AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #1 Del Skrevet 1. september 2014 Vi må avgjøre om vi skal gå for innbytte eller selge bilen vår privat, men lurer litt på erfaringer. Det er snakk om en tre år gammel Ford Focus, topp utstyrt. Tilsvarende biler ligger mellom 190-230 hos forhandler, mens innbytteprisen vi har fått ligger en god del under dette. Hvor vanskelig er det å selge såpass "nye" biler privat? Er det verdt innsatsen? Hvor mye bør vi isåfall legge oss på?Anonymous poster hash: 693dd...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 1. september 2014 #2 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Nå er det lenge siden sist jeg solgte en bil privat. Men hva legger du i ordet innsats? For i mine øyne så er det bare å evt vaske bilen utvendig og støvsuge inni (prøve å få vekk flekker). Så knipse noen GOD bilder i en god kvalitet, for å så skrive litt om bilen for å så legge den ut på Finn.no? Mer er det vel ikke å gjøre eller kanskje jeg glemte noe vesentlig viktig med å selge bil privat. Hvor mye får dere i innbytte? Endret 1. september 2014 av -Leon- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Del Skrevet 2. september 2014 Tenkte mer på "innsatsen" som i hvor lang tid det tar, kontraktskriving, kostnader ved annonsering osv. Vi har fått tilbud om 150.Anonymous poster hash: 693dd...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 2. september 2014 #4 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) 150 så hadde jeg tatt innbytte av bilen da slipper du folk som gnåler og vil prute på prisen. Annonse på Finn koster fra ca 270.- Endret 2. september 2014 av -Leon- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mutz Skrevet 2. september 2014 #5 Del Skrevet 2. september 2014 Mange velger jo å kjøpe nyere biler rett fra forhandler fordi man da vet at det er gjennomgått sjekk, mest sannsynlig er service nettopp gjennomført og at det generelt kan være lettere å forholde seg til en forhandler med tanke på lån, eventuelle feil/klager, og lignende. For min del så jeg utelukkende etter bil hos forhandler når jeg kjøpte "nygammel" i juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 2. september 2014 #6 Del Skrevet 2. september 2014 Det er mye jobb å selge bruktbil i dagens Norge. Ting tar tid. Det er veldig mange lignende biler på markedet - alle selger kliss like biler (stv, diesel, grå/svart), så det blir bra med pruting hvis du er så heldig å få en telefon. Jeg ville tatt bilen i innbytte, så lenge du har råd til det og at det ikke bare blir en prinsippsak. Husk at forhandler bruker en del penger på bilen mens de har den i butikken, så det er sjelden de tjener kjempegodt på innbyttebilene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 2. september 2014 #7 Del Skrevet 2. september 2014 Gode bilder, overbevisende tekst, populær bil og en god pris - så er bilen solgt på nuølkommaniks. Bytta bil ofte en periode og det viktigste er at bilen er ren på bildene og at du kan vise til servicehistorikk. Annonsér til 200000, hvis du synes det er riktig, og si at du tillater litt pruting. Tom med 10% avslag har du penger nok til en solid sydenferie ift forhandlerens tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 3. september 2014 #8 Del Skrevet 3. september 2014 Forhandlerpris er uoppnåelig for en privat selger. Et sted mellom innbyttepris og forhandlerpris er vel det mest realistiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #9 Del Skrevet 3. september 2014 Ta en naf-test og si det i annonsen. Gjør kjøper trygger. Anonymous poster hash: 813ce...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aqila Skrevet 5. september 2014 #10 Del Skrevet 5. september 2014 Etter min mening så er det vanskelig å selge alle biler som ligger over prisklassen 220 000,- kr privat. Jeg kjøper biler ofte, og vil taper mye penger når jeg selger de etter 7-8 mnd. fordi jeg ikke gidder å selge privat.. Det er kjempe vanskelig å selge privat... etter mine erfaringer ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå