Jump to content
Kokos

Kokos

Recommended Posts

Kokos

:goodbye:

Velkommen til dagboken min!

Generell dagbok: Side 1-11

Prøving:  Side 11-14

Graviditet: Fra side 14

Edited by Kokos

Fortsetter under...

Kokos

IKEA på en lørdags kveld. Det føltes helt feil, men fordelen må vel være at omtrent ingen andre gidder å bruke lørdagskvelden sin der? Neida, vi var på ingen måte alene og det var nesten mer masete enn andre tider i uka. Men vi fikk tak i det vi skulle ha og kom oss ut relativt raskt.

Vi flyttet på forsommeren så dette er første semester i ny bolig og det er stas! Her er det plass til både kontor til samboeren, og arbeidsplass til meg på et av gjesterommene. Har kjøpt et skrivebord jeg skal sette foran vinduet med den flotteste utsikten. Regner med at det blir mange, og forhåpentligvis effektive, studietimer der framover. :Nikke:

Ser hunden har lagt seg foran skapet hvor vi oppbevarer Dentastix så jeg får ta hintet og gi han litt lørdagsgodt. ;) Deretter venter sofaen og en god bok :nigo:

Kokos

Første innlegg fra ny arbeidsplass. Er veldig fornøyd! :nigo: Hunden har allerede funnet sin plass under bordet, med sin varme pote oppå min fot. :hjerte:

Har satt meg til rette med kaffe, melkesjokolade og semesterets første innleveringsoppgave som jeg håper å bli ferdig med i løpet av kort tid sånn at jeg kan gjøre noe mindre fornuftig resten av søndagskvelden. :)

^^Belle^^

:vinke: Woohoo, ny dagbok! :hoppe:

Sjokolade og kaffe høres herlig ut! Her går det i knasking av middagsrester selv om jeg ikke er sulten (pasta+pesto er min kryptonitt), pepsi max og True Blood. :nigo:

Pingting

Bok! :hjerte:

Kokos

:strix: Besøk i dagboka! :velkommen:

:vinke: Woohoo, ny dagbok! :hoppe:

Sjokolade og kaffe høres herlig ut! Her går det i knasking av middagsrester selv om jeg ikke er sulten (pasta+pesto er min kryptonitt), pepsi max og True Blood. :nigo:

Det var skikkelig godt, og innleveringsoppgaven ble levert. :nigo: Ble til og med sittende lenge etter at jeg var ferdig fordi det var så hyggelig å sitte der med den fine utsikten ut mot byen. :rodmer:

True Blood! Jeg ramlet av et eller annet sted underveis, men lurer på om jeg skal ta det opp igjen og se fra første sesong. Trenger en ny serie :jepp: Pasta+pesto og pepsi max hørtes ikke feil ut det heller, nam!

Bok! :hjerte:

:nigo:

------------

Dagen i dag har vært ganske kjip. Kan komme tilbake til det senere, men venter på telefon eller brev fra lege/sykehus som skal komme denne uka. Er rett og slett redd, og når jeg i tillegg har sovet lite/dårlig i natt så er motstanden mot de negative tankene omtrent ikke-eksisterende. Heldigvis kommer kjæresten snart hjem og det hjelper å ikke være alene. Ikke at jeg har vært helt alene, hunden har ikke forlatt min side et eneste øyeblikk og følger etter meg overalt. Han er så rar og god når han merker at jeg er utafor. :rodmer:

Annonse

^^Belle^^

Oi! Håper ikke det er noe veldig alvorlig! :klem:

Så godt at hunden er der for deg! :rødmer:

Kokos

Oi! Håper ikke det er noe veldig alvorlig! :klem:

Så godt at hunden er der for deg! :rødmer:

Ja, han er så søt og god å ha rundt seg :hjerte:

Kan like gjerne fortelle med en gang, trenger ikke være så hemmelighetsfull. Og hvis noen leser dette og kjenner meg igjen hadde jeg satt pris på å få vite det, skriv her eller send en PM. :)

Tidligere i år fikk jeg påminnelse om å ta celleprøve av livmorhalsen, bestilte time og fikk gjort det med en gang. Rundt samme tid fikk jeg behandling for en liten flekk med "snill" hudkreft (typ 2 enkle behandlinger så er det ok) og synes det var ekkelt nok, så jeg håpet virkelig alt annet var ok.

Så, 2 dager før siste behandling ringer legen meg og forteller at jeg har celleforandringer grad 3. Var så sliten etter et hardt semester og det andre at jeg fikk et lite sammenbrudd på telefonen, men tross alt var det bra - det er det flott at vi har et system for å oppdage disse tingene. :Nikke:

Jeg blir henvist videre og tar flere prøver/biopsi som bekrefter resultatene, hvilket vil si at jeg må opereres (konisering). Dessverre var dette i juni, så jeg måtte vente i cirka 2 måneder på operasjonen og har ikke hatt den råeste sommeren til tross for helt fantastisk sommervær.

For 3 uker siden ble jeg operert. Det var litt nervepirrende fordi jeg skulle få narkose og bli operert for første gang i mitt liv, men det gikk veldig greit. Følte meg utrolig godt ivaretatt og er så takknemlig for de flotte menneskene som jobber i helsevesenet. :hjerte: Og narkosen var bare nydelig :fnise: Det var en lett narkose, var bare borte i 20-30 minutter, men det føltes ut som en fantastisk natt med søvn.

Det skulle bli tatt prøver av det som ble fjernet og det som er igjen, for å forsikre at man har fått med alle celleforandringene. Hvis prøvene ikke var ok ville kirurgen ringe meg, og forrige uke ringte telefonen. :sukk:

Det så ut som de hadde fått med alle celleforandringene og vel så det, men i det som var fjernet hadde de funnet en kreftsvulst (finnes det et kjipere ord?).

Prøvene er derfor sendt videre til Radiumhospitalet og det er dette jeg venter svar på. De skal avgjøre om jeg er ferdig behandlet. Hvis ikke vil jeg bli rådet til å fjerne livmorhalsen eller hele livmoren. Jeg får antakeligvis et brev eller en telefon i løpet av uka. Håper i løpet av uka betyr nærmere tirsdag enn fredag.. :gjeiper: Hater å vente på svar.

Alt dette setter selvfølgelig i gang alle mulige vonde og vanskelige tanker, og følelsen av (eller bekreftelsen på) at man har null kontroll er... bare blæh!

Føler meg litt bedre nå enn tidligere i dag, og det var litt godt å skrive dette. Nå skal jeg ta meg en deilig, varm dusj og bare slappe av. Kanskje forberede meg litt til forelesning i morgen, hvis jeg orker/gidder. :)

Blondie65

Hei, her vil jeg følge med.

Kokos

Hei, her vil jeg følge med.

Så hyggelig, velkommen! :)

^^Belle^^

Ånei, så skummelt! Forstår godt at du er redd! :klem: Krysser alt jeg har for at alt ser bra ut. :pls:

Kokos

Ånei, så skummelt! Forstår godt at du er redd! :klem: Krysser alt jeg har for at alt ser bra ut. :pls:

Tusen takk, setter pris på alle gode tanker! :klemmer:

Har skummet gjennom kapitlene vi skal gjennomgå på forelesningen i morgen (snork!) og nå skal jeg sette på True Blood. Første episode i første sesong :nigo:

Pingting

Oisann, dette var ikke lite. Ord blir litt fattige i en sånn situasjon. Jeg skjønner ihvertfall utrolig godt at du hater å vente på sånne svar, jeg tror vel omtrent hvem som helst med et minimum av omløp i hodet hadde vært rimelig på tuppa i din situasjon. Det er liksom ikke måte på hva du skal utsettes for her; først de skumle funnene, så operasjon, så flere skumle funn og så mulige skumle nyheter? Jeg krysser fingre og tær og alt mulig rart for at du får beskjed tidlig i uka, og at beskjeden er av det gode slaget! :klemmer:

Tenker på deg! Bruk KG for det det er verdt om verden blir dust og slitsom. Og husk at sjokolade hjelper mot alt.

Annonse

Kokos

Oisann, dette var ikke lite. Ord blir litt fattige i en sånn situasjon. Jeg skjønner ihvertfall utrolig godt at du hater å vente på sånne svar, jeg tror vel omtrent hvem som helst med et minimum av omløp i hodet hadde vært rimelig på tuppa i din situasjon. Det er liksom ikke måte på hva du skal utsettes for her; først de skumle funnene, så operasjon, så flere skumle funn og så mulige skumle nyheter? Jeg krysser fingre og tær og alt mulig rart for at du får beskjed tidlig i uka, og at beskjeden er av det gode slaget! :klemmer:

Tenker på deg! Bruk KG for det det er verdt om verden blir dust og slitsom. Og husk at sjokolade hjelper mot alt.

Tusen takk for gode ord, Ping! Spesielt for tipset om sjokolade, hvis du sier det må det være riktig. :jepp:

Tuppelina

Hei!

Her vil jeg følge med videre! Krysser fingre og tær for at du får en positiv telefon tidlig i uka, og at skumle tanker kan legges til side! 😊

Kokos

Hei!

Her vil jeg følge med videre! Krysser fingre og tær for at du får en positiv telefon tidlig i uka, og at skumle tanker kan legges til side!

:vinke: Koselig, takk for det! :)

Pingting

Tusen takk for gode ord, Ping! Spesielt for tipset om sjokolade, hvis du sier det må det være riktig. :jepp:

Når jeg har sagt det og det handler om sjokolade, så kan du banne på at det er riktig! :opplyser:

:ler:

Kokos

Når jeg har sagt det og det handler om sjokolade, så kan du banne på at det er riktig! :opplyser:

:ler:

Gikk rett på butikken etter forelesning i dag og kjøpte en nydelig mørk sjokolade. Første bit er inntatt og dagen i dag er betraktelig bedre i dag enn i går. Fra katastrofefølelse i går, til "det går bra"-følelse i dag.

Trenger ikke være forsker for å skjønne at det tydeligvis er en sterk sammenheng mellom sjokolade og humør! :fnise:

Kokos

I dag kom jeg hjem til et brev fra sykehuset i postkassa, også var det bare en bekreftelse på at henvisningen er mottatt og at jeg får mer info når den er behandlet. :bond: "Med vennlig hilsen avdeling for gynekologisk kreft" :haar:

I går var en helt ålreit dag, fram til lunsj i dag not so much.

Har hatt litt vondt/ubehag i magen de siste par dagene og ble litt (les: pinlig) hysterisk i formiddag. Ringte til slutt til legen som ikke virket særlig bekymret og mente det kunne ta litt tid før jeg hørte noe fordi det ikke var noen hast. Han vet bedre enn meg og det høres jo lovende ut, men jeg hater uansett å vente.

Merkelig nok har jeg hatt mindre magevondt etter telefonsamtalen enn jeg hadde før.. :sjenert: Har konkludert med at jeg hadde strøket glatt i kurset "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det".. :ler:

Nå går det uansett mye bedre og tidligere forskning tilsier at kaffe og litt mer av den sjokoladen antakeligvis vil løfte humøret til nye høyder. :jepp:

Litt senere i dag har jeg ambisjoner om å fortsette på løpeprogrammet jeg har hatt en pause fra i 3 uker og kjenner det sitter langt inne. Vet jeg har godt av det, det bare høres så slitsomt ut.. :fnise:

^^Belle^^

Sender over en cyberkake, jeg. Det hjelper også! :nigo:

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...