Gå til innhold

Preppystilen - hvorfor er vi så få?


Teethgrinding

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men han kledde seg likevel i denne stilen. I hvertfall i de første sesongene før han ble ordentlig fattig.

Det er jo hundre år siden, men likevel kledde han seg bedre enn Charlie da?

Anonymous poster hash: f63f3...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det er jo hundre år siden, men likevel kledde han seg bedre enn Charlie da?

Anonymous poster hash: f63f3...341

Jeg overdriver nok, men når jeg ser shorts + pique tenker jeg automatisk Alan Harpar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overdriver nok, men når jeg ser shorts + pique tenker jeg automatisk Alan Harpar.

Me too. Og han var ikke akkurat hot ;)

Anonymous poster hash: ec93b...8c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke. Seilersko ble først og fremst laget og brukt på grunn av det gode grepet det ga om bord i en båt, samt evnen til å være vannavstøtende og svært robuste. At de var lette å ta av og på var en ekstra fordel.

Ikke for å pirke, men jeg påstod ikke at seilerskoene var laget for at de skulle være enkle å ta av og på. Det er de forøvrig ikke, med eller uten sokker.

Det jeg mente var at du skal kunne ta av deg skoene uten at du etterpå må ta av deg sokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at fordommene jeg eventuelt hadde til folk med såkalt preppy stil, har blitt så til de grader bekreftet i denne tråden. Ikke av alle, selvfølgelig, det er mange interessante innlegg her.



Anonymous poster hash: fa52d...41c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor åpner ikke "forskeren i deg" for muligheten for at du får folk til å føle seg dårligere, uavhengig av hva din intensjon er? Det er da ikke noe nytt at folk ser på folk som er bedre både med misunnelse, beundring og hat.

Jeg mener det er en selvmotsigelse som ligger i det at du argumenterer i mot at folk skal følge fordommene sine, eller være forhåndsdømmende på bakgrunn av stil - mens du i neste øyeblikk argumenterer for at denne stilen er assosiert med en klasse og en viss velstand, om jeg ikke husker feil fra tråden.

Jeg syns allikevel det er en avsporing, fordi det er mer spennende å høre hva damene her syns, ikke hva de burde syns er fint. Jeg lurer også på hvorfor en stil som er forbundet med velstand og vestkant, ikke er noe flere damer syns er bra, ettersom damer søker menn som har høy sosial status. Det virker litt selvmotsigende å søke høy sosial status via partner, og samtidig forakte det, føle seg mindreverdig som følge av det. Det kan kanskje bare være snakk om heterogene holdninger i befolkningen.

Det kan også være snakk om at akkurat preppy-stilen er noe som man assosierer med litt mer voksne karer, og at unge folk i sene tenårene til 20-årene da sees på som pappagutter, mammadalter, folk som ikke har fått sin egen stil (les: adoptert akkurat samme hipster/rufselooken som alle andre på blinderen, evt adidas, puma, retro-whatever bob marley). Mens jentene da heller vil ha gutter som framstår som om de er litt mer barske, og så blir det mer akseptabelt å kle seg mer snobbete når man har bikka 25 og er ute i jobb, med lærsåler, bomullsbukser, tweed, whatever. I dånt nåv. Jenter?

dette er noe som gir mening for meg i alle fall. jeg ser forskjellig på en ung gutt i denne stilen og en mann i si 35+. hadde han vært 37 ville jeg heller tenkt seriøs mann, mot at en 19 åring ville fått meg til å tenke pappagutt. jeg syns den preppy stilen er mer motbydelig på unge under 20 og opp til slutten av 20 åra Minst fordi da tenker jeg pappas penger, mot en eldre som kanskje "leker rik" men da er han i alle fall rik, så da er det greit å være snobbete. beklager rotet

Anonymous poster hash: 7c10a...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

dette er noe som gir mening for meg i alle fall. jeg ser forskjellig på en ung gutt i denne stilen og en mann i si 35+. hadde han vært 37 ville jeg heller tenkt seriøs mann, mot at en 19 åring ville fått meg til å tenke pappagutt. jeg syns den preppy stilen er mer motbydelig på unge under 20 og opp til slutten av 20 åra Minst fordi da tenker jeg pappas penger, mot en eldre som kanskje "leker rik" men da er han i alle fall rik, så da er det greit å være snobbete. beklager rotet

 

Anonymous poster hash: 7c10a...609

Preppystilen er vel ikke nødvendigvis dyrere enn andre klær. 

Uansett, synes selv preppystilen er litt som emostilen. Virker som om en god del av de som går kledd sånn er litt utenfor. 

Anonymkode: 10dfb...95a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg (jente) syns sånne klær ødelegger en ellers kjempe kjekk fyr. jeg tenker bare, pappa, hytten, visa, gullkort,blæ. skjønner? jeg lurer på hva er fint med de klærne? det er så.. ordentlig! så pent og pyntelig, så lite mandig (bare min egen mening) denne stilen kunne faktisk vært en dealbreaker for meg ( :sjokkert: ) føler meg bare utrolig overfladisk når jeg skriver det, men..

Klysete rett og slett. sånn rikmannssønn opplegg. men da burde det jo vært attraktivt? siden jenter liker penger :fnise: nei, jeg aner egentlig ikke hvorfor, kanskje pga hvilken type gutter som ofte bærer denne stilen? syns ikke det er veldig fint på jenter, men igjen har typen mye å si. blair waldorf for eksempel: kjempe sjarmerende :D

 

 

Anonymous poster hash: 7c10a...609

Mannen min var kledd sånn da jeg først møtte han, og de påfølgende møtene. Kjenner igjen de tankene du beskriver her :)

Jeg syntes han så for ordentlig og pen ut, og det var ikke et hårstrå som lå feil. Pen og pyntelig, og for lite rampete. Jeg tenkte jo utfra hva jeg så, at han der er altfor ordentlig for meg. 

Så feil jeg tok! Det fant jeg ut da jeg ble litt bedre kjent med han. I starten var det litt sånn at jeg møtte han fordi han var ny i byen min, og ikke kjente noen andre, så jeg møtte han for å være "grei". Så fant jeg ut at han var jo mye mer enn det klesstilen representerte. Og nei, det var ikke penger i banken jeg falt for, men en veldig spennende og god person. Han kledde seg preppy, men hadde ikke noen formue, bare god smak når det gjaldt klær. Men det var bare overflata. Under den var det veldig mye bra som jeg ikke kunne tenke meg var der bare ved å se på han og hans klesstil. Både når det gjelder interesser og væremåte. Så en skal ikke "se hunden på hårene", som det sies, men bli bedre kjent. Kanskje er det en der som har mye ved seg, som en ikke ser ved første eller andre øyekast.

Han er mangfoldig, og har mange interesser og hobbyer som en ikke kunne tenke seg at en med preppy stil har.

Nå har vi vært gift i mange år, og forholdet vårt er fortsatt godt. 

Anonymkode: 8a91f...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes stiler er fin og gir meg et inntrykk av at personen er renslig, noe som er positivt :fnise: Er veldig glad i gutter i skjorter, finere gensre, osv, men dersom det kun er fokus på merkeklær er det bare trist og virker påtrengt. 

Anonymkode: 68256...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...