Gå til innhold

Hvorfor legger du/legger du ikke ut puppebilder på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Men det er jo ikke derfor de gjør det da, for å demonstrere et eller annet filosofisk/etisk/samfunnsmessig poeng :icon_lol: De gjør det fordi de kanskje er litt usikre på seg selv (noe som selvsagt er menneskelig og helt i orden), og så føles det da godt å få noen komplimenter på noe man fra før av vet er "på stell" med en selv (noe som selvsagt også er helt i orden). Eller evt. er de usikre på den kroppsdelen som postes, og ønsker å få tilbakemeldinger på om den er "innenfor det akseptable", og at man derfor er verdt noe (jeg vet, samfunnet er føkket). Det er selvsagt også helt greit, og helt menneskelig. Men å gjøre dem til noen slags "Rosa Parks" type politiske frontkjempere som bedriver en slags form for "sivil ulydighet" mot overmakta? Den er jeg nok ikke helt med på.

Det var ikke motivene for å legge ut jeg betraktet, men hvorfor det er en modig handling. Jeg skal ikke være for uenig i de spekulasjoner du gjør rundt motivene. Men uansett motiv, du vil ikke se meg se ned på mennesker selv om de har et eksponeringsbehov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Selvfølgelig trenger man ikke bevise noe. Man kan gjøre det fordi man syns det er gøy eller man får et eller annet kick ut av det. Men da er jeg tilbake til det at jeg syns det er merkelig at man blir sett på som modig.

Igjen, det er modig på grunn av den ekstreme hetsen som en vil få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke motivene for å legge ut jeg betraktet, men hvorfor det er en modig handling. Jeg skal ikke være for uenig i de spekulasjoner du gjør rundt motivene. Men uansett motiv, du vil ikke se meg se ned på mennesker selv om de har et eksponeringsbehov.

Så absolutt. Ingenting galt i å ha et eksponeringsbehov. Og når det manifesterer seg i puppetråder, så får man egentlig bare takke og bukke. Uendelig mye bedre det, enn at man f.eks. går hen og synger masse dårlig musikk eller noe sånn.

Puppetråder på KG > Tone Damlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på mangfold så er det jo en god ting. Veldig mange (både jenter og gutter) har godt av å se at det finnes pupper i alle størrelser, fasonger og farger, at det ikke er en mal.

Men jeg har ikke noe ønske om å legge ut bilde av mine egne pupper, rett og slett fordi jeg selv ikke synes de er så pene og vil ikke ha hverken stygge kommentarer om dem eller falske stakkarslige kommentarer.



Anonymous poster hash: 55eee...5f0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Igjen, det er modig på grunn av den ekstreme hetsen som en vil få.

Men, såvidt jeg har sett, så er de negative kommentarene man får, ikke generelt sett rettet mot selve utseende på diverse kroppsdeler, men at de i det hele tatt legger ut bilde og motivene rundt. Kommentarer som ikke ville kommet dersom de ikke la ut bilde.

Hets er selvfølgelig aldri greit, men gjør man seg selv så sårbar som langbord ved å legge ut bilde av seg selv, må man regne med reaksjoner, også av den negative sorten. Det er jo selvsagt en av de tidligere nevnte konsekvensene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Men, såvidt jeg har sett, så er de negative kommentarene man får, ikke generelt sett rettet mot selve utseende på diverse kroppsdeler, men at de i det hele tatt legger ut bilde og motivene rundt. Kommentarer som ikke ville kommet dersom de ikke la ut bilde.

Hets er selvfølgelig aldri greit, men gjør man seg selv så sårbar som langbord ved å legge ut bilde av seg selv, må man regne med reaksjoner, også av den negative sorten. Det er jo selvsagt en av de tidligere nevnte konsekvensene.

Igjen, det er derfor det krever baller og kan omtales som modig.

Når det kommer til kommentarer så har det i tilsvarende tråder tidligere utviklet seg VELDIG stygge tilfeller med indirekte trakassering og mobbing fra moralister. Da rettet mot enkeltbrukere og de brukerne som forsvarte de som ble angrepet. Jeg blir ikke overrasket om vi ser tilsvarende handlinger fra moralpolitiet denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo lese AB'er sine innlegg i tråder der det postes forskjellige former for bilder av egen kropp. Det er ikke akkurat omsorgsfullt eller empatisk det som kommer fra AB sitt tastatur.

Trenger en bevise noe som helst ved å flashe pupp? Må alt på KG være av angivelig høykultur og har ekstremt dypt og reflektert nivå?

Jeg tror du misforstod innlegget og innholdet.

Slik jeg forstod det rakket hun ikke ned på noen, men debatterer begrepsbruken generelt.

Det handler om å reflektere rundt fenomener- ikke personer.

