Gå til innhold

¤-06.08.05-¤


leela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jo først fortelle at det var jeg som fridde ;)

Jeg er egentlig ganske imot det å gifte seg, og skulle jo aldri gifte meg..

Men så ble jeg sammen med gutten min da, og han var av helt annen omfatning og ville veldig gjerne gifte seg. Mens jeg var fast bestemt på at jeg aldri skulle, og mente at vi var like lykkelige som samboere.

Men jeg vet jo at dette er mannen jeg vil være med resten av livet, så hvorfor ikke kaste mine fordommer mot bryllup (lang historie - skillsmissebarn..) ut av vinduet og overraske ham med et frieri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen min gikk ut på å gi ham en scrapbook der det lå to ringer på siste side. Jeg har brukt 4mnd på å lage boka og forbrede frieriet - sånt tar tid!

Her er et referat fra dagen:

Jeg var ganske tidlig oppe og fikk sendt min kjære avgårde på jobb. Så var det å rydde alt som ikke skulle stå i stua inn på soverommet slik at det var klart til medhjelperene mine skulle komme. Klokka 11:00 ble jeg henta, og turen gikk til polet (1,5l sjampis ), butikken etter litt mer alkohol, skobutikken etter nye sko og tilslutt blomsterbutikken etter rosene.

Så bar det hjem igjen og vi kunne begynne å sette ut lysene. Vi telte, og tilsammen hadde jeg 110 forsjellige lys tent. Etter litt kom mamma med indrefileten hun hadde marinert for meg, samt de hvite dukene jeg skulle ha på bordene. Jeg dekket bordet og klokka begynte å nærme seg 14:00.

Jeg ordna meg ferdig og jentene mine sto på farten til å reise før min kjære skulle komme hjem. De ønsket lykke til og "kanskje vi sees seinere ikveld da"

Nå var jeg alene og nervene var like rundt hjørnet! Da klokka ble 16:00, så rev jeg rosebladene fra hverandre og strødde de fra inngangen og inn til stua og på alle borda. Da klokka ble 16:30 orka jeg ikke vente lenger og tente alle lysa. Men det skulle ta enda 22 minutter før svigerfar ringte og sa at nå var sønnen hans på vei!

Tida gikk utrolig sakte før jeg hørte noen velkjente skritt i trappa. Jeg så for meg han komme opp, gå litt bortover gangen og åpne konvolutten som hang på klinka.

Døra gikk opp - og der sto han!

Han smilte fra øre til øre da han så lys etter lys etter lys - men ingen anelse hadde han om hva som ventet.

Han lukket døra og kom bort til meg i sofaen. Jeg sa ikke mye, "bare kom og sett deg her du."

Jeg forklarte at jeg hadde laget en presang til han, og at den måtte åpnes nå. Han bladde sakte og leste alt veldig nøye (..og jeg som var sikker på at han ville bare bla fort over alle de sidene jeg hadde brukt SÅ mye tid og krefter på!! Men nå var jeg så utolmodig, og ville bare at han skulle komme frem til siste side!)

Han synes boka var veldig fin og måtte gjengjelde alt som sto der før han gikk videre.. MEN..

Så kom han til siste side - og skjønte fortsatt ikke hva "Vil du?" betydde ikke før han åpnet kortet og så hva som lå der

Jeg tror ikke det går an å beskrive de minuttene etter han fant ringene med ord, det må oppleves. Han ble ihvertfall overlykkelig og etter litt sa han bare: "jeg vil! jeg vil!!" Vi fikk hver våre ringer påsatt, spretta sjampisen og klimaks var nådd ..trodde vi!

Mens min kjære dusjet og ordnet seg, lagde jeg ferdig maten. Vi spiste og koset oss, og jeg kunne endelig fortelle han alt det jeg har holdt på i over 4 måneder - det var deilig det! Og om alle de gangene jeg eller noen andre har holdt på å avsløre seg, men han sa han aldri i verden hadde trodd at jeg skulle finne på noe sånt og hadde aldri tenkt tanken.

Klokken 19:30 sto vi klare til å bli hentet slik som vi hadde fått ordre om. Jeg hadde jo en viss anelse om hva som kom til å skje, men kvelden ble over all forventning.

Etter noen minutters venting rullet en splitter ny BMW opp på siden av oss og sjåføren var min kjæres sjef. Han kom ut og lukket opp døren og vi tok plass. Turen gikk rundt omkring i byen og vi skjønte mindre og mindre hvor vi skulle, helt til han svingte inn ved min venninnes hus. Der ble vi møtt av mine brødre, foreldre, min kjæres bror og foreldre, og ikke minst ca 20 av vennene våre. De ønsket oss velkommen med stjerneskudd og mer sjampanje. Dette var helt overvelmende og både jeg og min kjære ble målløse.

Etterhvert gikk vi inn og fortsette festen der. Vi fikk gaver og blomster, men det stoppet ikke der. Seinere på kvelden satt alle snuta mot byen og vi møtte mange kjente som overraskende nok visste om planene da alle skulle gratulere

Dette var uten tvil den beste dagen i livet vårt hittil og nå kan vi ikke vente til august neste år (min kjære har begynt å titte på brudebuketter allerede )

Ja, dette var lørdagen.. ble veldig mye det her, så takk hvis du gadd å lese alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en perfekt kveld!! Og så utrolig god idé når det gjaldt frieriet!

Lykke til videre med forberedelsene! Vi "snakkes" nok siden vi begge er 2005-bruder! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en perfekt kveld!! Og så utrolig god idé når det gjaldt frieriet!

Lykke til videre med forberedelsene! Vi "snakkes" nok siden vi begge er 2005-bruder! :-)

Det gjør vi helt sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Igår ringte de fra kirken og da var datoen endelig i boks. Pluss at vi fikk det tidspunktet vi ville ha det på!

Lørdag 6.august kl 14:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da var brudesuiten bestilt!

Alt dette er inkludert i prisen:

# rommet blir gjort klart med dempet belysning

# rosenblader blir spredt utover sengen

# badekåper på rommet

# gratis inngang til spa-avdelingen

# såper på badet

# badeskum/oljer til badekaret

# fruktfat

# musserende vin

# hjerteformet kake/sjokolade

# bryllupsfrokost på senga om ønskelig

# sen utsjekk

Alt dette for kun 1690,- !

Gjett hvem som gleder seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var brudesuiten bestilt!

Alt dette er inkludert i prisen:

# rommet blir gjort klart med dempet belysning

# rosenblader blir spredt utover sengen

# badekåper på rommet

# gratis inngang til spa-avdelingen

# såper på badet

# badeskum/oljer til badekaret

# fruktfat

# musserende vin

# hjerteformet kake/sjokolade

# bryllupsfrokost på senga om ønskelig

# sen utsjekk

Alt dette for kun 1690,- !

Gjett hvem som gleder seg :D

OI OI det var da billig, hvor er dette hen da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på Grand Hotell - ikke i Oslo, men i Kongsberg. Sikkert derfor det ikke er så dyrt. Jeg ble overrasket at det ikke var dyrere, men skal ikke klage :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Og da var penger sendt til min søster i USA, så da blir kjolen min bestilt i løpet av uka :)

Ting som er i orden til nå:

¤ Brud og Brudgom

¤ Forlovere

¤ Kirken kl 14:00

¤ Ringer

¤ Kjole - snart bestilt

¤ Toastmaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...