Gå til innhold

Bruke eggløsningstester


Imax

Anbefalte innlegg

Jeg er relativt fersk i faget, men ser ingen grunn til å ikke legge alt til rette for å bli gravid når vi først er i gang. :)

Er det nødvendig å bruke eggløsningstester eller er det litt "hysterisk" når dette egentlig blir vår første testperiode? Jeg har regelmessig mens og merker slim (som dere beskriver som eggløsningsslim) 14-10 dager før mensen.

Hva vil dere som har prøvd litt anbefale?

Og til slutt: Hvilken type test anbefaler dere evnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Imax.

fortsatt lite å gjøre ...***kniiiis*****

Jeg brukte CB El tester, skulle se om jeg hadde EL og når. Fikk ikke noe utslag på de i den syklusen jeg brukte de.. var hos legen et par dager etter jeg trodde jeg hadde EL og det viste seg at jeg begynte på EL den dagen istedet... er ikke mye klokere..

Jeg spurte gynekologen om EL testene og han sa at det var bare bortskastet penger. HVis du har regelmessig syklus er det bare å "kjøre på" . Har du uregelmessig må du teste over mange dager (bruke 2 pakker) og det kan bli dyrt,.

Det er min erfaring, jeg har bare brukt EL test den ene perioden.

Prøv gjerne en syklus for å bekrefte at det er den tiden du har EL...

Lykke til !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, har ikke lite å gjøre jeg?!?!? :hoho:

Takk cappo, tror jeg dropper EL-tester, er litt redd for overfokus når vi i utgangspunktet ikke har (eller vet om) problemer med å få barn.

Får finne på noe annet å gjøre her på jobb nå. Kanskje jobbe? :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, har ikke lite å gjøre jeg?!?!? :hoho:

Får finne på noe annet å gjøre her på jobb nå. Kanskje jobbe? :hoho::hoho::hoho:

Ja jobbe ja....... det er jo en tanke.... kanskje jeg skal prøve på det jeg også.... :hoho:

jeg er jo tross alt på "jobben" ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits i å begynne med EL-tester allerede i første pp, nei - der er jeg helt enig.

Det som er fint med slike tester, er jo at du kan finne ut når du har EL da, slik at du er sikker på at dere "treffer". Det gjelder jo om du har regelmessige sykluser også.

Men igjen - tror det er for tidlig å stresse med dette til å begynne med.

Men, OM en først skal begynne å teste etter EL, så vil jeg heller anbefale dere å kjøpe Persona testpinner (8 i pk for ca 130,-)

Disse fungerer på samme måte som EL-tester, men er jo MYE billigere!!! :Nikke:

Siden Persona egentlgi ikke er EL-tester, men en prevensjonsmetode, så får du ikke med noen "tolke-veiledning" i pakningen (for den skal egentlig brukes sammen med en monitor som forteller deg om du er i en fruktbar/ufruktbar periode)

For tolkehjelp så er denne siden super:

www.pernille.info/persona.htm

Lykke til med prøvingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...