Joelle Skrevet 6. juli 2004 #1 Skrevet 6. juli 2004 Vi er invitert i et engelsk bryllup i august, og jeg er veldig i tvil om dresskoden. I invitasjonene står det "the groom's party will be wearing morning suits". Hva betyr dette?????? Er det veldig formelt??? Avslappet?? Vil nødig troppe opp i ballkjole hvis det er uformelt eller omvendt...Noen som vet?
Joelle Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2004 Å kjære!! Vil det si at alle de mannlige gjestene i bryllupet bør ha sjakett, eller betyr det at brudgom etc. har det og at de andre dermed kan ha dress for eksempel. Og hva skal damene ha hvis mennene har sjakett? Gallakjole?
AugustBrud'04 Skrevet 6. juli 2004 #4 Skrevet 6. juli 2004 Å kjære!! Vil det si at alle de mannlige gjestene i bryllupet bør ha sjakett' date=' eller betyr det at brudgom etc. har det og at de andre dermed kan ha dress for eksempel.[/quote'] Er ikke sikker på dette, men vil tro at de andre gjestene kan ha dress ja. Sjakett er tradisjonelt formiddagsantrekk, dvs. mindre formelt enn smoking eller kjole og hvitt. F.eks. i kronprinsbryllupet i Spania, som var formiddagsbryllup med vielse kl. 11 etterfulgt av lunsj i stedet for middag, der var herrene kledd i sjakett og damene i korte kjoler (dvs. ikke galla). Så hvis antrekket skal være sjakett for herrer så er det ikke gallakjole for damene.
Piglet Skrevet 6. juli 2004 #5 Skrevet 6. juli 2004 Det er så vidt jeg vet vanlig at damer har på seg hatt i engelske brylluper, og en eller anden for for drakt. Piglet
Aelwyn Skrevet 6. juli 2004 #6 Skrevet 6. juli 2004 Lei fire bryllup og en gravferd da vel, der bruker de sjakett.
~*Unni*~ Skrevet 6. juli 2004 #7 Skrevet 6. juli 2004 [Av Innlegg Aelwyn quote] Lei fire bryllup og en gravferd da vel, der bruker de sjakett
Aelwyn Skrevet 6. juli 2004 #8 Skrevet 6. juli 2004 Har: The Wedding Planner Mitt fete store greske bryllup Kate & Leopold Pretty Woman etc.... Ække giftesjuk og håpløs romantiker jeg, neida. :oops:
Catzy Skrevet 6. juli 2004 #9 Skrevet 6. juli 2004 Har familie i England, og de er like imponert hver gang vi stiller i bunad. Selv om resten av damene som regel stiller i drakt eller tilsvarende kjole. De fleste mennene stiller gjerne i dress. Du kan jo spille dum utlending, og spørre på forhånd hva som forventes av gjestene. Catzy
Gjest Xavia Skrevet 6. juli 2004 #10 Skrevet 6. juli 2004 Du kan jo spille dum utlending, og spørre på forhånd hva som forventes av gjestene. Det der synes jeg var et godt råd!
Joelle Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2004 Blir nok til at vi spør ja, men høres ut til at det ikke er så formelt som jeg fryktet. Det med å ha på seg bunad er jo egentlig en god ide...får forhøre meg litt...
Gjest the imp Skrevet 9. juli 2004 #12 Skrevet 9. juli 2004 Da familien min var i bryllup i England da jeg var liten ble de svært imponert over bunadene våre ja, men det kan jo bli fryktelig varmt i et sommerbryllup da. Jeg ville spurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå