Gå til innhold

¤-06.08.05-¤


leela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så spennende!

Ha en kjempefin lørdag hva nå enn som skal skje! ;)

Ja, da var andre utdrikkingslag over og jenta er sliten!

Klokka fem ble jeg henta av tre venninner (bla ei jeg ikke har sett på et år!) I bilen fikk jeg servert min første (av mange) halvliter :sjarmor:

Vi kjørte opp til huset til ei av de og der var det flere venninner som ordnet istand til taco, siden dette var favorittretten min i ei skoledagbok de hadde funnet ;)

Ei mugge med White Russian ble plassert på bordet og jeg rakk liksom aldri å bli tørst den kvelden. Etter deilig middag var det kaffe og Baylies, og ikke minst vodka med iste.

Etter en stund ankom flere folk, både venninner og kamerater - veldig koselig! Like etter de kom måtte de ut på rebusløp/natursti. Jeg var fasiten, og siste oppgaven dems var å lage en sang om meg.. utrolig morsomt!

Brudgommen dukket også opp etterhvert, sammen med en sjampisflaske :sjarmor: Så kom storebror og skulle vise film. Jeg ble skikkelig tatt på senga. Disse venninnene mine hadde intervjuet og filmet MANGE. Ble veldig rørt! Med på filmen var ungdomsskolelæreren min, mamma, pappa, begge bestemødrene mine, gamle barndomsvenner og naboer, ja.. helt utrolig!

Drikkinga fortsatte selvfølgelig med mer øl, cider og gin tonic. Så var det klart for SingStar :sjarmor: Alltid like moro!

Jeg husker såvidt at vi var en tur innom byen, men ikke så lenge for vi endte opp tilbake der vi starta med et laangt nachspiel. Jeg tror jeg og brudgommen var hjemme i 7-tida til morran idag. Jeg tror :sjenert:

er jeg ihvertfall klar for bryllup om kun 6 små dager :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presten godkjente hele programmet vårt og var veldig akkurat sånn vi ville han skulle være ;) Dette blir bra!

Mamma har fått tak i bånd til å ha rundt bryllupskaka i riktig farge, svigers har kommet hjem fra ferie og svigermor har funnet seg en lekker kjole til anledningen, bestemor har ankommet fra det kalde(varme..) nord, flere slektinger strømmer på - jeg gleder meg! :)

Tirsdag 2.aug

¤ Rydde/vaske kåken (..jeg lurer på hvorfor dette punktet aldri blir strøket av lista :roll: )

¤ Begynne å tenke på hva vi skal pakke til bryllupsreisa (vaske opp klær etc)

¤ Lage festprogrammene

¤ Lage ferdig kirkeprogrammet

¤ B til frisør kl 14:45

¤ Grillfest kl 18:00

Onsdag 3.aug

¤ Brudepikekjole må hentes i Skien

¤ Mamma begynner å lage marsipanroser til bryllupskaka

¤ Øve med folover på å ta på seg kjolen og få til knytinga

¤ Ta sol

Torsdag 4.aug

¤ Sjaketten må hentes i Drammen før kl 16:00

¤ Betale brudesuiten

¤ Bryllupskaka skal pyntes kl 16:00 på jobben, levere kaken på hotellet ferdig pyntet

Fredag 5. aug

¤ Hente amerikanere på flyplassen :)

¤ Manikyr kl 15:00

¤ Levere kaker på hotellet

¤ Stryke og levere kjolen hos frisøren (evt stryke den der?) Må huske ALT av tilbehør (Kjole, slør, sko, torsolette, strømper, undertøy, strømpebånd)

¤ Felles middag hos mamma

¤ Hilse på slektninger hos svigers

¤ Hilse på slektninger som skal bo hos pappa

¤ Reise til forlover å sove(?) der

Lørdag 6.aug

:hoppe:

Endret av leela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er dagen før dagen her... kan ikke skrive så mye for jeg har akkurat tatt manikyr;)

MYE å gjøre!

men.. kjolen er klar, kaka er klar, det meste annet er klart..

Og snart er jeg klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg gift også! :)

Deilig følelse som jeg ikke har rukket å kjenne så altfor mye på ennå, men skal bruke de neste to ukene på å fordøye.

Rekker ikke skrive mer nå, må pakke, men kommer med rapport etter hjemkomst om 2 uker!

Her er et par bilder fra dagen ;)

Utenfor kirken

Rett før middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Rapport fra dagen:

Først nå, tre uker etter den store dagen kan jeg sette meg ned og skrive om hva som skjedde. Så lang tid har det tatt for alle inntrykkene å synke helt inn. Det er fortsatt litt rart å tenke på at vi faktisk er gift. Men det er en deilig følelse, gled dere alle kommede bruder :hjerte:

Det hele startet egentlig fredag morgen da vi dro for å hente amerikanske gjester på flyplassen. Vi fikk innlosjert de hos mamma og mens jeg var og fikk manikyr, tok brudgommen de med på sightseeing i byen her. Etter det bar det rundt på forskjellige familiebesøk, og vi møtte alle de tilreisende gjestene. Nest siste stopp var middag hos mamma med de aller nærmeste, inkludert forloverene våre, kjempekoselig! Utpå kvelden hadde jeg + forlover noen småting som måtte ordnes på hotellet før vi dro hjem til henne. Da vi kom hjem til henne satt flere venninner ute og ventet på oss med sjampanje ;) Vi hadde noen små mimretimer på verandaen før jeg og forlover la oss og sovnet etter en lang dag.

Jeg våknet i det klokka ringte kl 07 og hoppet i dusjen. Da jeg kom ut derfra, sto det sjampanje og ei bok og ventet på meg. En scrapbook av utdrikningslaget mitt ;)

Vi fikk i oss litt frokost mens det høljet ned regn. Men vi lovet oss selv at det ikke skulle ødelegge dagen, og det gjorde det på ingen måte!

Så dro vi til frisøren og ble fiksa på håret og i ansiktet, og SÅ kom kjolen på! Jeg har ikke tall på hvor mange som lurte på åssen nervene var, men det lurte jeg også på for jeg hadde INGEN! ..jeg skulle jo bare love å leve resten av livet mitt med mannen jeg elsket, var det noe å ha nerver for da? MEN.. da jeg gikk inn i kirken og sto foran forrenget... DA begynte magen og si fra at noe snart skulle skje! Og da forrenget ble dratt til side og lillesøster gikk sakte oppover kirkegulvet... og da jeg og pappa tok første steget.. DA kom nervene for fullt! Da kjempet jeg for livet for ikke å gråte! Det hjalp lite å kikke opp på brudgommen min, jeg ble jo ikke mindre rørt av å se han tårevåt :hjerte: Jeg husker faktisk ingen ting av musikken som ble spilt, hverken inn eller ut.. jeg var nok i en annen verden den halvtimen der.

Venninnen min sang så vakkert "Det Vakraste", presten var så flink og ikke minst, brudgommen, så kjekk og god som han var :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Vielsen var en sterk, men så nydelig opplevelse.

Vi kom oss ut av kirken, og regnet hadde stoppet! Hilste på alle og dro avgårde til fotografen som bare tok en times tid. Vi ankom hotellet tidligere enn planlagt, mer tid til gjestene - helt perfekt!

Utenfor kirken

Vi satt oss til bords og brukte ca tre timer på middagen, helt som planlagt. Mange taler som sa mye og som brang frem tårene hos de fleste. Og også en sang ble det, fra jentene mine, utrolig morsom!

Rett før middag

Etter middag tok vi i mot flere gjester, og så fulgte bryllupskakeskjæring av den hjemmelaga kaka som var kjempemektig og god :sjarmor:

Kaka

Så var det brudevals og mer kaker, kaffe og dans etter det.

Vi holdt ut helt til ca midtnatt tror jeg. Da begynte vi å si ha det og takka alle gjestene. Det tok over halvannen time, men vi ville ikke bare stikke av. Så bar det i vei til et annet hotell og sjekke inn i brudesuiten der. Jeg ble båret over dørstokken og frokosten smakte godt i sengen formiddagen etter :sjarmor::hjerte: :hjerte: :hjerte:

Vi svever enda på skyer etter vårt drømmebryllup og to avslappende uker i Florida.

Det er så herlig å være mann og kone!

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...