Gå til innhold

Familiesagaen de syv søstre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk et innfall av savn for denne serien for et par år siden og sendte Mail til tv2 om ikke det gikk an å få gitt ut dette på DVD, men det var dem ihvertfall ikke interessert i ;p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh savn! Skulle gjerne sett hele serien igjen, hadde lett kjøpt Sumo medlemskap for å se serien, selv om den garantert ikke er like "bra" som jeg husker den fra jeg var 10 - 11 år, haha!

Jeg har tidligere forsøkt å etterlyse norske serier hos NRK blant annet (Lekestue - noen som husker den?), men får bare til svar at de ikke sitter på rettighetene osv osv, så ikke så enkelt det der gitt.

Anonymous poster hash: 6d53c...70a

Da må du jo ta kontakt med de som sitter på rettighetene... ? Jeg tar litt kontakt med Rubicon(eller var det Spartacus...) om tv2sumo ikke får kjøpt inn serien!

Anonymous poster hash: 3e78f...308

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Tuller du med meg? Begge er jo egentlig elendige, men redder seg inn på at det er direkte komisk å se på til tider, av diverse grunner. Men Familiesagaen er mest lættis og går av med seieren.

Anonymous poster hash: 25378...d92

ikke enig. Jeg sybs hotel cæsar har mye bedre skuespill og det var til tider veldig spennende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som spiller Steinar...er ikke det han bergenseren som spiller på Lillestrøm nå? De er kjempelike!

Anonymous poster hash: c39e5...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som spiller Steinar...er ikke det han bergenseren som spiller på Lillestrøm nå? De er kjempelike!

Anonymous poster hash: c39e5...1f3

Begge to heter faktisk Erik.

Kanskje han byttet navn etter serien, da han ble fotballspiller, for å unngå å bli assosiert med denne magiske serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke enig. Jeg sybs hotel cæsar har mye bedre skuespill og det var til tider veldig spennende.

Var det ikke spennende da Bjarte ble funnet død, da Bjarte hev brannbombe inn i restauranten, da Frode ble med på Garbo og kom ut av skapet, da Trygve endelig våknet men ble drept osv osv.

Spenningen var alltid til å ta og føle på i Familiesagaen.

Skuespillet? Det har vært labert i begge serier, men desto mer komisk i Familiesagaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Var det ikke spennende da Bjarte ble funnet død, da Bjarte hev brannbombe inn i restauranten, da Frode ble med på Garbo og kom ut av skapet, da Trygve endelig våknet men ble drept osv osv.

Spenningen var alltid til å ta og føle på i Familiesagaen.

Skuespillet? Det har vært labert i begge serier, men desto mer komisk i Familiesagaen.

joda men var det ikke spennende når victoria var kidnappet og benedicte prøvde å komme swg vekk fra den voldelige kjæresten? Og skuespillet er bedre i hotel cøsar. Anette Hoff er fantastisk. For ukke å snakke om Sossen Krogh og Toralv Maurstad. Syns og Kim Kolstad spiller bra. Serien har tapt seg nå men nå har jeg sluttet å se.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda men var det ikke spennende når victoria var kidnappet og benedicte prøvde å komme swg vekk fra den voldelige kjæresten? Og skuespillet er bedre i hotel cøsar. Anette Hoff er fantastisk. For ukke å snakke om Sossen Krogh og Toralv Maurstad. Syns og Kim Kolstad spiller bra. Serien har tapt seg nå men nå har jeg sluttet å se.

Victoria som var kidnappet var jo bare TEIT! Kosepakke-maset, osv.

Maurstad var med i ett år. Anette Hoff var også med i Familiesagaen, men ja, hun er bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Victoria som var kidnappet var jo bare TEIT! Kosepakke-maset, osv.

Maurstad var med i ett år. Anette Hoff var også med i Familiesagaen, men ja, hun er bra.

kan ikke huske at anette hoff vsr med i 7 søstre. Hun var ikke en av hovedrollene isåfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke huske at anette hoff vsr med i 7 søstre. Hun var ikke en av hovedrollene isåfall

Nei, hun spilte aktoren i saken mot Hoang, og var strålende fornøyd med å få henne dømt for drapet på Bjarte, eller Bjaaarte, som hun omtalte ham som.

Det komiske er som nevnt at Kjetil Bjerkedal hadde flere samtaler med aktoren, hvor han mente at hvordan Bjarte var som person gjorde det forståelig at han til slutt ble tatt av dage og at straffepåstanden mot Hoang ikke burde være så hard.

Og noen år senere dukket Kjetil Bjerkedal opp igjen, som politietterforsker i Hotel Cæsar. Og hadde mange samtaler med Juni. Ringte det ikke en bjelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen år senere dukket Kjetil Bjerkedal opp igjen, som politietterforsker i Hotel Cæsar. Og hadde mange samtaler med Juni. Ringte det ikke en bjelle?

Kjetil Bjerkedal hadde blant annet ansvaret for etterforskningen angående kidnappingen av Victoria, og møtte Juni daglig i forbindelse med dette. At han ikke så at hun var samme person som aktoren i saken mot Hoang Sivertsen var merkelig. I det minste burde han mistenkt at de to var eneggede tvillinger. Dette burde han informert Juni om.

Synes faktisk det er på tide at Hotel Cæsar spiller på dette. Altså, lar Anette Hoff igjen spille denne statsadvokaten, i en sak for eksempel mot Juni selv for offentlig fyll eller noe. Og så ser de hverandre inn i øynene og får nærmest sjokk begge to pga. likheten.

Og så viser det seg at Juni er tvilling og at søsteren ble adoptert bort ved fødselen. Og så finner den slu og sleipe statsadvokat-søsteren ut at hun skal kreve sin andel av familieformuen til The Anker-Hansens, og mye drama.

DET hadde vært spennende!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Nei, hun spilte aktoren i saken mot Hoang, og var strålende fornøyd med å få henne dømt for drapet på Bjarte, eller Bjaaarte, som hun omtalte ham som.

Det komiske er som nevnt at Kjetil Bjerkedal hadde flere samtaler med aktoren, hvor han mente at hvordan Bjarte var som person gjorde det forståelig at han til slutt ble tatt av dage og at straffepåstanden mot Hoang ikke burde være så hard.

kjetil bjerkedal husker jeg spilte i begge ja. Men ikke anette hoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kjetil Bjerkedal hadde blant annet ansvaret for etterforskningen angående kidnappingen av Victoria, og møtte Juni daglig i forbindelse med dette. At han ikke så at hun var samme person som aktoren i saken mot Hoang Sivertsen var merkelig. I det minste burde han mistenkt at de to var eneggede tvillinger. Dette burde han informert Juni om.

Synes faktisk det er på tide at Hotel Cæsar spiller på dette. Altså, lar Anette Hoff igjen spille denne statsadvokaten, i en sak for eksempel mot Juni selv for offentlig fyll eller noe. Og så ser de hverandre inn i øynene og får nærmest sjokk begge to pga. likheten.

Og så viser det seg at Juni er tvilling og at søsteren ble adoptert bort ved fødselen. Og så finner den slu og sleipe statsadvokat-søsteren ut at hun skal kreve sin andel av familieformuen til The Anker-Hansens, og mye drama.

DET hadde vært spennende!

hehe jaaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Jeg husker heller ikke at Anette Hoff har spilt i Syv Søstre. Men Kjetil husker jeg. Syns det er teit at skuespilleren spiller akkurat samme person med samme navn i Cæsar. Må si meg enig i at Cæsar er myyyye bedre. Cæsar er min store guilty pleasure!

Endret av RusaPåPus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gode minner fra denne serien :) Den gikk på tv akkurat på det tidspunktet jeg fikk min første kjæreste, og mange av skuespillerne var lokalkjendiser i Bergen der vi bodde. Husker hun ene (Rikke) var i en stygg bilulykke og fikk arr i ansiktet. Noen av dem var skikkelig høye på seg selv ute på byen. Han som spilte kjæresten til hun unge som ble gravid (Gry?) sa han fikk kompiser til å gå bak folk og lytte på hva de sa om ham etter at han hadde gått fordi dem ;)

Anonymous poster hash: 2ff54...5e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forgår på Laksevåg utenfor Bergen og i Nansens vei den innspillingen der og ikke i Bærum !

Laksevåg ligger ikke utenfor Bergen, det er en del av Bergen.

Anonymous poster hash: 4579d...217

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

http://buzzit.no/dette-gjoer-de-naa

Her står det litt om Kjell-Bjarne!

Nei, det gjør det ikke. Kjell Magne var navnet. Oppkalt etter Bondevik.

Han som spilte Kjell-Bjarne (Sven Nordin) vet vi dessverre så altfor godt den videre historien til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...