag kunne jeg aldri vært slem med noen med vilje, det er ikke sånn jeg er.

(Det hører til historien at jeg unnskyldte meg til læreren, og vi fikk et godt forhold ut ungdomsskolen.)

Om man skal plassere skyld for mobbing, så ikke legg skylden hos et barn, men til lærerne, som ikke grep tak i det, til foreldrene, som ikke gjorde noe med at barnet mobbet, og til egne foreldre, som ikke krevde at de andre to skulle ta grep.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble mobbet mye på barneskolen, så jeg vet godt hva mobbing er og hvordan det føles å grue seg til skoledagen som liten.

Jeg sier ikke at hun overdramatiserer, men at vi faktisk ikke vet om hun gjør det eller ikke. Det eneste vi sitter med er hennes påstand og hennes mening/sannhet. Og vi vet ikke om hun sitter på sannheten eller ikke. Og derfor syns jeg det hverken er riktig å legge ut slike bilder, når man vet at veldig mange vil se det og dele det videre, eller dele slike bilder når man kun har én påstand/oppfatning/sannhet og forholde seg til.

Til det uthevede: Da trekker jeg den påstanden tilbake og beklager så meget. Rett skal være rett! Bare virket ikke sånn på innlegget jeg siterte, derav den kommentaren.

Uansett så skjønner jeg hvorfor hun gjorde det, da jeg selv har blitt mobbet mye. Hadde kunnet finne på å gjøre det samme selv om jeg en vakker dag får anledningen til å gjøre det. Ingen har noen sinne sagt unskyld til meg for det de gjorde, så jeg skylder dem derfor ingenting.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym fra side 1 igjen.

Dere som sier om og om igjen: dere som mener det kan ikke ha blitt mobba selv, jo jeg har lest minst 2 innlegg hvor de ikke ville gjort noe sånt. Det går fint ann. Noe av det jeg opplevde var mer uskyldig mobbing men annet var ting jeg kunne fått erstatning for, så det har ingenting med saken å gjøre. Men at man bør for egen del jobbe ut av det og komme seg videre og det må være utrolig vondt for både henne og dere som skriver at dere ville gjort det samme/noe lignende.

Jeg skjønner at det skader en for alltid, men man kan legge sånne vonde ting på hylla og ta det frem og legge det vekk som man ønsker

Anonymous poster hash: eefbf...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det uthevede: Da trekker jeg den påstanden tilbake og beklager så meget. Rett skal være rett! Bare virket ikke sånn på innlegget jeg siterte, derav den kommentaren.

Uansett så skjønner jeg hvorfor hun gjorde det, da jeg selv har blitt mobbet mye. Hadde kunnet finne på å gjøre det samme selv om jeg en vakker dag får anledningen til å gjøre det. Ingen har noen sinne sagt unskyld til meg for det de gjorde, så jeg skylder dem derfor ingenting.

Det går fint :)

Jeg kan også forstå at hun og andre ønsker å ta hevn på en eller annen måte (her ved å vise veldig mange hvem personen er og hva han/hun gjorde på internett), men jeg syns fortsatt ikke at det er riktig og ville derfor ikke gjort det samme selv. Ei heller delt et lignedne innlegg.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en hun mobber han eller ikke nå, så må jo pizzabakeren ha særdeles underutviklede sosiale antenner som spør mobbe offeret sitt om en tjeneste lik dette..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...