Du klarer vel se at man kan diskutere et generelt fenomen og ordbruk rundt dette? Og at det ikke er hets av mennesker?

Om noen ber deg beskrive modige handlinger i kvinnesammenheng så tipper jeg mye annet enn nakenbilder vil komme frem?

Eksempelvis synes jeg begrepet modig passer fint for å beskrive en kvinne(uavhengig om jeg er enig med henne) som deltar i samfunnsdebatten tross for draps- og voldtektstrusler av både henne og hennes familie.

En lege som drar til krigssoner for å hjelpe andre er modig.

Noen som deler en historie om alvorlige psykiske lidelser eller selvmordstanker er modig.

Jeg er jo ikke MODIG om jeg diskuterer her eller poster et bilde av hva som helst.

Det trenger ikke være negativt heller, men modig blir det likevel aldri.

Gøy, morsomt, kuriøst ja- modig? Nei.

Anonymous poster hash: 3cad7...10f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Med dagens brukergruppe her inne?

Don't make me laugh.

Dem de er tilgjengelige for er klar over det og trenger ikke bilder på et forum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, det er modig på grunn av den ekstreme hetsen som en vil få.

Jeg har lest i mange av kroppstrådene her, og de som hetses verst er de som ikke ser perfekte ut.

De flotte får og noen sure kommentarer, helt klart- men de "uperfekte", spesielt de som er normalvektig eller litt mer får virkelig gjennomgå. Det slettes av moderator etterhvert, men det er altså langt verre.

Anonymous poster hash: 3cad7...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle jeg det? :klo: Jeg legger ikke ut bilder av meg på nett generelt, så hvorfor i allverden skulle jeg legge ut bilde av puppene? (En annen sak er at jeg neppe ville blitt gjenkjent på akkurat den kroppsdelen, siden de stort sett befinner seg innpakket i BH og topp :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere helt fornøyde med puppene da? Dere som ikke vil legge ut?

Anonymous poster hash: 4b6b6...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg tror du misforstod innlegget og innholdet.

Slik jeg forstod det rakket hun ikke ned på noen, men debatterer begrepsbruken generelt.

Det handler om å reflektere rundt fenomener- ikke personer.

Du klarer vel se at man kan diskutere et generelt fenomen og ordbruk rundt dette? Og at det ikke er hets av mennesker?

Om noen ber deg beskrive modige handlinger i kvinnesammenheng så tipper jeg mye annet enn nakenbilder vil komme frem?

Eksempelvis synes jeg begrepet modig passer fint for å beskrive en kvinne(uavhengig om jeg er enig med henne) som deltar i samfunnsdebatten tross for draps- og voldtektstrusler av både henne og hennes familie.

En lege som drar til krigssoner for å hjelpe andre er modig.

Noen som deler en historie om alvorlige psykiske lidelser eller selvmordstanker er modig.

Jeg er jo ikke MODIG om jeg diskuterer her eller poster et bilde av hva som helst.

Det trenger ikke være negativt heller, men modig blir det likevel aldri.

Gøy, morsomt, kuriøst ja- modig? Nei.

Anonymous poster hash: 3cad7...10f

Du missforstår om du oppfatter det slik at jeg kritiserer denne tråden. Dette er så langt det enste ryddige jeg har sett av diskusjon rundt temaet.

Angrepene jeg referer tl skjer som regel i de respektive tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere helt fornøyde med puppene da? Dere som ikke vil legge ut?

Anonymous poster hash: 4b6b6...07f

Jeg kunne kanskje lagt ut i en tråd et annet sted for å vise variasjon.

Men jeg skjems så over egne bryster at på KG kunne det ikke falle meg inn om jeg først vurderte det(noe jeg ikke hadde gjort med flotte pupper heller).

Så vondt vil jeg ikke selvbildet mitt ;)

Anonymous poster hash: 3cad7...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jeg en uvirkelig mann da? :O

Hehe, du skjønner hva jeg mener ;) For meg er jo alle dere andre her bare abstrakte nick - jeg har aldri sett dere eller snakket med dere, og dermed føles dere ikke virkelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere helt fornøyde med puppene da? Dere som ikke vil legge ut?

Anonymous poster hash: 4b6b6...07f

Jeg er i grunnen ganske fornøyd med mine pupper, så det har ingenting med det å gjøre.

Jeg synes bare det blir oppmerksomhetssykt og litt "billlig" å gjøre noe sånt, og jeg ser ikke på meg selv som en slik person :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke forstår behovet, så er inntrykket mitt at det blir gjort kun fordi tråden ber om det. Hvorfor ikke liksom? Kunne aldri aldri gjort det selv,av mange grunner,men jeg ser ikke noe direkte galt i å gjøre det.

Det er bare pupper folkens..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...