Gå til innhold

Spiller det noen rolle hva man kaster bort livet på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For egentlig er jo alt bortkastet, uansett hva man gjør og hvordan man lever.. Og det er FAKTA.

Folk er forte til å dømme meg som en som "kaster bort livet sitt", fordi jeg ikke jobber, har kjæreste, barn, eget hus eller bil.. Jeg driter i disse tingene, de kommer ikke med meg når jeg dør uansett. Jeg er mer keen på å drikke mens jeg kan, se gode filmer, spise god mat og slike "banale" ting. Ser ikke poenget med å jobbe mot noe bare fordi samfunnet forventer det.

Når jeg er død, er jeg uansett død og det spiller liten rolle hva jeg utrettet i livet. Jeg har selv erfart hvordan det er å miste en forelder, og derfor vil ikke jeg ha barn f.eks. Man kommer aldri ordentlig over det. Det er superegoistisk å få barn.

Jeg er ikke depressiv, men har et realistisk syn på livet, noe de fleste mennesker mangler evner til å ta inn over seg. De lever på en rosa sky.

Livet er hardt og meningsløst, for meg gjelder det å utnytte det gode ved livet, som f.eks alkohol og mat. (Og ja, jeg er faktisk tynn, jeg trener mye pga fotball). Jeg mener jeg ikke er en større taper enn en advokat eller lege.

Anonymous poster hash: a3e63...c45
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 16ab4...972

Skrevet

Jeg vil nå si du er depressiv ut over det du skriver. Kanskje en tur til psykolog hadde vært lurt? Du jobber jo for å forsørge deg selv, slik er livet. Så du lever av penger andre sliter seg ut for deg? DU er egoist som ikke bidrar og drar lasset. Synd Norge er oppbygd så slike slabbedasker som deg bare kan drive dank

Anonymous poster hash: 310c9...6ac
  • Liker 4
Skrevet

Haha, digger deg! Er faktisk helt enig, bruk livet ditt på hva du har lyst å bruke livet ditt på! Kunne ønske jeg kunne gi "faen"

• Liker 3
Skrevet

Jeg fantaserer om å ta sekken på ryggen og bare reise. Leve fra hånd til munn, satse på at mat dukker opp. Blir jeg drept av ville stammemenn i Afrika, eller får ebola, so be it.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fantaserer om å ta sekken på ryggen og bare reise. Leve fra hånd til munn, satse på at mat dukker opp. Blir jeg drept av ville stammemenn i Afrika, eller får ebola, so be it.

Hvorfor gjør du ikke det da? Det må da være langt mer givende enn å kadye kaste bort livet foran TVen.

Anonymous poster hash: 16ab4...972

• Liker 1
Skrevet

synes dette var godt skrevet egentlig jeg. har også lagt merke til at samfunnet hele tiden setter krav til deg og forventer at du skal leve ett kjedelig A4 liv som "alle" andre.. sånt liv vil ikke jeg ha. Jeg vil riktignok ha jobb (som jeg ikke får) men det andre som barn og gifting gir jeg langt F i. det er ting som ikke inntereserer meg.

• Liker 4
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Ja, livet er meningsløst og vi burde alle ta kollektivt selvmord.

Men det kommer ikke til å skje. Og til tross for at vi alle kommer til å dø en dag så har vi en eksistens som består i uendelig mange sekunder, der vi erfarer glede eller sorg, og alt i mellom, og det vi gjør med de sekundene har en betydning/mening, for oss selv og andre.

Drit i de som dømmer deg. Du bestemmer hva du gjør med livet ditt, og så lenge du ikke gjør noe som får negative konsekvenser for andre (dersom du ikke jobber så får det negative konsekvenser for andre fordi de må betale din lønn), så skal man egentlig være fornøyd. Kanskje kommer det en tid der du føler at du vil bidra mer, men dersom du er fornøyd med det livet du lever nå, så fortsett med det!

Endret av Rainstorm
Skrevet

For egentlig er jo alt bortkastet, uansett hva man gjør og hvordan man lever.. Og det er FAKTA.

Folk er forte til å dømme meg som en som "kaster bort livet sitt", fordi jeg ikke jobber, har kjæreste, barn, eget hus eller bil.. Jeg driter i disse tingene, de kommer ikke med meg når jeg dør uansett. Jeg er mer keen på å drikke mens jeg kan, se gode filmer, spise god mat og slike "banale" ting. Ser ikke poenget med å jobbe mot noe bare fordi samfunnet forventer det.

Når jeg er død, er jeg uansett død og det spiller liten rolle hva jeg utrettet i livet. Jeg har selv erfart hvordan det er å miste en forelder, og derfor vil ikke jeg ha barn f.eks. Man kommer aldri ordentlig over det. Det er superegoistisk å få barn.

Jeg er ikke depressiv, men har et realistisk syn på livet, noe de fleste mennesker mangler evner til å ta inn over seg. De lever på en rosa sky.

Livet er hardt og meningsløst, for meg gjelder det å utnytte det gode ved livet, som f.eks alkohol og mat. (Og ja, jeg er faktisk tynn, jeg trener mye pga fotball). Jeg mener jeg ikke er en større taper enn en advokat eller lege.

Endelig en som ser det akkurat slik som meg :bolledeig: .

Jeg gidder heller ikke kaste bort livet på noe jeg ikke vil. Jeg gir meg faen i hva moralistene i samfunnet mener, de får bare leve videre i stresshelvetet sitt. De har valgt det selv.

Jeg derimot nyter livet i fulle drag. Gjør akkurat det jeg vil 24/7. Og dette hadde ikke 10 ville hester fått meg til å slutte med. Jeg har null ansvar, null møteplikt noe sted.

Jeg kaster sikkert vekk livet mitt. Det gjør dere også. Men forskjellen er at jeg har en fantastisk frihet dere ikke har. He he he he :icon_lol:

Anonymous poster hash: 54d6d...80f

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor jobber du ikke? Alle burde jobbe, så sant de ikke er syke da.

Anonymous poster hash: 1631e...14f

Skrevet

Du står fritt til å kaste bort livet på hva du vil, men det er jo ikke nødvendig å være en usympatisk, parasittisk jævel mens du holder på. Det er fullt mulig å kaste bort livet sitt på ting man trives med uten å snylte på oss andre i samme farta.

Anonymous poster hash: bfa14...f6e
  • Liker 10
Skrevet

Det at du ikke har jobb, og ikke ønsker å jobbe, gjør deg til en verdiløs parasitt som snylter på andres arbeid og inntekt. Resten av det du skriver er innafor, men skaff deg for helvete en jobb.

• Liker 4
Skrevet

Det er bare i velferdsstaten Norge at folk får slike holdninger. Hadde du hatt den holdningen i andre land, så hadde du sulta og havna på gata. Vi har blitt et land med kravstore egoistiske latsabber, som forventer at alle andre skal dra lasset. På tide å våkne, før velferdsstaten går adundas.

Anonymous poster hash: d3f76...0dc

• Liker 8
Skrevet

Så du mener at andre må jobbe for at du skal få sitte på rævva hele livet å ete og se film. Edelt!

Men regner vel knapt med at du evner å skjønne at noen må yte en innsats for at Norge skal gå rundt, men det driter vel du i!

• Liker 3
Skrevet

Det er bare i velferdsstaten Norge at folk får slike holdninger. Hadde du hatt den holdningen i andre land, så hadde du sulta og havna på gata. Vi har blitt et land med kravstore egoistiske latsabber, som forventer at alle andre skal dra lasset. På tide å våkne, før velferdsstaten går adundas.

Anonymous poster hash: d3f76...0dc

Tipper han fort hadde sett meningen med å jobbe og yte hvis noen fjerner trygda hans ja. Bo i pappboks og spise mat fra søpla eller jobbe? Da blir det plutselig mer meningsfylt alt sammen.

• Liker 4
Skrevet

Tipper han fort hadde sett meningen med å jobbe og yte hvis noen fjerner trygda hans ja. Bo i pappboks og spise mat fra søpla eller jobbe? Da blir det plutselig mer meningsfylt alt sammen.

Velferdsstaten kommer uansett til å falle sammen med alt som minner om en moderne sivilisasjon på et eller annet tidpsunkt, ettersom konkurransen om mat- og vannressurser kommer til å tilta. Og folk som ts kommer til å være de første som blir utryddet når det igjen blir den sterkestes rett som gjelder.

Anonymous poster hash: 97349...4a5

Skrevet

Jeg ser virkelig poenget ditt!

Man blir presset inn i et A4 liv hvor meningen med livet er å få seg en bra jobb, fint hus, mann og barn og hele denne "normale" pakka..

Dette er ikke riktig for alle og jeg er glad noen innser hva som er viktig i DERES liv og følger sin drøm. Være seg om det er å reise rundt og leve fra hånd til munn, flytte i skogen og leve av naturens ressurser eller noe enklere slik som å velge et alternativt yrke, være frivillig barnløs osv..

MEN! Jeg reagerer på holdningen din. Du vil ikke jobbe i det hele tatt.. Bare nyte livet og drite i at pengene du får faktisk kommer fra andre som pliktoppfyllende betaler skatt og sørger for at vi har såppass god velferd i dette landet. Du er ikke en av de som fortjener å nyte av de godene.

Og sist men ikke minst: Jeg ser at fokuset ditt er veldig på det å kunne drikke alkohol!

Om jeg hadde sagt at jeg ikke ville jobbe, ha mann og barn, hus eller noenting, men bare sitte hjemme og røyke hasj og spise mat. Da hadde vel de fleste vært enige om at jeg har et problem..

• Liker 4
Skrevet

Det er ingen som sier at du må få barn eller utrette noe stort i livet. Det er ikke sånn at ingen av de som har jobb forstår at de skal dø en dag, og at du har oppdaget noe genialt som ingen andre noen gang har tenkt på. Men de er ikke så tette i pappen at de tror fattigdom og økonomisk utrygghet blir veldig kult de neste 60 årene.

Det handler ikke om at alle må ha biler og hus, men at et liv blir nikjipt uten et minimum av goder, om så bare muligheten til å velge mellom kylling og biff, vann eller øl, 17 eller 23 grader i stua om vinteren.

Skrevet

Endelig en som ser det akkurat slik som meg :bolledeig: .

Jeg gidder heller ikke kaste bort livet på noe jeg ikke vil. Jeg gir meg faen i hva moralistene i samfunnet mener, de får bare leve videre i stresshelvetet sitt. De har valgt det selv.

Jeg derimot nyter livet i fulle drag. Gjør akkurat det jeg vil 24/7. Og dette hadde ikke 10 ville hester fått meg til å slutte med. Jeg har null ansvar, null møteplikt noe sted.

Jeg kaster sikkert vekk livet mitt. Det gjør dere også. Men forskjellen er at jeg har en fantastisk frihet dere ikke har. He he he he :icon_lol:

Oss "moralister" er faktisk de som betaler for at mange av dere snyltere kan nyte friheten deres. Om du har spart opp til å leve uten forpliktelser selv så kunne jeg ikke brydd meg mindre, men om du hever offentlige ytelser du har jukset deg til så tar jeg meg retten til å moralisere da jeg er en av de mange som betaler for at du og likesinnede kan drive som du gjør.

Men, men. Jeg tipper dere får en hard overraskelse den dagen velferdsstaten går under. Det har allerede begynt. Oljeinvesteringene faller som følge av at man finner mindre olje samtidig som de sosiale utgiftene øker. På et eller annet tidspunkt er det stopp og da står du på bar bakke om du har en tom cv og ikke har jobbet på mange tiår.

• Liker 3
Skrevet

Oss "moralister" er faktisk de som betaler for at mange av dere snyltere kan nyte friheten deres. Om du har spart opp til å leve uten forpliktelser selv så kunne jeg ikke brydd meg mindre, men om du hever offentlige ytelser du har jukset deg til så tar jeg meg retten til å moralisere da jeg er en av de mange som betaler for at du og likesinnede kan drive som du gjør.

Men, men. Jeg tipper dere får en hard overraskelse den dagen velferdsstaten går under. Det har allerede begynt. Oljeinvesteringene faller som følge av at man finner mindre olje samtidig som de sosiale utgiftene øker. På et eller annet tidspunkt er det stopp og da står du på bar bakke om du har en tom cv og ikke har jobbet på mange tiår.

Nuvel.

Jeg bryr meg veldig lite om hvordan det går i Norge eller på resten av jorden etter jeg er død. Det er heller ikke min oppgave å sikre at andre skal ha et velstandssamfunn å komme til, da jeg har pga dette valgt å ikke ha barn. Hvorfor skulle jeg da slite og rive for at andre sitt avkom skal skumme fløten?

Skjer ikke.

Når det gjelder din spådom om at velferdsstaten går under, tror jeg neppe vi på uføretrygd har noe å bekymre oss over på veldig lang tid. Det er så vanvittig mye som må kostnadskuttes før vi får noe kutt.

F.eks: Dagens innvandring, kulturtilbud, alderspensjonene til folk må reduseres kraftig, høyere skatt på den vanlige ansatte, osv.

Jeg tror nok at mange da har mye mer å bekymre seg over enn jeg trenger å bekymre meg over min dårlige cv. Deriblant disse som lever godt nå på høye lønninger og med høye lån. Disse er ikke vant med å leve godt slik som jeg kan med mine fattige 23000 i mnd. De har desverre lagt seg på et mye høyere forbruk, og vil følgelig slite mye tidligere enn meg.

Dagens Norge er allerede teknisk konkurs pga de vanvittige pensjonsutbetalingene som venter. Over 7000 milliarder.

Å redusere til de uføre er nok det siste som kommer til å skje. Siden vi ikke har noe annet sikkerhetsnett :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...