Jump to content
Kokos

Kokos

Recommended Posts

Kokos

Puh, føler at det går litt i hundre om dagen, men det er mye gøy egentlig!

Ved siden av forelesninger og innleveringer jobber vi med å få på plass en avtale med en bedrift som vi skal skrive bacheloroppgave for. Vi har 2 aktuelle bedrifter og de er to av de største, viktigste selskapene her i byen - gøy! :hoppe: Vi har fått ok fra ett av selskapene, men temaet vi potensielt kan skrive om hos det andre selskapet er enda mer spennende, så jobber mye med å avklare hva det blir til. Det tar opp litt energi, men er et luksusproblem! :jepp:

På jobb er det også hektiske dager, med ymse problemer/utfordringer som den nye ledelsen vil komme til bunns i. Heldigvis for meg er det ting jeg har ganske god greie på og derfor har jeg kunnet bidra til å løse en del av det. Veldig gøy å få muligheten til å bli tauet inn og være litt problemløser!

Sikkert ikke så gøy for utenforstående å lese, men det er mye dette dagene mine består av for tiden. :fnise: Jobber 50 % i tillegg til studiene så det blir ikke tid til så mye annet.

Neste uke er det forelesningsfri og det skal bli helt nydelig. :strix: Og snart, snaaaaart, er jeg helt ferdig med studier og kan begynne å jobbe fullt igjen. :nigo:

I dag har jeg bestemt meg for snarvei-middag igjen: Sushi! :sikle: Det er motivasjon og belønning (på forhånd) for at jeg skal ta en effektiv økt med husarbeid sånn at det blir strøkent til helga. :husarbeid:

Fortsetter under...

Kakaoen

:vinke: Hei. Her vil jeg følge med :)

Gud så skummel lesing ang celleprøven, men så utrolig godt å høre at det endte bra.

Siden mars i fjor har jeg tatt 5 celleprøver. Kom på nå at jeg ikke har fått svar på den siste som ble tatt i juni. Jeg burde vel ringe gyn og høre om den endelig gikk igjennom :klo: for jeg ser jo nå hvor ufattelig viktig dette er :)

Tenker det blir bra å bli ferdig med studiene :) er du ferdig til jul? :)

Kokos

:vinke: Hei. Her vil jeg følge med :)

Gud så skummel lesing ang celleprøven, men så utrolig godt å høre at det endte bra.

Siden mars i fjor har jeg tatt 5 celleprøver. Kom på nå at jeg ikke har fått svar på den siste som ble tatt i juni. Jeg burde vel ringe gyn og høre om den endelig gikk igjennom :klo: for jeg ser jo nå hvor ufattelig viktig dette er :)

Tenker det blir bra å bli ferdig med studiene :) er du ferdig til jul? :)

Hei :vinke: Så koselig!

Det har vært veldig skummelt, og er fortsatt litt skummelt egentlig. Gleder meg til et par kontroller er overstått og forhåpentligvis bekrefter at alt er ok. :Nikke:

Bare ring gyn og spør. Det er godt å få bekreftet at alt er ok (og det er det nok siden du ikke har hørt noe). Er det noen spesiell årsak til at du har tatt så mange celleprøver?

Jeg er ferdig med studiene til sommeren, så halvannet semester igjen. :)

----

For noen fine høstdager vi har nå! Her er det vakre høstfarger og stort sett :sol:

I helgen har jeg vært hos foreldrene mine, det var veldig godt og koselig. :hjerte: I går hadde jeg fri og gikk lang tur med hunden, fikk gjort en del ting hjemme og droppet alt som hadde med skole og jobb. Føles ut som jeg har punktert litt når jeg først har fått litt ro og nå blir jeg helt sliten av å lese det forrige innlegget mitt :sjenert::fnise:

Kjæresten kommer endelig hjem i dag. :strix: Han skulle egentlig kommet hjem i helgen, men det har blitt dyttet på flere ganger på grunn av ulike hindringer. Derfor blir det super-tirsdag med hjemmelaget pizza og øl i kveld. Gleder meg! :nigo:

Håper dere andre også har en super tirsdag! :)

Kakaoen

Jeg har tatt så mange prøver fordi ingen har gått igjennom :( hadde et par hvor legen fikk tilbakemelding om at de ikke inneholdt nok celler til å kunne analyseres. Og noen har vært forurenset med blod i prøven. Det er sånt som skjer sa gynokologen :( derfor håper jeg virkelig at denn jeg tok før sommerferien gikk i boks :)

Når skal du på neste sjekk? :)

Høsten er utrolig fin :) her i sør har den vært så veldig varm. 20 grader i går. Hvilken del av landet bor du? :)

Kos deg med pizza, øl og mann :)

Kokos

Jeg har tatt så mange prøver fordi ingen har gått igjennom :( hadde et par hvor legen fikk tilbakemelding om at de ikke inneholdt nok celler til å kunne analyseres. Og noen har vært forurenset med blod i prøven. Det er sånt som skjer sa gynokologen :( derfor håper jeg virkelig at denn jeg tok før sommerferien gikk i boks :)

Når skal du på neste sjekk? :)

Høsten er utrolig fin :) her i sør har den vært så veldig varm. 20 grader i går. Hvilken del av landet bor du? :)

Kos deg med pizza, øl og mann :)

Å, så kjedelig! Satser på at den har gått gjennom nå og at alt er ok. Det er sikkert derfor du ikke har hørt noe denne gangen. :Nikke:

Jeg skal på kontroll i midten av november. Takk for at du minnet meg på det, kom på at jeg måtte ringe og sjekke om jeg blir innkalt eller må bestille time selv. :)

Jeg bor i en liten by på østlandet. Det har vært varmt og deilig her også, skikkelig idyllisk. Fra helgen er det meldt mye regn framover, men synes det er koselig også jeg. :hjerte: Høst :hjerte:

Det var megakoselig å få hjem kjæresten i går! Han var veldig sliten etter en lang reise så det ble en kort, men fryktelig hyggelig kveld! :rodmer:

Kokos

For en fin helg dette har vært! :hjerte: Der samboeren har vært er det visst helt elendig mat (og han er ikke kresen) så når han kommer hjem må vi alltid spise noe ekstra godt. Mens han var borte avtalte vi at vi skulle gå ut og spise når han kom hjem og i går var vi "på date". :rodmer: 4-retters middag med tilhørende drikkepakker (øl til han og alkoholfritt til meg som kjørte). :sikle: Det var så enormt koselig og ikke minst mye god mat! :daane:Middagen i dag blir slettes ikke verst den heller, akkurat nå står det en viltgryte og putrer på ovnen. Med øl, kantarell og brunost. Potetmos, lokal eplemost og mammas rørte tyttebær ved siden av. :spise:

Ellers har jeg brukt en del tid på kjedelige innleveringsoppgaver ( :kvalm:), men i stad ble jeg endelig ferdig så nå skal resten av kvelden skal nytes med god samvittighet. :Nikke:

Men nå: MAT! :hoppe::sikle::spise:

Annonse

Blondie65

Så deilig å kunne gjøre noe utav hjemmehelger :)

Kokos

Så deilig å kunne gjøre noe utav hjemmehelger :)

Veldig! :jepp:

----

Samboeren hadde en liten opprydning i tingene vi midlertidig stuet vekk på et rom da vi flyttet og kom over dagbøkene mine fra da jeg var cirka 15 til 18. Jeg foretrekker at de er gjemt og glemt, men måtte bla litt i dem siden de dukket opp, og hjelp... Det er vondt å lese. Og litt gøy. :fnise: Brutalt og jævlig fra en følsom, ærlig, og noen ganger full tenåring. Mye mer underholdende lesning enn denne dagboken. :ler: Samtidig blir jeg litt imponert over tenårings-Kokos som leste Bjørneboe, Tsjekhov og Tarjei Vesaas, hang på Cinemateket og var politisk engasjert. Og som hadde liste over julegaver som var klare "psykisk, men ikke fysisk". :ler: Men alt dramaet, jeez. :daane:

Den ene dagboken åpner med:

"Gud, nok en deprimerende jævla kveld."

Bestevenninnen min hadde fått seg kjæreste og jeg var tredje hjul på vogna. :fnise: Det jeg har skrevet høres komisk ut nå, men jeg husker at det føltes oppriktig vondt da. Ah, tenåringsproblemer. :rodmer: Er så glad det er et tilbakelagt kapittel!

Blondie65

Jeg brant mine tenåringsdagbøker - det var for vondt å bla i dem. Det var godt å brenne dem for jeg sa på en måte at det vonde ikke er meg lenger.

Kokos

Jeg brant mine tenåringsdagbøker - det var for vondt å bla i dem. Det var godt å brenne dem for jeg sa på en måte at det vonde ikke er meg lenger.

