Jotunjenta Skrevet 5. juli 2004 #1 Skrevet 5. juli 2004 Vet ikke om det passer her, men jeg vil helst poste det på Skråblikk, og ikke på Graviditet. Dette er et sensitivt problem. Begynner å tenke på å lage baby sammen med samboeren. Og så over til mine private tanker; "hva om det blir ei jente..?". Jeg har dessverre arvet små hår på overleppe fra mor og mormor. Det er heldigvis tynne hår, men de vises, så i de siste 10 årene har jeg barbert overleppa annenhver dag, og har ikke noe problem med å skjule dette. Dette er det ENESTE samboeren min ikke vet om meg, og jeg har ikke lyst til å fortelle at kjæresten hans har bart. Faen, at dette måtte skje meg. Så jeg ønsker at vi får en gutt. Dette er det jo bare fifty-fifty sjanse for. Og dessuten så fortjener jeg vel ikke barn, siden jeg kan si at jeg ønsker meg at barnet skal ha et bestemt kjønn. Det er tusen ting i verden som er verre enn dette hår-problemet. Men jeg føler meg slem, som med viten og vilje påfører en jente dette problemet. Jeg har tatt laserbehandling 6 ganger, men det ser ikke ut til å bite på problemet. Jeg har ikke snakket med problemet med mamma eller mormor, men jeg ser jo at de har problemer i ansiktet, de også. Men de er ikke like ivrig med å fjerne hårene. Sleng ut synspunkter! Jeg har kun dere akkurat nå.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. juli 2004 #2 Skrevet 5. juli 2004 Fortell det til samboeren din. Tviler på at han syns det er såå ille at kjæresten hans har hårvekst på overleppa. Tror ikke du er den eneste kvinnen som har det.
Hilde Skrevet 5. juli 2004 #3 Skrevet 5. juli 2004 Ærlig talt, tuller du eller? Jeg hadde vært storfornøyd om jeg hadde fått et lite barn med ti fingre, ti tær, en fungerende kropp og hjerne. Er ikke DET det som faktisk er viktig da? Jeg har hår både her og der som jeg ikke syns er spesielt flatterende, men hår kan tross alt fjernes om man syns det er så fryktelig. I tillegg syns jeg det er skremmende at folk får unger sammen, men ikke tør å fortelle at man har hår i ansiktet.
Gjest Poirot Skrevet 5. juli 2004 #4 Skrevet 5. juli 2004 Skjønner at bart er kjipt, men ndet finnes da så mye her i verden som er verre. Tenk om du får et barn med handikapp... Og de fleste av oss har noe vi misliker med oss selv.
Gjest 1111 Skrevet 5. juli 2004 #5 Skrevet 5. juli 2004 Kan ikke helt forstå at det er det du bekymrer deg mest over. du klarer da fint å skjule at du har hår på overleppen, og en eventuell datter vil vel klare det samme. dessuten får de fleste kvinner hårvekst på uønskede stedet i løpet av livet. syns du skal slutte å bekymre deg over det.
Gjest StoreSky Skrevet 5. juli 2004 #6 Skrevet 5. juli 2004 ALLE har hår på overleppa... hvis du studerer det nøye ser du det... (vi har faktisk hår på hele oss, untatt håndflate og forsåler) Du har sikkert heelt normalt med hår, men du plages av det så.... vet ikke kjæresten din det?? Hmm, da hadde jeg fortalt ham at du bareberer leppa annenhver dag. En eller gang må han vel oppdage det... Hvis han er normal og snill, så vil han sikkert synes at det er helt ok! (beklager, men kunne skjønt det om du hadde store, mørke hår -noe du sier du IKKE har)
Jotunjenta Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2004 (beklager, men kunne skjønt det om du hadde store, mørke hår -noe du sier du IKKE har) Hvis jeg lar hårene gro, så blir de litt lange. Og da vises de kjempegodt! Det var utrolig sårende i tenårene da ei venninne kommenterte barten.. Og dette sitter lenge i. Kjæresten min kommenterer damer med bart, så jeg vil ikke bli "en av dem". Så nei, det er ikke snakk om sånt dun som absolutt alle har. Takk for alt dere skriver. Skriv gjerne mye mer, for jeg må bare få diskutert dette. Det har plaget meg lenge.
Gjest 1111 Skrevet 5. juli 2004 #8 Skrevet 5. juli 2004 Men du klarer jo å skjule det som du sier? og en eventuell datter vil vel kunne klare det samme? mange fler enn du tror har hår på overleppen.
Jotunjenta Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2004 mange fler enn du tror har hår på overleppen. og som barberer seg og skjuler det for kjæresten? Tror du mange kvinner barberer overleppen? Hvor mange av disse tror du sier det til kjæresten?
Gjest Ethereal Skrevet 5. juli 2004 #10 Skrevet 5. juli 2004 Husk på at et eventuelt barn også vil arve 50% av genene sine fra faren, så en datter er ikke garantert å arve ditt "problem" (som kanskje ikke er så stort, alle ting tatt i betraktning).
Gjest GreenSky Skrevet 5. juli 2004 #11 Skrevet 5. juli 2004 Alle har bart, jenter også. Din er bare litt mer synlig. At litt hår skal hindre deg i å få barn, synes jeg blir for dumt. Det er jo bare noen hårstrå det er snakk om. Og siden du har det, kan du veilede barnet hvis hun ev. skulle få det. :-)
monja Skrevet 5. juli 2004 #12 Skrevet 5. juli 2004 Jeg har også hår på overleppa, men barberer dem ikke bort. De er lyse da, men svigerinna min bleker sine. Ikke noe problem. Det er nok mange av oss... Jeg vil nok si at det må da finnes større problemer som skal veie for eller imot å få barn? Det er jo ikke sikkert at en eventuell jente arver "barten" din heller? Hun har da en far også.
Gjest 1111 Skrevet 5. juli 2004 #13 Skrevet 5. juli 2004 og som barberer seg og skjuler det for kjæresten? Tror du mange kvinner barberer overleppen? Hvor mange av disse tror du sier det til kjæresten? Mange jenter jeg kjenner barberer overleppen ja. noen har mer hår, andre har mindre. om de sier det til kjæresten? vel, det har ikke jeg noe med. Tror du tok dette litt feil, for det var da så absolutt ikke ment som kritikk til deg.
Amarone Skrevet 5. juli 2004 #14 Skrevet 5. juli 2004 Snille deg, massevis av jenter barberer overleppa, og massevis av jenter vokser barten! Jeg barberer, fordi jeg ikke tåler voks. Skjønner deg godt at du ikke vil "reklamere" med det overfor mannen din, fordi hårvekst i ansiktet hos kvinner er jo noe vi ikke "skal" ha (selv om alle har det...) Jeg forteller ikke min samboer at jeg gjør det, selv om han kanskje ser at jeg har litt hår på overleppa for så å ikke ha noen. Par trenger ikke å vite ALT om hverandre! Om du får en liten jente, som så får hår på overleppa når hun blir stor, så er vel ikke det verdens største krise? Hun kan jo fjerne det hun også!
Jotunjenta Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #15 Skrevet 6. juli 2004 Tusen takk for alle svar. Jeg vet jo innerst inne at dette er et filleproblem, men det var viktig for meg å få snakket om det. Det har faktisk hjulpet, også. Tror jeg skal klare å legge bort dette hinderet for å få barn. Men jeg har jo andre hindre. Ett år igjen på lang utdannelse. Får vel vente til jeg er ferdig og fått jobb. De som er ett og to år foran meg, nesten ingen av de har fått jobb... Så det kan bli en skrekkelig lang ventetid før vi kan begynne å prøve. Hærregud, det kan jo ta evigheter. :o Samboeren er selvstendig næringsdrivende, og er ferdig med studiene.
Jotunjenta Skrevet 8. juli 2004 Forfatter #17 Skrevet 8. juli 2004 Prøvd det.. og den er der fortsatt. Har tatt 6 behandlinger.
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2004 #18 Skrevet 9. juli 2004 Ærlig talt' date=' tuller du eller? Jeg hadde vært storfornøyd om jeg hadde fått et lite barn med ti fingre, ti tær, en fungerende kropp og hjerne. Er ikke DET det som faktisk er viktig da? Jeg har hår både her og der som jeg ikke syns er spesielt flatterende, men hår kan tross alt fjernes om man syns det er så fryktelig. I tillegg syns jeg det er skremmende at folk får unger sammen, men ikke tør å fortelle at man har hår i ansiktet.[/quote'] Newt skrev innlegget mitt.
snexi Skrevet 15. juli 2004 #19 Skrevet 15. juli 2004 Er også heeeelt enig med newt og tusenfryd. Er så heldig å ha fått tre friske jenter, og må si det var andre ting jeg bekymret meg for da jeg gikk gravid enn om de ville arve "skjønnhets-skavankene" mine.... Det vil sikkert dukke opp i en eller annen form hos dem også, men da synest jeg det er viktig og vektlegge at ingen er like, og at alle er bra mennesker uansett synlige eller usynlige skavanker.
Tusseline Skrevet 16. juli 2004 #20 Skrevet 16. juli 2004 Jeg kan ikke med min beste vilje se at dette kan være ett seriøst innlegg. Det er heldigvis tynne hår' date=' men de vises, så i de siste 10 årene har jeg barbert overleppa annenhver dag, og har ikke noe problem med å skjule dette.[/quote'] Dersom du barberer overleppa, kan du heller bare la være å fjerne hele greia. Det ser rett og slett fælt ut, og det er heller ikke særlig feminint og lekkert med små pigger. Sverg til voks, du. Litt på sidelinja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå