Gå til innhold

Familiesagaen de syv søstre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som husker den? på tv2 for mange år siden...

Handlingen skulle vel foregå i Bærum eller rundt der. Men hva var egentlig grunnen til at det var så vanvittig mange bergensere med i serien? Veldig rart at datteren til Billeba og han tynne mørke mannen pratet bergensk når ingen av foreldrene gjorde det og når de attpåtil det ikke bodde i Bergen :sjokkert:

Anonymous poster hash: de1db...007
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De syv søstre er fjellene i Bergen. De kalles det. Er vel ikke så mange som kjenner til det i dag, men de eldre generasjonene kalte de for det.

Anonymous poster hash: a17d4...4db
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg husker at min mor satt klistret foran tven når denne serien gikk på tv :P Selv så husker jeg ikke så mye av serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått det fra at serien foregikk i bærum???

Anonymous poster hash: 47292...90d
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De syv søstre er fjellene i Bergen. De kalles det. Er vel ikke så mange som kjenner til det i dag, men de eldre generasjonene kalte de for det. Anonymous poster hash: a17d4...4db

Det gjelder ikke bare bergensfjellene: http://no.m.wikipedia.org/wiki/De_syv_søstre_(fjell)

Anonymous poster hash: dfa76...50b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det husker jeg! Fikk egentlig ikke lov å se på, men sneik meg til det alikevel. Mye drama der i gården, rasisme, tenåringsgraviditeter og homofili. Akk, så spennende for en 10-åring :P

Anonymous poster hash: 2a2c3...b6d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikken husker jeg enda! Og han som lå i koma i en evighet, på et pleiehjem, uten overvåkning eller noe :P Trygve var det vel?

Anonymous poster hash: 2a2c3...b6d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Noen som husker den? på tv2 for mange år siden...

Handlingen skulle vel foregå i Bærum eller rundt der. Men hva var egentlig grunnen til at det var så vanvittig mange bergensere med i serien? Veldig rart at datteren til Billeba og han tynne mørke mannen pratet bergensk når ingen av foreldrene gjorde det og når de attpåtil det ikke bodde i Bergen :sjokkert:

Anonymous poster hash: de1db...007

Handlingen skulle foregå i Bergen,og det at dattra prata bergensk tenkte ikke jeg så mye over.Det kan fort bli sånn hvis f.eks et par flytter fra Oslo til Bergen og så får barn,så vil ungen da prate bergensk dialekt fordi det er det de prater i bhg,på skolen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker denne serien kjempe godt :) fulgte med hver lørdag selv om jeg var litt liten gir sånne serier. Fikk noen gang det homofile paret barn . Husker de skulle ligge med hver sin dame av ett lesbisk par for å få ett barn hver eller noe ell husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liket i sand/saltkassa!! Får en uggen følelse hver gang jeg ser en slik kasse den dag i dag.

Skulle ønske de kunne sendt den igjen :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det ER faktisk laget en norsk serie Uten Nils Vogt og den sedvanlige gjengen!

Synes å huske vi benket oss forran skjermen, men husker ikke så mye detaljer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FANTASTISK serie! Rett og slett fordi den var så dårlig! Hotel Cæsar er ikke i nærheten.

Spesielt siste episode hadde utrolig mange hysterisk komiske øyeblikk. "Spoilere" følger.
Da Gry satte seg ned og fortalte Steinardo og han pakistaneren at hun skulle ha barn, men at hun ikke visste hvem av de to som var faren. Fantastisk! Ville blitt en meget spennende fødsel.
Enda bedre var det muligens da Roy Bakkjen skulle møte sin nye type og ble fulgt av noen, og hvor gikk han? Inn på Stortinget. Så hvem var hans nye venn? Per Kristian Foss? Utrolig bra.

Anonymous poster hash: 25378...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...