Jump to content
Kokos

Kokos

Recommended Posts

Kokos
Den 5/27/2016 at 20.55, lille_frosk skrev:

For en fiiin oppdatering! Og 2280 gram - det er ikke verst!! Du er jammen en god matlagingsmaskin! :Nikke: Klapp deg selv på skulderen for den innsatsen :) Godt å høre at det går bra med dere altså!

4 timer siden, kaffemor skrev:

Så godt å høre at hun vokser og legger fint på seg :strix: Hvordan går det med dere nå? Håper du koser deg i bobla :nigo: 

Takk @lille_frosk!:klem: Startet å svare deg for en stund siden, men kom visst aldri helt i mål. Det var da snuppa var 4 uker så det tok meg bare 3 uker å fullføre. :fnise: 

I dag er hun altså 7 uker og jeg koser meg enormt i bobla, @kaffemor! Dette er virkelig det beste jeg noensinne har gjort. :hjerter:

Denne uka har vi vært på 6-ukerskontroll for både henne og meg. Hun på helsestasjonen og jeg hos gynekologen som sendte meg avgårde i ambulanse sist jeg var der. Fikk vist fram vesla, gitt han et takkekort og tatt celleprøve i samme slengen. :) Godt å ha det overstått.
Den fine vektoppgangen til snupp har fortsatt og på torsdag veide hun 2905 gram og ble målt til 49 cm. Regner med at hun bikker 3 kg hvert øyeblikk hvis hun ikke har gjort det allerede og lurer på om jeg må ta meg en tur på helsestasjonen til uka bare for å se tallet. :jepp:

Ellers flyr dagene med amming og kos. :hjerte: Mest rolige dager siden hun fortsatt helst skal skjermes litt for ståk og støy, men vi har hatt en del barselbesøk, vært på noen trilleturer og ukentlige turer til helsestasjonen for å veie + ett treff med barselgruppa. Vi har fått hjem igjen hunden som har vært hos foreldrene mine mens jeg har vært innlagt. Hadde ikke sett han på 3 måneder og var veldig spent på hvordan det ville gå. Det ble litt intenst de 2 første dagene, men etter det så har ting roet seg og det går egentlig veldig fint. :Nikke: Han har noen skarpe bjeff innimellom som jeg var spent på hvordan hun ville takle, men stort sett så ser det ut som hun ikke enser det engang.

Er ikke så god på å legge igjen spor i andres dagbøker om dagen, men jeg er innom og oppdaterer meg med ujevne mellomrom.

:klem: og fortsatt god helg til deg som er innom.

Fortsetter under...

Diddles

Høres helt perfekt ut :hjerte: La det fortsette sånn :strix: Hun tar jo godt igjen på vekta, det er så deilig når de legger godt på seg!! Kos dere videre!!! :klemmer: 

Blondie65

Så kjekt at frøknen legger på seg og strekker seg. Kjekt å høre at du koser deg i barseltiden.

Kakaoen

Så koselig å lese oppdateringen din 😍 blir så glad når jeg hører at du koser deg :jepp: Lille er jo bare helt ekstremt skjønn 😍😍

lille_frosk

Håper dere har en fin sommer! :hjerte:

Annonse

Kokos

:vinke: 

Lenge siden sist, ganske nøyaktig 2 måneder. Tenk at lille snupp var 2905 gram og 49 cm sist jeg skrev her.:daane: Nå er hun 4,8 kilo og 57,5 cm. :nigo: Hun gliser, skravler, klasker på lekene sine og er generelt megasøt. :hjerte: Alt går veldig fint og hun vokser og utvikler seg akkurat som hun skal. Hun er stort sett blid og fornøyd, litt vondt i magen og kveldsuro av og til, men ikke noe unormalt og det er ikke noe problem å holde ut selv om det selvfølgelig kan være slitsomt (som det er for alle med små babyer fra tid til annen). Pappaen er superflink med henne og har så mye kjærlighet for den lille jenta si at jeg blir helt varm i hjertet. :rodmer: 

I dag har hun fått vaksiner i sprøyteform for første gang og det var ikkeno kult for henne :grine:, men det gikk heldigvis fort over. Helsesøster så også at hun hadde sopp i munnen, så nå har vi fått medisiner for det. Har gitt henne 1 dose så langt og det var ikke veldig populært. Hun brakk seg som bare det, stakkar. Håper hun venner seg til smaken etter hvert for kuren varer i svimlende 25 dager. :rolleyes: Har ellers ingen nevneverdige plager på grunn av det, så ammingen går heldigvis veldig fint.

Nå begynner hun å grynte borti vugga her, så jeg får avslutte og poste innlegget, eller så blir det vel ikke noe av. :P

Fredag i morgen, så god helg da dere! :blomst:

Guest Grastusta

Hurra! Så fint å høre fra deg, og godt at alt går så bra :) 

^^Belle^^

Ååå, så fint å høre fra deg! :rodmer: 

Tenk at hun er blitt så stor! :hjerte: 

Kakaoen

Så koselig å lese en update fra deg :rodmer: Dagene flyr jo..

Sjela

Så koselig å lese oppdatering fra deg! Tiden flyr virkelig! :rodmer: Du må gjerne oppdatere oss litt oftere om finingen din :hjertesmil:

Kokos

God lørdag! :sol:

Sitter i sofaen og koser meg med en :kaffekopp: mens vesla sover i vugga si. De 2 siste dagene har det gått fint å legge henne i vugga når jeg ser at hun er trøtt, vugge litt på den, også sovner hun faktisk. :hakeslepp: Det har ikke funket tidligere foråsidetsånn. I går sovnet hun for natta et par timer tidligere enn hun har pleid også, så det det skjer ting med sovingen om dagen. Jeg nyter det så lenge det varer! :)

Siden sist har vi vært på babysvømming 2 ganger! :hoppe: Hun er så megasøt uti vannet der. :hjerter: Veldig flink, men blir også veldig sliten og litt grinete etter hvert. Første gangen hyyylte hun da vi var ferdig og tilbake i garderoben så prøver å unngå det framover, og heller ta henne ut av vannet tidligere hvis hun begynner å bli grinete. Gikk bedre allerede gang nr. 2 og hun holdt ut hele økta. Hun var dessuten med i pappagarderoben, så jeg slapp hele det garderobestresset - ganske digg!

Nei, nå er hun visst ferdig med powernapen sin!

Ha en fin helg da, dere! :hjerte: