Gå til innhold

MYE luft i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et voldsomt problem med mye gassdannelse i magen, har hatt det siden 10 årsalder og har aldri klart å bli kvitt det. Jeg har forsøkt endring av kosthold, en haug av forskjellige urter og tabletter fra apoteket o.l, uten hell. Har testet meg for allergier, men har ikke fått påvist noenting (gluten f eks).

Det går egentlig helt greit når jeg er hjemme hos meg selv, for da kan jeg slippe ut luft når det passer, problemet er at hvis kjæresten er hos meg eller jeg er hos han så må jeg jo holde meg, å da kan det jo gå timesvis/døgn før jeg får mulighet til å slippe ut luft. Det resulterer i at magen blir veldig oppblåst og vond og jeg får ganske voldsomme lyder fra magen (høres ut som eksplosjoner i magen...).

Og når vi skal sove, ender jeg opp med å våkne hvert 3 minutt i frykt for å faktisk prompe i søvne. Til slutt sovner jeg jo, og våkner hver morgen i full panikk fordi jeg tenker at han må jo ha hørt meg prompe noe voldsomt i søvne.. Jeg syntes det er ganske pinlig og føler meg ikke komfortabel med å snakke med han om det..

Hva skal jeg gjøre? Noen med samme problem?? Jeg føler at det er litt psykisk, for når jeg slapper helt av med noen (nær familie f eks) så får jeg ikke så mye luft, og jeg har heller ikke så mye luft når jeg er hjemme alene f eks, men ellers er magen konstant oppblåst og jeg må slippe luft heele tiden.. :s

Anonymous poster hash: dd6fb...b4b
Skrevet

Ja jeg har samme problem. Har løst det med å slippe ut "garanterte lydløse fiser". Ta tak i den ene rumpeskalken og dra den vekk fra den andre, slik at anus er udekket... da skal den være lydløs.

Anonymous poster hash: 86093...bde
  • Liker 1
Skrevet

Ja jeg har samme problem. Har løst det med å slippe ut "garanterte lydløse fiser". Ta tak i den ene rumpeskalken og dra den vekk fra den andre, slik at anus er udekket... da skal den være lydløs.

Anonymous poster hash: 86093...bde

Men jeg vet ikke om det lukter eller ikke, det er ikke alltid det ikke lukter noe:/

ts

Skrevet

Gå på do?

Jeg har selvsagt forsøkt å gå på do :P men det er ekstremt lytt både i min leilighet og hans, og jeg har som sagt litt skrekken for at han skal lukte noe hvis han går inn rett etter meg..

Lurer egentlig på om noen har noen tips til hvordan man kan roe ned luften i magen som jeg ikke har prøvd?

Skrevet

Har et lignende problem, men jeg har skjønt at melk,hvetemel, rå grønnsaker, sukker og raffinerte karbohydrater gjør det verre samt søtningstoff. Har konkludert med at jeg har irritabel tarm.. Har vurdert og kutte melk og mel helt men det er jo ikke lett......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...