Gå til innhold

Imax skravler


Imax

Anbefalte innlegg

Nå er vi tilbake i Oslo på en liten mellomstopp mellom besøk hos svigers og hytta på sørlandet. Kom sent i går kveld (søndag) og drar videre i morgen (tirsdag). Foreldrene mine er på hytta med besøk fra England, men de drar igjen på onsdag. Da får vi hytta til oss selv, en stund i hvert fall.

Vi har hatt en veldig flott tur nordover og det er hyggelig å besøke svigers. Har gått opp nesten en kilo på en uke, men det skulle bare mangle når man sitter i sofaen hele uken og spiser i en-timers intervaller. :ler: Vi har vært mye sammen de tre tantebarna, de blir større og større for hver gang. Men kanskje ikke så rart når det fort blir et halvt år mellom hver gang.

En annen ting med å ha ferie er jo at det blir mye kos med Imax-mannen. Det er jo skikkelig knall. Trodde jeg skulle få det i boks med å lage barn, men den gang ei. Trodde slutting med prevensjon betydde ønske om å lage barn? Merkelig. Vi haddde sex to ganger om dagen, inntil han skjønte at det var eggløsning. Da var det ingen sex på tre dager. Da ble det skikkelig oppvask, for som Dr. Phil sier: "Did you have the talk?" Og det var tydelig at vi ikke hadde hatt den. Ikke akkurat på samme planet alltid.

Vi snakket om det, om hva han var redd for osv. Samtidig som jeg presiserer det med min alder, situasjonen vi er i osv. Alt tilsier at det passer å få barn, og det er han enig i. Men dødsredd uansett. Tror vi skal snakke litt mer om det når vi får eggløsningen og krangelen litt på avstand, så får vi se om han slipper opp litt. Men veldig frustrerende for meg, samtidig som det er en ting som er helt sikkert: Vi må være to om dette. Så nå har jeg ventet i mange år, så kan jeg sikkert vente noen måneder til.

Gleder meg skikkelig til å komme til sørlandet. Krysser fingrene for pent vær. Har tre uker til med ferie, det er skikkelig deilig. Frokost klokka 12 er helt utmerket. :wink:

Så det blir nok noen pauser fra KG, hvis ikke vi sniker oss til en internettkafè en gang innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:trøste:

Kjedelig når du trodde at dere hadde bestemt dere for GO! Men han løsner sikkert snart. Det er jo en stor beslutning å ta, så det er fint at den er gjennomtenkt.

Ønsker dere lykke til!

Og fortsatt god ferie, så klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Snart er ferien over, men ikke helt enda! Vi koser oss hjemme i Oslo den siste uka, var egentlig fornøyde med det vi hadde fått med av hytteliv og familie. Det er deilig å bare være hjemme også og gjøre absolutt ingen ting.

Når det gjelder prøving har vi hatt "the talk" og kommet frem til at han har "frist" til å venne seg til tanken frem til jul. Og at det ikke blir noe midt i mellom-løsning, dvs. enten prøver vi eller så prøver vi ikke og bruker prevensjon. Og så har jeg sagt til ham at hvis han vil slutte med kondomer før jul og vil prøve å få barn, så må ha SI I FRA, ikke bare slutte. Kommunikasjon er viktig, spesielt når vi er på forskjellige planeter. Det er viktig at vi begge kan forholde oss til dette, så det kommer nok etter hvert. Uansett er det deilig å ha det avklart, og resultatet viser at kommunikasjon er viktig og avgjørende for forståelse og et godt forhold. Får huske på det til neste gang. :ler:

Det har vært deilig med ferie, samtidig som det skal bli litt deilig å komme tilbake på jobb og gjøre noe nyttig også. Det betyr at ferien har gjort det den skal gjøre: Jeg får vilt og får ny motivasjon til å starte på jobben igjen. Det blir en spennende og hektisk høst på jobben, så det er bare å hoppe i det. Heldigvis har jeg klart å holde meg unna å sjekke mail nå denne uken, og dytte vekk tanker om jobben. Fort gjort å ikke klare å koble av.

Ellers har jeg begynt å lære dyret kantarellsøk! Kjempe morsomt, og han skjønner greia. Så må jeg bare lære ham å sittmarkere, og det tar litt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imax.

Velkommen hjem... :velkommen::kghjerte:

Så fint å fått oppklart ting & tang med mannen, det gjør det litt lettere, kan jeg tenke meg.

Kommunikasjon er en fordel, ja... :tunge1:

Ha en fortsatt fin ferie i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb i dag. Utrolig rart å skulle på jobb etter 4 uker ferie. Litt gøy og, å snakke med folket og føle seg produktiv. Men en generelt masete dag. Masse mail (578, men så får jeg mye spam også da), og det tar faktisk litt tid å komme inn i tankesettet igjen.

Og plutselig var det møter jeg var kallt inn til som jeg ikke visste om, så vips! gikk hele dagen.

Etter jobb møtte jeg kjærsten på Standard for å se på indianer/cowboy utstyr. Han fyller 30 neste mandag (da har vi vært gift i et år!!!) og skal ha westernparty på lørdag. Så da må vi til innkjøp av utstyr. Har kjøpt en lang sort parykk og fjær, så skal ha på meg et brunt skjørt, og så får jeg se hva resten blir... Mannen kjøpte ikke noe, ville egentlig ha poncho og sombrero! Så det blir skikkelig ville vesten. Tror det skal bli gøy. Skal ha litt leker og moro, og litt grilling. Har laget mange morsomme plakater (printer på jobben...) med bilder av gjestene: Wanted Dead or Alive osv. Har funnet bilder som jeg har manipulert til tegning via photoshop, og gitt dem andre navn, eks. Snorre "shotgun" osv. Festlig, festlig. Gleder meg skikkelig til festen, det skal bli gøy (og egentlig ikke så alt for mye styr tror jeg).

Ha det bra alle sammen - i varmen!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært gift i 1 år. Ett års bryllupsdag! Det føles litt rart, og egentlig veldig fint. Vi skal ut å spise på Ylajali. Har aldri vært der før, men har fått anbefalinger. Vi skal spise 5 retters, så dette blir spennende! Jeg og Imax-mannen er sjelden ute å spiser, så dette skal bli en skikkelig "treat".

I helgen feiret vi mannens 30 års dag (som er i dag), med fullt westernparty. Det var utrolig morsomt! Jeg hadde sort parykk med fjær og var en ekte squaw, mens mannen hadde sombrero og poncho og sort bart! Veldig festlig. Det var mange flotte kostymer, hatter og pistoler, folk hadde virkelig gjort seg flid. Det er virkelig kjempe morsomt. Vi grillet mat (veldig enkelt, for da blir det mindre å gjøre på forhånd), og hadde salat og potetsalat til + hjemmelaget brytebrød. Så alle ble mette, og vinen og ølet gikk unna.

Utpå kvelden hadde vi konkurranse der vi delte opp i 4 lag og med 3 oppgaver: Westernspørsmål, hesteskokasting og kjeppheststafett. Utrolig hvor engasjerte folk blir! Veterinærvenninnen min (og hesteeier) hadde med hestesko, så skulle alle kaste hestesko rundt en stokk. Spørsmålene var både vanskelige og enkle, så det gikk også unna. Men det aller, aller morsomste var kjeppheststafetten: Alle lagene fikk et kosteskaft (uten kost) uten hestehode (!), så skulle de løpe en runde som om de red på en hest. Det var ekstrapoeng for alle morsomme ting de fant på underveis. Vi rullet rundt i latter alle sammen, tenk deg voksne mennesker i fullt cowboy/indianerutstyr løpende med et kosteskaft mellom bena mens de roper "yihaa!". :hoho:

Ganske mye senere på kvelden hadde jeg laget en konkurranse (som mannen ikke visste om), der jeg hadde laget mange duste spørsmål som mannen + tre andre skulle svare på: Hans bestekompis, min bestevenninne og min svigerinne. Alle spørsmålene hadde svaralternativer A, B, C eller D, og så skulle de velge et alternativ, og så var det det mannen svarte som var fasit. Og jeg må innrømme at det var mange ganger han selv lurte på hva han skulle svare! Eks. på spørsmål:

Hvem ville han hatt med seg på en øde øy?

a) Siw Jensen

B) Shabana Rehman

c) Gro Harlem Bruntland

d) Jannicke Jarlum

(altså ikke noen Pamela Andersson el.l). Festlig.

Den som vant var faktisk venninnen min! Det førte jo til enda mer latter.

Det var en veldig vellykket fest, og mannen var veldig fornøyd også (og han er ikke en partyløve). Så nå er det mandag og jeg føler jeg hadde ferie i helgen, og det er skikkelig deilig!

Nå må jeg løpe, for vi skal feire vår aller første (eller blir det andre? :ler: ) bryllupsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festen hørtes helt fantastisk ut!

Jeg elsker tema-fester, men det er alltid noen i vennegjengen vår som ikke gidder, de er så redd for å drite seg ut, tror jeg.

Heldigvis er flertallet med på moroa, da.

11. september skal vi ha Bin Laden-fest...

Eller amerikaner og araber-fest - det er vel den moderne utgaven av cowboy og indianer, det vel? :ler:

Gleder meg i alle fall, jeg har skaffet meg arabisk antrekk. Kanskje jeg skal stille i burka, så får jeg prøvd det også...

God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siam - for en festlig idè til fest! hi-hi. Dere får det nok gøy.

Restaurantbesøket var toppers, utsøkt mat. Vi hadde femretters med vinmeny til, så det ble en lang middag (og jeg ble brisen...). Vi var uansett begge enige om at det var verd pengene og at det er fint å markere bryllupsdagen. Dessuten var jo mannen også glad for å feire litt bursdag også (vi giftet oss på bursdagen hans i fjor). Så restauranten anbefales på det sterkeste.

Denne uken har det vært ekstremt hektisk på jobb. Det har ballet på seg med masse arbeid, og i går måtte jeg faktisk på radioen og svare på ekle spørsmål. Sånn er det å være presseansvarlig. Men det gikk veldig bra, jeg fikk sagt det jeg hadde bestemt meg for å si og jeg håndterte spørsmålene bra. Så det blir jo et rush da, man girer seg opp og det tar litt tid å komme ned også. Fikk masse skryt og klem av sjefen min fordi jeg var så flink! Fikk melding fra mamma at jeg burde bli politiker, så flink var jeg til å åle meg unna spørsmålene :ler: Det er virkelig morsomt å jobbe med presse, men utrolig stressende også. Men det er fint å få mer og mer ansvar i forhold til å være talsperson også, for det er gøy. Og alltid uforutsigbart.

Nå er det endelig fredag, og jeg er utslitt. Hadde sommerfest (høst?) på jobben i går, og jeg drakk nok litt for mye, for jeg er virkelig sliten. Følte meg ikke så full egentlig, men sliten er jeg. Kanskje kroppen min bare ikke fikser det lenger. Sånn er det å være gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det litt roligere her på jobb, så jeg har litt tid til å surfe på KG! :ler:

Nå er høsten her for fullt tydeligvis, merker det både på vær og på alt det som skjer på jobben. Men det er helt greit for meg egentlig, selv om oktober og november er de verste månedene for meg. Men dit har vi ikke kommet riktig enda.

Jeg flyr som bare det hjemme, har laget en egen before-bed-time-routine, som gjør at det ser hakket ryddigere rundt meg (og jammen meg er det ikke lettere å holde det ryddig når det er ryddig!) Er veldig fornøyd med meg selv. Får besøk fra svigers i morgen, og gleder meg til å slippe å bruke hele formiddagen på å rydde, rydde, rydde, slik jeg vanligvis må gjøre. Så jeg tror jeg er på rett vei! Har faktisk tatt en ryddings på mailen min her i dag, så baby-steps kan brukes på mange områder.

Ellers har menssyklusen min blitt litt mumbo-jumbo. Forrige gang kom den 4 dager for sent, så jeg tror hele greia har forskjøvet seg. Jeg har IKKE tatt graviditetstest denne gangen, for jeg vet jo at jeg ikke er gravid, men når man ikke bruker prevensjon er det jo alltid en mulighet. Men i dag kom den tuslende. Hadde satt en frist for meg selv til lørdag før jeg skulle teste, men da slapp jeg det. Dealen med mannen er jo å vente til etter jul, så får vi se da. Det er jo snart jul jo! :sjarmor:

Nei, får vel jobbe litt igjen kanskje? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte utålmodige Imax!! Jeg tok hintet første hilsenen...skulle bare ut for å lufte bikkja før jeg spurtet inn for å skrive hilsener igjen..men du kom meg i forkjøpet gitt!! :ler:

Det var jammen en koselig dagbok du hadde, og den var passe lang slik at jeg orket å lese igjennom absolutt alt! Ble litt bedre kjent med deg etter å ha lest da! Og jeg lover å stikke innom igjen!

Hørtes ut som om dere feiret ett-års bryllupsdag svært romantisk..og moro..vi "feiret" på hytta i nord-norge, med lillebroren min på overnattingsbesøk..grillet pølser og spilte kort... :wink: neste år satser vi på en bedre middag.... :sjarmor: Den festen hørtes forresten skikkelig moro ut! minn meg på å bli litt mer oppfinnsom..blir bare vin-kvelder på oss..tema-fest er det lenge siden jeg har vært på!

Uansett: Riktig god helg!!

Stor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Madden. Vi har nok mange ting til felles, både ønske om barn (selv om vi er på forskjellige steder der...) og er hundeeiere!

Nå har jeg svigers fra nord på besøk og alle ser på fotballkamp. Jeg står egentlig over, så jeg benytter sjansen til å koble av med litt KG.

Deilig å ha litt ro til å poste på KG også, for på jobben blir det bare litt innimellom når jeg får helt nok! :ler:

Ellers hadde jeg en veldig hyggelig kveld i går hos en vennninne som jeg ikke ser så ofte. Vi snakket om alt mulig, og hun er en jente det går an å snakke litt "dypere" med, ikke bare oppsummering av hva som har skjedd. Vi snakket bl.a. om hvordan det har vært å leve uten søsteren min (hun døde for 3 år siden), og det var virkelig godt å snakke om det. For nå er det liksom så lang tid siden, at man ikke snakker om det lenger. Men savnet og sorgen er jo der fremdeles, selv om tiden har gjort den lettere å leve med. Dessuten laget hun en utrolig god vegetarpizza + at jeg hadde rester med vin med, så kvelden ble super-duper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig koselig ut!

Og ang. det du sa om å snakke ut..det er godt å ha noen en stoler sånn på, at en kan snakke fortrolig om veldig personlige ting..Selv om tiden går..så synes jeg absolutt ikke at den leger alle sår, noen sår bærer vi med oss resten av livet tror jeg.. Kanskje blekner den verste sorgen etterhvert....

Uansett, godt å høre at du hadde en god samtale med venninnen din!Det hørtes virkelig ut som om dere hadde en kjempekveld!!

Svigers og sport...jo takk..kjenner til det! Jeg har en svigermor som er helt hekta på sport..fotball inkludert! Det er et mareritt å være hos henne når det er fotballsesong..eller store arrangement innen idrett...hun sitter klistra til boksen 24-7...og det er ganske uinterressant spør du meg...hadde hun enda hatt internett da..så kunne jeg gjort som deg..surfa litt på KG!!

Håper du får en flott uke!! :):vinke: :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen Madden! Uken har vært fin den, og det var hyggelig å ha besøk, men hyggelig at de dro igjen... :hoho:

Fredag jobbet jeg som frivillig igjen, på Nadheim, som er Kirkens Bymisjons senter for kvinner med prostitusjonserfaring. Det var en hyggelig kveld (de har åpen kveld fredager der vi lager mat osv), ikke så veldig mange der, så vi fikk til gode samtaler og det var ikke så masete. Men når jeg kommer hjem er det klart jeg er litt sliten, for jeg har dratt rett etter jobb (kl 16) og er ferdig der 21:30. Men det er jo mye sitting i sofaen og skravling med damene, så det er jo ikke så slitsomt egentlig.

Derfor var det deilig i går å bare slappe av. Sov lenge (litt ekstra sengekos siden vi endelig hadde leiligheten for oss selv igjen! :wink: ) og så vet jeg egentlig ikke hva jeg gjorde hele dagen. Leste alle avisene fra perm til perm, jeg elsker å lese Magasinet til Dagbladet på lørdager. Og litt tv-titting, tur med dyret osv. På kvelden lagde jeg en kjempe god pizza som jeg har lært av min vegetarianer-venninne: Tomater, mozarella, litt parmesan og basilikum. Døds-digg. Etter pizzaen dro vi på kino for å se Fahrenheit 9-11, en riktig dag å gjøre det på! Syntes filmen var bra, men syntes faktisk Bowling for Columbine var bedre. I denne filmen var det faktisk ikke så veldig mye nytt som man ikke hadde hørt før. Dessuten savnet jeg litt humoren til Michael Moore, som han bruker så mye.

I dag har jeg vært flink og begynt dagen med en skikkelig gåtur en halvtime med dyret (massssse oppover, blir skikkelig svett) og tok sit-ups, push-ups og ryggøvelser da jeg kom hjem. Veldig god trening, og så blir dyret så glad for å få være med ut på tur. Er veldig fornøyd med at jeg klarte å få ræva i gir, jeg har alltid masse planer om å trene, men kommer aldri til det. Har nemlig et par kilo jeg vil gå ned, men orker ikke å gå inn for full slankekur osv, vil bare ned kiloene jeg har lagt på meg det siste året (3-5). Sier det ikke til så mange, da jeg ikke har lyst til å proklamere at jeg er på slanker'n, for jeg er jo ikke overvektig. Så jeg prøver bare å legge om livsstilen litt, spiser nok alt for mye snop osv. Så nå skriver jeg også ned hva jeg spiser hver dag, det er virkelig en måte å begrense seg på. Men sjokolade har jeg spist i helgen altså, så det er moderat det jeg holder på med. :)

Det store nye for meg er FlyLady-prosjektet mitt. Har blitt veldig flink til å gjøre før-jeg-legger-meg-rutinen, og hele leiligheten ser mye bedre ut bare pga det. Nå har jeg printet ut en hel liste med hva jeg skal gjøre hver dag hele uken, og så skal jeg prøve meg nå til uken. Liker veldig godt tanken på at man skal gjøre alt i løpet av uken og ikke bruke helgen på å rydde. Dessuten er leiligheten ofte slik at jeg ikke tør slippe folk inn, men det er det slutt på. Badet vasker jeg litt og litt "hele" uka (i går tok jeg do, i dag badekaret osv), og kjøkkenet er jeg ganske flink på (mye kjøkken-greier i legge-meg-rutinen), så skal vi se om jeg klarer litt sonearbeid osv. Trives i hvert fall veldig godt hjemme nå, for det ser ikke alltid bomba ut. Bruker en del tid på sidene til FlyLady for å bli inspirert. Så får vi se. Wish me luck!

Det blir spennende å se hva som skjer neste uke. Vi lanserer noen nye greier på torsdag, så det blir nok en del jobbing. Men det er virkelig gøy når det skjer noe, så får vi se hvordan det blir etter på, om det blir litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Jammen er du flink jente ja! Kan ikke du ta å sende over litt energi!! jeg har så lyst til å begynne å ta situps igjen..men har blitt så sløv!!....må ta meg selv i nakken nå ja....

Håper du får en flott uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Madden. Så får vi bare håpe at jeg klarer å følge opp resten av uken... Veide meg i dag, og veide 69,8 kg. Første gang under 70 siden juli, så det er bra. Forventer ikke å gå ned masse over kort tid, men det hadde vært fint å krype nærmere 69 til neste mandag. Men som sagt, ikke veldig big deal, viktig å holde perspektiver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klappe: Flott innstilling! Grattis med vektnedgang! Alle monner drar..og når det ikke er snakk om mer enn noen få kilo du vil ned..så kan du faktisk unne deg å ta det langsomt..da er det større sjanse for at du holder deg der du vil være også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imax!

Jeg har ikke vært noe flink til å komme på besøk til deg i det siste. Og det er jo litt dumt, for det er jo så koselig her.

Ble litt inspirert av det til litt før-leggetid-rydding. Det faktisk ikke så mye som skal til for at det ser mye bedre ut. Også så mye deiligere det er å være i et ryddig hus!

Så flink du er som driver med frivillig arbeid! Hvordan kom du inn på akkurat det?

Jeg var med i Hjelpekorpset før for 15 år siden, men har ikke vært noe flink til å gi av tiden min etter det egentlig. Ikke til andre enn dem jeg kjenner da.

Men jeg har litt lyst til begynne igjen. Har vært og snust litt på frivillighetssentralen...

God natt, Imax! Jeg er nødt til å logge meg av hvis jeg skal rekke å rydde noe før jeg sovner.

Er trøtt etter treninga i dag. Kjenner jeg er sliten i lårene *stolt*

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Siam! Vet godt hvordan det er å ikke ha tid til å lese gjennom alles dagbøker...

Jeg har alltid så lenge jeg kan huske drevet på med organisasjonsarbeid. Husker første gangen jeg ble med i elevrådet gikk jeg i 2. klasse på barneskolen! Og etter det har det gått i ett. Jeg satt i flere år i styret i borettslaget, og da jeg sluttet der hadde jeg lyst til å se på muligheter for å drive litt veldedig arbeid. Og rett borti gata her holder Nadheim til, og så ble jeg litt nysgjerrig på det. Så sjekket jeg på nettet og sendte en mail. Og da ble jeg frivillig der, og jeg jobber der hver 3.-4. fredag. Det er ganske hyggelig, selv om jeg av og til lurer på om jeg VIRKELIG bidrar. Men det er klart det er noen kvelder som er bedre enn andre der. Og historiene til disse jentene er utrolige, og gir meg et godt perspektiv på livet jeg har. Man blir ydmyk av mindre. Jeg vet ikke hvor lenge jeg blir der, har vært der i 1 1/2 år nå, og jeg kunne faktisk tenke meg å være flyktningeguide for Røde Kors. Men alt til sin tid!

Det er vidunderlig å bo i et ryddig hjem! I går var jeg ganske lat, men siden jeg ryddet på mandag ser det fremdeles bra ut. Så håper jeg at jeg får tatt 15 minutter i sonen min i dag, og det er kontoret som ser HELT bombet ut... Baby steps, baby steps. Jeg flyr i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...