Gå til innhold

Imax skravler


Imax

Anbefalte innlegg

Mandag igjen, ny uke og nye muligheter! Er i godt humør for tiden og det er bra. Neste uke er det vel PMS-helvete, så jeg får nyte det mens jeg kan. :hoho:

Hadde en veldig hyggelig helg. Fredag skjedde det ikke så mye egentlig, bare koste meg hjemme med mann og hund. Hadde også en ekstra hund på besøk, kjærsten til hunden min, for hennes eier (en av dem) var lagt inn for blindtarmsbetennelse! Uff og uff. Men hyggelig med hundebesøk, Imax (hunden) var happy i hvert fall.

Lørdag dro mannen på bilauksjon med en kompis, og ble borte hele formiddagen. Jeg hadde besøk av mamma, som hadde funnet ut masse om hoteller i London. Planlegger tur i januar sammen med et vennepar. Så det var jo bare å drømme seg til London.

På kvelden fikk vi besøk av et vennepar, og da lagde vi knallgod hjemmelaget pizza (med tomater, mozerella og basilikum) og spilte Settlers. Med et par flasker vin så var det klart at det blir fullt engasjement! Utrolig gøy. Har bare lyst til å spille det igjen med en gang.

I går dro vi på Badeland på Gardermoen sammen med niesene mine på 5 og 10. Var ikke spesielt imponert over garderobene der, dårlig stand, og vi betalte faktisk 300,- for to voksne og to barn. DYRT! Men basengene var greie, og en liten sklie der også. Men jeg tror å være noe særlig over 12 år der blir kjedelig. Men vi hadde det moro, niesene var glade og fornøyde, og broren min var glad for å få et par timer barnefri. Vi fikk jo også god trening, ikke noe vits å dra på spinning når du kan få et par timer i et basseng med et barn! :ler:

Ellers Flyr jeg fremdeles som bare det. Det er vidunderlig å kunne ha gjester (som på lørdag) uten å måtte rydde og vaske masse. Det er som et helt nytt liv faktisk. Hjelper mye bare med før-jeg-legger-meg-rutinen, og så vasket jeg hele kåken forrige mandag, så skal jeg se om jeg får det til i dag også. Ikke dårlig. Har ikke kommet helt i gang med sonearbeidet mitt, men begynner litt i det ene hjørnet. Baby-steps. Har bl.a. definert mine Hot Spots, og blitt mye mer oppmerksom på disse stedene.

I kveld skal vi på søndagsmiddag (mutter'n kunne ikke i går, så det må bli i dag!) til mor og far. Det blir hyggelig. Slipper å ordne middag i hvert fall. Været er jo håpløst, så da kan man jo benytte muligheten til å gjøre noe annet.

Ellers har jeg booket fellesrommet i borettslaget i helgen, jeg og en venninne skal ha hobby-helg! Får se hvor mye vi får gjort. Det blir knall! Gleder meg skikkelig.

Gikk på vekta i dag, 69,4 kg. Så jeg tusler meg sakte, men sikkert nedover. Har blitt flink pike når det gjelder jobb-lunch (ikke varmmat og godis), helgene blir det mer utskeielser. Men det viser jo at hvis man holder seg til normalt sundt resten av uken, så overlever man helgen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha en fin uke, Imax

Så flink du er til å legge linker i dagboka di... Morsomt.

London høres gøy ut. Vi har tenkt oss en tur i november. Morsomt å gjøre unna juleshoppingen der!

Settlers er morsomt! Vi har kjøpt oss påbyggingspakker, så vi kan spille 6 og ha enda flere alternativer!

Det er gøy med spill, gleder meg litt til høsten som er vin og spille-tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam,

Hvilke påbyggingspakker har du? Vi har bare sånn som utvider, men det finnes noen som gjør det annerledes også, altså med nye alternativer? Vi er i hvert fall hekta på spillet! Utrolig at voksne mennesker kan ha det så morsomt med spill. Genialt.

Har hjemmekontor i dag, og det er så deilig å slippe å dra på jobb. Kan sove lenger + at det er mye mindre stress her hjemme. Dar bredbånd også, så det går raskt. Får bare sørge for at jeg ikke sitter på KG hele dagen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! :hoppe: Det er utrolig stille her på jobb, fordi 90% av folket her er på samling i Italia. Så det er behagelig deilig og mye mindre mas, telefoner, mail.

Og så har jeg verdens beste helg planlagt: Jeg og en nabo-venninne har booket fellesrommet i borettslaget for hele helgen. Vi skal ha hobby helg! Litt i kveld, litt i morgen, og litt på søndag. Da slipper vi å rydde opp alt, og vi kan spre oss utover. Planen er å lage julekort (i fjor begynte vi i november og ble aldri ferdig...), sy ammepute som jeg så i et hobby-magasin, kanskje sy noe mer (vesker, puter osv), og perling. Og evnt. annet vi har lyst til å gjøre. Så det skal bli utrolig gøy. Skal prøve å legge ut bilder av noe av det vi lager, når jeg kommer så langt.

I ettermiddag skal jeg svømme med en venninne, så litt trening først blir bra.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam,

Hvilke påbyggingspakker har du? Vi har bare sånn som utvider, men det finnes noen som gjør det annerledes også, altså med nye alternativer? Vi er i hvert fall hekta på spillet! Utrolig at voksne mennesker kan ha det så morsomt med spill. Genialt. :

Husker ikke hva de heter, men vi fikk en del flere muligheter. Spillet ble mer komplekst.

Ikke alle påbyggingsdelene kunne kjøpes i Norge da, men jeg mener jeg har sett dem i butikken nå.

Vi kjøpte dem fra brettspill.no

God helg til deg også.

Høres koselig ut med hobby-helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at vi var på Elling i går. En utrolig bra forestilling, Per Christian Ellefsen er bare helt genial. Og en morsom ting: Sa til mannen rett før 2. akt begynte at dette var mye morsommere enn å se på Tjukkholmen (som han gjorde på onsdag). Og da vi gikk oppdaget vi at Kari Jaquesson satt bak oss! :hoho:

Elsker å gå på teater. Oj- det minte meg på at jeg skal bestille billetter til Figaro på National og Nøtteknekker'n på Operaen (i desember...) *løpe, løpe og bestille*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Slående setting du beskriver!!! Hadde nok hatt det morsomt med den kommentaren ganske lenge!!!! :sjarmor:

Håper hobby-helga var vellykket!! Jeg og morsan planlegger en sånn helg hvert år..men det blir aldri noe av!! Kanskje du kan sende over litt pågangsmot og initiativ!?! :ler: Håper du får ei flott uke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jøss, noen som etterlyser meg jo! Veldig hyggelig det. Vet ikke helt hva som har skjedd med meg, har ikke fått tid eller hatt ork til å logge meg på. Det har vært utrolig mye som har skjedd på jobben (jeg må jobbe! :ler: ), så jeg har ikke fått vært her inne. Og bare tanken på å skulle logge meg på for å skrive noe nyttig i dagboken min, har vært slitsom. Men nå er jeg tilbake!

Holder et dagskurs i uka, og har vært i Stavanger, Bergen, Kristiansand og Larvik. De fleste kursene har gått veldig bra og jeg har fått strålende tilbakemeldinger. Kurset i Kristiansand var helt håpløst: 11 mannfolk som oppførte seg som andreklassen jeg var vikar for noen år tilbake... Æsj! Men man lærer jo av det også. Denne uka har jeg holdt kurs + vært på et instruktørkurs selv en dag, så jeg får plutselig ikke tid til å gjøre dilleting (ikke at det er å dille å være på KG altså :) ). Så nå har jeg valgt PC'en i kveld i stedet for TV'en... Men det er gøy å holde kurs, og nå har jeg holdt så mange at det er mye mindre stress enn før. Pluss at jeg faktisk får 1500,- ekstra betalt for hvert kurs! Det må man jo ta med seg.

Siden sist har jeg vært på Anastacia-konsert med min 10 år gamle niese. Hun er ikke en sprudlende jente, men tror hun syntes det var bra. Hun har i hvert fall gått med t-skjorta vi kjøpte hele tiden! Konserten var grei, med trøkk, er ikke superglad i Anastacia, men det var morsomt.

I går var vi på Sarah MacLachlan konsert, ga billetter til mannen til bursdagen hans i august. Jeg var utrolig sliten, så jeg sovnet nesten i stolen til tider, men konserten var bra nok den. Mannen var fornøyd i hvert fall, jeg synes musikken blir kjedelig i lengden.

Ellers har vi spilt mye Settlers i det siste! Fremdeles utrolig morsomt, er fullstendig hekta! Noen andre som har spilt eller?

I morgen skal det bli deilig med helg. Har ikke så mange planer, skal på tur i skogen med en venninne på søndag. Må kanskje få med noen filmer på lørdag siden det er superlørdag på kinoen?

Uansett - nå er jeg tilbake! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig lørdag og ingen planer. Har ikke gjort et pøkk i dag, er egentlig utrolig sliten. Selv mannen sier det (og det er ikke ofte han spør meg om jeg er sliten...) Blir jo nesten litt deppa av det jeg, for jeg er jo veldig vant til å gjøre noe hele tiden. Blir inspirert av å høre om all scrappingen til Siam, kanskje jeg skal luske frem et prosjekt eller to bare for å komme i gang? Blir alltid mye bedre når jeg først er i gang. Tror kanskje jeg må hvile først :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers har vi spilt mye Settlers i det siste! Fremdeles utrolig morsomt, er fullstendig hekta! Noen andre som har spilt eller?

Jeg har!!

Det er et morsomt spill, men jeg har ikke spilt det siden forrige spillsesong.

Håper jeg får muligheten snart. Hadde spillkveld forrige lørdag, men da ble det Passport, Cluedo og SingStar på Playstation til slutt.

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig lørdag og ingen planer. Har ikke gjort et pøkk i dag, er egentlig utrolig sliten. Selv mannen sier det (og det er ikke ofte han spør meg om jeg er sliten...) Blir jo nesten litt deppa av det jeg, for jeg er jo veldig vant til å gjøre noe hele tiden. Blir inspirert av å høre om all scrappingen til Siam, kanskje jeg skal luske frem et prosjekt eller to bare for å komme i gang? Blir alltid mye bedre når jeg først er i gang. Tror kanskje jeg må hvile først :ler:

Så morsomt at du blir inspirert av meg!!

Go scrapping! Go scrapping!

Ble ferdig med en dobbeltside i dag, det har vært en deilig dag!

KG, scrapping, KG, scrapping, telefonskravling, KG, scrapping og nå: ut på byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg surfet litt på scrappingsider på nettet. Mye spennende, men helt ærlig, mye stygt også! Men sånn er det jo alltid. Til helgen skal mannen bort, så lørdag blir det nok litt scrapping på denne damen, helt klart. Lørdagen etter har jeg hobbydag med venninnen min, så det blir knall.

Hadde en hyggelig og lat helg, og søndag gikk jeg på tur med en venninne som er på vei til å søke skilsmisse fra mannen sin. Hun trenger virkelig støtte, det er en trist periode for henne selv om det er hun som vil ut. Men det var en kommentar som var interessant, hun sa "jeg vet jo at jeg er god i senga". Javel? var mitt svar. Hvordan kunne hun vite det? Hun sa at hun hadde fått høre det mange ganger, men da sa jeg at menn gjerne sier det uansett for å få mer! :ler: Og det er vel sjelden man opplever at noen sier at "fy f'*** du var dårlig i senga". Uansett, jeg ble litt satt ut av det faktisk. Tenkte, er jeg god i senga? Kan ikke akkurat gå først i toget for super-sex-folk, men jeg er jo fornøyd. Diskuterte det litt med mannen min, og han sier at det sikkert ligger mye bak en sånn uttalelse fra henne. Og så ble vi enige om at hvis vi syntes vi hadde et bra sexliv, så var vi gode i senga begge to :hoho: Så da vi hadde sex i ettermiddag og var fornøyde begge to, var vi enige om at vi er gode i senga... Herregud for et ressonnement. Ja, ja. Interressant.

Har hatt møte med sjefen i dag, med strategi for 2005 og planer fremover. Nok en gang fikk jeg masse skryt, tror hun digger at jeg er veldig selvdreven og ordner mye. Eks. har jeg hatt samtaler med Røde Kors for et opplegg der vi kan samle inn penger til dem i forbindelse med allmøter. Og så sa jeg at firmaet burde spytte inn det tilsvarende som vi ansatte legger inn. Og det sa hun ja til! Hun takket meg til og med for at jeg tok initiativet til det. Dødsbra.

Nei, nå tror jeg nok at jeg må tusle en tur ut med dyret mitt. Han ser litt rastløs ut og jeg har sikkert godt av en benstrekk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg surfet litt på scrappingsider på nettet. Mye spennende' date=' men helt ærlig, mye stygt også! Men sånn er det jo alltid. [/quote']

Jeg får helt mark av sider med altfor mye dill og dall på. Mye er altfor sukkersøtt for meg.

Gleder meg til å høre hvordan det går med scrappingen din. Det er nybegynnerkurs hos Scraphandleren i morgen... *hint, hint*

Håper du får en fin tur ut med hunden, jeg misunner deg litt den. Jeg kunne hatt bruk for et sånt "trimapparat".

Ha en fin kveld, Imax!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Siam! Hadde en koselig tur, snakket med en venninne jeg ikke har snakket med på lenge. Så det var koselig. Mobil er herlig i høstmørket!

Nå er det Friends og soving... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ojda, det går litt i rykk og napp her i dagboken min. Ser at det er mange som oppdaterer flere ganger om dagen, jeg er imponert! Her blir det tydeligvis ganske variabelt.

I kveld skal vi en tur på IKEA, trenger en lampe til en mørk krok og skal se etter potensielle julepresanger til nordlendingene (svigers) som ikke har tilgang på IKEA der de bor. Vi skal nemlig nordover neste helg, siden vi ikke får tid i jula (null fridager).

I morgen skal jeg jobbe som frivillig i Kirkens Bymisjon, så det skal bli hyggelig, men litt slitsomt. Er nemlig fryktelig trøtt, men kanskje jeg kan snike meg til en liten hvil i ettermiddag.

Lørdag har jeg avtalt hobbydag med nabovenninne, og det gleder jeg meg til! Tror det blir smykkelaging på meg og gjøre ferdig noe sying (lager veske og litt sånn). Uansett blir det kjempe gøy, vi har det alltid morsomt, og tiden flyr som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tiden flyr. Høsten har gått utrolig fort, og det er jeg egentlig glad for, for høsten er ikke helt min årstid. Har hatt noen tunge og lange høst'er før som jeg helst ikke ønsker reprise på. Så denne høsten har vært flott, med masse som skjer og jeg liker action!

De siste to ukene har vært utrolig hektiske. For to uker siden hadde jeg først et møte i Skien, og jeg brukte 3 1/2 time på å kjøre, for det snødde som bare det. Brukte over en time fra Oslo sentrum til Drammen. Pyton! Har møte i Skien en gang i kvartalet, og da snør det selvfølgelig. :tunge1: Men jeg overlevde, og det er jo det viktigste.

Så var jeg 3 dager på intern instruktørsamling. Det var utrolig lærerikt og morsomt å bli kjent med flere som er interne instruktører (jeg har kurs i pressehåndtering). Vi har gått gjennom en test som heter 4-mat, som vi bruker til både å kategorisere oss selv som instruktør og hvordan vi skal holde kurs og hvilke ulike behov ulike deltakere har. Veldig festlig. Jeg er nummer 1, hvis noen lurte :Nikke:

Så tok vi en personlighetstest til for å supplere, som heter Jungs TypeIndex. Jeg er jo kjent med teorien fra studiene, men har aldri tatt denne testen. (jeg er ENFP hvis noen lurte på det).

Jeg er sånn passe skeptisk til ulike tester, det blir man naturlig nok når man har studert mange av dem. Men de er nyttige til sitt bruk, og jeg må si at jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsene og kan sikkert lære meg noe nyttig om forbedringspunkter osv. Men ingen store overraskelser, så det må vel bety at selvinnsikten er ok? :ler:

Etter 3 dager på seminar, dro jeg rett nordover til en langhelg hos svigerfamilien i Nordland. Har ikke anledning til å dra opp til jul, så vi tok juleferien på forhånd. Det er alltid utrolig trivelig å komme opp dit, så vi koste oss virkelig, både jeg og mannen. Ungene (3 stk) er utrolig vidunderlige, så det var mye moro. Jeg fikk selvsagt igjen spørsmål fra svigerinnen min om når det kom barn, mens mannen min får aldri noe. Argh! :kjempesinna: neida, jeg blir egentlig ikke sånn veldig sinna, er godt vant med deg, synes bare det er så tullete at jeg får alle spørsmålene mens min mann som IKKE VIL HA BARN ENNÅ ikke får noen.

I uka som har gått har jeg fått innhentet meg etter en uke uten å være på kontoret. Tirsdag hadde jeg møte med de frivillige i bymisjonen, og det var hyggelig og nyttig. Onsdag kveld skulle jeg gjøre alt jeg skulle ha gjort før, noe som endte opp med at jeg var superstressa hele kvelden. Jeg er utrolig flink til å stresse meg selv opp for alt og ingen ting. Så jeg var på tå hev hele kvelden, og bjeffet til alt og alle (dvs. mann og hund! :wink: ). PMS'en hjalp jo ikke så mye da, må jeg innrømme... Jeg klarte også å miste mobilen min på gulvet i oppgangen. Det har jo skjedd før og mobilen har overlevd, men denne gangen skled den bortover mot vinduet, og der er det en sprekk som den datt ned i og datt ned 2 etasjer! Snakk om uflaks! :redd: Så da var den bare DØD. Og jeg har jo en jobb der jeg bør være tilgjengelig 24 timer i døgnet om trent, så det var krise i heimen. Dro opp til mormor, der jeg fikk låne hennes mobil, for hun bruker den ikke (men kjøpe den, det skulle hun!). Idioten av en IT-ansvarlig på jobben klarte heldigvis å bestille ny til meg på torsdag, men den kom ikke før sent fredag ettermiddag, etter jeg hadde gått. Ja, ja. da venter vel telefonen på meg på jobb i morgen.

Onsdag måtte jeg forberede meg på kurs (skulle holde kurs torsdag, etter 1 mnd pause). Glemte prosjektor, så torsdag morgen måtte jeg få sendt den fra kontoret i taxi til kurslokalet. Jeg blir alltid utrolig effektiv når jeg er stressa... Torsdag kveld var det julebord, og jeg hadde sagt ja en uke i forveien til å være toastmaster. Hadde klart å klore ned noe greier, introduserte alle talerne som hunderaser! Det funket bra (var jo litt usikker på hvordan det ville fungere, alle er jo ikke hundefrelste akkurat), men det funket, for jeg leste opp korte beskrivelser av rasene, så det ble ganske festlig. Hadde faktisk flere som spurte meg hvilken rase jeg trodde de var etter på. Så da gikk det jo bra. Holdt meg edru så jeg kjørte hjem i tolv-tiden. Julebordet var greit, men det suger skikkelig å ha det på en torsdag må jeg innrømme. :evil:

Fredag hadde jeg nemlig ansvaret for juleverksted på senteret der jeg jobber som frivillig. Tok med meg alle papir og stempel stæsj, perler og tilbehør, og så hadde jeg laget pepperkakedeig så vi skulle lage hus. Puh. Det gikk veldig bra, og det var morsomt. Fikk laget ferdig et smykke som jeg skal gi til en venninne i presang til jul. Men PUH! Så deilig at disse hektiske ukene er over!

I helgen har jeg gjort zipp, nada og ingenting. Vidunderlig! Dvs. jeg var hos mormor og vasket vinduene hennes og hang opp julegardiner, men det var bare et par timer, i går. Ellers har jeg og mannen bare kost oss hjemme. Så Pitch Black på DVD og koste oss med mat og snop. I dag har jeg klippet dyret (da hater jeg å ha puddel...), han begynte å bli skikkelig langhåret. Og så har jeg, ja, hva har jeg gjort? Ingen ting. Pustet ut, fått ned turtallet. Digg. Tror jeg fikser neste uke jeg nå! Ingen spesielle ting på plakaten, bortsett fra en tur til en venninne som har bursdag i morgen. Kanskje jeg til og med får tid til å svømme på tirsdag eller onsdag? Håper det!

Jepp, det var månedens (eller høstens?!) oppsummering fra Imax, så skal jeg logge meg på litt oftere fremover... :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...