Skjønner deg veldig godt! Jeg har vurdert, og vurderer fortsatt, å brenne mine også. Går gjennom hele følelsesspekteret når jeg leser i dagbøkene, fra å bryte ut i latter til å bli fysisk kvalm. Samtidig synes jeg at de er litt for verdifulle, fordi det er så mange gode og detaljerte beskrivelser av alt det intense og vonde tenåringer gjennomgår. Andre ting er selvfølgelig bare flaut.. :ler:

^^Belle^^

Åh, så flaut og fint på samme tid! :ler: Jeg har aldri skrevet dagbok, bortsett fra året jeg bodde i Frankrike. Skoledagbok med utklipp og bilder og hele pakka. Er innmari glad for å ha den i dag! :jepp:

Kokos

Åh, så flaut og fint på samme tid! :ler: Jeg har aldri skrevet dagbok, bortsett fra året jeg bodde i Frankrike. Skoledagbok med utklipp og bilder og hele pakka. Er innmari glad for å ha den i dag! :jepp:

Ja, det må være et veldig fint minne! :jepp: Dagbøker egner seg egentlig best når det er noe spesielt som foregår. Skriver ikke dagbok i hverdagen lenger selv (bortsett fra her da :fnise:), men har skrevet de gangene jeg har vært på lengre reiser. De er det skikkelig stas å ha! :jepp:

---

Note to self: Unngå vg.no, er nesten sikker på at man snart risikerer ebolasmitte ved å gå inn der. :rolleyes:

Kokos

Fredagskvelden tilbringes med oppgaveskriving i sofakroken, brus + snacks ved siden av og det nye albumet til Weezer. :hjerte: Det er studier lullet inn i så mye kos at jeg nesten ikke merker at jeg jobber, perfekt! :nigo:

http://youtu.be/l_P926G6vWs

Annonse

Kokos

Det var fredag sist jeg skrev her og i morgen er det fredag igjen, allerede! :strix: Det har som vanlig vært jobb og skole på repeat, men i går var også kjæresten og jeg på konsert for første gang på lenge! Konserten var riktignok ganske kjedelig. :fnise: Det er ikke helt min type musikk, og i hvert fall ikke live oppdaget jeg. Men det gjaldt bare selve konserten. Å være ute med kjæresten var veldig koselig. :rodmer:

Neste uke skal jeg ikke på jobb i det hele tatt og kan bare konsentrere meg om studier. Har mange innleveringer og er sliten om dagen, så det skal helt nydelig. :nigo:

God helg da dere! :strix:

Blondie65

God helg til deg også.

Kakaoen

God helg :blomst: Kos deg masse :) Mange planer for helgen?

Edited by Kakaoen

Kokos

God helg :blomst: Kos deg masse :) Mange planer for helgen?

Takk, det samme! :) Ingen store planer! Vi skulle egentlig brygge øl, men samboeren har blitt syk så det ser ut som det utgår. Dermed er kalenderen helt åpen foreløpig, men det blir i hvert fall noen gode turer med hunden (i snø/slaps :hakeslepp:), litt studier og mye avslapning. :Nikke: Og helt sikkert litt ekstra god mat. :spise: Elsker å ha god tid til matlagning i helgen, det er liksom litt avkobling det også. :hjerte:

Blondie65

Åpen kalender er det kjekkeste som finnes. Aktiviteter er kjekt det også, men en tom kalender betyr gode stunder med tid for avslapning og hobbier.

Kokos

Åpen kalender er det kjekkeste som finnes. Aktiviteter er kjekt det også, men en tom kalender betyr gode stunder med tid for avslapning og hobbier.

Helt enig med deg! :Nikke:

Helgen har vært veldig fin. :) Har sovet lenge og slappet av mye, og det er tydelig at det trengs. Er så sliten etter alt som har skjedd i år og har liksom ikke hatt mulighet til å hente meg inn igjen. Men nå er det søren ikke lenge igjen av semesteret og da får jeg en lang juleferie. :nisse:

Startet dagen med en liten joggetur før frokost (vel, brunsj) i formiddag, har fått gjort unna litt klesvask og fulgt med på p3aksjonen/TV-aksjonen underveis. Satt til og med ut en lykt for å ønske bøssebærerne velkommen - for en gangs skyld var jeg nemlig forberedt og hadde sørget for å ta ut penger. :nigo: Har testet Trines oppskrift på chilikylling med chorizo, tomater og rotgrønnsaker for første gang. Den kan anbefales! :jepp: Har til og med vurdert å bake kanelsnurrer, og selv om det ikke ble noe av må det vel bety at jeg har fått samlet opp litt energi i løpet av helgen. Studier har det blitt heller lite av, men det blåser jeg i.. :fnise:

I morgen er det verken forelesning eller jobb, deilig! Planen er å likevel stå opp samtidig med samboeren. Spise frokost og lufte hunden før jeg setter meg ned med studier. Hvis jeg tar med meg en kopp kaffe og setter meg på arbeidsplassen med den fiine utsikten får jeg forhåpentligvis jobbet litt effektivt. :)

Kokos

Hørte Vålerenga Kjerke på Beat for beat og ble helt sentimal. :grine::rodmer: Savner stort sett ikke Oslo så mye, men den sangen rørte ved en nerve og vekket de varme følelsene for mine favorittsteder i Oslo; Gamlebyen, Kampen, Vålerenga og Rodeløkka. Måtte til og med inn på finn.no for å se på leiligheter og drømme meg bort. :sjenert::fnise: